Convenio colectivo - Cespa Ingeniería Urbana, SA (serveis de recollida d'escombraries i neteja viària de Cerdanyola del Vallès), Cataluña

Inicio de Vigencia 1 de Enero de 2008
Fin de Vigencia31 de Diciembre de 2011
Publicado enDiari Oficial de la Generalitat de Catalunya nº 5390 de 29/05/2009

RESOLUCIÓ

TRE/4228/2008, de 23 d'octubre, per la qual es disposa la inscripció i la publicació del Conveni col·lectiu de treball de l'empresa Cespa, SA (serveis de recollida d'escombraries, recollida orgànica, recollida selectiva, voluminosos, deixalleria mòbil i neteja viària de Cerdanyola del Vallès), per als anys 2008-2011 (codi de conveni núm. 0806231).

Vist el text del Conveni col·lectiu de treball de l'empresa Cespa, SA (serveis de recollida d'escombraries, recollida orgànica, recollida selectiva, voluminosos, deixalleria mòbil i neteja viària de Cerdanyola del Vallès), subscrit pels representants de l'empresa i pels dels seus treballadors el dia 15 de setembre de 2008, i de conformitat amb el que disposen l'article 90.2 i 3 del Reial decret legislatiu 1/1995, de 24 de març, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de l'Estatut dels treballadors; l'article 2.b) del Reial decret 1040/1981, de 22 de maig, sobre registre i dipòsit de convenis col·lectius de treball; el Decret 326/1998, de 24 de desembre, de reestructuració de les delegacions territorials del Departament de Treball, modificat pel Decret 106/2000, de 6 de març, de reestructuració parcial del Departament de Treball; el Decret 199/2007, de 10 de setembre, de reestructuració del Departament de Treball, i altres normes d'aplicació,

Resolc:

.1 Disposar la inscripció del Conveni col·lectiu de treball de l'empresa Cespa, SA (serveis de recollida d'escombraries, recollida orgànica, recollida selectiva, voluminosos, deixalleria mòbil i neteja viària de Cerdanyola del Vallès), per als anys 2008-2011 (codi de conveni núm. 0806231) al Registre de convenis dels Serveis Territorials del Departament de Treball a Barcelona.

.2 Disposar que el text esmentat es publiqui al DOGC.

Barcelona, 23 d'octubre de 2008

Elisenda Giral i Masana

Directora dels Serveis Territorials

a Barcelona

Traducció del text original signat per les parts

CONVENI

col·lectiu de treball de l'empresa Cespa, SA (servei de recollida d'escombraries, recollida orgànica, recollida selectiva, voluminosos, deixalleria mòbil i neteja viària de Cerdanyola del Vallès) per als anys 2008-2011

Capítol 1

Normes generals

Article 1

Àmbit funcional

Aquest Conveni serà d'aplicació per a tot el personal de l'empresa Cespa SA, adscrit al centre de treball de Cerdanyola del Vallès, en els serveis a prestar en el municipi de Cerdanyola del Vallès de: recollida d'escombraries, recollida orgànica, recollida selectiva (envasos i cartró), voluminosos, deixalleria mòbil i neteja viària.

Article 2

Vigència, durada, pròrroga i denúncia del Conveni

S'estableix una vigència de 4 anys, entrant en vigor l'1 de gener de 2008 i finalitzant el 31 de desembre de 2011.

S'entendrà prorrogat d'un any a un altre per tàcita reconducció de no formalitzar-se denúncia de rescissió dins d'un termini de 2 mesos anteriors a l'acabament del mateix, o en el seu cas, de qualsevol de les seves pròrrogues, per qualsevol de les 2 parts.

Article 3

Vinculació a la totalitat

El present Conveni constitueix un tot únic i indivisible basat en l'equilibri de les recíproques obligacions i mútues contraprestacions assumides per les parts, i com a tal, han de ser objecte de consideració conjunta, i queden aquestes mútuament vinculades al compliment de la seva totalitat.

En conseqüència no poden prendre's aïlladament alguna o algunes de les matèries pactades.

Article 4

Absorció i compensació

Les retribucions establertes al present Conveni compensen i absorbeixen totes les aquí existents en el moment de la seva entrada en vigor, qualsevol que sigui la seva naturalesa o origen.

Els augments de retribucions que puguin produir-se en el futur per disposicions legals de general aplicació, conveni o contractes individuals, només poden afectar les condicions pactades al present Conveni quan, considerades globalment les noves retribucions en còmput anual, superin les aquí pactades.

En cas contrari, són compensades i abosrbides per aquestes últimes, i es manté el present Conveni en els seus termes, en la forma i condicions pactades.

Article 5

Comissió Mixta Paritària

A partir de l'entrada en vigor del present Conveni, es constitueix una Comissió amb la denominació de l'epígraf, composta paritariamente per 3 representants de l'empresa i dels treballadors, que poden ser assistits per assessors.

Els acords de la Comissió Paritària s'adopten per la majoria de cada part, empresarial i social, respectivament signants del Conveni, i quan es tracti d'interpretar el Convenio tenen la mateixa eficàcia que la norma que hagi estat interpretada.

Quant a les funcions i procediments d'actuació de la Comissión Paritaria cal cenyir-se al que es preveu a l'article 15 del Conveni general del sector de neteja pública publicat en el BOE de data de 7 de març de 1996.

Article 6

Interpretació del Conveni

El present Conveni s'interpreta de conformitat amb el sentit gramatical de les seves clàusules i en consideració als objectius que es persegueixen en firmar-lo.

Capítol 2

Condicions de treball

Article 7

Jornada de treball i horari de treball

La jornada de treball queda establerta en 35 hores setmanals.

Tots els treballadors contractats a raó de jornada completa gaudiran de 30 minuts de descans dins de la jornada, computables com a temps efectiu de treball. Els treballadors contractats a temps parcial, i que la seva jornada no superi les 5 hores de treball continuat, no tindran dret a l'esmentat descans.

Els horaris de treball per als serveis que es regeixen per aquest Conveni seran, orientativament, els que fins a la data es vénen realitzant.

Per al col·lectiu de neteja viària s'acorda que iniciaran la seva jornada a les 6 hores de març a novembre i a les 7 hores del desembre a febrer. Si per raons d'urgència, es requereix la presència d'aquest personal per les tardes, s'adequarà l'horari de manera que l'operari treballi 2 hores diàries en horari de tarda.

S'ha de respectar en tot cas la prestació dels serveis de neteja del mercat setmanal, el qual s'ha de fer amb personal voluntari de neteja viària, que pot ser personal amb un contracte a temps parcial vigent, a qui es faci una ampliació de contracte. Si no hi ha voluntaris suficients, s'han d'establir torns rotatoris obligatoris entre el personal de neteja viària.

Els dies 24 i 31 de desembre, l'horari del servei de recollida d'escombraries comença a les 14 hores, prèvia aprovació de l'Ajuntament.

Si els treballs d'urgència requereixen prolongar la jornada normal de treball, aquesta prolongació es compensa amb el mateix temps de descans, i es fa efectiu al dia següent o altre dia previ acord entre les parts.

Si es considera el caràcter públic dels serveis que realitza el personal subjecte al present Conveni, l'horari de treball pot variar-se d'acord amb les opinions de l'Ajuntament de Cerdanyola i se segueix la normativa laboral vigent.

Quan el personal sigui cridat per efectuar serveis els dies en què li correspongui jornada de descans, se li compensa, o bé canviant el dia de descans per un altre dia, o bé percebent la prima de dies festius que es regula a l'article 9 d'aquest Conveni.

Article 8

Vacances

Els treballadors gaudiran de 35 dies de vacances retribuïdes que es gaudirà per any natural.

El primer any de prestació de serveis en l'empresa només es tindrà dret a la part proporcional de les vacances, segons el temps treballat dins de l'any natural.

De les vacances es gaudirà en 2 torns. Un s'iniciarà el primer dilluns de juliol de cada any, i el segon torn s'iniciarà el dia següent a l'acabament del primer, ja el mes d'agost. Es realitzarà cada any un calendari laboral on es reflecteixi.

El treballador podrà sol·licitar que li siguin partides les vacances en 2 períodes, un de 4 setmanes, i l'altre amb el nombre de dies restants. Per a això deurà, a més d'existir acord entre l'empresa i el treballador, sol·licitar-lo amb 30 dies d'antelació, i en tot cas no podran coincidir de vacances, fora del període de juliol i agost, més de 5 persones.

A aquests efectes, els treballadors tindran la possibilitat d'elegir el període de vacances desitjat l'any en què siguin pares, tenint preferència així sobre la resta.

Article 9

Treball en dies festius

En compensació pel treball en dies festius no recuperables s'abona als treballadors la quantitat fixada per aquest concepte a la taula salarial annexa, que per als següents anys de vigència del Conveni tindrà els mateixos increments i revisions que la resta dels conceptes del Conveni establerts a la taula salarial.

En el cas de produir-se 2 dies de festa consecutius, sempre s'ha de treballar el primer d'ells respectant el segon, excepte la festa de Nadal que sempre és festiu. En cas que un d'ells sigui diumenge, es respecta la festa dominical (excepte quan el diumenge sigui el dia 26 de desembre).

En el cas que l'Ajuntament permeti que no es realitzi el treball en dies festius, l'empresa el suprimeix i la compensació econòmica s'abona en concepte de prolongació de jornada el primer dia laborable posterior als 2 dies festius.

La feina en dies festius l'ha de fer personal voluntari. En el cas que no hi hagi voluntaris suficients, s'han d'establir torns rotatoris obligatoris entre el personal.

La feina en aquests dies festius serà retribuïda en funció de l'establert a les taules salarials.

Article 10

Permisos i llicències retribuïdes

Els treballadors gaudiran, previ avís i justificació, de...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR