Acuerdo - Agència Tributària de Catalunya, Cataluña

Inicio de Vigencia 5 de Agosto de 2014
Fin de Vigencia 5 de Agosto de 2014
Publicado enDiari Oficial de la Generalitat de Catalunya nº 6679 de 05/08/2014

En data 25 de juliol de 2014, s’ha signat el Conveni entre l’Agència Tributària de Catalunya i la Diputació de Tarragona per a la realització d’una prova pilot d’actuacions de gestió recaptatòria d’ingressos tributaris i de dret públic previstes en el Conveni de col·laboració de 17 de setembre de 2013 entre l’Agència Tributària de Catalunya i les diputacions de Barcelona, Tarragona, Girona i Lleida.

Ateses les previsions dels articles 110.3 i 112.2 de la Llei 26/2010, del 3 d’agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya.

Resolc:

Fer públic el Conveni de 25 de juliol de 2014 signat entre l’Agència Tributària de Catalunya i la Diputació de Tarragona per a la realització d’una prova pilot d’actuacions de gestió recaptatòria d’ingressos tributaris i de dret públic previstes en el Conveni de col·laboració de 17 de setembre de 2013 entre l’Agència Tributària de Catalunya i les diputacions de Barcelona, Tarragona, Girona i Lleida, que es transcriu a l’annex d’aquesta Resolució.

Barcelona, 29 de juliol de 2014

Georgina Arderiu i Munill

Secretària d'Hisenda

Annex

Conveni entre l’Agència Tributària de Catalunya i la Diputació de Tarragona per a la realització d’una prova pilot d’actuacions de gestió recaptatòria d’ingressos tributaris i de dret públic previstes en el Conveni de col·laboració de 17 de setembre de 2013 entre l’Agència Tributària de Catalunya i les diputacions de Barcelona, Tarragona, Girona i Lleida

A la ciutat de Barcelona, 25 de juliol de 2014

REUNITS

La senyora Georgina Arderiu i Munill, secretària d’Hisenda del Departament d’Economia i Coneixement de la Generalitat de Catalunya i presidenta de l’Agència Tributària de Catalunya (en endavant ATC), en nom i representació de l’ATC.

L’il·lustríssim senyor David Rovira Minguella, diputat de la Diputació de Tarragona i president de BASE–Gestió d’Ingressos (en endavant BASE), en nom i representació de BASE.

Estan especialment facultats per a la signatura d’aquest Conveni:

La secretària d’Hisenda del Departament d’Economia i Coneixement en qualitat de Presidenta de l’ATC i d’acord amb les previsions contingudes als articles 7.1, 7.2.a) i 9.2.h) de la Llei 7/2007, de 17 de juliol, de l’Agència Tributària de Catalunya, 1.2.1.a del Decret 38/2014, de 25 de març de reestructuració del Departament d’Economia i Coneixement, i la Resolució de data 18 de juliol de 2014, d’avocació de la competència per signar el present conveni.

El president de BASE per autorització del Ple de la Diputació de Tarragona de data 25 de juliol de 2014.

Les parts es reconeixen mútuament la capacitat legal necessària per subscriure aquest Conveni i, en conseqüència

EXPOSEN

  1. Que l’ATC és un ens amb personalitat jurídica pròpia, plena capacitat i atribucions per organitzar i exercir les funcions que té atribuïdes a l’article 2 de la Llei 7/2007, de 17 de juliol, entre les que destaquen la gestió, liquidació, inspecció i recaptació dels tributs propis de la Generalitat, així com els tributs estatals cedits totalment, i la gestió de la recaptació per la via executiva dels ingressos de dret públic no tributaris de l’Administració de la Generalitat i dels ens que conformen el sector públic de la Generalitat.

  2. Que BASE és un organisme autònom de caràcter administratiu creat per la Diputació de Tarragona, sotmès al dret públic, dotat de personalitat jurídica diferenciada i amb la capacitat d’actuar necessària per al compliment de les seves finalitats, que són: gestionar, de forma descentralitzada, les diverses facultats que li corresponen o puguin correspondre en matèria de gestió, liquidació, inspecció, comprovació i recaptació de tot tipus d'ingressos susceptibles de ser executats per via de constrenyiment, facultats que, si escau, s'estenen en relació amb als ingressos de dret privat.

    L'àmbit d'actuació de l'organisme autònom es desplega en l'àmbit territorial en el qual la Diputació de Tarragona exerceix les seves competències.

  3. Que l’article 8 del Reial decret 939/2005 de 29 de juliol, pel qual s’aprova el Reglament general de recaptació, estableix que correspon a les entitats locals i als seus organismes autònoms la recaptació dels deutes la gestió dels quals tinguin atribuïda i es durà a terme:

    1. Directament per les entitats locals i els seus organismes autònoms, d'acord amb el que estableixen les seves normes d'atribució de competències.

    2. Per altres ens territorials a l'àmbit dels quals pertanyin quan així s'hagi establert legalment, quan amb ells s'hagi formalitzat el corresponent conveni o quan s'hagi delegat aquesta facultat en ells, amb la distribució de competències que, si escau, s'hagi establert entre l'entitat local titular del crèdit i l'ens territorial que desenvolupi la gestió recaptatòria.

    3. Per l'Agència Estatal d'Administració Tributària, quan així s'acordi mitjançant la subscripció d'un conveni per a la recaptació.

  4. Que l’article 7 del mateix text disposa que correspon a les comunitats autònomes la recaptació dels deutes la gestió dels quals tinguin atribuïda, i es durà a terme:

    1. Directament per les comunitats autònomes i els seus organismes autònoms, d'acord amb el que estableixen les seves normes d'atribució de competències.

    2. Per altres entitats de dret públic amb les quals s'hagi formalitzat el corresponent conveni o en què s'hagi delegat aquesta facultat.

    3. Per l'Agència Estatal d'Administració Tributària, quan així s'acordi mitjançant la subscripció d'un conveni per a la recaptació.

  5. Que l’article 37 de la Llei 7/1985, de 2 d’abril, reguladora de les bases de règim local, estableix: “Les comunitats autònomes poden delegar competències en les diputacions, així com encomanar-los la gestió ordinària de serveis propis en els termes previstos en els estatuts corresponents. En aquest últim cas, les diputacions actuen amb subjecció plena a les instruccions generals i particulars de les comunitats”.

    En aquest sentit, l’article 71.6 de la Llei orgànica 6/2006, de 19 de juliol, de reforma de l’Estatut d’autonomia de Catalunya, disposa que “les lleis han de regular l'organització de l'Administració de la Generalitat i han de determinar en tot cas les formes d'organització i de gestió dels serveis públics ” (lletra b). La Llei 26/2010, del 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya, executa el mandat estatutari, i, pel que aquí interessa, disposa que les administracions públiques catalanes, els organismes i les entitats públiques poden delegar les competències de llur titularitat a altres administracions, i també poden encarregar la realització d'activitats de caràcter material, tècnic o de serveis a altres administracions, organismes o entitats públiques (article 116).

    Per la seva part, els Estatuts de BASE – Gestió d’Ingressos preveuen, entre els seus objectius, l'exercici de diverses funcions, entre les quals s’inclou la recaptació en període de pagament en via voluntària i...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR