Convenio colectivo - Supermercats i Autoserveis d'alimentació, Barcelona

Inicio de Vigencia 1 de Enero de 2001
Fin de Vigencia31 de Diciembre de 2004
Publicado enDiari Oficial de la Generalitat de Catalunya nº 3582 de 25/02/02

RESOLUCIÓ

TRE/324/2002, d'11 de gener, per la qual es disposa la inscripció i la publicació del Conveni col·lectiu de treball de supermercats i autoserveis d'alimentació de Barcelona i la seva província per als anys 2001-2004 (codi de conveni núm. 0804165).

Vist el text del Conveni col·lectiu de treball de supermercats i autoserveis d'alimentació de Barcelona i la seva província subscrit pel Grup Provincial Empresarial de Supermercats i Autoserveis de Barcelona, UGT i FETICO el dia 30 de novembre de 2001, i de conformitat amb el que disposen els articles 90.2 i 3 del Reial decret legislatiu 1/1995, de 24 de març, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de l'Estatut dels treballadors; l'article 2.b) del Reial decret 1040/1981, de 22 de maig, sobre registre i dipòsit de convenis col·lectius de treball; l'article 11.2 de la Llei orgànica 4/1979, de 18 de desembre, de l'Estatut d'autonomia de Catalunya, i altres normes d'aplicació,

Resolc:

-1 Disposar la inscripció del Conveni col·lectiu de treball de supermercats i autoserveis d'alimentació de Barcelona i la seva província per als anys 2001-2004 al Registre de convenis de la Delegació Territorial de Treball de Barcelona.

-2 Disposar que el text esmentat es publiqui en el Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya.

Barcelona, 11 de gener de 2002

Francisca Antolinos i Jiménez

Delegada territorial de Barcelona

Traducció del text original signat per les parts

CONVENI

col·lectiu de treball de supermercats i autoserveis de la província de Barcelona per als anys 2001-2004

Títol 1

Drets individuals

Capítol 1

Àmbit i revisió

Article 1

Àmbit funcional

Aquest Conveni col·lectiu estableix les normes bàsiques que regulen les condicions laborals mínimes entre les empreses i els treballadors que es dediquen al comerç al detall en els establiments del sector de supermercats i autoserveis d'alimentació.

Article 2

Àmbit territorial

Aquest Conveni afecta la província de Barcelona, per la qual cosa estan incloses en aquestes normes totes les empreses o sucursals que hi estan domiciliades o que, d'ara endavant, s'hi estableixin.

Article 3

Àmbit personal

Les disposicions d'aquest Conveni col·lectiu afecten tots els treballadors que, a comptar de l'entrada en vigor d'aquest Conveni, prestin servei amb un contracte laboral en les empreses que estan incloses en l'àmbit d'aplicació.

Aquest Conveni no s'aplica a les persones que es trobin compreses en algun dels supòsits que regulen els articles 1.3 i 2 del Reial decret legislatiu 1/1995, de 24 de març, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'estatut dels treballadors.

Tampoc no s'hi inclouen els treballadors que pertanyen al grup directiu.

Article 4

Àmbit temporal

La vigència general d'aquest Conveni s'inicia a partir de la data de la signatura i finalitza el 31 de desembre del 2004. Les condicions econòmiques es retrotreuen a l'1 de gener de 2001, llevat de disposició expressa que contingui el Conveni, per als treballadors al servei de les empreses en el moment de l'entrada en vigor d'aquest Conveni.

Article 5

Denúncia i revisió

  1. La denúncia del Conveni col·lectiu (feta per qualsevol de les parts legitimades per a això d'acord amb l'article 87 de l'Estatut dels treballadors) s'ha de fer per escrit i ha de contenir els preceptes que es pretenen revisar com també l'abast de la revisió.

    La denúncia feta conforme al paràgraf precedent s'ha de comunicar a cada una de les parts legitimades per negociar abans del darrer mes de vigència del Conveni; altrament, el Conveni es prorroga d'una manera automàtica.

  2. Les condicions que es pacten en aquest Conveni subsisteixen en tot cas fins que siguin revisades. Això no obstant, a comptar de l'inici de les deliberacions perden vigència solament les clàusules obligants; en canvi, continua en vigor el contingut normatiu.

    A partir de la segona quinzena del mes de gener de 2005 cal procedir a la constitució de la comissió negociadora del Conveni.

    Capítol 2

    Organització

    Article 6

    Organització de la feina

    L'organització de la feina és facultat de l'empresa, d'acord amb el que preveuen aquest Conveni i la legislació laboral vigent.

    Capítol 3

    Contractació i ocupació

    Article 7

    Ingressos, períodes de prova i preavís de cessament

    L'ingrés al treball s'ha d'ajustar a les normes generals vigents sobre col·locació, sens perjudici del que sobre aquesta matèria pugui determinar aquest Conveni.

    Es fixen els períodes de prova següents:

    Contracte indefinit: 9 mesos per al personal titulat; 6 mesos per a la resta de treballadors.

    Contracte de durada determinada: 6 mesos per al personal titulat; 2 mesos per a la resta de treballadors.

    S'ha d'avisar l'empresa del cessament voluntari amb, almenys, 15 dies d'antelació. La manca de preavís, total o parcial, dóna lloc a un descompte salarial equivalent als dies omesos.

    Article 8

    Classificació del personal. Grups professionals

    S'estableix amb caràcter normatiu, segons l'aptitud professional, la titulació i el contingut general de la prestació, els grups professionals (amb els continguts específics que els defineixen) següents:

    Grup 1

    Estan inclosos en aquest grup els treballadors que coordinen, dirigeixen, estableixen i creen polítiques generals, marcant objectius i determinant la manera d'obtenir-los, objectius que afecten una àrea o direcció bàsica de l'organització.

    Categories:

    Director general.

    Director d'àrea.

    Director de divisió.

    Cap de servei.

    Grup 2

    Estan inclosos en aquest grup els treballadors les decisions i l'actuació dels quals estan subjectes a pràctiques i procediments amplis, adreçats a la consecució de resultats operacionals.

    Categories:

    Cap de departament.

    Analista.

    Cap de magatzem.

    Coordinador xarxa.

    Cap de vendes.

    Responsable d'hipermercat de més de 2.500 m2 de sala de venda.

    Grup 3

    Estan inclosos en aquest grup els llocs que exigeixen una competència en activitats i/o en processos tècnics o administratius que tenen un cert grau de complexitat, tant si són estandarditzats com si no ho són.

    Nivell 1:

    Són en aquest nivell els llocs als quals són encomandes feines en procediments administratius i/o tècniques complexes que requereixen unes habilitats tècniques o simplement teòriques adquirides a través d'una llarga experiència en la feina i/o gràcies a una formació mitjana. El nivell d'autonomia està circumscrit per unes maneres de fer àmplies, i es permet la tria o l'adaptació de les pràctiques i els procediments.

    Categories:

    Cap de secció.

    Analista/programador.

    Sotscap de magatzem.

    Cap d'inspecció.

    Supervisor.

    Cap de planta de menys de 2.500 m2 i de més de 1.500 m2 de sala de venda.

    Nivell 2:

    Són en aquests nivells els llocs als quals s'estableixen pràctiques i procediments estandarditzats, en els quals el titular ha d'aplicar la solució a cada situació. Poden liderar un grup ampli de persones amb autonomia per interpretar les normes rebudes.

    Categories:

    Programador.

    Capatàs.

    Inspector.

    Cap de planta de menys de 1.500 m2 i de més de 800 m2 de sala de venda.

    Secretària de direcció.

    Promotor.

    Delineant.

    Nivell 3:

    Estan inclosos en aquest nivell els llocs als quals s'estableixen les instruccions o regles de treball, que han seguir amb un cert grau d'autonomia; poden coordinar les tasques d'un equip i participar en la seva execució.

    Categories:

    Oficial administratiu.

    Sotscapatàs.

    Encarregat/encarregada d'establiment de menys de 800 m2 de sala de venda.

    Conductor/repartidor.

    Encarregat de secció.

    Grup 4

    Estan inclosos en aquest grup els llocs als quals s'indica de la manera més exacta possible com han d'executar la feina. La seva responsabilitat es limita al compliment estricte de les normes assenyalades i les instruccions rebudes.

    Nivell 1:

    Categories:

    Vigilant.

    Cobrador.

    Mosso especialista.

    Dependent de secció.

    Nivell 2:

    Categories:

    Auxiliar administratiu.

    Operador.

    Auxiliar de caixa.

    Reposador.

    Ajudant de secció.

    Mosso.

    Envasador.

    Nivell 3:

    No qualificats menors de 18 anys.

    Article 9

    Categories professionals

    A l'annex 1 d'aquest Conveni col·lectiu es repeteix la distribució de les categories professionals actuals en els grups professionals i els seus corresponents nivells.

    Article 10

    Noves categories professionals

    Les categories professionals de nova creació han de figurar en el grup i el nivell que els correspongui, un cop la direcció de l'empresa n'hagi definit les funcions, amb l'acord previ de la Comissió Mixta.

    Article 11

    Reclassificació professional

    La vigent classificació professional, per aplicació de les antigues categories a grup professional i nivell corresponent, comporta que en la nòmina de cada treballador figuri el grup i el nivell corresponents.

    Article 12

    Igualtat en la feina

    Cal respectar el principi d'igualtat en la feina amb caràcter general. No s'admeten, per tant, discriminacions per raó de l'edat, el sexe, la ideologia, la raça, la disminució, etc.

    Així mateix, les empreses han de garantir la percepció del mateix salari en les mateixes funcions, sense cap diferenciació per raó del sexe, l'edat, etc.

    Article 13

    Contractació

    No s'ha de fer cap mena de discriminació als treballadors eventuals i temporals respecte dels fixos. Amb relació a les percepcions salarials, hores extres, vacances, dies de permís setmanals, llicències, uniforme o qualsevol altra millora o benefici social de què gaudeixin els treballadors fixos, cal aplicar-los als treballadors eventuals i temporals d'acord amb la modalitat i la durada del temps de contractació que s'hagi pactat.

    Els treballadors a temps complet que vulguin fer renovar el contracte de treball transformant-lo en un de temps parcial, poden fer-ho sempre que ho acordin prèviament amb la direcció de l'empresa. L'acord ha d'establir les noves condicions laborals.

    En matèria de contractació, cal atenir-se al que es disposen el Reial decret legislatiu 1/1995, de 24 de març, el Reial decret llei 8/1997, de 16 de maig, i la resta de normes legals que siguin d'aplicació.

    La durada màxima del contracte eventual (article 15.1.b) de l'Estatut dels treballadors) i de la seva pròrroga...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR