Convenio colectivo - Idilia Foods SL (Centre de treball de Parets del Vallès), Barcelona

Inicio de Vigencia10 de Agosto de 2001
Fin de Vigencia10 de Agosto de 2001
Publicado enDiari Oficial de la Generalitat de Catalunya nº 3450 de 10/08/01

RESOLUCIÓ

de 18 d'abril de 2001, per la qual es disposa la inscripció i la publicació del Conveni col·lectiu de treball de l'empresa Nutrexpa, SA (Parets del Vallès), per a l'any 2001 (codi de conveni núm. 0805551).

Vist el text del Conveni col·lectiu de treball de l'empresa Nutrexpa, SA (Parets del Vallès), subscrit pels representants de l'empresa i dels seus treballadors el dia 26 de febrer de 2001, i de conformitat amb el que disposen l'article 90.2 i 3 del Reial decret legislatiu 1/1995, de 24 de març, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de l'Estatut dels treballadors; l'article 2.b) del Reial decret 1040/1981, de 22 de maig, sobre registre i dipòsit de convenis col·lectius de treball; l'article 11.2 de la Llei orgànica 4/1979, de 18 de desembre, de l'Estatut d'autonomia de Catalunya, i altres normes d'aplicació,

Resolc:

-1 Disposar la inscripció del Conveni col·lectiu de treball de l'empresa Nutrexpa, SA (Parets del Vallès), per a l'any 2001 al Registre de convenis de la Delegació Territorial de Treball de Barcelona.

-2 Disposar que el text esmentat es publiqui al Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya.

Barcelona, 18 d'abril de 2001

Francisca Antolinos i Jiménez

Delegada Territorial de Barcelona

Traducció del text original signat per les parts

CONVENI

col·lectiu de treball de l'empresa Nutrexpa, SA (Parets del Vallès), per a l'any 2001

Capítol 1

Normes generals

Article 1

Àmbit territorial i personal

  1. Aquest Conveni és d'aplicació al centre de treball que té Nutrexpa, SA, a Parets del Vallès, carretera nacional 152, km 22,6.

  2. S'aplica a tot el personal que presti serveis en aquest centre.

    Article 2

    Àmbit temporal

  3. El Conveni entra en vigor la data de la seva firma i acaba el 31 de desembre de 2001.

  4. Per al personal en actiu en el moment de la firma, les seves condicions econòmiques es retrotreuen a l'1 de gener de 2001, llevat que es disposi el contrari expressament.

    Els efectes retroactius no tenen lloc en el cas del personal que ha cessat amb l'empresa abans de la data d'entrada en vigor del Conveni.

    Article 3

    Denúncia

  5. Qualsevol de les parts firmants pot denunciar el Conveni, mitjançant la comunicació a l'altra i a l'autoritat laboral, cursada amb un mínim d'antelació de 3 mesos a la data de venciment inicial o de qualsevol de les seves pròrrogues anuals automàtiques.

  6. L'incompliment del termini de preavís dóna lloc a la pròrroga del Conveni per una anualitat natural.

    Article 4

    Compensació i absorció

  7. Les condicions pactades en aquest Conveni (retributives o d'altra índole), valorades en conjunt anual global, compensen i substitueixen la totalitat de les existents en el moment de la seva entrada en vigor, sigui quina sigui la seva naturalesa o l'origen de la seva existència (norma de caràcter legal o convencional, imperatiu judicial, pacte de qualsevol classe, contracte individual, condició més beneficiosa, usos o costums o qualsevol altra causa).

  8. Les disposicions legals futures que suposen variació o creació de conceptes retributius o modificacions de qualsevol altra condició de treball únicament tenen repercussió en l'empresa si, considerades les condicions generals alienes al Conveni en còmput global anual, superen les pactades en aquest; en cas contrari, queden absorbides dintre del mateix.

    Article 5

    Garantia "ad personam"

  9. Malgrat el que s'ha pactat en el número 1 de l'article anterior, es respecten i conserven (fins a futures compensacions o absorcions) les situacions individuals que, comparades en còmput global anual, siguin més beneficioses que les que s'estableixen en aquest Conveni.

  10. Aquesta garantia té caràcter exclusivament personal, per la qual cosa no es vincula a lloc de treball, categoria professional o qualsevol altra circumstància objectiva.

  11. Les quantitats que superen per aquesta raó les retribucions ordinàries de Conveni figuren, en els rebuts de salaris, en concepte de plus personal.

    Article 6

    Comissió Paritària

  12. Per entendre sobre totes les qüestions es plantegen sobre la interpretació d'aquest Conveni, es crea una Comissió Mixta Paritària, que està composta per 4 membres en representació de la direcció de l'empresa i 4 membres designats pel Comitè d'Empresa del centre d'entre els seus components.

  13. Les reunions se celebren a petició de qualsevol de les 2 representacions, i cal fixar en la convocatòria els punts que s'han de tractar.

  14. Els acords s'han de prendre per majoria simple de cadascuna de les 2 representacions, quòrum igualment necessari perquè la Comissió estigui constituïda vàlidament.

  15. De cada sessió s'aixeca l'acta corresponent, que ha de ser firmada per tots els assistents.

  16. El requisit per acudir a la via contenciosa és haver sotmès prèviament a coneixement d'aquesta Comissió Paritària la qüestió litigiosa individual o col·lectiva.

  17. Si es produeix qualsevol conflicte d'interpretació del Conveni, preval la versió en castellà sobre la versió en català.

    Capítol 2

    Organització de la feina

    Article 7

    Facultats de la direcció de l'empresa

  18. L'organització pràctica i funcional del treball en totes i cadascuna de les seccions, dependències i activitats del centre de treball, és facultat privativa i exclusiva de la direcció de l'empresa, que l'exerceix a través dels respectius comandaments.

  19. En conseqüència, la direcció pot adoptar i adaptar els sistemes de producció, organització, mecanització i racionalització que consideri més adequats en funció de les necessitats de cada moment.

  20. Així mateix, tenen la consideració de facultats empresarials (a títol enunciatiu i no limitatiu) les següents:

    1. L'assignació de tasques i/o màquines a cada treballador.

    2. Exigir el compliment dels rendiments mínims o normals.

    3. L'establiment dels sistemes de mesura de rendiments.

    4. Establir, modificar o suprimir sistemes de valoració de llocs de treball i del mèrit a l'actuació personal, d'acord amb allò legalment establert.

    5. La mobilitat del personal en funció de les necessitats organitzatives i de producció, sense més condicionament que les necessitats de treball i la capacitat personal per realitzar-lo.

    6. Les modificacions tècniques i operatives en les màquines, instal·lacions, utillatges, etcètera, com també en els mètodes utilitzats per a la seva manipulació.

    7. Exigir la màxima diligència en l'execució de les tasques encomanades, com també en l'ús, cura i manteniment de les màquines i instal·lacions assignades al personal.

    8. Mantenir l'ordre i disciplina necessaris en el treball amb la imposició, quan escaigui, de les sancions legalment permeses.

    9. Establir i exigir l'estricte compliment de les mesures de seguretat i d'higiene per part dels treballadors, com també la utilització dels elements de protecció tant d'ús personal com de màquines i eines.

    10. Determinar la pràctica dels reconeixements mèdics que s'estimin oportuns al personal.

    Article 8

    Polivalència i plena ocupació

  21. Un mateix treballador pot tenir encomanades, simultàniament o successivament, durant una mateixa jornada, funcions corresponents a distints llocs de treball d'igual o distint nivell amb la finalitat d'aconseguir-ne la plena ocupació.

    Mentre duri la situació, ha de percebre la retribució corresponent al lloc de treball de nivell més alt, sempre que la prestació d'aquest treball suposi un 25%, com a mínim, de la jornada total.

  22. Formen part de la tasca habitual de cada treballador, no només les tasques principals del seu lloc de treball, sinó també les que hi són accessòries i complementàries, com ara la neteja i manteniment de les màquines i instal·lacions, la seva preparació i la provisió de primeres matèries, trasllat d'aquestes i de la producció elaborada, etcètera.

    Article 9

    Canvis de lloc de treball

    Els canvis de llocs de treball poden obeir a les següents causes:

  23. Petició del treballador acceptada per l'empresa. En aquest cas se li assignen al treballador el nivell de qualificació i les altres condicions de treball que corresponguin al nou lloc.

  24. Conveniència d'organització, atenint-se al que es regula en el següent article.

  25. Per adequació i reciclatge del personal (article 86).

    Article 10

    Canvis provisionals de lloc per criteris organitzatius

  26. Els canvis de lloc de treball no tindran altres limitacions que el respecte a la dignitat i formació professional del treballador. Per aquesta raó no es qüestiona la facultat d'efectuar-lo tantes vegades com sigui convenient per tal de millorar l'organització de la producció.

    La retribució que ha de percebre és sempre la del lloc de treball que s'exerceixi en cada moment, sens perjudici de les garanties i limitacions que es detallen en els números següents.

  27. Si els canvis s'efectuen entre llocs del mateix nivell no queden subjectes a cap tipus de condicionament.

  28. Quan el canvi es produeixi a un lloc de treball de nivell superior es percep un complement fins a assolir la retribució pactada en aquest Conveni corresponent a aquest lloc de nivell superior.

    Els valors són els consignats en la taula salarial.

    En cap cas el treballador que en substitueix un altre no pot invocar cap dret a les condicions salarials o d'un altre tipus que pugui tenir el treballador substituït.

    El canvi no pot ser de durada superior a 6 mesos durant 1 any o 8 mesos durant 2 anys, llevat dels casos de substitució per servei militar, malaltia, accident de treball, llicències i excedències, en què la situació pot prolongar-se mentre subsisteixin les circumstàncies que l'han motivat.

    Finalitzada la causa d'origen del canvi, el treballador s'integra a un lloc de treball del seu nivell d'origen.

    El fet de no produir-se el reintegrament consolida el nivell superior.

  29. Si el canvi es fa a un lloc de nivell de qualificació inferior, el treballador conserva el salari corresponent al seu nivell de procedència.

    Aquestes situacions no poden tenir una durada superior a 50 dies laborals.

    Article 11

    Cobertura de vacants

  30. Si hi ha una vacant, l'empresa podrà cobrir-la amb personal extern o de la pròpia plantilla, tenint en compte les característiques...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR