Convenio colectivo - Transports de Mercaderies per Carretera i Logística, Gerona

Inicio de Vigencia 1 de Enero de 2008
Fin de Vigencia31 de Diciembre de 2009
Publicado enDiari Oficial de la Generalitat de Catalunya nº 5330 de 03/03/2009

RESOLUCIÓ

TRE/493/2009, de 26 de gener, per la qual s'ordena la inscripció, el dipòsit i la publicació del Conveni col·lectiu de treball del sector de tracció mecànica de mercaderies i logística de la província de Girona, per als anys 2008 i 2009 (codi de conveni núm. 1700455).

Vist el text del Conveni col·lectiu de treball del sector de tracció mecànica de mercaderies i logística de la província de Girona per als anys 2008 i 2009, subscrit d'una part per Asetrans Girona i de l'altra per UGT i CCOO, el dia 5 de novembre de 2008 i d'acord amb el que estableixen els articles 90.2 i 90.3 del Reial decret legislatiu 1/1995, de 24 de març, pel qual s'aprova el text refós de l'Estatut dels treballadors; el Decret de la Generalitat de Catalunya 199/2007, de 10 de setembre; l'article 170.1.j) de la Llei orgànica 6/2006, de 19 de juliol, de reforma de l'Estatut d'autonomia de Catalunya, i altres normes concordants,

Resolc:

.1 Ordenar la inscripció del Conveni col·lectiu de treball del sector de tracció mecànica de mercaderies i logística de la província de Girona, per als anys 2008 i 2009 (codi de conveni núm. 1700455), al Registre de convenis dels Serveis Territorials de Treball a Girona.

.2 Ordenar-ne el dipòsit a l'oficina corresponent d'aquests Serveis Territorials.

.3 Disposar que el Conveni esmentat es publiqui al DOGC.

Notifiqueu aquesta Resolució a la Comissió Negociadora del Conveni.

Girona, 26 de gener de 2009

Núria Arnay i Bosch

Directora dels Serveis Territorials a Girona

Transcripció literal del text signat per les parts

CONVENI

col·lectiu de treball del sector de tracció mecànica de mercaderies i logística de la província de Girona per als anys 2008 i 2009

Article 1

Àmbit territorial

Les disposicions d'aquest Conveni obliguen totes les empreses radicades a la província de Girona i les que, tot i que resideixin en un altre lloc, tinguin establiments dintre de la província de Girona, pel que fa al personal que hi està adscrit.

Article 2

Àmbit funcional

El present Conveni obliga tota activitat de transport de mercaderies per tota classe de vies terrestres, en vehicles automòbils que circulin sense camí de rodadura fixa i sense mitjans fixos de captació d'energia, així com les activitats que la Llei 16/1987 d'ordenació dels transports terrestres, denomina auxiliars i complementàries del transport per mercaderies.

Article 3

Àmbit personal

Aquest Conveni afecta la totalitat dels treballadors/ores de les empreses que hi són compreses, a excepció dels càrrecs d'alta direcció i consell segons el que es contempla en l'apartat a) del número 1 de l'article 2n de l'Estatut dels treballadors, RDL 1/1995, del 24 de març.

Article 4

Àmbit temporal

Aquest Conveni entra en vigor, a tots els efectes, el dia 1 de gener de 2008, independentment de la data de la seva publicació al DOGC, i té una durada de 2 anys, fins al 31 de desembre de 2009. El Conveni es pot denunciar per qualsevol part negociadora amb 3 mesos d'antelació al 31 de desembre de 2009 a través de comunicació amb acusament de recepció.

Article 5

Vinculació a la totalitat

Les condicions pactades formen un tot orgànic i indivisible, i als efectes de la seva aplicació pràctica s'han de considerar globalment. Si l'autoritat laboral, en l'exercici de les facultats que li són pròpies, no aprovés algun dels pactes del Conveni, aquest quedaria sense eficàcia i caldria reconsiderar-ne la seva totalitat.

Article 6

Compensació

Les condicions pactades són compensables en la seva totalitat amb les que anteriorment regissin per millora pactada o unilateralment concedida per l'empresa (mitjançant millora voluntària de sous, salaris, primes, sigui quina sigui la denominació que els doni cada empresa, plusos, gratificacions, beneficis voluntaris i incentius, o per conceptes equivalents o anàlegs), imperatiu legal, jurisprudencial, contenciós administratiu, conveni sindical, pacte de qualsevol classe, contracte individual, usos i costums locals o per qualsevol altra causa.

Article 7

Absorbibilitat

Atesa la naturalesa del Conveni, les disposicions legals que es dictin en el futur, que impliquin variacions econòmiques en tots o en algun dels conceptes retributius, s'han d'absorbir pels augments acordats en el Conveni i, per tant, només podrien tenir eficàcia pràctica si globalment considerades i sumades a les vigents amb anterioritat al Conveni en superessin el nivell. En cas contrari, es considerarien absorbides per les millores practicades en aquest Conveni.

Article 8

Garantia personal

Es respecten les situacions personals que amb caràcter global excedeixen el Conveni, les quals es mantenen estrictament com personals.

Article 9

Comissió Paritària

La Comissió Paritària està composta per 8 membres, a raó de 4 elegits per la part social i altres 4 per la part empresarial, tots ells integrants de la Comissió Negociadora del Conveni. A les reunions de l'esmentada Comissió, s'hi ha de convocar els respectius assessors amb veu però sense vot.

Les funcions de la Comissió Paritària són les d'interpretació del Conveni i l'arbitratge en les qüestions o problemes que les parts li posin en consideració, tot plegat amb caràcter previ al plantejament dels diferents supòsits davant de la jurisdicció competent.

L'adopció d'acords en el si de l'esmentada Comissió Paritària ha de ser sempre per majoria, és a dir, la meitat més 1 dels seus membres han d'estar-hi d'acord.

El termini màxim de reunió de dita Comissió és de 10 dies hàbils que s'han de comptar des del següent de la sol·licitud o petició per qualsevol de les parts. Si no es reunissin en l'esmentat termini, es consideraria realitzat el tràmit previ per accedir a l'autoritat o jurisdicció competent.

Aquesta Comissió s'ha de constituir al mes de la signatura d'aquest Conveni.

Article 10

Productivitat

Ambdues parts consideren que la productivitat, tant la del personal com la dels factors que intervenen en l'empresa, constitueix un dels mitjans principals d'elevació del nivell de vida.

Article 11

Organització del treball

L'organització del treball és facultat i responsabilitat de la direcció de l'empresa, a qui correspon, si escau, determinar la persona o persones en qui delega l'exercici d'aquesta facultat, que ha d'ajustar-se al que preveu la Llei, el present Conveni i les normes i pactes que siguin d'aplicació. En l'exercici de les seves facultats d'organització del treball correspon a la direcció de l'empresa, respectant les competències que en aquesta matèria tenen atribuïdes els òrgans de representació dels treballadors a l'empresa, implantar, determinar, modificar o suprimir les feines, adjudicar les tasques, adoptar nous mètodes d'execució de les tasques, crear o amortitzar llocs de treball, ordenar-los en funció de les necessitats de l'empresa a cada moment i determinar la forma de prestació del treball en tots els seus aspectes.

Complir les ordres i instruccions de l'empresari/ària en l'exercici regular de les seves facultats directives és obligació del treballador/a, qui ha d'executar amb interès i diligència tots els treballs que se li ordenin dins de la funció general del seu grup i de les seves competències professionals. Entre aquests treballs estan incloses les tasques complementàries que siguin indispensables per a la correcta execució de la seva funció principal. Les relacions entre l'empresa i els seus treballadors/ores han d'estar sempre presidides per la lleialtat recíproca i per la bona fe.

Article 12

Sistema d'incentius

L'establiment, o no, de sistemes de remuneració amb incentius, que és facultat de l'empresa, així com la modificació dels ja existents, s'ha de fer de mutu acord entre l'empresa i els representants dels treballadors. Si s'implantessin amb caràcter experimental i el seu resultat no fos satisfactori, l'empresa els podria suprimir unilateralment, per pròpia iniciativa, o ho hauria de fer a instància de la representació dels treballadors, dins del termini d'1 any que s'hauria de comptar des de la seva implantació, sense que en aquest supòsit, per no tenir el caràcter de consolidable el sistema de remuneració amb incentiu, se'n derivi cap dret adquirit pels treballadors/ores afectats, i sense que els rendiments comprovats durant la fase experimental del sistema de remuneració per incentius siguin vinculants posteriorment per a cap de les parts.

Les empreses han de facilitar i redactar les fórmules de càlcul dels incentius en funció dels rendiments, d'acord amb un sistema clar i senzill.

Article 13

Jornada laboral

La jornada laboral per a tota la durada d'aquest Conveni és de 1.766 hores, totes elles amb una projecció setmanal de 40 hores de treball efectiu; per bé que, d'acord amb les disposicions vigents de condicions de treball i a fi d'atendre casos de necessitat evident, es pot perllongar la jornada de treball fins al límit fixat per les disposicions esmentades.

Aquesta jornada correspon a 6 dies de treball efectiu, tot i que les empreses, d'acord amb els treballadors/ores que hi estiguin interessats, bé en conjunt, per seccions o particularment amb cada treballador/a, poden distribuir la jornada setmanal de 40 hores en 5 dies a la setmana.

Tots els treballadors/ores gaudeixen de 20 minuts diaris com a mínim per al temps de l'entrepà. El dit temps té la consideració a tots els efectes de treball efectiu. Els contractes a temps parcial han de gaudir del descans de l'entrepà...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR