Convenio colectivo - ABB Automation Products, SA (centre de treball de Sant Quirze del Vallès), Barcelona

Inicio de Vigencia 5 de Noviembre de 2001
Fin de Vigencia 6 de Julio de 2001
Publicado enDiari Oficial de la Generalitat de Catalunya nº 3506 de 05/11/01

RESOLUCIÓ

de 6 de juliol de 2001, per la qual es disposa la inscripció i la publicació del Conveni col·lectiu de treball de l'empresa ABB Motores, SA, (centre de Sant Quirze del Vallès) per als anys 2001-2003 (codi de conveni núm. 0805232).

Vist el text del Conveni col·lectiu de treball de l'empresa ABB Motores, SA, (centre de Sant Quirze del Vallès) subscrit pels representants de l'empresa i dels seus treballadors el dia 21 de juny de 2001 i de conformitat amb el que disposen els articles 90.2 i 3 del Reial decret legislatiu 1/1995, de 24 de març, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de l'Estatut dels treballadors; l'article 2.b) del Reial decret 1040/1981, de 22 de maig, sobre registre i dipòsit de convenis col·lectius de treball; l'article 11.2 de la Llei orgànica 4/1979, de 18 de desembre, de l'Estatut d'autonomia de Catalunya, i altres normes d'aplicació,

Resolc:

-1 Disposar la inscripció del Conveni col·lectiu de treball de l'empresa ABB Motores, SA, (centre de Sant Quirze del Vallès) per als anys 2001-2003 al Registre de convenis de la Delegació Territorial de Treball de Barcelona.

-2 Disposar que el text esmentat es publiqui al Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya.

Barcelona, 6 de juliol de 2001

Francisca Antolinos i Jiménez

Delegada territorial de Barcelona

Traducció del text original signat per les parts

CONVENI

col·lectiu de l'empresa ABB Motores, SA, per als anys 2001-2003

Capítol 1

Àmbit, vigència, prelació de normes i garanties

Article 1

Àmbit funcional

Aquest Conveni col·lectiu regula les relacions laborals de l'empresa ABB Motores, SA, al seu centre de Sant Quirze del Vallès, i s'aplica, per adhesió escrita a aquest, als altres centres de treball que hi ha a tot el territori nacional.

Article 2

Àmbit personal

Aquest Conveni afecta la totalitat del personal que en l'actualitat presta serveis a l'empresa com també el que hi ingressi durant la seva vigència, tret de les persones nomenades per exercir càrrecs directius i les que exerceixen funcions d'alta direcció.

Article 3

Durada i vigència

La durada d'aquest Conveni s'estipula per a un termini de 3 anys. Entra en vigor l'1 de gener de 2001 i finalitza el 31 de desembre del 2003.

Article 4

Denúncia, revisió o pròrroga

4.1 La denúncia que proposi la iniciació, revisió o pròrroga s'ha d'efectuar amb una antelació de 2 mesos a la data del seu venciment davant l'autoritat laboral competent.

4.2 Si quan finalitzi la vigència del Conveni es demana rescindir-lo, es mantindrà el règim establert en el present fins que les parts afectades es regeixin per un nou conveni.

Article 5

Prelació de normes

5.1 Les normes que regulen les relacions entre el personal i l'empresa són, en primer lloc i preferentment, les que figuren en aquest Conveni col·lectiu.

5.2 En el que no preveu aquest Conveni s'aplica l'Estatut dels treballadors, el Conveni col·lectiu de la indústria siderometal·lúrgica de la província de Barcelona vigent fins al 31 de desembre de 2002 i les disposicions de caràcter general.

Article 6

Absorció, compensació i garantia

6.1 Les relacions econòmiques i de treball que es pacten en aquest Conveni substituiran les que hi hagi quan entri en vigor, les quals quedaran absorbides i compensades, independentment del seu origen i naturalesa.

6.2 Es respecten les condicions econòmiques que, en conjunt i còmput anual, siguin més beneficioses que les que es fixen en aquest Conveni, i es mantenen estrictament ad personam.

Article 7

Vinculació a la totalitat

Les condicions pactades formen un tot orgànic i indivisible i, per a la seva aplicació pràctica, s'han de considerar globalment (valorades en conjunt i en còmput anual).

Article 8

Comissió Paritària

8.1 Es constitueix la Comissió Paritària d'aquest Conveni com a organisme d'interpretació, conciliació i vigilància del seu compliment.

8.2 Aquesta Comissió està integrada per quatre vocals de cada representació, com a màxim, i els acords són adoptats per majoria.

8.3 Les facultats específiques de la Comissió Paritària són les següents:

  1. Interpretar el Conveni.

  2. Arbitrar les qüestions o els problemes que les parts sotmetin a la seva consideració, o els casos que preveu aquest text.

  3. Intervenir en els conflictes col·lectius, de la manera i amb els límits que determina la llei.

  4. Vigilar el compliment del que es pacta.

  5. Delegar altres comissions paritàries per a una part d'aquestes funcions.

    Amb aquesta finalitat es reuneix de manera ordinària els mesos de març, juny, setembre i desembre de cada any.

    8.4 Les dues parts estableixen sotmetre a la consideració de la Comissió Paritària tots els dubtes, les discrepàncies i els conflictes que es puguin produir com a conseqüència de la interpretació i l'aplicació del Conveni, a fi i efecte que la Comissió emeti un dictamen o actuï de la manera reglamentària prevista, prèviament al plantejament dels diferents casos davant el Tribunal Laboral de Catalunya, a la mediació del qual les parts se sotmeten expressament, i, si escau, a les jurisdiccions competents.

    8.5 Tenen, si escau, les facultats de negociació de conveni previstes als articles 88 i 89 de l'Estatut dels treballadors.

    8.6 L'exercici de les funcions anteriors no pot obstaculitzar en cap cas les competències de les jurisdiccions administratives i contencioses que les disposicions legals preveuen.

    8.7 Les dues representacions poden ser assistides pels assessors que designin.

    8.8 El domicili de la Comissió Paritària és el de l'empresa, però es pot domiciliar, reunir o actuar en qualsevol altra seu, amb l'acord previ d'aquestes.

    8.9 Les reunions extraordinàries es fan, amb la sol·licitud prèvia d'una de les parts, dins dels 10 dies següents a aquesta comunicació, que necessàriament ha de ser per escrit i ha de contenir la proposta de l'ordre del dia.

    Capítol 2

    Organització de la feina

    Article 9

    Sistemes d'organització de la feina

    Per sistemes d'organització de la feina cal entendre el conjunt de principis d'organització i racionalització de la feina, i, si escau, de normes per a l'aplicació de tècniques de mesurament de la feina i d'assignació de llocs. Consisteixen, entre d'altres, en les qüestions següents:

  6. La determinació dels elements necessaris (màquines o tasques específiques) perquè el treballador pugui assolir com a mínim el rendiment normal o el mínim i l'índex de qualitat fixada. A cada lloc de treball hi ha les instruccions de la feina que cal efectuar, en les quals s'inclou als llocs que l'empresa que ho designa les pautes d'autocontrol i el manteniment preventiu.

  7. La fixació de la qualitat admissible en el procés de fabricació de què es tracti, i la consegüent exigència d'índexs de malbaratament i pèrdues.

  8. L'exigència de vigilància, atenció i diligència en la cura de la maquinària, les instal·lacions i els utillatges que s'encarreguen al treballador.

  9. L'adaptació de les càrregues de feina, rendiments i tarifes a les noves condicions que resultin d'aplicar el canvi de mètodes operatius o la inclusió de l'autocontrol en el lloc de treball, així com la formació i la distribució del personal.

    En les ordres de treball (butlletins) s'estableixen les tarifes corresponents. Els aclariments necessaris es poden consultar al cap directe o al Departament de Temps.

    Si es produeixen modificacions o revisions de temps, s'aplicarà, per al seu pagament, les condicions que fixa l'article 32, d'acord amb cada circumstància.

  10. Es poden constituir grups de millora contínua en funció de les necessitats expressades per la Direcció o la representació dels treballadors.

    Una vegada determinats els problemes a resoldre, estableixen conjuntament els objectius a aconseguir i el temps per fer-ho. Sempre que sigui possible, els objectius s'indiquen numèricament.

    Els treballadors que no estiguin conformes amb l'aplicació de les normes que afecten aquest capítol poden reclamar individualment davant l'autoritat competent, encara que es recomana que se sotmetin prèviament a la Comissió Paritària d'Arbitratge.

    Article 10

    Modificació dels sistemes

    Es considera que es poden fer modificacions dels sistemes per:

  11. Nous productes, si per fabricar-los es necessita maquinària i mètodes de treball inexistents anteriorment.

  12. Instal·lació o substitució d'alguna de les màquines per una de nova tecnologia.

    Article 11

    Revisió de temps

    S'efectua per algun dels fets següents:

  13. Per reforma o canvi dels mètodes, mitjans o procediments, o per la inclusió del lloc de treball a autocontrol.

  14. Si d'una manera manifesta o indubtable s'incorre en un error de càlcul o mesurament.

  15. Si en el treball té lloc un canvi en el nombre de treballadors, sempre que els mesuraments es facin per a equips amb un nombre de components determinat, o alguna modificació substancial de les condicions de treball.

  16. Per acord entre l'empresa i la representació legal dels treballadors.

    Article 12

    Rendiment

    Es considera rendiment normal, i per tant exigible, el 60 Bedaux. El rendiment òptim dins d'aquest sistema és el 80, encara que excepcionalment alguns treballadors puguin sobrepassar-lo.

    El rendiment habitual és el que obté repetidament cada treballador en el seu lloc de treball, en les condicions normals del seu centre i en un període de temps significatiu.

    Article 13

    Classificació del personal

    13.1 Les classificacions del personal que apareixen en aquest Conveni són merament indicatives i no impliquen l'obligació de preveure totes les places i les categories que s'hi esmenten.

    Les categories professionals existents a l'empresa, en funció de la seva professió, titulació i, en alguns casos, per antecedents a l'empresa, es classifiquen en:

    Directius:

    Director gerent

    Director de divisió

    Cap de departament

    Delegats

    Titulats i caps:

  17. Titulats

    Enginyer superior i llicenciat

    Enginyer tècnic i ajudant titulat

    Mestre industrial

    Enginyer (pendent projecte)

    Titulat en pràctiques

  18. No titulats

    De taller:

    Cap de taller

    Encarregat

    D'oficina (organització, administració i comercials):

    Cap de secció (c. de c.)

    Cap d'organització

    Cap...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR