Convenio colectivo - Fusta i Suro, Lérida

Inicio de Vigencia10 de Enero de 2002
Fin de Vigencia23 de Noviembre de 2001
Publicado enDiari Oficial de la Generalitat de Catalunya nº 3550 de 10/01/02

RESOLUCIÓ

de 23 de novembre de 2001, per la qual es disposa la inscripció i la publicació del Conveni col·lectiu de treball del sector de la fusta i del suro de les comarques de Lleida per a l'1.1.2001 al 31.12.2003 (codi de conveni núm. 2500165).

Vist el text del Conveni col·lectiu de treball del sector de la fusta i del suro de les comarques de Lleida, presentat pel senyor J. Ignasi Martí Aventín en data 22 de novembre de 2001, subscrit per la part empresarial per l'Associació empresarial de la fusta i per part dels treballadors per la central sindical Comissions Obreres, i la central sindical Unió General de Treballadors, el dia 20 de novembre de 2001, i de conformitat amb el que disposen els articles 90.2 i 90.3 del Reial decret legislatiu 1/1995, de 24 de març, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de l'Estatut dels treballadors; l'article 2.b) del Reial decret 1040/1981, de 22 de maig, sobre registre i dipòsit de convenis col·lectius de treball; l'article 11.2 de la Llei orgànica 4/1979, de 18 de desembre, de l'Estatut d'autonomia de Catalunya, i altres normes d'aplicació,

Resolc:

-1 Disposar la inscripció del Conveni col·lectiu de treball del sector de la fusta i del suro de les comarques de Lleida per a l'1.1.2001 al 31.12.2003 al Registre de convenis de la Delegació Territorial de Lleida.

-2 Disposar que el text esmentat es publiqui al DOGC.

Notifiqueu aquesta Resolució a la Comissió Negociadora del Conveni.

Lleida, 23 de novembre de 2001

Anna Miranda i Torres

Delegada territorial de Lleida en funcions

Transcripció literal del text signat per les parts

CONVENI

col·lectiu provincial del sector de la fusta i del suro de les comarques de Lleida 1.1.2001 a 31.12.2003)

Article 1

Àmbit territorial

Aquest conveni s'aplicarà en tot el territori de la província de Lleida i en tots els centres de treball que hi ha ubicats, encara que les empreses afectades tinguin el seu domicili en una altra província.

Article 2

Àmbit funcional

Aquest conveni té caràcter provincial i obliga totes les empreses enquadrades en la indústria de la fusta i el suro relacionades a l'annex 1 del vigent Conveni col·lectiu d'àmbit estatal per a les indústries de la fusta.

Article 3

Àmbit personal

Aquest conveni regeix per a tots els treballadors que prestin els seus serveis laborals en les empreses a què es refereix l'apartat de l'àmbit funcional i que prestin el seu treball o realitzin una tasca o servei per compte i dependència alienes.

Article 4

Vigència i durada

Aquest conveni entrarà en vigor el dia 1 de gener de 2001 sigui quina sigui la data de la seva publicació al Diari Oficial de la Generalitat. Tindrà una durada de tres anys naturals, és a dir, fins al 31 de desembre de 2003, i es podrà prorrogar per anys naturals llevat de denúncia d'alguna de les parts amb un període de tres mesos d'antelació com a mínim a l'expiració del termini inicial convingut o de les seves pròrrogues anuals successives.

Article 5

Condicions econòmiques

Per a l'any 2001 l'increment serà d'un 3% pels annexes 1 i 2 del Conveni Col·lectiu respecte l'any 2000, a aquest increment pactat, s'addicionarà el 1,8%, resultat de la diferència entre l'IPC real publicat pel INE a 31 de desembre de 2000 i l'IPC previst per l'any 2000 més el 0,2%, no produint efectes retroactius amb anterioritat al dia 1 de gener de 2001. L'increment per l'any 2002 serà pels annexes 1 i 2 l'Índex de Preus al Consum (real) de l'any 2001 més un 0,5%, i l'increment per l'any 2003 serà pels annexes 1 i 2 l'Índex de Preus al Consum (real) de l'any 2002 més un 0,5%.

En el cas que l'IPC publicat per l'Institut Nacional d'Estadística referit a l'exercici de 2001, registrés un increment superior al 2'5%, la diferència que es produís s'addicionaria a l'increment que s'ha d'efectuar en l'any 2002 pels annexes 1 i 2.

L'annex 3 s'incrementarà pels anys 2001, 2002 i 2003 un 0,5% respecte l'any immediatament anterior, aquest increment serà únic, i no tindrà efectes retroactius.

La referència de l'Índex de Preus al Consum ho és a l'Increment General de Preus al Consum Estatal.

En cas que per imposició legal s'estableixin modificacions en les actuals normes laborals que incrementin les retribucions o millores de qualsevol dels conceptes previstos per aquest Conveni, s'entendrà que les esmentades retribucions o millores queden compensades en la part que correspongui per les condicions aquí pactades.

Article 6

Classificació professional

En tant no es produeixi la nova regulació de les categories professionals en el Conveni general estatal de la fusta, es mantindran les actualment vigents.

Sens perjudici del que s'ha establert en el paràgraf anterior la Comissió paritària del present Conveni provincial, podrà interpretar, adaptar, suprimir, i inclús crear aquelles categories professionals que cregui convenient, per tal d'anar-les acomodant a la realitat existent en cada moment.

Article 7

Jornada laboral

La jornada laboral per a tot el personal afectat per aquest conveni és de 40 hores setmanals. La jornada anual , durant la vigència del present Conveni, anirà referida a la que estableixi el Conveni General del Sector de la fusta fins l'any 2003.

Article 8

Hores extraordinàries

Es considerarà com a hores extraordinàries totes aquelles que superin les 40 hores setmanals, i que s'hagin de fer amb caràcter d'urgència com a conseqüència del propi treball després de la jornada laboral, les quals no es podran cobrar en efectiu i obligatòriament es compensaran en temps de descans.

En els supòsits d'extinció de la relació laboral quan no sigui possible la compensació de les hores extraordinàries realitzades pel treballador en temps de descans, es fixa la retribució de l'hora extraordinària en el 30 per cent d'increment sobre el preu de l'hora ordinària de treball.

Article 9

Vacances

El personal afectat per aquest Conveni té dret a les vacances anyals retribuïdes següents: 30 dies naturals, dues setmanes dels quals s'han de realitzar de forma contínua, mentre que la resta s'ha de pactar entre l'empresa i el treballador, sense perjudici que ambdues parts, per mutu acord, disposin alguna altra distribució, i s'han de pagar a raó del salari real. En les activitats de fabricació d'embalatges, de rematants i de serradores, s'han de realitzar entre l'1 de novembre i el 30 de maig.

Article 10

Llicències

Les llicències o permisos retribuïts, sens perjudici de l'aplicació en tot cas dels que preveu l'article 37 del vigent Estatut dels treballadors, seran els següents:

  1. Per matrimoni, 15 dies naturals, els quals podran ser sumats al temps de les vacances si coincideixen amb aquest, o si el treballador ho sol·licita i a l'empresa li és possible de concedir-ho.

  2. Per naixement d'un fill, 3 dies naturals.

  3. Per distòcia (part laboriós o que presenti problemes), 5 dies naturals.

  4. Per malaltia greu del cònjuge i fills, 3 dies naturals.

  5. Per mort dels pares, del cònjuge, dels fills, dels sogres, 3 dies naturals.

  6. Per mort dels germans consanguinis, 2 dies naturals.

  7. Per mort de cunyats, 1 dia natural.

  8. Si la mort es produeix fora de la residència del treballador, 3 dies naturals; si és necessari, aquests dies es poden augmentar en cinc dies més, aquests últims cinc sense cap mena de retribució.

    Les empreses donaran un volant lliurat per l'Associació empresarial de la fusta de la província de Lleida a cada treballador que hagi de ser visitat pel metge de la Seguretat Social o pel metge que indiqui l'empresa, a fi que sigui retornat després de la visita amb la signatura del facultatiu corresponent.

    Es descomptarà l'equivalent a un dia de plus de transport al treballador que no justifiqui degudament l'absència al treball, a més a més del sou corresponent d'aquell dia i l'import de la Seguretat Social.

    Article 11

    Retribucions

    Els treballadors afectats per aquest conveni tindran dret, com a mínim, a la retribució que figura per a cada categoria professional en la taula de l'annex I d'aquest conveni.

    L'empresa podrà pagar el salari, com també les prestacions de la Seguretat Social, en moneda de curs legal o mitjançant taló o pagament similar a través d'entitat de crèdit.

    Article 12

    Gratificacions extraordinàries

    S'abonaran tres pagues extraordinàries, la de juliol, la de Nadal i una altra de Sant Josep, cadascuna a raó de 30 dies naturals de salari conveni (sense inclusió del plus extrasalarial). La gratificació extraordinària de Sant Josep es pagarà la vigília del dia 19 de març.

    Aquestes gratificacions es podran prorratejar, si hi ha acord individual entre l'empresa i el treballador.

    Article 13

    Antiguitat

    Els treballadors tenen dret, en concepte d'antiguitat, i en cada meritació, als quinquennis establerts a l'annex 3 d'aquest conveni per a cada categoria.

    Article 14

    Incapacitat temporal

    En els supòsits de baixa per incapacitat temporal, el treballador ha de romandre en el seu domicili fins que obtingui l'alta mèdica, llevat que per prescripció mèdica escrita hagi de sortir-ne. El treballador podrà sol·licitar al metge la sortida de casa, i si aquest l'autoritza, ho haurà de fer constar de manera expressa en el comunicat de baixa mèdica o en el de confirmació.

    Els treballadors compresos en l'àmbit personal d'aquest conveni (article 3) es comprometen a ser visitats pel metge que l'empresa designi, en qualsevol moment, independentment de la visita del metge de la Seguretat Social. La primera negativa a aquesta visita es considera falta lleu, i falta greu si, a requeriment de l'empresa, no l'efectua abans dels tres dies. També s'han de sotmetre a una revisió anyal obligatòria.

    Article 15

    Delegats sindicals, delegats de personal i comitè d'empresa

    Als delegats sindicals, als delegats de personal i als membres del comitè d'empresa, elegits d'acord amb les disposicions legals vigents, els seran reconegudes les funcions següents:

  9. Supervisar l'aplicació del conveni col·lectiu vigent.

  10. Supervisar i proposar mesures relacionades amb la seguretat i higiene en el treball.

  11. Informar i representar als treballadors...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR