Convenio colectivo - Societat Urbanística Metropolitana de Rehabilitació i Gestió SA (REGESA), Barcelona

Inicio de Vigencia 1 de Enero de 2008
Fin de Vigencia31 de Diciembre de 2009
Publicado enDiari Oficial de la Generalitat de Catalunya nº 5141 de 29/05/2008

RESOLUCIÓ

TRE/1576/2008, de 3 d'abril, per la qual es disposa la inscripció i la publicació del Conveni col·lectiu de treball de l'empresa Societat Urbanística Metropolitana de Rehabilitació i Gestió, SA (Regesa), per als anys 2008 i 2009 (codi de conveni núm. 0808332).

Vist el text del Conveni col·lectiu de treball de l'empresa Societat Urbanística Metropolitana de Rehabilitació i Gestió, SA (Regesa), subscrit pels representants de l'empresa i pels dels seus treballadors el dia 7 de març de 2008, i de conformitat amb el que disposen l'article 90.2 i 3 del Reial decret legislatiu 1/1995, de 24 de març, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de l'Estatut dels treballadors; l'article 2.b) del Reial decret 1040/1981, de 22 de maig, sobre registre i dipòsit de convenis col·lectius de treball; el Decret 326/1998, de 24 de desembre, de reestructuració de les delegacions territorials del Departament de Treball, modificat pel Decret 106/2000, de 6 de març, de reestructuració parcial del Departament de Treball; el Decret 199/2007, de 10 de setembre, de reestructuració del Departament de Treball, i altres normes d'aplicació,

Resolc:

.1 Disposar la inscripció del Conveni col·lectiu de treball de l'empresa Societat Urbanística Metropolitana de Rehabilitació i Gestió, SA (Regesa) per als anys 2008 i 2009 (codi de conveni núm. 0808332) al Registre de convenis dels Serveis Territorials del Departament de Treball a Barcelona.

.2 Disposar que el text esmentat es publiqui al DOGC.

Barcelona, 3 d'abril de 2008

Elisenda Giral i Masana

Directora dels Serveis Territorials a Barcelona

Transcripció literal del text signat per les parts

CONVENI

col·lectiu de l'empresa Societat Urbanística Metropolitana de Rehabilitació i Gestió, SA (REGESA) per als anys 2008 i 2009

Capítol 1

Àmbit, vigència i aplicació

Article 1

Àmbit

1.1 Àmbit personal: aquest Conveni és d'aplicació al personal laboral, temporal o fix de la Societat Urbanística Metropolitana de Rehabilitació i Gestió, SA (REGESA).

1.2 Àmbit territorial: aquest Conveni és d'aplicació al territori de la província de Barcelona.

Els drets de qualsevol ordre i naturalesa del personal afectat per l'àmbit d'aplicació d'aquest Conveni seran sempre respectats en el cas de mobilitat motivada per la creació de nous centres de treball.

Article 2

Vigència

Aquest Conveni tindrà una vigència de 2 anys, amb efectes de l'1 de gener de 2008 fins al 31 de desembre de 2009.

La denúncia amb la proposta d'iniciació, revisió o pròrroga expressa s'haurà d'efectuar, per la representació que la proposi, amb 3 mesos d'antelació a la data de finalització de la vigència d'aquest Conveni o la del qualsevol de les seves pròrrogues.

En el supòsit que es produeixi denúncia del Conveni, les parts es comprometen a iniciar les deliberacions del pròxim, com a màxim en 60 dies des de la denúncia, per tal de concloure-les, sempre que sigui possible, abans del venciment del present Conveni.

Si no es produís denúncia, o si efectuada aquesta no s'arribés a un acord exprés, cal atenir-se al que disposa el vigent article 86 de l'Estatut dels treballadors.

Article 3

Aplicació

Per tal de garantir la correcta aplicació d'aquest Conveni, així com per a qualsevol modificació del Conveni, es constituirà la Comissió Paritària de Seguiment, segons la normativa vigent, que estarà composta com a mínim per 2 membres de cadascuna de les parts.

En el supòsit de conflictes derivats de la interpretació o de la negociació, ambdues parts, de comú acord, nomenaran un mediador per tal d'intentar resoldre les controvèrsies, amb caràcter previ a les actuacions legals davant dels òrgans corresponents.

De tot allò que no reguli el present Conveni, s'entendrà aplicable amb caràcter supletori les disposicions del Conveni col·lectiu d'oficines i despatxos, així com les disposicions laborals vigents.

Article 4

Legitimació

Estaran legitimats per dur a terme la negociació col·lectiva, per part dels treballadors, el Comitè d'Empresa o, si s'escau, els delegats de personal.

Un cop signat per la Comissió Negociadora, aquest Conveni es presentarà al registre corresponent per a la seva publicació.

Capítol 2

Categories professionals

Article 5

Definicions de categories professionals

Les definicions, d'acord amb les funcions o les activitats del personal dins de l'empresa, seran les següents:

secció 1: Direcció

Director de departament: és aquell que, amb poders o no, sota la dependència directa de l'òrgan de govern de l'empresa, es fa directament responsable d'un departament o més, o d'una sucursal, delegació o agència.

secció 2: caps d'Àrea Tècnica

  1. Cap d'àrea titulat: és l'empleat amb titulació superior, amb poders o no, que actua sota les ordres immediates del director de departament, si n'hi ha, i que es fa directament responsable d'una o més àrees determinades.

  2. Cap d'àrea: és l'empleat, amb poders o no, que sota les ordres immediates del director de departament, si n'hi ha, s'encarrega d'orientar, dirigir i unificar una àrea o secció, i de distribuir les feines entre els oficials, els auxiliars i la resta del personal que en depèn.

    secció 3: Àrea Tècnica

  3. Titulat superior sènior: és aquell que es troba en possessió d'un títol oficial de grau superior i amb una pràctica professional acreditada de 10 anys d'exercici continuat, i que resta adscrit a l'empresa per raó del títol que posseeix, per tal d'exercir les funcions específiques per a les quals l'habilita aquest, mitjançant relació laboral i sense estar subjecte a l'escala habitual d'honoraris de la seva professió.

  4. Titulat superior júnior: és aquell que es troba en possessió d'un títol oficial de grau superior i que resta adscrit a l'empresa per raó del títol que posseeix, per tal d'exercir les funcions específiques per a les quals l'habilita aquest, mitjançant relació laboral i sense estar subjecte a l'escala habitual d'honoraris de la seva professió.

  5. Titulat mitjà sènior: és aquell que es troba en possessió d'un títol oficial de grau mitjà i amb una pràctica professional acreditada de 10 anys d'exercici continuat, i que resta adscrit a l'empresa per raó del títol que posseeix, per tal d'exercir les funcions específiques per a les quals l'habilita aquest, mitjançant relació laboral i sense estar subjecte a l'escala habitual d'honoraris de la seva professió.

  6. Titulat mitjà júnior: és aquell que es troba en possessió d'un títol oficial de grau mitjà i que resta adscrit a l'empresa per raó del títol que posseeix, per tal d'exercir les funcions específiques per a les quals l'habilita aquest, mitjançant relació laboral i sense estar subjecte a l'escala habitual d'honoraris de la seva professió.

    secció 4: Àrea Administrativa

  7. Cap administratiu: és l'empleat que té sota el seu comandament i responsabilitat directes els recursos humans i materials per dur a terme les tasques administratives pròpies de l'empresa.

  8. Cap d'informàtica: és el tècnic que s'encarrega de la direcció i la planificació de les diferents activitats d'implementació, adaptació, manteniment i renovació dels equips informàtics i de telecomunicacions necessaris, i de la coordinació amb els diferents operadors exteriors que es requereixin.

  9. Oficial de primera administratiu: és l'empleat que actua sota les ordres d'un cap administratiu, si n'hi ha, i sota la seva responsabilitat porta a terme tasques burocràtiques que requereixen iniciatives.

  10. Tècnic auxiliar d'informàtica: és la categoria professional que s'aplica a la treballadora o treballador que té coneixements bàsics d'informàtica, i que realitza la seva feina amb iniciativa i responsabilitat restringida a la subordinació del seu superior jeràrquic.

  11. Tècnic auxiliar: és la categoria professional que s'aplica a la treballadora o treballador amb coneixements bàsics propis de les tasques realitzades en el departament o àrea al que es troba adscrit, i que realitza la seva feina amb iniciativa i responsabilitat restringida a la subordinació del seu superior jeràrquic.

  12. Oficial de segona administratiu: és l'empleat amb iniciativa i responsabilitat restringides, subordinat a un cap o un oficial de primera, que fa feines de caràcter secundari que només exigeixen els coneixements generals de la tècnica administrativa.

  13. Auxiliar administratiu de primera: és l'empleat amb experiència continuada de 3 anys que fa operacions administratives elementals i, en general, les operacions purament mecàniques que són pròpies de la feina d'oficina o despatx.

  14. Auxiliar administratiu de segona: és l'empleat que fa operacions administratives elementals i, en general, les operacions purament mecàniques que son pròpies de la feina d'oficina o despatx.

    secció 5: especialistes d'oficina i subalterns

  15. Telefonista-recepcionista: és la categoria professional que s'aplica al treballador la missió del qual consisteix en la utilització d'una central telefònica, fax i altres elements anàlegs de telecomunicació i impressió, i l'atenció al públic i altres tasques pròpies d'una recepció.

  16. Ordenança: té aquesta categoria el treballador la missió del qual consisteix a fer comandes dins o fora de l'empresa, recollir i lliurar la correspondència, com també altres feines secundàries que ordenin els seus caps.

    Capítol 3

    Contractació, període de prova i modificació de plantilles

Article 6

Contractació

En igualtat de condicions d'idoneïtat, tindran preferència per a ser contractades les persones de sexe menys representat en el grup o categoria professional de què es tracti.

L'empresa, en aplicació del que disposa l'article 8.3 del...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR