Convenio colectivo - Empreses i Treballadors/es d'atenció Domiciliària i Treball Familiar, Cataluña

Inicio de Vigencia30 de Abril de 2003
Fin de Vigencia30 de Enero de 2003
Publicado enDiari Oficial de la Generalitat de Catalunya nº 3874 de 30/04/03

RESOLUCIÓ TIC/1152/2003, de 30 de gener, per la qual es disposa la inscripció i la publicació del Conveni col-lectiu de treball del sector d'empreses i treballadors/es d'atenció domiciliària i treball familiar de Catalunya per als anys 2001 a 2004 (codi de conveni núm. 7901525).

Vist el text del Conveni col-lectiu de treball del sector d'empreses i treballadors/es d'atenció domiciliària i treball familiar de Catalunya per als anys 2001 a 2004, subscrit per la part empresarial pels representants de la Asociación Empresarial de Iniciativa Social, i per part dels treballadors pels representants de la UGT i CCOO, el dia 12 de novembre de 2002, i de conformitat amb el que disposen l'article 90.2 i 3 del Reial decret legislatiu 1/1995, de 24 de març, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de l'Estatut dels treballadors; l'article 2.b) del Reial decret 1040/1981, de 22 de maig, sobre registre i dipòsit de convenis col-lectius de treball; l'article 11.2 de la Llei orgànica 4/1979, de 18 de desembre, de l'Estatut d'autonomia de Catalunya, i altres normes d'aplicació,

Resolc:

.1 Disposar la inscripció del Conveni col-lectiu de treball del sector d'empreses i treballadors/es d'atenció domiciliària i treball familiar de Catalunya per als anys 2001 a 2004 al Registre de convenis de la Direcció General de Relacions Laborals (codi de conveni núm. 7901525).

.2 Disposar que el text esmentat es publiqui al Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya, havent complert prèviament els tràmits pertinents.

Notifiqueu aquesta Resolució a la Comissió Negociadora del Conveni.

Barcelona, 30 de gener de 2003

Jaume Abat i Dinarès

Director general de Relacions Laborals

Traducció del text original signat per parts

CONVENI

col-lectiu de treball del sector d'empreses i treballadors/es d'atenció domiciliària i treball familiar de Catalunya per als anys 2001 a 2004

II Conveni col-lectiu d'empreses i treballadors/es d'atenció domiciliària i Treball Familiar de Catalunya.

Capítol 1

Secció 1

Àmbit d'aplicació

Article 1

Àmbit funcional

Queden adscrites a aquest Conveni totes les empreses de caràcter privat i d'iniciativa social, independentment de la seva fórmula jurídica, que prestin serveis d'ajuda a domicili a la comunitat autònoma de Catalunya.

L'atenció domiciliària es defineix com a servei comunitari de caràcter social bàsic i polivalent prestat per professionals, que té l'objectiu de restablir i/o incrementar el nivell de benestar físic, psicològic, social i afectiu de les persones que en són destinatàries, tant al seu domicili com als centres assistencials propis dels concerts amb les empreses de l'àmbit de l'atenció domiciliària.

Article 2

Àmbit territorial

Aquest Conveni s'aplica a tot el territori de Catalunya.

Article 3

Àmbit personal

Aquest Conveni afecta tot el personal en règim de contracte de treball i les empreses incloses en l'àmbit territorial i en el funcional.

Article 4

Àmbit temporal

Aquest Conveni entrarà en vigor en el moment en què sigui signat per les parts negociadores, independentment de la seva publicació oficial.

La seva durada és de 4 anys, és a dir, des de l'1 de gener de 2001 fins al 31 de desembre de 2004.

Té efectes retroactius a comptar de l'1 de gener de 2001.

Article 5

Denúncia i revisió

Aquest Conveni pot ser denunciat per qualsevol de les parts amb una antelació mínima de 3 mesos abans del termini de la seva vigència.

Una vegada denunciat el Conveni, mentre no s'arribi a un acord sobre el nou, s'entén que el Conveni queda prorrogat provisionalment fins que s'arribi a un acord exprés.

Article 6

Garantia ad personam

Cal respectar les condicions superiors i més beneficioses individuals o col-lectives que els treballadors tinguin reconegudes quan entri en vigor aquest Conveni, tant si són de caràcter total com parcial.

Tot això sens perjudici del que preveu l'article 29.1, en matèria salarial, per a l'any 2004.

Article 7

Comissió negociadora

La Comissió negociadora queda constituïda per 5 membres representants de les associacions empresarials representatives del sector i 5 membres de les organitzacions sindicals més representatives del sector signants d'aquest Conveni. La distribució dels seus membres és en funció de la proporció de la seva representativitat en el sector.

Ha de quedar constituïda dins del termini màxim d'un mes a partir de la denúncia del Conveni, amb la mateixa representativitat numèrica d'ambdues parts. En aquesta mesa negociadora han d'actuar com a president/a i com a secretari/ària les persones que acordin els membres de la mesa per majoria de cadascuna de les representacions.

Tot això sens perjudici del que preveu la disposició addicional I.

Article 8

Comissió paritària

La Comissió paritària ha d'entendre, obligatòriament i com a tràmit previ, en tots els dubtes i les divergències que puguin sorgir entre les parts sobre qüestions d'interpretació d'aquest Conveni sens perjudici que, una vegada conegut el dictamen de la Comissió paritària, es puguin utilitzar les vies administratives i jurisdiccionals que correspongui.

Les funcions de la Comissió paritària són:

  1. Les de mediació, arbitratge i conciliació en els conflictes individuals o col-lectius que li siguin sotmesos.

  2. Les d'interpretació i aplicació del que s'hi ha pactat.

  3. La de seguiment del conjunt dels acords.

  4. El control del sector i la detecció de les empreses que, incomplint la legalitat vigent, exerceixin una competència deslleial, i també la denúncia de les dites empreses davant les autoritats competents.

    1. Els acords que adopti la Comissió paritària en qüestions d'interès general es consideren part d'aquest Conveni col-lectiu i han de tenir la seva mateixa eficàcia obligatòria. Aquests acords s'han de remetre a l'autoritat laboral perquè els registri.

    2. La Comissió paritària es compon de 3 representants de les centrals sindicals i de 3 representants de l'associació empresarial signants del Conveni.

    3. Reglament de funcionament

    1. Reunions. La Comissió paritària s'ha de reunir:

      Per exercir les funcions assenyalades en els apartats a) i b) de l'acord precedent quan se li requereixi que intervingui.

      En el cas de les funcions reflectides a l'apartat c), cada sis mesos.

      Per al seguiment i el control de l'apartat d), cada mes durant el primer any i trimestralment a partir del segon any.

    2. Convocatòria. La Comissió paritària pot ser convocada per qualsevol de les organitzacions signants, i a aquest efecte n'hi ha prou amb una comunicació escrita en què s'expressin els punts que s'han de tractar en l'ordre de dia, així com la data proposada.

      La Comissió paritària s'ha de reunir dins del termini que aconsellin les circumstàncies en funció de la importància de l'assumpte, però en cap cas no pot excedir els 30 dies comptats a partir del requeriment.

      Si, una vegada complert aquest termini, la Comissió paritària no s'ha reunit, s'entendrà que s'ha esgotat la intervenció d'aquesta Comissió paritària, i l'interessat podrà dur a terme les accions que consideri pertinents.

    3. Quòrum-assessors. La Comissió es considera vàlidament constituïda quan hi assisteix la majoria simple de cada representació. Les parts poden acudir a les reunions acompanyades per assessors.

    4. Validesa dels acords. Els acords de la Comissió requereixen, en tot cas, el vot favorable de la majoria de cada representació. Cal aixecar acta de cada reunió, la qual ha de ser signada per la persona que actuï com a secretari/ària i per un representant de cada part.

    5. Domicili. A l'efecte de notificacions i convocatòries, el domicili de la Comissió es fixa al domicili de Barcelona situat a la seu social de l'Associació Empresarial d'Iniciativa Social de Catalunya, al c/ Pelai, 12, 6è. 08001 Barcelona.

      Obligatorietat de sotmetiment a la Comissió paritària. Les parts s'obliguen a sotmetre a la Comissió paritària totes les qüestions d'interès general que se suscitin abans de la via judicial o administrativa, sens perjudici de l'exercici posterior dels drets individuals o col-lectius.

      En el cas de les empreses i els treballadors/es no associats o afiliats a les organitzacions signants del Conveni que vulguin formular alguna consulta o que necessitin la intervenció de la Comissió mixta paritària, si la consulta genera despeses, aquestes seran a càrrec del sol-licitant.

    6. Composició. La Comissió paritària es compon de 3 representants de l'associació empresarial i de 3 representants de les centrals sindicals que hagin signat el Conveni.

      Capítol 2

      Article 9

      Organització i temps de treball

      L'organització de la feina és facultat i responsabilitat de la Direcció de l'empresa, d'acord amb aquest Conveni col-lectiu i amb la legislació vigent que aquestes assignen a la representació unitària o sindical del personal.

      En tot cas, la representació del personal té, en allò que tingui relació amb l'organització i la racionalització del treball, les funcions que li assignen l'Estatut dels treballadors i la resta de la legislació vigent.

      Independentment del que disposa el paràgraf anterior, quan s'estableixin o es modifiquin les condicions laborals que afectin un col-lectiu, cal informar-ne la representació legal del personal.

      Capítol 3

      Moviments de personal

      Article 10

      Contractació

      Amb l'objectiu de dotar-nos d'un model de relacions estable que beneficiï tant les empreses com els treballadors i que contribueixi a la competitivitat de les empreses, la contractació de personal (amb subjecció a la legalitat vigent) pot ser:

      Contracte indefinit: és el que es concerta sense establir límits de temps en la prestació de serveis. Adquireix la condició de personal fix, independentment de quina hagi estat la modalitat de la seva contractació, el personal que no hagi estat donat d'alta a la Seguretat Social, una vegada hagi transcorregut un termini igual al que s'estableix legalment per al termini de prova, així com el personal amb un contracte temporal celebrat en frau de llei.

      Contractes eventuals que es concertin per atendre les circumstàncies del mercat, l'acumulació de tasques, els...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR