Convenio colectivo - Institut Químic de Sarrià, Centre d'Ensenyament Tècnic Superior Fundació Privada, Barcelona
Inicio de Vigencia | 1 de Octubre de 2009 |
Fin de Vigencia | 30 de Septiembre de 2012 |
Publicado en | Butlletí Oficial de la Provincia de Barcelona de 11/08/2010 |
Dimecres, 11 d'agost de 2010
ADMINISTRACIÓ AUTONÒMICA
Generalitat de Catalunya. Departament de Treball. Serveis Territorials
RESOLUCIÓ de 20 de juliol de 2010, per la qual es disposa la inscripció i la publicació del Conveni col·lectiu de treball
de l’empresa Institut Químic de Sarrià, Centre d'Ensenyament Tècnic Superior Fundació Privada per al període
1.10.2009-30.09.2012 (codi de conveni núm. 0800552)
Vist el text del Conveni col·lectiu de treball de l’empresa Institut Químic de Sarrià, Centre d'Ensenyament Tècnic
Superior Fundació Privada, subscrit pels representants de l’empresa i pels dels seus treballadors el dia 21 de juny de
2010, i de conformitat amb el que disposen l’article 90.2 i 3 del Reial decret legislatiu 1/1995, de 24 de març, pel qual
s’aprova el Text refós de la Llei de l’Estatut dels treballadors; l’article 2.b) del Reial decret 1040/1981, de 22 de maig,
sobre registre i dipòsit de convenis col·lectius de treball; el Decret 326/1998, de 24 de desembre, de reestructuració de
les delegacions territorials del Departament de Treball, modificat pel Decret 106/2000, de 6 de març, de reestructuració
parcial del Departament de Treball; el Decret 199/2007, de 10 de setembre, de reestructuració del Departament de
Treball, i altres normes d’aplicació,
Resolc:
—1 Disposar la inscripció del Conveni col·lectiu de treball de l’empresa Institut Químic de Sarrià, Centre d'Ensenyament
Tècnic Superior Fundació Privada per al període 1.10.2009-30.09.2012 (codi de conveni núm. 0800552) al Registre de
convenis dels Serveis Territorials del Departament de Treball a Barcelona.
—2 Disposar que el text esmentat es publiqui al Butlletí Oficial de la Província de Barcelona.
Barcelona, 20 de juliol de 2010
La directora dels Serveis Territorials a Barcelona, Raquel Calveras Augé
Transcripció literal del text signat per les parts.
Conveni col·lectiu de treball de l’Institut Químic de Sarrià, Centre d’Ensenyament Tècnic Superior Fundació Privada per
al període 1.10.2009-30.09.2012.
Títol I
Disposicions generals
Capítol I
Àmbits
Article 1
El present Conveni afecta a tot el personal en règim de contracte de treball que presti els seus serveis en l'Institut
Químic de Sarrià, Centre d ́Ensenyament Tècnic Superior Fundació Privada, d'ara endavant IQS. Queden expressament
exclosos de l'àmbit d'aplicació d'aquest Conveni:
-
Els graduats, becaris o no, que s'iniciïn en la investigació i la docència sota la direcció dels professors, conforme als
Estatuts i Reglament propis del Centre.
-
Els alumnes que participin en les tasques dels diferents Departaments o Serveis, tot i que gaudeixin de beca-
col·laboració o alguna altra beca anàloga.
-
Els professionals que, en el camp de llur especialitat, col·laborin en les tasques universitàries qualssevol que
aquestes siguin, sempre que aquesta no constitueixi llur tasca principal. Llur retribució i d’altres condicions de treball
s'ajustaran estrictament a les establertes pels organismes patrocinadors.
1
Àmbit personal
Dimecres, 11 d'agost de 2010
-
Els professors que en arribar als seixanta-cinc anys es jubilin i continuïn col·laborant amb el Centre en les tasques
acadèmiques que de mutu acord s'estableixin, seguint l'establert en les Universitats Estatals per als professors emèrits.
Article 2
Àmbit temporal
El present Conveni tindrà una durada de tres anys i la seva vigència serà des de l'1 d'octubre de 2009 fins al dia 30 de
setembre de 2012, qualsevol que sigui la data de signatura, homologació i/o publicació en el Diari Oficial de la
Generalitat de Catalunya.
Amb caràcter anual es pactarà el calendari de festes i vacances.
Durant els tres anys de vigència del conveni es garanteix per a totes i cadascuna de les partides econòmiques que
constitueixen la remuneració de les persones acollides a aquest, un increment mínim anual de l'1,5%.
Així, en el període octubre 2009 a setembre 2010 s'aplicarà un increment salarial de l’1,5%. Aquest increment és
independent del fet que l'IPC interanual de Catalunya el setembre 2009 hagi estat del -0,4%, que es compensarà en els
anys successius.
En el període octubre 2010 a setembre de 2011 s'aplicarà un increment corresponent a l'IPC interanual de Catalunya a
setembre de 2010 sostraient el diferencial acumulat (1,9%), garantint l’1,5% d'increment.
En el període octubre 2011 a setembre de 2012 s'aplicarà un increment corresponent a l'IPC interanual de Catalunya a
setembre de 2011 sostraient el diferencial restant del període anterior -cas d'existir encara-, garantint l’1,5% d'increment.
Capítol II
Denúncia, revisió i pròrroga del conveni
Article 3
El present Conveni es prorrogarà d'any en any, a partir del 30 de setembre de 2012 per tàcita reconducció, si no el
denunciés expressament qualsevol de les parts signants amb una antelació de dos mesos al termini del seu període de
vigència o al de qualsevol de les seves pròrrogues.
Article 4
No obstant l'anterior, les condicions econòmiques, si s’escau, seran negociades anualment per a la seva efectivitat a
partir de l'1 d'octubre de cada any de pròrroga.
Article 5
Capítol III
Comissió paritària
Article 6
-
Es constituirà una Comissió Paritària per a la interpretació, mediació i arbitratge del compliment d'aquest Conveni,
sense perjudici de les competències legalment atribuïdes a les entitats administratives i judicials corresponents.
-
La Comissió Paritària estarà integrada per dos vocals, en representació de l'IQS, i el Comitè d'Empresa.
Els acords es prendran per vot qualificat, requerint el vot favorable del 50% de la representació empresarial i del 50%
del Comitè d'Empresa.
2
Denunciat el Conveni, les parts signants es comprometen a iniciar converses en termini no superior a un mes de la data
de venciment del Conveni o de la pròrroga. Fins a la signatura del nou Conveni mantindrà la seva vigència l'anterior.
Dimecres, 11 d'agost de 2010
-
La Comissió es reunirà a petició de qualsevol de les parts, mitjançant una convocatòria prèvia amb ordre del dia
donada a conèixer a l'altra part, amb cinc dies hàbils d'antelació.
-
En tots aquells derivats de la interpretació d'aquest Conveni en els quals no s'arribi a acord a la Comissió Paritària,
ambdues parts acorden sotmetre's al procediment que per a solució de conflictes s'estableix a la normativa sobre
funcionament en matèria de mediació i arbitratge del Tribunal de Mediació, Arbitratge i Conciliació de Catalunya.
Capítol IV
Organització del treball
Article 7
La disciplina i jerarquia s'ajustaran als estatuts, reglament i usos i costums propis del centre. En l'organització del treball
se seguiran les directrius marcades en la Llei de prevenció de riscos laborals.
Les normes o decisions que es prenguin als òrgans de govern del centre estaran en concordança amb el present
Conveni i en aquelles que afectin temes laborals de tipus general es consultarà amb els representants dels treballadors
segons l'establert a l'Estatut dels treballadors i a la legislació laboral vigent.
Títol II
Del personal
Capítol I
Classificació
Article 8
El personal comprès en l'àmbit d'aplicació del present Conveni es classifica en els grups següents:
Grup I: Personal docent
Agrupa el personal docent que té la missió de desenvolupar l'activitat docent i investigadora encomanada. Comprèn les
categories següents:
-
Professor catedràtic
-
Professor titular
-
Professor associat
Per les especials característiques dels centres d'educació universitària i investigació, els càrrecs de govern tals com ara
director, sotsdirector, degà, director de departament, secretari general i aquells altres que poguessin definir-se segons
les necessitats del centre no es consideraran categories especials, sinó càrrecs temporals, els titulars dels quals seran
nomenats i cessats en el desenvolupament de llurs funcions d’acord amb l'establert en els estatuts i reglament del
centre.
Grup II: Personal d'investigació
Comprèn les categories que es descriuen a continuació:
-
Investigador
-
Col·laborador d'investigació
-
Ajudant d'investigació
-
Analista de laboratori
-
Laborant d’instrumentació
-
Laborant
-
Auxiliar de laboratori
3
Dimecres, 11 d'agost de 2010
Grup III: Personal administratiu i del Servei de Biblioteca i Documentació
Aquest grup consta d'unes categories específiques que depenen del Servei a què pertanyen i que es caracteritzen per
una especial responsabilitat i d'unes categories comunes a tots els serveis.
Categories específiques:
-
-
Gestió
-
Secretari de direcció
-
-
Administració i oficines
-
Administrador
-
Cap administratiu
-
Cap de secció
-
-
Biblioteca i documentació
-
Bibliotecari facultatiu
-
Tècnic titulat de biblioteca
-
Ajudant de biblioteca titulat
Categories comunes:
-
Encarregat de serveis administratius
-
Oficial administratiu de 1a
-
Oficial administratiu de 2a
-
Auxiliar administratiu
Grup IV: Personal de manteniment i de serveis
Aquest grup comprèn el personal que desenvolupa les funcions de manteniment general del Centre.
-
Encarregat de magatzems i/o manteniment
-
Encarregat de servei
-
Magatzemista
-
Operari de 1a
-
Operari de 2a
-
Recepcionista de 1a
-
Recepcionista de 2a
-
Vigilant
-
Personal de neteja
Comprèn les categories que es descriuen a continuació:
-
Tècnic informàtic
-
Informàtic
-
Operador informàtic
Les categories especificades anteriorment tenen caràcter enunciatiu i no suposen obligació de tenir-les proveïdes totes.
Si les necessitats del centre no ho requereixen i les disposicions legals vigents no ho exigeixen, la possessió de títols o
diplomes acadèmics no modifica la categoria laboral de qui els obtingui o posseeixi, però suposa un mèrit en vistes a la
promoció prevista al capítol següent.
4
Grup V: Personal de tecnologies de la informació i la comunicació TIC
Dimecres, 11 d'agost de 2010
Capítol II
Contractació, període de prova, vacants, suspensió i extinció del contracte.
Article 9
Contractació
L'ingrés del personal comprès en aquest Conveni tindrà lloc per lliure contractació entre el treballador i el titular del
centre.
Els contractes de...
-
Para continuar leyendo
Solicita tu prueba