Convenio colectivo - Escoles d'Educació Especial, Cataluña

Inicio de Vigencia 1 de Enero de 2008
Fin de Vigencia31 de Diciembre de 2009
Publicado enDiari Oficial de la Generalitat de Catalunya nº 5341 de 18/03/2009

RESOLUCIÓ

TRE/668/2009, de 5 de febrer, per la qual es disposa la inscripció i la publicació del Conveni col·lectiu de treball del sector d'escoles d'educació especial de Catalunya per als anys 2008-2009 (codi de conveni 7900215).

Vist el text del Conveni col·lectiu de treball del sector d'escoles d'educació especial de Catalunya per als anys 2008-2009, subscrit per la part empresarial pels representants de l'Associació Empresarial d'Economia Social i per la part social pels representants de CCOO, UGT IAC i USOC el 21 de gener de 2009, i d'acord amb el que disposen l'article 90.2 i 3 del Reial decret legislatiu 1/1995, de 24 de març, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de l'Estatut dels treballadors; l'article 2.b) del Reial decret 1040/1981, de 22 de maig, sobre registre i dipòsit de convenis col·lectius de treball; i l'article 170.1.e) i j) de la Llei orgànica 6/2006, de 19 de juliol, de reforma de l'Estatut d'autonomia de Catalunya, i altres normes d'aplicació,

Resolc:

.1 Disposar la inscripció del Conveni col·lectiu de treball del sector d'escoles d'educació especial de Catalunya per als anys 2008-2009 (codi de conveni 7900215) al Registre de convenis de la Direcció General de Relacions Laborals.

.2 Disposar que el text esmentat es publiqui al Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya, amb el compliment previ dels tràmits pertinents.

Notifiqueu aquesta Resolució a la Comissió negociadora del Conveni.

Barcelona, 5 de febrer de 2009

Salvador Álvarez Vega

Director general de Relacions Laborals

Transcripció literal del text signat per les parts

CONVENI

col·lectiu de treball del sector d'escoles d'educació especial per als anys 2008 i 2009

Capítol 1

Condicions generals

Article 1

Àmbit territorial

Aquest conveni serà d'aplicació a tot el territori de Catalunya.

Article 2

Àmbit funcional

El present conveni afecta tots els centres privats d'educació especial, i serveis educatius complementaris, en els quals s'imparteixen les següents activitats educatives:

2.1 Serveis d'atenció precoç.

2.2 Educació bàsica obligatòria.

2.3 Les etapes formatives posteriors que determini la legislació vigent, prescindint del tipus o caràcter de l'entitat titular, que atenguin a persones amb problemes i alteracions de tipus físic, sensorial, psíquic, caractereològic i de personalitat o trastorns de conducta social.

S'entén per derogada l'ordenança per a centres d'assistència i atenció a deficients mentals i disminuïts físics, a la qual estaven vinculats aquests centres.

Article 3

Àmbit personal

El conveni és d'aplicació a tots els treballadors/es, amb títol o sense, que no tinguin reconeguda la condició de funcionaris o que estiguin vinculats a les empreses incloses a l'article anterior.

S'exclou expressament de l'àmbit d'aplicació d'aquest conveni:

3.1 El personal docent, que tot i pertànyer als escalafons de l'Estat o de la Generalitat de Catalunya, presta serveis en els centres acollits a l'article 2; aquest personal es regeix per la legislació que li és específica pròpia.

3.2 Els professionals o especialistes que, per raó de l'exercici professional, poden concertar estudis, treballs o col·laboracions específiques.

3.3 Els membres de comunitats religioses, consiliaris o assessors religiosos que, en qualitat de tals, serveixin en institucions d'assistència a disminuïts psíquics o disminuïts físics o sensorials.

3.4 Les persones que realitzen les practiques per raó dels seus estudis.

3.5 El voluntariat social.

3.6 Les persones que realitzin el servei social substitutori.

3.7 Els expressament exclosos per la Llei.

Article 4

Àmbit temporal

El present conveni entrarà en vigor el mateix dia que el registri el Departament de treball de la Generalitat de Catalunya. Quant als aspectes econòmics entraran en vigor a partir de la signatura del conveni i es faran efectius, com a termini màxim, dins del mes de la seva publicació tenint en compte el seu efecte retroactiu -taules salarials, dietes i indemnitzacions per quilòmetre recorregut amb vehicle propi a petició de l'empresa- des del dia 1 de gener de l'any 2008.

El període de vigència d'aquest conveni serà de dos anys, des de l'1 de gener de 2008 fins al 31 de desembre de 2009, data en la qual, si no hagués estat denunciat, s'entendrà prorrogat d'any en any, i si hagués estat objecte de denúncia per qualsevol de les parts amb l'antelació d'un mes al seu venciment, s'iniciaran les negociacions del següent.

Els articles normatius del conveni continuaran vigents des de la denúncia del present fins a la signatura del proper.

Les parts signants del conveni es reserven la facultat de convocar la Mesa de negociació abans del període indicat si valoren que la previsible reestructuració del sector, o qualsevol altre acord o normativa amb el Departament d'educació de la Generalitat de Catalunya, pot afectar a aspectes laborals de totes o d'algunes categories.

En tot cas, però, les taules salarials hauran de ser revisades anualment i la seva aplicació serà a partir de l'1 de gener de cada any.

Article 5

Registre

Si l'autoritat de treball, fent ús de les seves atribucions, tramet a la Magistratura algun dels acords o articles perquè no els considera legals, l'acord o article en qüestió perdrà tot l'efecte; el mateix succeirà amb els que resultin afectats, i les parts negociadores d'aquest conveni hauran de reconsiderar l'acord o article en el termini d'un mes; la resta d'acords i articles continuaran sent d'aplicació. Si un cop superat el tràmit previ de registre s'hi presenta alguna impugnació, o bé si l'autoritat de treball, fent ús de les atribucions que li són pròpies, decideix de trametre a la Magistratura de treball algun article, capítol o aspecte d'aquest conveni, com és ara àmbits, legitimitat, etc., se'n consideraria afectat tot el capítol o article a que es fes referència, i continuaria plenament vigent el Conveni col·lectiu pel que fa a la resta del seu contingut general.

Article 6

Totes les normes contingudes en aquest conveni regulen les relacions entre les empreses i el seu personal. En tot el que no preveu caldrà atenir-se al que estableixen l'Estatut dels treballadors, la Llei orgànica de llibertat sindical, la Llei orgànica del dret a l'educació i totes les altres disposicions laborals de caràcter general.

Capítol 2

Classificació professional

Article 7

Classificació

7.1 El personal que presta servei en qualsevol centre dels esmentats a l'article 2 d'aquest conveni ha de ser classificat, d'acord amb la funció que exerceixi, i tenint en compte l'Acord d'analogia de data 9 de juliol de 2001 signat amb el Departament d'educació, de l'Acord del 16 de desembre del 1998 amb el mateix Departament i amb la patronal APPS, i el disposat a l'article 12 d'aquest conveni. A partir de l'1 de setembre del 1998 són les categories següents:

Grup 1

Personal docent

1.1 Tècnic grau superior.

1.2 Mestre/a - Mestre/a de taller.

1.3 Logopeda.

Grup 2

Personal tècnic

2.1 Fisioterapeuta.

2.2 Educador/a.

2.3 Monitor/a d'esbarjo i menjador.

2.4 Monitor/a de transport.

Categories funcionals temporals

  1. Director/a.

  2. Sotsdirector/a.

  3. Cap d'estudis.

Grup 3

Personal administratiu

3.1 Cap administratiu.

3.2 Oficial administratiu.

3.3 Auxiliar administratiu.

Grup 4

Personal de serveis generals

4.1 Cap de serveis generals.

4.2 Oficial de serveis generals.

4.3 Auxiliar de serveis generals.

7.2 La classificació professional dels treballadors i treballadores que estableix aquest conveni no ha de perjudicar els drets adquirits en la matèria i s'han de respectar les categories i nivells professionals ja consolidats en anteriors convenis o acords vigents.

7.3 Les parts signants del present conveni es comprometen a modificar la classificació especificada a l'apartat 7.1 anterior en funció de l'acord de plantilles, pendent de negociació amb el Departament d'educació de la Generalitat de Catalunya.

Capítol 3

Ingressos, ascensos i plantilles

Article 8

Períodes de prova i contractació

El personal de nou ingrés a l'empresa, tret de pacte en sentit contrari, se sotmet a un període de prova que es formalitzarà per escrit i que no pot excedir el que indica la taula següent:

Personal comprès en els grups 1 i 2: dos mesos.

Personal comprès en el grup 3: un mes.

Personal comprès en el grup 4:

Apartats 4.1 i 4.2: un mes.

Apartat 4.3: dues setmanes.

Durant el període de prova, les parts poden rescindir lliurement el contracte sense que hi hagi més obligació, per part de l'empresa, que la d'abonar els salaris meritats durant el període treballat.

No obstant això, si la rescissió es produeix a proposta de l'empresa durant la meitat del període de prova assenyalat per a la categoria del treballador o treballadora afectat/da, l'empresa ha de complementar el que calgui fins que el treballador o treballadora arribi a la percepció de la totalitat dels salaris corresponents a aquesta primera meitat.

Tots els contractes han de ser sotmesos a les disposicions legals que hi hagi.

Els contractes temporals seran d'un temps mínim de 12 mesos.

Els contractes d'interinatge i/o substitució no podran extingir-se a l'inici dels períodes vacacionals de no reincorporar-se la persona substituïda.

Es podran celebrar contractes de jubilació parcial i de relleu, segons la legislació vigent. Els contractes d'obra o servei que es realitzin seran destinats per els casos contemplats en la legislació vigent.

Article 9

Places per a persones...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR