Convenio colectivo - Oficines i Despatxos, Cataluña

Inicio de Vigencia 1 de Enero de 2008
Fin de Vigencia31 de Diciembre de 2011
Publicado enDiari Oficial de la Generalitat de Catalunya nº 5323 de 20/02/2009

BODY LINK="#0000ff" VLINK="#800080">

RESOLUCIÓ

TRE/356/2009, de 12 de gener, per la qual es disposa la inscripció i la publicació del Conveni col·lectiu de treball per al sector d'oficines i despatxos de Catalunya per als anys 2008-2011 (codi de conveni 7900375).

Vist el text del Conveni col·lectiu de treball per al sector d'oficines i despatxos de Catalunya, per als anys 2008-2011, subscrit per la part empresarial pels representants de Foment del Treball Nacional i de PIMEC, i per la part social pels representants de CCOO i UGT, el 17 de desembre de 2008, i d'acord amb el que disposen l'article 90.2 i 3 del Reial decret legislatiu 1/1995, de 24 de març, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de l'Estatut dels treballadors; l'article 2.b) del Reial decret 1040/1981, de 22 de maig, sobre registre i dipòsit de convenis col·lectius de treball; i l'article 170.1.e) i j) de la Llei orgànica 6/2006, de 19 de juliol, de reforma de l'Estatut d'autonomia de Catalunya, i altres normes d'aplicació.

Resolc:

.1 Disposar la inscripció del Conveni col·lectiu de treball per al sector d'oficines i despatxos de Catalunya, per als anys 2008-2011 (codi de conveni 7900375) al Registre de convenis de la Direcció General de Relacions Laborals.

.2 Disposar que el text esmentat es publiqui al Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya, amb el compliment previ dels tràmits pertinents.

Notifiqueu aquesta Resolució a la Comissió negociadora del Conveni.

Barcelona, 12 de gener de 2009

Salvador Álvarez Vega

Director general de Relacions Laborals

Traducció literal del text signat per les parts

CONVENI

col·lectiu de treball del sector d'oficines i despatxos de Catalunya per als anys 2008 al 2011

Capítol 1

Disposicions generals

Article 1

Determinació de les parts

Aquest Conveni col·lectiu es pacta entre les organitzacions empresarials Foment del treball nacional i PIMEC, d'una part, i els sindicats FES-UGT (Federació de serveis de la UGT de Catalunya) i COMFIA-CCOO (Federació de serveis financers i administratius de Comissions obreres de Catalunya), d'altra.

Article 2

Àmbit funcional

El present Conveni col·lectiu és aplicable a totes aquelles activitats d'oficines i despatxos i serveis de tipus administratiu en general.

Article 3

Àmbit personal

El present conveni és d'aplicació als treballadors que desenvolupin les relacions de treball a les empreses l'activitat principal de les quals sigui la definida en l'article anterior, i no tingui conveni d'aplicació propi.

El personal d'alta direcció queda expressament exclòs de les estipulacions contingudes en aquest Conveni col·lectiu, d'acord amb el que preveu l'article 2.1.a) del Text refós de l'Estatut dels treballadors i en el Reial decret 1382/1985, d'1 d'agost.

Article 4

Àmbit territorial

Aquest Conveni col·lectiu és d'aplicació a tot el territori de Catalunya.

Article 5

Àmbit temporal

La durada d'aquest Conveni col·lectiu és de quatre anys, iniciant-se la seva vigència, l'1 de gener de 2008 i finalitzant el 31 de desembre de 2011, llevat d'aquells articles en què expressament s'estableixin diferents períodes de vigència.

Article 6

Denúncia i pròrroga

Qualsevol de les parts signants podrà denunciar aquest Conveni col·lectiu abans de l'1 d'octubre de 2011. Per tal que la denúncia tingui efecte haurà de fer-se mitjançant comunicació escrita a l'altre part, comunicació que haurà de registrar-se al Departament de treball de la Generalitat de Catalunya.

Si no es produís aquesta denúncia, s'entendrà que el conveni es prorroga automàticament per anys naturals. En aquest cas, tots els conceptes econòmics s'incrementaran aplicant l'IPC corresponent a l'any anterior per a tot el conjunt nacional, publicat per l'Instituto nacional de Estadística.

Article 7

Compensació i absorció

Els salaris fixats en l'annex 1 i 2 d'aquest conveni seran compensables i absorbibles en la seva totalitat i en el seu còmput anual per les retribucions que estiguin fixades a les empreses incloses en el seu àmbit.

Article 8

Complement ad personam derivat de l'antiguitat

Aquest complement, que neix com a conseqüència de la desaparició de l'anterior concepte d'antiguitat i que a partir del 31.12.1997 va passar a denominar-se complement ad personam, s'incrementarà anualment en els mateixos percentatges que la resta de conceptes retributius.

Per a l'any 2008, aquest complement s'incrementarà en el mateix percentatge que experimenti l'IPC real de l'any 2008, i per tant, haurà de regularitzar-se el complement abonat, d'acord amb l'IPC real a 31.12.2008, i amb efectes de l'1 de gener de 2008.

Per als anys 2009, 2010 i 2011, aquest complement s'incrementarà anualment en els mateixos percentatges que la resta de conceptes retributius.

Article 9

Garantia ad personam

Es respectaran i es mantindran estrictament, com a garantia ad personam, les situacions i les condicions personals que excedeixen globalment el que es pacta en aquest conveni.

Article 10

Equilibri intern del conveni

Les condicions pactades en aquest Conveni col·lectiu formen un tot indivisible, per la qual cosa no es podrà aplicar una o diverses de les seves normes, i oblidar-ne la resta, sinó que a tots els efectes ha de ser aplicat i observat en la seva integritat.

En el supòsit que la jurisdicció competent, en ús de les seves facultats, anul·lés o invalidés algun dels pactes continguts en el present conveni, les parts negociadores consideraran si és vàlid per si sol la resta del text aprovat, o bé, si és necessària una nova, total o parcial, renegociació d'aquest. En aquest supòsit, les parts signatàries d'aquest conveni es comprometen a reunir-se dins els trenta dies següents al de la fermesa de la resolució corresponent, a fi de resoldre el problema plantejat.

Si en el termini de noranta dies, a partir de la data de fermesa de la resolució en qüestió, les parts signatàries no aconseguissin un acord, es comprometen a fixar un calendari de reunions per a la negociació del conveni en la seva totalitat.

Capítol 2

Organització del treball i funcions

Article 11

Organització del treball

El present capítol sobre classificació professional s'estableix, fonamentalment, atenent els criteris que l'article 22 de l'Estatut dels treballadors fixa per a l'existència del grup professional, és a dir, atenent a les aptituds professionals, titulacions i contingut general de la prestació, incloent en cada grup diverses tasques o funcions i especialitats professionals.

Article 12

Aspectes bàsics de la classificació professional

El contingut de la prestació laboral i l'adscripció inicial a un grup professional serà pactat entre l'empresa i el treballador, d'acord amb les següents normes:

12.1 La classificació professional es realitza en grups professionals per interpretació i aplicació dels criteris generals objectius, i per les tasques i funcions bàsiques més representatives que desenvolupin els treballadors. Qualsevol persona en funció del lloc de treball que desenvolupa estarà enquadrada a un grup professional dels establerts al present capítol, circumstàncies que definiran la seva posició en l'esquema organitzatiu i retributiu.

Així, la possessió per part d'un treballador d'alguna o totes les competències representatives d'un grup professional determinat, no implica la seva adscripció al mateix, sinó que la seva classificació estarà determinada per l'exigència i l'exercici efectiu de tals competències en les funcions corresponents al seu lloc de treball.

L'enquadrament en un determinat grup professional es portarà a efecte per les funcions realment realitzades pel treballador, amb independència de la denominació del lloc o de la titulació del treballador.

Si s'hagués d'assignar a un treballador a un grup professional inferior al nivell o categoria que tenia reconeguda, se li respectarà la permanència en el grup amb correspondència en el nivell o categoria anterior que ostentava i això amb el caràcter de condició personal més beneficiosa.

12.2 La pertinença a un grup professional capacitarà per a l'acompliment de totes les tasques i comeses que els són pròpies, així com tasques suplementàries i/o auxiliars precises que integren el procés complet del qual formen part, sense més limitacions que les derivades de l'exigència de les titulacions específiques i dels altres requisits de caràcter professional, i conforme a les regles de mobilitat previstes a l'article 14 del present conveni.

12.3 Els factors que influeixen en la classificació professional dels treballadors i que, per tant, indiquen la pertinença de cada un d'aquests a un determinat grup professional, tot això segons els criteris determinats per l'article 22 de l'Estatut dels treballadors, són els que es defineixen a continuació:

12.3.1 Formació: Factor que per a la seva valoració es tindrà en compte el conjunt de coneixements, experiència i habilitat requerits per a l'acompliment normal d'un lloc de treball, amb independència de la seva forma d'adquisició, referits a una funció o activitat empresarial...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR