Convenio colectivo - Col-legi Oficial de Farmacèutics, Barcelona

Inicio de Vigencia 1 de Enero de 2007
Fin de Vigencia31 de Diciembre de 2009
Publicado enDiari Oficial de la Generalitat de Catalunya nº 5086 de 07/03/2008

RESOLUCIÓ

TRE/4104/2007, de 21 de desembre, per la qual es disposa la inscripció i la publicació del Conveni col·lectiu de treball del Col·legi Oficial de Farmacèutics de la província de Barcelona per als anys 2007-2009 (codi de conveni núm. 0800702).

Vist el text del Conveni col·lectiu de treball del Col·legi Oficial de Farmacèutics de la província de Barcelona, subscrit pels representants de l'empresa i pels dels seus treballadors el dia 30 de novembre de 2007, i de conformitat amb el que disposen l'article 90.2 i 3 del Reial decret legislatiu 1/1995, de 24 de març, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de l'Estatut dels treballadors; l'article 2.b) del Reial decret 1040/1981, de 22 de maig, sobre registre i dipòsit de convenis col·lectius de treball; el Decret 326/1998, de 24 de desembre, de reestructuració de les delegacions territorials del Departament de Treball, modificat pel Decret 106/2000, de 6 de març, de reestructuració parcial del Departament de Treball; el Decret 199/2007, de 10 de setembre, de reestructuració del Departament de Treball, i altres normes d'aplicació,

Resolc:

.1 Disposar la inscripció del Conveni col·lectiu de treball del Col·legi Oficial de Farmacèutics de la província de Barcelona per als anys 2007-2009 (codi de conveni núm. 0800702) al Registre de convenis dels Serveis Territorials del Departament de Treball a Barcelona.

.2 Disposar que el text esmentat es publiqui al DOGC.

Barcelona, 21 de desembre de 2007

Elisenda Giral i Masana

Directora dels Serveis Territorials

a Barcelona

Transcripció literal del text signat per les parts

CONVENI

col·lectiu de treball del Col·legi Oficial de Farmacèutics de la província de Barcelona per als anys 2007-2009

Àmbit d'aplicació

Article 1

Objecte del Conveni i àmbit funcional

El present Conveni regula les relacions laborals del Col·legi Oficial de Farmacèutics de Barcelona i el seu personal laboral, estableix les normes bàsiques i les condicions de treball i refon i actualitza tota la normativa legal vigent. Aquest Conveni és l'expressió dels acords adoptats lliurement per les parts interessades, en virtut de la seva autonomia col·lectiva, en el marc de les disposicions reguladores d'aquesta matèria.

Article 2

Àmbit territorial

Aquest Conveni és aplicable a la totalitat dels centres de treball que el Col·legi Oficial de Farmacèutics de Barcelona (a partir d'ara, Col·legi) té o en el futur pugui tenir en l'àmbit de la seva jurisdicció.

Article 3

Àmbit personal

Es regirà per aquest Conveni, d'acord amb les disposicions que s'hi estableixen, la totalitat del personal que presta els seus serveis amb contracte laboral en el Col·legi i també aquell que hi ingressi durant el període que estigui en vigència, llevat del personal directiu que n'estigui expressament exclòs, segons la legislació vigent.

Article 4

Àmbit temporal

El present Conveni entrarà en vigor a partir de la data de la seva signatura. Això no obstant, els efectes econòmics de caràcter retributiu tindran efecte des de l'1 de gener de 2007.

Article 5

Vigència i revisió

La durada d'aquest Conveni serà fins al 31 de desembre de l'any 2009 i s'entendrà prorrogat tàcitament per períodes anuals si no en denuncia formalment la vigència qualsevol de les parts contractants amb 3 mesos d'antelació a la data inicial de venciment o de qualsevol de les pròrrogues, d'acord amb el que estableix la normativa vigent.

Quan acabi el període de durada d'aquest Conveni, continuarà vigent fins que no se'n signi un altre o fins que l'autoritat laboral no dicti normes a les quals calgui ajustar-se.

Article 6

Remuneracions

Les condicions econòmiques pactades en el present Conveni són les establertes als articles 32 i següents d'aquest Conveni.

Per a l'any 2007, s'aplicarà sobre les taules salarials l'increment que hagi experimentat l'IPC del conjunt de l'Estat més 1 punt, incrementant-se la nòmina tan bon punt es conegui l'índex amb efectes de l'1 de gener.

Per l'any 2008, s'aplicarà sobre les taules salarials l'increment que hagi experimentat l'IPC del conjunt de l'Estat l'any anterior més 1 punt, incrementant-se la nòmina tan bon punt es conegui l'índex amb efectes de l'1 de gener de l'any que es tracti.

Per a l'any 2009 s'aplicarà sobre les taules salarials l'increment que hagi experimentat l'IPC del conjunt de l'Estat a l'any anterior més 2 punts, incrementant-se la nòmina tan bon punt es conegui l'índex amb efectes de l'1 de gener de l'any que es tracti.

Organització i participació

Article 7

Organització del treball

L'organització pràctica del treball és competència directa de la Junta de Govern del Col·legi a fi que quedi garantida la consecució de les finalitats de la corporació professional. Per aconseguir-ho, s'establiran els mètodes, els sistemes i els procediments de treball que consideri més efectius i es faran totes les innovacions o les modificacions en els circuits de treball que estimi convenients, prèvia informació als representants dels treballadors.

Article 8

Titularitat

La Junta de Govern exercirà aquesta facultat bé a través dels seus membres als quals encarregui funcions específiques, bé a través de la persona o persones en qui delegui expressament aquesta facultat.

Mentre la Junta de Govern no disposi altra cosa, el secretari, o la persona que el substitueixi en cas d'absència llarga, serà el representant de la Junta davant dels treballadors del Col·legi i podrà nomenar altres representants en la negociació sense més formalitat que la prèvia notificació al Comitè d'Empresa.

Article 9

Mobilitat funcional

És facultat de la Junta de Govern, a través dels seus representants, traslladar els empleats d'una secció a una altra en funció de l'organització pràctica del treball i de les característiques professionals del personal laboral. Així mateix, d'acord amb el que disposen els articles 16, 22 i 39 del vigent Estatut dels treballadors, podrà encomanar a qualsevol empleat tasques equivalents a les que corresponen a la seva categoria.

Article 10

Substitució de caps per absència

Amb la finalitat que en les diverses dependències del Col·legi hi hagi en tot moment una persona que sigui responsable de l'ordre que es necessita, en cas d'absència momentània o temporal del cap natural, es farà càrrec provisionalment d'aquesta responsabilitat l'empleat de més categoria professional i que designi el cap de departament d'entre els que hi hagi presents.

Article 11

Feines de categoria superior

Quan un empleat faci tasques d'una categoria superior a la seva, percebrà la retribució de la categoria a la qual queda circumstancialment adherit durant el temps de prestació d'aquest servei.

Llevat dels casos en què se substitueixi un company per la seva absència, les tasques de categoria superior no podran tenir una durada ininterrompuda de més de 6 mesos, ni tampoc de 8 mesos en 2 anys. Passats aquests períodes, l'empleat haurà de reincorporar-se a la categoria anterior i deixar de cobrar la diferència per categoria o bé ascendir definitivament a la categoria superior.

El temps passat en una categoria superior es computarà com a antiguitat en aquesta categoria quan l'empleat hi accedeixi definitivament. Queden excloses d'aquesta disposició les feines de categoria superior que l'empleat faci, d'acord amb el Col·legi, per preparar-se per a l'ascens, per ajudar momentàniament els companys per necessitats de la feina o en casos de substitució esporàdica dels caps.

Article 12

Feines de categoria inferior

Si, per conveniència de l'empresa, es destina un empleat a feines de categoria inferior a la que té assignada sense que aquest fet perjudiqui la seva formació professional ni es vegi obligat a fer tasques el desenvolupament de les quals comporti vexació o perjudici, l'empleat conservarà el salari que correspon a la seva categoria inicial.

Si el canvi de lloc de treball el motivés una petició de l'empleat, se li assignarà el salari corresponent al nou càrrec ocupat.

Article 13

Interpretació i modificació de normes

La interpretació de les normes que conté el present Conveni correspon a la Comissió Paritària, la qual la integraran 2 representants designats pel Col·legi i 2 representants dels treballadors designats pel Comitè i els respectius assessors; tindrà la seu en el Col·legi i haurà de resoldre en el termini de 15 dies les qüestions que se li plantegin.

Article 14

Comitè d'Empresa

El Comitè d'Empresa, com a representant legal dels treballadors del Col·legi, serà el canal legal i representatiu en tots aquells problemes que es presentin entre el personal i la Junta de Govern (d'acord amb els articles 63 a 68 de l'Estatut dels treballadors). Dins del Col·legi actuarà sempre a títol de Comitè d'Empresa i serà responsable, davant del Col·legi, dels conflictes col·lectius que sorgeixin en el decurs de la seva actuació.

Article 15

Conflictes col·lectius

Els conflictes col·lectius de treball que es puguin suscitar durant la vigència del Conveni se substanciaran per les normes establertes en les disposicions vigents.

Classificació professional

Article 16

Classificació del personal

El personal...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR