Convenio colectivo - Personal Laboral del Ajuntament de les Masies de Voltregà, Barcelona

Inicio de Vigencia 5 de Enero de 2009
Fin de Vigencia31 de Diciembre de 2011
Publicado enDiari Oficial de la Generalitat de Catalunya nº 5385 de 22/05/2009

RESOLUCIÓ

TRE/1385/2009, de 26 de gener, per la qual es disposa la inscripció i la publicació del Conveni col·lectiu de treball del personal laboral de l'Ajuntament de les Masies de Voltregà per al període 5.1.2009-31.12.2011 (codi de conveni núm. 0815342).

Vist el text del Conveni col·lectiu de treball del personal laboral de l'Ajuntament de les Masies de Voltregà, subscrit pels representants de l'empresa i pels dels seus treballadors el dia 5 de gener de 2009, i de conformitat amb el que disposen l'article 90.2 i 3 del Reial decret legislatiu 1/1995, de 24 de març, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de l'Estatut dels treballadors; l'article 2.b) del Reial decret 1040/1981, de 22 de maig, sobre registre i dipòsit de convenis col·lectius de treball; el Decret 326/1998, de 24 de desembre, de reestructuració de les delegacions territorials del Departament de Treball, modificat pel Decret 106/2000, de 6 de març, de reestructuració parcial del Departament de Treball; el Decret 199/2007, de 10 de setembre, de reestructuració del Departament de Treball, i altres normes d'aplicació,

Resolc:

.1 Disposar la inscripció del Conveni col·lectiu de treball del personal laboral de l'Ajuntament de les Masies de Voltregà per al període 5.1.2009-31.12.2011 (codi de conveni núm. 0815342) al Registre de convenis dels Serveis Territorials del Departament de Treball a Barcelona.

.2 Disposar que el text esmentat es publiqui al DOGC.

Barcelona, 26 de gener de 2009

Elisenda Giral i Masana

Directora dels Serveis Territorials

a Barcelona

Transcripció literal del text signat per les parts

CONVENI

col·lectiu de treball del personal laboral de l'Ajuntament de les Masies de Voltregà per al període 5.01.2009-31.12.2011

Capítol 1

Condicions generals

Article 1

Àmbit personal

El present Conveni col·lectiu serà d'aplicació al personal laboral que presti serveis a l'Ajuntament de les Masies de Voltregà, llevat del personal provinent dels plans de formació, que es regiran per les disposicions del seu contracte de treball.

Article 2

Vigència temporal

Aquest Conveni entrarà en vigor a partir de la seva signatura i de l'aprovació formal per l'òrgan competent de la Corporació, llevat dels aspectes pel quals s'estableixi una altra data, i tindrà una vigència fins el 31 de desembre de 2011. Es considerarà tàcitament prorrogat, en tota la seva extensió, per períodes anuals successius, excepte en el cas de denúncia expressa per qualsevol de les parts signants, la qual s'haurà d'efectuar un mes abans de la data de finalització de la seva vigència, per escrit i constància fefaent a l'altra part.

Article 3

Garanties

  1. Es respectaran, a títol estrictament personal, les condicions més beneficioses de treball, econòmiques i socials així com els drets adquirits per sobre dels presents acords per qualsevol altre contracte, acord o disposició que no vulneri el dret administratiu o laboral.

  2. Les condicions d'aquest Conveni poden ser modificades per millores establertes en normes amb rang de llei.

Article 4

Vinculació a la totalitat

El present Conveni forma un tot únic i indivisible, i com tal, per a la seva aplicació, ha de ser objecte de consideració global i conjunta. En conseqüència, cap de les obligacions i drets regulats i pactats, no poden ser aïlladament considerats.

Article 5

Comissió Paritària

  1. Es constituirà una comissió per a les funcions d'interpretació, vigilància i seguiment d'aquest Conveni, que estarà constituïda per dues persones per cadascuna de les parts: corporació i representant del personal laboral.

  2. També correspondrà a aquesta Comissió la conciliació en els conflictes o discrepàncies que puguin sorgir en el decurs de l'aplicació d'aquest Conveni.

  3. La Comissió de seguiment es reunirà les vegades que calgui a petició de qualsevol de les parts i com a mínim una vegada a l'any, prèvia convocatòria de la presidència o de qui aquesta delegui. Els seus acords hauran de ser adoptats per unanimitat.

  4. Podran assistir a les reunions de la Comissió de seguiment assessors per cadascuna de les parts, amb veu però sense vot. Les reunions de la Comissió de seguiment es formalitzaran en les corresponents actes.

  5. En cas de manca d'acord en el sí de la comissió sobre la interpretació o aplicació, ambdues parts negociadores acorden expressament i voluntàriament el sotmetiment de la discrepància als procediments de conciliació i mediació del Consorci d'Estudis, Mediació i Conciliació a l'Administració Local (CEMICAL), a petició de qualsevol de les parts.

Capítol 2

Condicions de treball

Article 6

Organització del treball

  1. L'organització del treball és facultat exclusiva de la corporació i té com a finalitat la distribució del personal en els diferents llocs de treball i l'assignació de feines i funcions corresponents, així com efectuar els canvis i les modificacions justificades que es creguin convenients per al millor desenvolupament dels treballs i la millor organització del personal.

  2. La Corporació podrà assignar al seu personal funcions, tasques o responsabilitats diferents a las corresponents al lloc de treball que desenvolupen sempre que resultin adequades a la seva classificació, grau o categoria, quan les necessitats del servei ho justifiquin i sense disminució de les seves retribucions.

  3. Quan es realitzin treballs de nivell o categoria superior el treballador/a tindrà dret a percebre les retribucions complementàries del lloc de treball desenvolupat, i sense que en cap cas es consolidi una vegada deixi de fer-les.

Article 7

Jornada i horari de treball

  1. Excepte el personal de l'escola bressol i el que presta serveis en la piscina municipal, la jornada de treball de la resta de personal serà de 37'5 hores setmanals, amb una flexibilitat horària (de la qual no es pot fer-ne ús de forma habitual) de 15 minuts posteriors a l'hora d'entrada i que es recuperaran dins de la mateixa jornada. No serà aplicable aquesta flexibilitat quan, per les especials característiques dels llocs de treball, sigui necessària la presència habitual dels seus ocupants.

    Amb caràcter general, s'estableix un horari de permanència obligatòria de 9 a 14 hores. El temps restant, fins la jornada setmanal ordinària, es realitzarà, en horari de matí o tarda, en funció de les necessitats del servei.

  2. Abans del dia 31 de novembre de cada any la Comissió de seguiment es reunirà per negociar el calendari anual on es fixaran els quadrants dels horaris de les diferents dependències i serveis. Aquests quadrants d'horaris es determinaran en funció de la jornada anual que correspongui la qual es calcularà aplicant la següent fórmula:

    Als dies naturals que tingui l'any se li descomptaran els dissabtes i diumenges que hi hagi, els festius oficials que es fixin per la Generalitat de Catalunya en el calendari oficial de festes laborals més els dos dies festius locals així com els 22 dies laborables de les vacances. El resultat d'aquesta operació seran els dies hàbils que s'han de treballar durant l'any els quals es multiplicaran per 7'5 hores que són l'equivalent horari diari corresponent a les jornades setmanals establertes a l'apartat 1 d'aquest article.

    Els dies hàbils que s'hauran de treballar cada any, com a resultat de l'operació aritmètica abans esmentada, serà la base a partir de la qual es descomptin els dies de permís als que es tingui dret en cada cas (assumptes personals, permisos, etcètera...).

  3. A banda d'això, dijous sant i quan els dies 24 i 31 de desembre siguin laborables, el personal de la corporació treballarà fins el migdia.

  4. El descans setmanal de dos dies es gaudirà, amb caràcter general, en dissabte i diumenge. El calendari anual i els quadrants de serveis establiran els períodes de descans setmanal per a cadascun dels col·lectius de la Corporació.

  5. S'estableix un temps de descans en jornada continuada i superior a sis hores, computable com a jornada de treball efectiu, de 15 minuts diaris. Els responsables dels serveis establiran la franja horària en la qual haurà de gaudir aquest descans cada un dels treballadors/res de la Corporació, atenent a les necessitats del servei.

Article 8

Formació

  1. El personal de l'Ajuntament tindrà dret, en igualtat de condicions, a la promoció, la formació i un perfeccionament professional constant així com a la progressió en la carrera professional.

  2. La formació s'entén com un procés d'aprenentatge personal i en grup on conclouen l'anàlisi de pràctiques, informació, coneixements i capacitació i el desenvolupament de valors i habilitats orientats a aconseguir noves respostes i conductes organitzatives. La formació ha de pretendre uns objectius concrets: millorar el que es fa, preparar-se per tal d'assumir canvis organitzatius i una millor capacitació per tal d'afrontar els nous reptes.

  3. L'Ajuntament promourà a través de la Comissió paritària, l'assistència del personal en igualtat de condicions a qualsevol classe de cursos per al perfeccionament de la seva formació professional i donarà publicitat dels cursos que promoguin organismes públics o privats entre tot el personal que, per les seves funcions, pugui estar interessat a realitzar-los amb el vist i plau del Cap del departament, garantint en tot moment la igualtat d'oportunitats per a l'assistència. Per la seva banda, serà obligatòria l'assistència del personal als...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR