Convenio colectivo - UTE Mollet., Cataluña

Inicio de Vigencia31 de Agosto de 2001
Fin de Vigencia31 de Agosto de 2001
Publicado enDiari Oficial de la Generalitat de Catalunya nº 3464 de 31/08/01

RESOLUCIÓ

de 7 de juny de 2001, per la qual es disposa la inscripció i la publicació del Conveni col·lectiu de treball de l'empresa UTE Mollet (serveis de neteja viària i recollida d'escombraries de Mollet del Vallès) per al període 22.4.1999-31.12.1999 (codi de conveni núm. 0811681).

Vist el text del Conveni col·lectiu de treball de l'empresa UTE Mollet (serveis de neteja viària i recollida d'escombraries de Mollet del Vallès), subscrit pels representants de l'empresa i dels seus treballadors el dia 31 de desembre de 1999, i de conformitat amb el que disposen l'article 90.2 i 3 del Reial decret legislatiu 1/1995, de 24 de març, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de l'Estatut dels treballadors; l'article 2.b) del Reial decret 1040/1981, de 22 de maig, sobre registre i dipòsit de convenis col·lectius de treball; l'article 11.2 de la Llei orgànica 4/1979, de 18 de desembre, de l'Estatut d'autonomia de Catalunya, i altres normes d'aplicació,

Resolc:

- 1 Disposar la inscripció del Conveni col·lectiu de treball de l'empresa UTE Mollet (serveis de neteja viària i recollida d'escombraries de Mollet del Vallès) per al període 22.4.1999-31.12.1999 al Registre de convenis de la Delegació Territorial de Treball de Barcelona.

- 2 Disposar que el text esmentat es publiqui en el Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya.

Barcelona, 7 de juny de 2001

Francisca Antolinos i Jiménez

Delegada territorial de Barcelona

Traducció del text original signat per les parts

CONVENI

col·lectiu de l'empresa UTE Mollet (serveis de neteja viària i recollida d'escombraries de Mollet del Vallès) per al període 22.4.1999-31.12.1999.

Capítol 1

Normes generals

Article 1

Àmbit d'aplicació

L'àmbit d'aplicació d'aquest Conveni afecta tots els treballadors que presten servei al centre de treball de l'empresa UTE Mollet, de Mollet del Vallès, en l'àmbit funcional dels serveis de neteja viària i recollida d'escombraries de la localitat, d'acord amb la concessió atorgada a l'empresa per l'Ajuntament de Mollet del Vallès.

En el que no preveu aquest Conveni col·lectiu, cal atenir-se al que disposa el conveni general del sector i la resta de normes legals d'aplicació general.

Article 2

Vigència i durada

Aquest Conveni entra en vigor el dia en què se signa; tanmateix, els seus efectes econòmics i socials es retrotrauen al 22 d'abril de 1999.

Aquest Conveni té una durada des del dia 22 d'abril de 1999 fins al dia 31 de desembre de l'any 1999.

Article 3

Denúncia i revisió

Aquest Conveni s'ha de denunciar 2 mesos abans que venci. A partir d'aquesta data les parts poden notificar-se mútuament les propostes corresponents de negociació, i tot el contingut del Conveni es manté vigent fins que no sigui substituït per un altre conveni col·lectiu.

Article 4

Absorció i compensació

Les retribucions que estableix aquest Conveni compensen i absorbeixen totes les que hi hagi en el moment que entri en vigor, sigui quina en sigui la naturalesa o l'origen. Els augments de retribucions que es puguin produir en el futur per disposicions legals només són aplicables quan, considerades globalment i en còmput anual, superin les que es pacten en aquest Conveni. En cas contrari, han de ser compensades o absorbides per aquestes últimes, i aquest Conveni es manté en els seus mateixos termes, en la forma i les condicions que es pacten.

Article 5

Vinculació a la totalitat

Les condicions que es pacten en aquest Conveni constitueixen un tot orgànic i indivisible i es consideren, per a la seva aplicació, globalment en còmput anual.

Si un article és declarat nul en tota o en una part del seu contingut, el Conveni queda sense efecte i les parts han de negociar un nou conveni en conjunt.

Article 6

Comissió Paritària

Es crea la Comissió Paritària de conveni com a òrgan de mediació, interpretació i arbitratge, que està integrada per 3 representants de l'empresa i per 3 representants dels treballadors, un dels quals és el delegat de personal.

Els acords de la Comissió Paritària s'adopten per la majoria de cada part, empresa i treballadors, i en tot el que afecti aquest Conveni han de tenir la mateixa eficàcia que la norma que hagi interpretat.

La Comissió Paritària té les funcions següents:

  1. Vigilància i seguiment del compliment d'aquest Conveni.

  2. Interpretació de tots els preceptes d'aquest Conveni.

  3. Conciliació en conflictes col·lectius que requereixin la interpretació i l'aplicació de les normes d'aquest Conveni.

  4. Totes les funcions que fomenten l'eficàcia d'aquest Conveni o que deriven del que s'estipula al seu text i als annexos que en formen part.

    Procediment:

    Les qüestions que es plantegin a la Comissió Paritària han de ser per escrit, i han de tenir un contingut suficient perquè es pugui examinar i analitzar el problema amb un coneixement de causa suficient. Han de constar obligatòriament dels següents requisits:

    1. Exposició resumida i concreta de l'assumpte.

    2. Raons i fonaments que el proposador considera que l'acrediten.

    3. Proposta i petició concreta que es formula a la Comissió.

    4. Juntament amb l'escrit de proposta s'han d'adjuntar tots els documents que es considerin necessaris per comprendre i resoldre millor el problema.

      Mitjançant una ampliació, la Comissió pot sol·licitar tota la informació o la documentació que consideri convenient per tenir més informació, i més completa, de l'assumpte, i amb aquest fi ha de concedir un termini al proposador, que no pot ser superior a 5 dies hàbils des que rebi la comunicació.

      El domicili per a les notificacions és el del centre de treball de l'empresa al carrer Pere III, núm. 5, de Mollet del Vallès. Tanmateix, es poden lliurar notificacions i propostes a discutir per la Comissió a qualsevol membre de la Comissió Negociadora del conveni o als representants dels treballadors o de l'empresa. En aquest cas, han d'estar obligats a fer-les arribar a la Comissió Negociadora en 2 dies hàbils com a màxim.

      La Comissió Paritària és responsable de:

    5. Rebre els escrits que s'adrecin a la Comissió i fer arribar aquesta informació a tots els seus membres, així com concretar la data de reunió en un termini de 3 dies hàbils des que rebi la sol·licitud.

    6. Convocar les reunions que es considerin necessàries, en un termini de 15 dies des que la Comissió Paritària rebi la notificació, per resoldre la qüestió plantejada.

    7. Comunicar a qui correspongui les resolucions que emanen de la Comissió Paritària.

    8. Requerir, prèviament a la convocatòria, la documentació mitjançant l'ampliació que s'ha esmentat anteriorment.

      La Comissió ha d'emetre un informe en el termini improrrogable de 18 dies des del moment en què se celebri l'última reunió, sobre tots els conflictes laborals. Aquest informe pot contenir una solució o no; si el tema no se soluciona, queda oberta la via de resolució de conflictes i qualsevol altra via, en concret la judicial.

      Capítol 2

      Condicions laborals

      Article 7

      Jornada laboral

  5. Personal de neteja viària:

    La jornada de treball del personal de neteja viària és de 38 hores setmanals, distribuïdes de dilluns a dissabte d'acord amb l'horari següent:

    Torn de matí: dilluns, dimecres, dijous i divendres, de 6 a 12.45 hores; dimarts de 6 a 10 hores i de 14 a 17 hores; dissabtes de 6 a 10 hores.

    Torn de tarda: de dilluns a divendres des de les 14 fins a les 20 hores i 48 minuts; dissabtes des de les 14 fins a les 18 hores.

  6. Personal de recollida d'escombraries:

    La jornada de treball del personal de recollida d'escombraries és de 38 hores setmanals, distribuïdes de dilluns a dissabte d'acord amb l'horari i la distribució següents:

    1. Serveis de recollida d'escombraries pel sistema convencional i personal de suport a la càrrega lateral: jornada de dilluns a diumenge, des de les 21 fins a les 3 hores i 20 minuts. Aquest personal gaudeix, en còmput setmanal anual, de 36 hores de descans, gaudi que s'ha de fer per rotació, segons calendari laboral i descansos que s'adjunta com a annex a aquest Conveni.

    2. Servei de recollida d'escombraries de càrrega lateral: jornada de dilluns a diumenge des de les 21 fins a les 4 hores i 36 minuts. Aquest personal gaudeix en còmput setmanal anual l'equivalent a 2 dies de descans ininterromput, gaudi que ha de fer per rotació, i s'ha d'adaptar al descans de la resta del personal, segons calendari laboral i descansos que s'adjunta com a annex a aquest Conveni.

    3. Personal que substitueix descansos intersetmanals del personal de recollida convencional, càrrega lateral i suport: l'horari de treball d'aquest personal que fa la seva jornada laboral de dilluns a diumenge s'ha d'adaptar en cada moment als horaris de treball i al règim de descansos del personal del servei que substitueixi.

    El personal de recollida d'escombraries està obligat a prestar els seus serveis tots els dies festius del calendari laboral que coincideixin dins de l'horari ordinari de prestació dels seus serveis. La prestació de serveis en aquests dies es considera amb caràcter general com a jornada ordinària, sens perjudici de les compensacions econòmiques que es fixen per a la prestació de serveis en aquests dies per cada nivell i categoria a l'article 24-F i a les taules salarials annexes.

    El personal de recollida d'escombraries i de neteja viària es compromet a fer el servei de recollida de tota la població i a traslladar tots els residus recollits en cada jornada a la planta comarcal del Vallès, dins de la jornada i l'horari de treball previstos en aquest article, llevat d'avaria del camió assignat al servei o causa no imputable al treballador. En aquest cas el treballador té dret, segons triï, a obtenir les compensacions econòmiques o en descans previstes a l'article 27.

    Els dies 24 i 31 de desembre i el dia 23 de juny (revetlla de Sant Joan), el servei de recollida d'escombraries s'inicia a les 16 hores, segons les necessitats del servei.

  7. Disposicions comunes a les seccions de recollida d'escombraries i neteja viària: el personal adscrit a aquests serveis disposa de 30 minuts diaris de descans per menjar l'entrepà o per...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR