Convenio colectivo - Construcció, Lérida

Inicio de Vigencia 1 de Enero de 2007
Fin de Vigencia31 de Diciembre de 2011
Publicado enDiari Oficial de la Generalitat de Catalunya nº 5055 de 24/01/2008

RESOLUCIÓ

TRE/71/2008, de 7 de gener, per la qual es disposa la inscripció i la publicació del Conveni col·lectiu de treball del sector de la construcció de les comarques de Lleida, per als anys 2007 a 2011 (codi de conveni núm. 2500095).

Vist el text del Conveni col·lectiu de treball del sector de la construcció de les comarques de Lleida, subscrit per les parts negociadores el dia 5 de desembre de 2007, i de conformitat amb el que estableixen l'article 90.2 i 3 del Reial decret legislatiu 1/1995, de 24 de març, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de l'Estatut dels treballadors; l'article 2.b) del Reial decret 1040/1981, de 22 de maig, sobre registre i dipòsit de convenis col·lectius de treball; l'article 170 de la Llei orgànica 6/2006, de 19 de juliol, de reforma de l'Estatut d'autonomia de Catalunya, i altres normes d'aplicació,

Resolc:

.1 Disposar la inscripció del Conveni col·lectiu de treball del sector de la construcció de les comarques de Lleida, per als anys 2007 a 2011 (codi de conveni núm. 2500095), al Registre de convenis dels Serveis Territorials del Departament de Treball a Lleida.

.2 Disposar que el text esmentat es publiqui al Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya.

Lleida, 7 de gener de 2008

Pilar Nadal i Reimat

Directora dels Serveis Territorials

a Lleida en funcions

Traducció del text original signat per les parts

CONVENI

col·lectiu de treball del sector de la construcció de les comarques de Lleida per a l'1.1.2007 al 31.12.2011

Article 1

Àmbit d'aplicació

Aquest conveni afectarà a tots els treballadors i empreses estructurades dins les agrupacions de la construcció que es relacionen i tinguin el seu centre de treball a Lleida i província, que realitzin, a més a més, de les activitats relacionades en l'annex I del Conveni General de la Construcció, les que a continuació és detallen:

  1. Les dedicades a la construcció i a obres públiques.

  2. Embarcacions, artefactes flotants i ferrocarrils auxiliars d'obres i de ports.

  3. Pedrera, sorreres, graves i l'explotació de terres industrials.

  4. Les del ciment i els seus derivats.

  5. Les del guix i calç.

  6. Les de ceràmica artística i indústries de la rajola que, a l'entrada en vigor d'aquest conveni no els afecti un altre conveni estatal.

  7. El comerç a l'engròs de la construcció com també el comerç a l'exclusivista.

Es regiran per aquest mateix conveni el comerç de qualsevol dels articles elaborats per empreses incloses dins el seu àmbit o aquelles empreses a l'engròs i exclusivistes, que es destinen a l'ús principal de les empreses, d'acord amb les seves pròpies funcions i activitats.

Article 2

Vigència i durada

Aquest conveni col·lectiu entrarà en vigor el dia 1 de gener de 2007 qualsevol que en sigui la data de la seva publicació al Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya. La seva durada serà de cinc anys, és a dir, fins el 31 de desembre de 2011 i es prorrogarà per anys naturals llevat que s'efectuï denúncia prèvia per alguna de les parts, amb un període d'antelació mínim de dos mesos abans del termini inicial o al de les seves successives pròrrogues.

Article 3

Compensació i absorció

Les percepcions econòmiques quantificades al present conveni tindran caràcter de mínimes en el seu àmbit d'aplicació

A l'entrada en vigor del present conveni o disposició legal aplicable, les empreses podran absorbir i compensar els augments o millores de les percepcions econòmiques realment abonades als treballadors, sempre que es tracti de conceptes homogenis i resultin superiors en el seu conjunt i còmput anual.

En cap cas no podran ser absorbides ni ser compensades les quantitats percebudes per treballs a preu fet superiors al salari conveni.

L'absorció i compensació només es podrà efectuar comparant globalment conceptes de naturalesa salarial o de naturalesa extrasalarial i en còmput anual.

Article 4

Comissió Paritària

Es crea una Comissió Paritària de representants de les parts negociadores, per les qüestions que es derivin de l'aplicació d'aquest conveni, que queda integrada de la manera següent:

President: en serà un dels sis comissionats que composa la Comissió Paritària i es farà un torn rotatiu, en cada sessió, entre la representació dels treballadors i la dels empresaris.

Vocals: tres vocals per cadascuna de les parts, elegits d'entre aquells que han format part de la negociació del conveni.

Assessors: un per cadascuna de les parts.

Secretari: el més jove d'entre els membres comissionats.

La Comissió Paritària es reunirà una vegada cada dos mesos, com a mínim, sens perjudici que es puguin fer quantes reunions siguin necessàries a sol·licitud de qualsevol de les parts negociadores per tractar assumptes d'urgència. En aquest darrer supòsit es convocaran amb una antelació de cinc dies naturals com a mínim.

La comissió paritària assumirà la competència de visar els rebuts de les quitances, els quals es faran en el model oficial expedit per la Confederació d'Organitzacions Empresarials de Lleida, la qual s'encarregarà de portar l'adequat control d'aquelles que lliuri a cada empresari i deixarà constància fefaent de la data de lliurament per al seu compliment, que necessàriament haurà de coincidir amb la de l'expedició. La vigència i validesa del rebut de quitança serà de 15 dies naturals com a màxim a comptar des de la data del seu lliurament per la Confederació d'Organitzacions Empresarials de Lleida.

Article 5

Increments econòmics

Per als anys 2007, 2008, 2009, 2010 i 2011, s'aplicarà amb efectes de l'1 de gener, un 1,5 per cent d'increment salarial sobre l' IPC previst en els pressuposts generals de l'Estat per cadascun dels anys als quals s'ha fet esment, i sobre els conceptes de salari base, gratificacions extraordinàries, retribució de vacances, plusos salarials i extrasalarials, dietes i quilometratge.

Durant els anys 2010 i 2011 les empreses abonaran als seus treballadors la quantitat de 7,00 euros mensuals, a excepció del mes de vacances. La referida quantitat, que no sofrirà cap increment, s'abonarà conjuntament amb els plus extrasalarials.

Serà la Comissió Paritària del present conveni l'encarregada de distribuir la quantitat descrita en el paràgraf precedent entre els plusos extrasalarials.

Article 6

Clàusula de garantia

En el supòsit que l'increment anual de l'Índex de Preus al Consum (IPC) a 31 de desembre de 2007, del 2008, del 2009, del 2010 i del 2011 superi el percentatge corresponent a l'IPC previst pel Govern per als referits anys en els pressuposts generals de l'Estat, es farà una revisió econòmica sobre l'excés de l'esmentat percentatge, als efectes de què serveixi de base per a la negociació col·lectiva següent. Aquesta revisió salarial tindrà caràcter retroactiu a 1 de gener, afectant els conceptes de salari base, gratificacions extraordinàries, retribució de vacances, plus salarials i extrasalarials, a excepció dels 7,00 euros lineals mensuals, a què es refereix l'article 5 del present conveni.

Article 7

Jornada laboral

La jornada laboral serà de quaranta hores setmanals amb un màxim total de 1746 hores de treball efectiu pels anys 2007 i 2008, i un total de 1738 hores de treball efectiu pels anys 2009, 2010 i 2011.

Individualment, cada empresa podrà pactar amb els seus treballadors realitzar les quaranta hores setmanals de dilluns a divendres.

Els dies de dijous sant, 24 i 31 de desembre, la jornada laboral serà festiva.

La Comissió Paritària d'aquest Conveni, durant l'any 2008 confeccionarà un calendari laboral, sent d'aplicació en totes les empreses del sector, sempre i quan:

  1. Les empreses no hagin pactat un calendari laboral diferent amb els seus Delegats de Personal o Comitè d'Empresa o,

  2. Aquelles empreses que, no disposen de Delegats de Personal o Comitè d'Empresa, hagin pactat un calendari laboral diferent amb els seus treballadors.

Article 8

Hores extraordinàries

Es consideren hores extraordinàries a més a més de les que tinguin la seva causa en força major, les motivades per comandes o puntes de producció, absències imprevistes, canvi de torn i pèrdua o deterioració de la producció, o per qualsevol circumstància que alteri el procés normal de producció.

El número d'hores extraordinàries que realitzi cada treballador, excepte els casos de força major, no excedirà de 80 a l'any.

Les empreses, sempre i quan no es pertorbi el normal procés productiu, podran compensar la retribució de les hores extraordinàries per temps equivalents de descans.

En el cas que es realitzi la compensació prevista en el paràgraf precedent, les hores extraordinàries compensades no es computaran als efectes dels límits fixats per les mateixes en l'article anterior.

No obstant això, en el moment de cessament del contracte o de la relació laboral, si el treballador tingués pendent hores estructurals d'urgència per compensar en temps lliure, tindrà dret al cobrament d'aquestes hores en moneda de curs legal, les quals es pagaran al preu normal més un increment del 75%.

Article 9

Dietes per desplaçament, quilometratge

S'estableix la dieta completa a trenta-tres euros/dia (33,00.-euros), i la mitja dieta a deu euros (10,00euros).

Si a petició de l'empresa, el treballador accepta lliurement realitzar desplaçaments a càrrec de l'empresa amb el seu propi vehicle, percebrà la quantitat de trenta cèntims d'euro (0,30 euros), per quilòmetre recorregut un cop feta la justificació, a partir dels dos quilòmetres del nucli urbà.

Article 10

Gratificacions extraordinàries

Es pagaran dues pagues extraordinàries, una el 30 de juny i l'altra el 20 de...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR