Convenio colectivo - Terminales Portuarias SL, Barcelona

Inicio de Vigencia21 de Septiembre de 2001
Fin de Vigencia21 de Septiembre de 2001
Publicado enDiari Oficial de la Generalitat de Catalunya nº 3478 de 21/09/01

RESOLUCIÓ

de 28 de juny de 2001, per la qual es disposa la inscripció i la publicació del Conveni col·lectiu de treball de l'empresa Terminales Portuarias, SA (centre de treball de Barcelona), per als anys 2001-2003 (codi de conveni núm. 0810011).

Vist el text del Conveni col·lectiu de treball de l'empresa Terminales Portuarias, SA (centre de treball de Barcelona), subscrit pels representants de l'empresa i dels seus treballadors el dia 16 de març de 2001, i de conformitat amb el que disposen els articles 90.2 i 90.3 del Reial decret legislatiu 1/1995, de 24 de març, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de l'Estatut dels treballadors; l'article 2.b) del Reial decret 1040/1981, de 22 de maig, sobre registre i dipòsit de convenis col·lectius de treball; l'article 11.2 de la Llei orgànica 4/1979, de 18 de desembre, de l'Estatut d'autonomia de Catalunya, i altres normes d'aplicació,

Resolc:

- 1 Disposar la inscripció del Conveni col·lectiu de treball de l'empresa Terminales Portuarias, SA (centre de treball de Barcelona), per als anys 2001-2003 al Registre de convenis de la Delegació Territorial de Treball de Barcelona.

- 2 Disposar que el text esmentat es publiqui en el Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya.

Barcelona, 28 de juny de 2001

Francisca Antolinos i Jiménez

Delegada territorial de Barcelona

Traducció del text original signat per les parts

CONVENI

col·lectiu de treball de l'empresa Terminales Portuarias, SA (centre de treball de Barcelona), per als anys 2001-2003

Capítol 1

Àmbit d'aplicació

Article 1

Àmbits funcional i territorial

El Conveni col·lectiu és d'aplicació a tots els treballadors de l'empresa Terminales Portuarias, SA del centre de treball de Barcelona les categories professionals dels quals estiguin incloses en l'annex 1 del Conveni.

Article 2

Àmbit temporal. Vigència i durada

El Conveni col·lectiu entra en vigor a partir de l'1 de gener de 2001 i té una vigència de 3 anys. Els seus efectes finalitzen el 31 de desembre de 2003.

Totes dues parts es comprometen a iniciar la negociació d'un nou conveni un mes abans de finalitzar la vigència d'aquest.

Article 3

Revisió o rescissió

La denúncia per a la rescissió o revisió del Conveni la pot formular qualsevol de les parts mitjançant un escrit raonat, en el qual s'han de detallar els punts que han de ser objecte de revisió. Aquest escrit cal lliurar-lo a l'altra part amb una antelació mínima de 3 mesos a la data del seu venciment.

Article 4

Pròrroga

Si cap de les parts no fa la denúncia per a la revisió o rescissió del Conveni, aquest quedarà prorrogat per períodes successius d'1 any.

Article 5

Vinculació a la totalitat

Les condicions que aquí es pacten formen un tot orgànic i indivisible i, a l'efecte de la seva aplicació pràctica, s'han de considerar globalment.

En allò que no es preveu en aquest Conveni cal atenir-se al que disposen les normes de caràcter general i el Conveni col·lectiu general de la indústria química.

Article 6

Garanties personals

Cal respectar a títol individual les condicions de treball que siguin superiors a les que s'estableixen en aquest Conveni, considerades en conjunt i en còmput anual.

Capítol 2

Organització de la feina

Article 7

L'organització de la feina, d'acord amb el que prescriu aquest Conveni i la legislació vigent, és facultat i responsabilitat de la Direcció de l'empresa.

L'organització de la feina té per objecte l'assoliment a l'empresa d'un nivell adequat de productivitat basat en la utilització òptima dels recursos humans i materials. Això és possible amb una actitud activa i responsable de les parts que la integren: Direcció i treballadors.

No obstant la facultat al·ludida, l'empresa ha d'escoltar la representació dels treballadors en les propostes que formuli en relació amb l'organització i la racionalització de la feina, de conformitat amb la legislació vigent i el que s'estableix en aquest Conveni.

Article 8

Servei de l'empresa als seus clients

Atesa la naturalesa de la feina de l'empresa, hi ha una sèrie de feines que ineludiblement s'han d'efectuar fora de l'horari normal de treball.

Per aquest motiu s'ha establert la realització per part dels treballadors de la jornada anual de treball fora de l'horari normal de treball (hores desplaçades) i també la compensació econòmica corresponent, amb independència de la realització dels descansos reglamentaris.

Els caps de les seccions corresponents han d'anar assignant equitativament el personal que considerin adequat i necessari per a cada feina, i han de fer llistes diferents per a l'atenció als vaixells i per a la resta de les feines.

Tenint en compte l'activitat empresarial descrita més amunt, el personal de manteniment pot fer tasques d'operacions tant en horari normal com en horari desplaçat quan ho disposi el cap de planta, el qual pot integrar els treballadors d'ambdós grups en un sol grup a l'efecte operatiu.

També es pot adscriure el personal d'operacions a feines de manteniment en horari normal quan calgui per necessitats del servei segons el criteri del cap de planta.

La prestació efectiva de treball s'ha de fer indistintament en llocs per grups de treball d'operaris, tècnics o administratius.

Article 9

Extensió de la feina

La realització de les tasques pròpies de les funcions principals de cada lloc de treball implica, al seu torn, la de tasques complementàries a aquelles.

En casos d'emergència o situacions excepcionals, la realització de les feines s'ha d'adequar a les normes establertes.

Capítol 3

Política salarial

Article 10

Sistema retributiu

Les retribucions del personal, en aquest Conveni, estan constituïdes pel salari base i els seus complements.

Article 11

Pagament de salaris

El pagament de salaris s'efectua per transferència bancària. L'empresa s'ha d'assegurar que l'abonament en el compte corrent o la llibreta del treballador es produeixi en la data habitual de pagament.

La distribució del salari s'ha de fer en 12 mensualitats més 2 pagues extraordinàries, que es meriten segons l'any natural i s'abonen, com a màxim, el 15 de juny, la d'estiu, i el 15 de desembre, la de Nadal.

Pel que fa al pagament de bestretes, cal atenir-se al que es disposa a la legislació vigent, i s'han de satisfer per transferència bancària, prèvia petició escrita del treballador.

Article 12

Conceptes salarials

L'estructura salarial de l'empresa queda integrada pels conceptes salarials següents:

  1. Salari base

    És la retribució per unitat de temps pactada per a cada categoria professional, la quantia de la qual per a 2001 es detalla a l'annex 2.

  2. Antiguitat

    Aquest complement personal, que consisteix en un màxim de 2 triennis i 5 quinquennis, queda congelat en la seva base de càlcul vigent el 31 de desembre de 2000. Els triennis i quinquennis que es meritin en el futur han de seguir la seva evolució natural.

    La base de càlcul vigent el 31 de desembre de 2000 és la que, per categories, es detalla a l'annex 3.

  3. Plus de feines tòxiques, penoses i perilloses

    Com a complement del lloc de treball, es manté segons la seva consideració actual. La seva quantia correspon a l'import del 20% del salari base vigent al seu moment (vegeu l'annex 1).

  4. Plus de conveni

    S'integren en aquest concepte les quantitats que formaven part de l'estructura salarial del centre de treball Barcelona 1 sota els conceptes de complement voluntari, complement de lloc i complement de persona i que queden eliminades amb l'entrada en...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR