Revisión salarial - Empleats de Notaries, Cataluña

Inicio de Vigencia 1 de Enero de 2008
Fin de Vigencia31 de Diciembre de 2008
Publicado enDiari Oficial de la Generalitat de Catalunya nº 5108 de 10/04/2008

BODY LINK="#0000ff" VLINK="#800080">

RESOLUCIÓ TRE/1043/2008, de 12 de març, per la qual es disposa la inscripció i la publicació del Conveni col·lectiu de treball del sector d'empleats de notaries de Catalunya per a l'any 2008 (codi de conveni núm. 7902315). Vist el text del Conveni col·lectiu de treball del sector d'empleats de notaries de Catalunya per a l'any 2008, subscrit per la part empresarial pels representants de l'Associació de Notaris de Catalunya i per la part social pels representants de CCOO i d'UGT, el 27 de febrer de 2008, i d'acord amb el que disposen l'article 90.2 i 3 del Reial decret legislatiu 1/1995, de 24 de març, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de l'Estatut dels treballadors; l'article 2.b) del Reial decret 1040/1981, de 22 de maig, sobre registre i dipòsit de convenis col·lectius de treball; l'article 170.1.e) i j) de la Llei orgànica 6/2006, de 19 de juliol, de reforma de l'Estatut d'autonomia de Catalunya, i altres normes d'aplicació, Resolc: .1 Disposar la inscripció del Conveni col·lectiu de treball del sector d'empleats de notaries de Catalunya per a l'any 2008 (codi de conveni núm. 7902315) al Registre de convenis de la Direcció General de Relacions Laborals. .2 Disposar que el text esmentat es publiqui al Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya, amb el compliment previ dels tràmits pertinents. Notifiqueu aquesta Resolució a la Comissió Negociadora del Conveni. Barcelona, 12 de març de 2008 Salvador Álvarez Vega Director general de Relacions Laborals Transcripció literal del text signat per les parts 3r CONVENI col·lectiu d'empleats de Notaries de la Comunitat Autònoma de Catalunya Títol 1 Disposicions generals Article 1 Àmbit territorial Coincideix amb el territori del Col·legi Notarial de Catalunya. Article 2 Àmbit funcional Regula les relacions laborals dels notaris amb els seus empleats. Article 3 Àmbit personal 1. Les disposicions d'aquest Conveni obliguen tots els notaris i tots els seus empleats, entenent que ho són els qui estiguin al servei regular del notari, en el desenvolupament de l'activitat notarial. 2. Constitueix el centre de treball el despatx o oficina on el notari desenvolupa la seva funció notarial. Article 4 Àmbit temporal El present Conveni entra en vigor el dia 1 de gener de 2008 i té vigència fins al dia 31 de desembre de 2008. Article 5 Pròrroga i denúncia Si, arribada la data assenyalada, com a terme final de vigència, el Conveni no hagués estat denunciat, s'ha d'entendre que aquest és prorrogat tàcitament per períodes anuals complets. Amb tres mesos d'antelació, com a mínim, a la data de venciment del Conveni o de qualsevol de les seves pròrrogues, qualsevol de les parts pot denunciar-lo. La denúncia efectuada per una de les parts ha de fer-se per escrit, que ha de ser traslladat a l'altra part. La comunicació ha de registrar-se en el Departament de Treball de la Generalitat de Catalunya. Article 6 Vinculació a la totalitat Les condicions pactades en el present Conveni formen un tot únic, orgànic i indivisible i, a l'efecte de la seva interpretació i aplicació pràctica, s'han de considerar globalment i conjuntament, per la qual cosa, si la Jurisdicció Social, en l'exercici de les facultats que li són pròpies, deixés sense efecte alguna de les seves clàusules, el Conveni s'ha de renegociar en la seva globalitat. Article 7 Garantia personal S'han de respectar les situacions personals vigents en la data d'entrada en vigor del primer Conveni col·lectiu que, en el seu conjunt i en còmput global, per qualsevol concepte, siguin més beneficioses que les fixades en el present Conveni, i s'han de mantenir estrictament ad personam. No obstant això, en matèria salarial, una vegada distribuït el salari brut anual que estigui percebent l'empleat .excloent qualsevol complement que s'aboni per la feina realitzada (incentius, primes i qualsevol altre complement salarial variable). entre els distints conceptes que s'estableixen en l'article 19, el diferencial que resulti s'ha de prorratejar mensualment i s'ha d'incorporar a l'estructura salarial en concepte de salari garantit, incorporant-lo en la nòmina dintre del concepte complement personal garantit. Aquest import ha de tenir la consideració de retribució fixa, no absorbible ni compensable. Les quantitats que es vagin percebent, en concepte d'incentius, primes o qualsevol altre complement salarial variable, per la feina realitzada, han de ser objecte de renegociació pel notari amb els seus empleats, tret que la retribució fixa anual que vagin percebent sigui superior o igual a l'establerta amb caràcter de mínims en l'article 19 del present Conveni col·lectiu, inclòs el complement per instruments, si és procedent. A aquests efectes, si qualsevol empleat percep una paga fixa per beneficis, aquesta no ha de tenir la naturalesa de concepte inclòs en els complements definits en el present paràgraf, sinó que ha de quedar integrada dintre de la retribució bruta anual a distribuir-se entre l'estructura salarial que es pacta en aquest primer Conveni col·lectiu. Article 8 Dret supletori Pel que fa a tot allò no previst en el present Conveni, s'ha de seguir el que disposa l'Estatut dels Treballadors i altra legislació vigent. Article 9 Comissió paritària Es crea una Comissió paritària d'interpretació i vigilància del Conveni com a òrgan d'interpretació, aplicació i vigilància del seu compliment. Així mateix, aquesta Comissió ha de tenir qualsevol funció que acordi, sempre que no entri en contradicció amb el que disposa el present Conveni col·lectiu. Es compon de quatre vocals triats per l'Associació de Notaris de Catalunya i quatre vocals triats pels sindicats signants del Conveni col·lectiu, i s'ha d'alternar la presidència en cadascuna de les reunions que es mantinguin. La Comissió paritària s'ha de considerar vàlidament constituïda amb la presència de dos vocals de cada part. La Comissió paritària s'ha de reunir si hi ha assumptes per resoldre, entenent-se com a reunió ordinària, amb sol·licitud prèvia de tots els components d'una de les parts al president de l'última reunió, i convocatòria per part d'aquest. Pot, així mateix, reunir-se en sessió ordinària si n'hi ha necessitat i hi convenen les parts. En les reunions ordinàries, la Comissió ha de debatre forçosament tots els assumptes, consultes o qüestions sotmeses a la seva consideració des de la data de la seva reunió precedent. Els acords dintre de cada representació s'han de prendre per majoria simple. Es pot sotmetre a la Comissió paritària tota qüestió que pugui sorgir, amb caràcter litigiós o no, respecte a l'aplicació o la interpretació de les normes del Conveni, a fi que aquella emeti dictamen, amb caràcter previ, al possible plantejament del conflicte o la presentació de demanda o reclamació. En cas de no existir acord en el si de la Comissió paritària, correspon a la Jurisdicció Social la seva interpretació, seguint el procediment establert en la Llei de Procediment Laboral. El domicili de la Comissió paritària, a l'efecte de notificacions, és indistintament el de l'Associació de Notaris de Catalunya i el dels sindicats COMFIA-CCOO i FES-UGT en la ciutat de Barcelona. Títol 2 Organització del treball Article 10 Organització i vigilància del treball Dintre dels límits establerts en les legislacions notarials i laboral i en el present Conveni, l'organització del treball correspon exclusivament al notari, sota la responsabilitat i la dependència del qual han d'actuar els empleats. El notari pot encomanar a qualsevol dels seus empleats la realització de qualsevol tipus de feina que sigui necessària per a l'adequat i l'eficaç funcionament de la notaria, sense que això afecti el seu nivell retributiu, sempre que concorrin necessitats peremptòries o imprevisibles de l'activitat notarial. En matèria de mobilitat funcional per realitzar funcions superiors s'ha de seguir el que es disposa en l'article 39.4 de l'Estatut dels Treballadors. El notari pot adoptar les mesures més òptimes de vigilància i control de la feina per verificar el compliment per part de cada empleat de les seves obligacions i deures laborals, de conformitat amb la seva categoria professional i d'acord amb la legislació vigent. Article 11 Categories professionals 1. A l'efecte d'aquest Conveni, el personal es classifica en les categories següents: a) Branca jurídica Oficial jurídic: és l'empleat, sigui o no llicenciat en dret, amb coneixements jurídics i tècnics suficients per redactar documents sota la direcció del notari, i atendre, conforme a les ordres d'aquest, les consultes que se li formulin. Auxiliar jurídic: és l'empleat amb coneixements suficients per redactar documents que no requereixin una especial preparació jurídica. Copista: és l'empleat encarregat de l'elaboració de les còpies dels documents notarials, testimoniatges i fitxers i arxius jurídics. b) Branca no jurídica Oficial no jurídic: és l'empleat, amb titulació acadèmica o sense, amb coneixements tècnics suficients per dur, sota la direcció del notari, l'organització de qualsevol departament no jurídic de l'oficina. Comptable: és l'empleat amb...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR