Convenio colectivo - Personal Laboral de l'Ajuntament de Pineda de Mar, Barcelona

Inicio de Vigencia22 de Abril de 2003
Fin de Vigencia 7 de Enero de 2003
Publicado enDiari Oficial de la Generalitat de Catalunya nº 3868 de 22/04/03

RESOLUCIÓ TIC/978/2003, de 7 de gener, per la qual es disposa la inscripció i la publicació del Conveni col-lectiu de treball del personal laboral l'Ajuntament de Pineda de Mar per als anys 2000-2003 (codi de conveni núm. 0809272).

Vist el text del Conveni col-lectiu de treball del personal laboral de l'Ajuntament de Pineda de Mar subscrit pels representants de l'empresa i dels seus treballadors el dia 5 de juny de 2000, i de conformitat amb el que disposen els articles 90.2 i 3 del Reial decret legislatiu 1/1995, de 24 de març, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de l'Estatut dels treballadors; l'article 2.b) del Reial decret 1040/1981, de 22 de maig, sobre registre i dipòsit de convenis col-lectius de treball; l'article 11.2 de la Llei orgànica 4/1979, de 18 de desembre, de l'Estatut d'autonomia de Catalunya; el Reial decret 2342/1980, de 3 d'octubre, sobre transferència de serveis de l'Estat a la Generalitat de Catalunya en matèria de mediació, arbitratge i conciliació; el Decret 326/1998, de 24 de desembre, de reestructuració de les delegacions territorials del Departament de Treball; el Decret 253/2002, de 4 de novembre, de fusió del Departament de Treball amb el d'Indústria, Comerç i Turisme, i el Decret 284/2002, de 12 de novembre, de reestructuració parcial de diversos departaments de la Generalitat,

Resolc:

.1 Disposar la inscripció del Conveni col-lectiu de treball del personal laboral de l'Ajuntament de Pineda de Mar per als anys 2000-2003 (codi de conveni núm. 0809272) al Registre de convenis de Barcelona de la Subdirecció General d'Afers Laborals i d'Ocupació.

.2 Disposar que el text esmentat es publiqui en el DOGC.

Barcelona, 7 de gener de 2003

Francisca Antolinos i Jiménez

Subdirectora general d'Afers Laborals

i d'Ocupació a Barcelona

Transcripció literal del text signat per les parts

CONVENI

col-lectiu del personal laboral de l'Ajuntament de Pineda de Mar per als anys 2000-2003

Capítol 1

Disposicions generals

Article 1

Àmbit d'aplicació personal

Aquest Conveni resulta d'aplicació a tot el personal laboral de l'Ajuntament de Pineda de Mar, amb caràcter fix o temporal, de conformitat amb la legislació aplicable a l'Administració local.

El personal docent de l'Escola Sant Jordi es regirà de conformitat amb el marc definit al protocol signat entre el Departament d'Ensenyament, la Caixa de Catalunya i l'Ajuntament en data 27 de setembre de 1995 i al Conveni de cessió formalitzat en escriptura pública en data 26 de febrer de 1996, respectant els termes de la successió d'empresa, d'acord amb el que preveuen l'article 44 de l'Estatut dels treballadors i l'article 88 del Reglament del personal al servei dels ens locals de Catalunya.

Cap treballador no podrà pactar individualment condicions o millores econòmiques, socials o laborals al marge de la representació legal dels treballadors i del marc normatiu aplicable al personal que presta serveis a l'Administració local.

Article 2

Àmbit d'aplicació funcional i territorial

Les normes contingudes en aquest Conveni afecten i són d'aplicació a tots els centres de treball de l'Ajuntament de Pineda de Mar, existents actualment o que es creïn en el futur, ubicats a la vila de Pineda de Mar o en l'àmbit territorial del seu municipi.

Article 3

Àmbit d'aplicació temporal

Aquest Conveni entrarà en vigor l'endemà de la seva signatura, independentment de la data de la seva publicació al Butlletí Oficial de la Província, i tindrà vigència, amb efectes retroactius, des de l'1 de gener de 2000 fins al 31 de desembre de 2003.

Article 4

Vinculació a la totalitat

Les condicions pactades en el present Conveni formen un tot orgànic i indivisible i, als efectes de la seva aplicació pràctica, seran considerades globalment i conjuntament.

Cap dels drets i obligacions, prestacions i contraprestacions pactades en el conveni no poden ser considerades aïlladament.

En cas que l'autoritat laboral, en l'exercici de les seves facultats, no homologués alguna de les clàusules o articles, o que fos anul-lat total o parcialment per la jurisdicció laboral, ambdues parts negociaran la totalitat o parcialitat anul-lades i la resta del Conveni quedarà en vigor. En aquest supòsit, i fins a l'elaboració d'un nou text, respecte a la part no homologada o anul-lada s'aplicaran les normes contingudes a l'anterior conveni, l'Estatut dels treballadors, la normativa específica sobre personal al servei de les entitats locals i, en el seu defecte, normes complementàries pel personal laboral i la resta de legislació aplicable al personal de les administracions públiques.

Article 5

Prelació de normes i supletorietat

Les normes contingudes en aquest Conveni regulen les relacions entre l'Ajuntament de Pineda de Mar i el personal assenyalat en el seu article 1.

Amb caràcter supletori, en allò que no reguli aquest Conveni, s'aplicarà la normativa específica vigent sobre el personal funcionari i laboral de les entitats locals de Catalunya i es respectarà en tot cas la normativa legal aplicable d'obligat compliment.

Article 6

Pròrroga i denúncia

Aquest Conveni s'entendrà prorrogat tàcitament d'any en any a partir de la finalització del període de vigència i, en tot cas, fins a la substitució per un nou conveni i es fixa, a efectes de denúncia per alguna de les parts afectades, un període de preavís d'1 mes.

Article 7

Òrgan de seguiment i control

En el termini d'1 mes des de la signatura del Conveni es constituirà una Comissió de Seguiment i Control del Conveni, que serà formada per 4 representants de la corporació i 4 representants dels treballadors, o, en tot cas, en proporció al nombre de representants.

La Comissió durà a terme reunions ordinàries cada 3 mesos. També podrà reunir-se extraordinàriament a sol-licitud de qualsevulla de les parts.

La Comissió de Seguiment i Control elaborarà les seves pròpies normes de funcionament i tindrà les següents funcions específiques:

  1. Vigilància, estudi i aplicació d'aquest Conveni i desenvolupament i perfeccionament dels seus pactes i condicions respecte als conflictes i discrepàncies sobre aquest.

  2. Establir la data d'iniciació de la negociació de les parts d'aquest Conveni que tinguin vigència anual i d'un nou conveni, quan s'escaigui.

  3. Negociar la preparació i el disseny dels plans d'oferta pública d'ocupació, sens perjudici de les funcions que la llei atribueix als representants dels treballadors.

  4. Negociar i impulsar els programes de formació que s'hagin de desenvolupar amb caràcter general i, en tot cas, quan aquests afectin la carrera professional dels treballadors.

  5. Emissió d'informes sobre les qüestions que li siguin proposades per les parts sobre interpretació del que s'ha pactat.

  6. En cas de modificació de la plantilla que afecti de forma substancial el volum de qualsevol departament o organisme, se'n donarà coneixement a aquesta Comissió.

  7. Negociació del disseny i mesures sobre salut laboral, sens perjudici de les competències en aquesta matèria de la Comissió de Seguretat i Higiene en el treball.

  8. Totes les altres qüestions que li siguin encomanades derivades d'aquest Conveni.

  9. Proposar modificacions sobre el contingut del capítol 3 del present pacte.

    Els acords d'aquesta Comissió de Seguiment i Control tindran plena validesa i eficàcia en l'àmbit d'aquest Conveni, s'adoptaran per majoria simple de cadascuna de les parts i es faran públics en tots els centres de treball. Així mateix, les resolucions s'enviaran a les parts interessades en el termini màxim de 15 dies.

    A les reunions de la Comissió de Seguiment i Control podran assistir-hi assessors o experts designats per cadascuna de les parts en els casos en què la matèria ho requereixi.

    Els membres de la Comissió de Seguiment i Control disposaran del temps suficient per a l'exercici de les seves funcions, tant per a les reunions de negociació com per a les reunions deliberadores o d'assessorament.

    Article 8

    Mediació i conciliació

    En cas de conflictes col-lectius d'interessos i d'aplicació i interpretació de norma no resolts mitjançant la Comissió de Seguiment i Control, ambdues parts se sotmetran expressament a la Junta de Mediació i Conciliació (CEMICAL) amb la finalitat d'intentar solucionar-los mitjançant les vies de conciliació i mediació.

    Capítol 2

    Condicions de treball

    Article 9

    Organització del treball

    L'organització del treball, la distribució del personal en els diferents llocs de treball i l'assignació de feines o funcions relatives al normal desenvolupament de les prestacions, amb subjecció a l'ordenament jurídic vigent, són facultats exclusives de l'Ajuntament i són exercides per l'alcalde, sens perjudici dels drets i les facultats reconeguts als treballadors de l'Ajuntament per la normativa vigent en relació amb els seus representants legals.

    La seva aplicació pràctica correspon als titulars dels comandaments de les diferents àrees i unitats orgàniques dels àmbits afectats per aquest Conveni.

    L'Ajuntament, per provades raons tècniques, organitzatives o productives, podrà acordar modificacions de treball per a la millor prestació del servei i millor aprofitament del personal, sens perjudici dels drets de negociació que la normativa vigent aplicable al personal funcionari i personal laboral reconeix als representants dels treballadors, respectant en tot moment l'ordenament jurídic.

    En cas de modificació o implantació de sistemes organitzatius i/o de nova tecnologia, la representació dels treballadors, sens perjudici de les competències de la Comissió de Seguretat i Salut en el treball emetrà un informe previ sobre les matèries de la seva competència.

    La distribució del personal en els diferents llocs de treball corresponents a la seva categoria o grup s'haurà de fer sempre respectant els seus drets econòmics i les seves expectatives de carrera i promoció professional, en el marc legalment establert.

    Article 10

    Treballs de categoria superior de caràcter temporal o accidental

    Quan les necessitats del servei així ho requereixin, l'Ajuntament podrà encomanar al seu...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR