Convenio colectivo - Empresa Municipal de Transports Públics de Tarragona SA, Tarragona

Inicio de Vigencia22 de Octubre de 2001
Fin de Vigencia31 de Julio de 2001
Publicado enDiari Oficial de la Generalitat de Catalunya nº 3497 de 22/10/01

RESOLUCIÓ

de 31 de juliol de 2001, per la qual es disposa el registre i la publicació del Conveni col·lectiu de treball de l'Empresa Municipal de Transports Públics de Tarragona, SA, per als anys 2001-2003 (codi de conveni núm. 4300922).

Vist el text del Conveni col·lectiu de treball de l'Empresa Municipal de Transports Públics de Tarragona, SA, subscrit per les parts negociadores en data 13 de juliol de 2001 i presentat per les mateixes parts en data 23 de juliol de 2001, i de conformitat amb el que estableixen l'article 90.2 i 3 del Reial decret legislatiu 1/1995, de 24 de març, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de l'Estatut dels treballadors; els articles 11.2 i 37.4 de la Llei orgànica 4/1979, de 18 de desembre, de l'Estatut d'autonomia de Catalunya, i altres normes d'aplicació,

Resolc:

-1 Disposar el registre del Conveni col·lectiu de treball de l'Empresa Municipal de Transports Públics de Tarragona, SA, per als anys 2001-2003 al Registre de convenis de la Delegació Territorial de Treball de Tarragona.

-2 Disposar-ne la publicació al Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya.

Notifiqueu aquesta Resolució a la Comissió negociadora del Conveni col·lectiu.

Tarragona, 31 de juliol de 2001

Montserrat Güell i Anglès

Delegada territorial de Tarragona en funcions

Traducció del text original signat per les parts

CONVENI

col·lectiu de treball per al personal de l'Empresa Municipal de Transports Públics de Tarragona, SA.

Capítol I

Disposicions generals

Article 1

Àmbit funcional i personal

Aquest Conveni regula les relacions laborals de tots els treballadors de l'Empresa Municipal de Transports Públics de Tarragona, SA, amb independència del centre o lloc de treball en què presten els seus serveis, i deixen sense efecte ni valor qualsevol altre pacte que hagi existit anteriorment.

Article 2

Àmbit temporal

Aquest Conveni té aplicació, a efectes econòmics i socials, des del dia 1 de gener de 2001, fins el 31 de desembre de l'any 2003. Per a cadascun dels tres anys s'aplicarà a tots els conceptes retributius que es regulen en el present Conveni (excepte la para extra de setembre) una pujada de l'IPC previst per cada any, la qual queda pendent del resultat de la regularització a l'alça o a la baixa quant es coneixi l'IPC real. L'eventual ajustament de l'IPC s'aplicarà retroactivament amb efectes d'1 de gener de l'any corresponent i servirà de base per a determinar l'increment salarial de l'any següent.

Article 3

Denúncies

El Conveni es prorroga automàticament durant un any i així successivament si no hi ha denúncia expressa per part de l'empresa o per la representació sindical, amb un termini de preavís superior a un mes respecte la data en què aquest finalitza.

En cas de pròrroga automàtica l'increment de tots els conceptes ha de ser l'IPC real i s'ha d'avançar el previst i regularitzar-lo a l'alça al finalitzar l'any. En cas de ser denunciat el Conveni, i fins que no s'aconsegueixi l'acord exprés, s'ha de mantenir en vigor tot l'articulat, i l'empresa ha de practicar de manera automàtica un increment "a compte del conveni" de l'IPC previst i ha de regularitzar-ne la quantia en els termes que s'acordi un cop finalitzat el Conveni.

Article 4

Naturalesa

Les condicions pactades formen un tot orgànic i indivisible, i als efectes de la seva aplicació pràctica s'han de considerar globalment.

Article 5

Compensació i absorció

Les condicions econòmiques i salarials pactades en aquest Conveni són compensables en la seva totalitat amb les que hagi estat cobrant anteriorment qualsevol treballador per imperatiu legal, conveni, pacte, contracte individual, usos i costums locals, comarcals o regionals o per qualsevol altra causa.

Així doncs, tenint present, per tant, la naturalesa del Conveni, les disposicions legals futures, incloses les referents als salaris interprofessionals, que impliquin variacions econòmiques en tots o en alguns dels conceptes retributius pactats en aquest Conveni, només tenen incidència si, considerades globalment i sumades als conceptes retributius vigents amb anterioritat a aquest Conveni en superen el nivell total. Altrament, es consideren absorbides per les millores pactades. La compensació ha d'ésser anual i global.

Article 6

Garanties ad personam

No obstant allò disposat a l'article anterior, s'han de respectar les situacions personals que, amb caràcter global, excedeixen d'allò pactat. S'han de mantenir estrictament ad personam.

Article 7

Comissió paritària

Es crea una Comissió paritària d'aplicació i d'interpretació del Conveni.

Aquesta Comissió és formada per 10 membres, 5 dels quals elegits per i entre els components de cadascuna de les representacions, empresarial i treballadors, integrants de la Comissió negociadora signants d'aquest Conveni.

Entre les facultats d'aquesta Comissió s'enumeren les següents:

  1. Entendre de totes les qüestions que puguin sorgir relatives a la interpretació o l'aplicació de les normes d'aquest Conveni.

  2. Entendre en aquelles controvèrsies o conflictes laborals que afecten o poden afectar un col·lectiu de treballadors. En aquest sentit abans d'interposar davant la jurisdicció laboral un conflicte col·lectiu s'ha de sotmetre necessàriament davant la Comissió esmentada, la intervenció de la qual és, consegüentment, preceptiva.

    El termini màxim de reunió d'aquesta Comissió és de 15 dies hàbils a comptar des del següent a la recepció de la sol·licitud o petició de qualsevol de les parts signants del Conveni col·lectiu. En el supòsit que no es reuneixi en aquest termini, s'ha de considerar realitzat el tràmit previ per accedir a l'autoritat o jurisdicció competent.

    Les denúncies individuals que poden suposar una modificació sobre allò pactat en el Conveni, també han d'ésser tractades en la Comissió paritària.

    Capítol II

    Organització del treball

    Article 8

    Organització

    D'acord amb les disposicions vigents, la facultat i la responsabilitat de l'organització del treball correspon a la direcció de l'empresa.

    Per la implantació, per part de la direcció, de les modificacions que afecten substancialment les condicions generals de treball, s'ha de tenir present allò disposat a l'article 41 de l'Estatut dels treballadors.

    En la modificació substancial de les condicions de treball de caràcter individual, si hi ha acord, l'aplicació ha d'ésser directa i en cas que existeixi desacord s'ha de mantenir la possibilitat d'aplicació en trenta dies, dels quals 15 dies han de ser necessàriament de consultes.

    Article 9

    Control de l'activitat laboral

    El treballador és obligat a realitzar la prestació laboral sota la

    direcció de les persones responsables de l'empresa. Aquesta pot adoptar les mesures que cregui més oportunes per a la vigilància i el control de les obligacions i els deures laborals, respectant el dret a la intimitat i a la pròpia imatge així com la resta de drets constitucionals.

    Capítol III

    Plantilles, ingrés i ascens

    Article 10

    Plantilles

    La plantilla del personal ha d'ésser aprovada per la direcció de l'empresa i s'ha d'ajustar a les seves necessitats reals.

    L'empresa es compromet a cobrir amb caràcter fix, entre els eventuals que hi hagi, les vacants produïdes entre els conductors per invalidesa permanent total o absoluta així com les baixes produïdes per defunció.

    L'empresa convertirà en indefinits els 7 contractes eventuals que existeixen en el moment de la signatura d'aquest conveni.

    L'empresa es compromet a que els llocs de treball de nova creació seran dotats sota el principi de causalitat en la contractació.

    Article 11

    Ingrés del personal, ascens i altres previsions de vacants

    Per a nous ingressos de personal es crea un tribunal que és format pel cap de serveis que correspongui a la seva àrea, el cap de serveis de personal, el gerent i dos membres del Comitè d'empresa, representants del centre de treball del qual es tracti, cada representant té dret a un vot. S'han de seleccionar aquelles persones que segons el parer del tribunal obtingui més vots.

    Pla de carrera, per a optar a un lloc de categoria superior s'ha de constituir el mateix tribunal i els aspirants han de totalitzar un mínim de punts obtinguts per assistència a cursos relatius al lloc, la participació en grups de treball les propostes dels quals hagin estat posades en pràctica.

    Per optar a cada lloc de treball de categoria superior, l'empresa ha de fixar els punts necessaris.

    En tots els supòsits, la decisió final correspondrà a la Direcció de l'empresa

    Article 12

    Període de prova

    El període de prova, en cap cas no pot excedir de 3 mesos per als tècnics titulats, ni de 2 mesos per a la resta dels treballadors, llevat dels no qualificats, cas en el qual la durada màxima és de 15 dies.

    La situació d'incapacitat laboral transitòria suspèn el còmput del període de prova.

    Capítol IV

    Jornada de treball, vacances, llicències i excedències

    Article 13

    Jornada laboral

    La jornada setmanal serà de 5 dies i 35 hores setmanals.

    13.1 Condicions especials per als "Conductors Agents Únics".

    El col·lectiu de "conductors agents únics" prestaran els seus serveis en règim de torns de dilluns a diumenge i distribució irregular de la jornada. D'aquesta manera, en funció de les necessitats de l'empresa i del servei assignat al treballador, aquest realitzarà l'horari que correspongui al servei assignat per l'empresa.

    Com a conseqüència de la distribució irregular, l'excés o defecte d'hores sobre la jornada teòrica (7 hores al dia) s'anirà registrant diàriament en el comptador personal de cada agent únic.

    Quan es produeixi una necessitat de cobertura d'un dia per baixes, permisos o d'altres contingències imprevisibles, s'ofertarà la seva cobertura a qualsevol treballador de la plantilla lliure de servei que vulgui treballar-lo, es procurarà realitzar un repartiment equitatiu d'aquests excessos de jornada, que s'abonaran com a hores extres, tret que el treballador sol·liciti compensar-lo amb descans.

    A cada jornada continuada diària de més de 6 hores, s'establirà de 15 a 20 minuts de descans per...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR