Convenio colectivo - Barcelona Projects SA, Barcelona

Inicio de Vigencia23 de Noviembre de 2001
Fin de Vigencia 8 de Agosto de 2001
Publicado enDiari Oficial de la Generalitat de Catalunya nº 3520 de 23/11/01

RESOLUCIÓ

de 8 d'agost de 2001, per la qual es disposa la inscripció i la publicació del Conveni col·lectiu de treball de l'empresa Barcelona Project's, SA, per al període 1.5.2001-30.4.2003 (codi de conveni núm. 0806701).

Vist el text del Conveni col·lectiu de treball de l'empresa Barcelona Project's, SA, subscrit pels representants de l'empresa i dels seus treballadors el dia 20 de juliol de 2001, i de conformitat amb el que disposen l'article 90.2 i 3 del Reial decret legislatiu 1/1995, de 24 de març, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de l'Estatut dels treballadors; l'article 2.b) del Reial decret 1040/1981, de 22 de maig, sobre registre i dipòsit de convenis col·lectius de treball; l'article 11.2 de la Llei orgànica 4/1979, de 18 de desembre, de l'Estatut d'autonomia de Catalunya, i altres normes d'aplicació,

Resolc:

-1 Disposar la inscripció del Conveni col·lectiu de treball de l'empresa Barcelona Project's, SA, per al període 1.5.2001-30.4.2003, al Registre de convenis de la Delegació Territorial de Treball de Barcelona.

-2 Disposar que el text esmentat es publiqui en el Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya.

Barcelona, 8 d'agost de 2001

P. S. de la delegada territorial (article 5 del Decret 326/1998)

Joan Reverter i Fabregat

Secretari de la Delegació Territorial de Barcelona

Traducció del text original signat per les parts

CONVENI

col·lectiu de l'empresa Barcelona Project's, SA.

Exposició de motius

Després de diversos anys de l'entrada en vigor del Conveni col·lectiu d'1 de gener de 1995, el centre de treball originari, l'Hotel Rey Juan Carlos I, s'ha transformat en un altre, el Royal Complex, integrat per l'Hotel Rey Juan Carlos I, Royal Catering, Palacio de Congresos de Cataluña i Royal Fitness. D'altra banda, després d'aquella entrada en vigor, l'empresa Barcelona Project's SA ha adquirit l'explotació d'un altre centre de treball, el Restaurant del Cercle del Liceu i Gran Teatre del Liceu.

Les conseqüències immediates d'aquesta transformació i l'increment dels centres de treball han estat, d'una banda, l'ampliació quantitativa i qualitativa de l'activitat empresarial, que a més de l'estrictament hotelera comprèn les diferents formes de restauració i fins i tot els serveis necessaris per al desenvolupament de congressos, fires i exposicions, i, de l'altra, l'augment de la plantilla de treballadors de l'empresa.

Les parts negociadores d'aquest segon Conveni col·lectiu són conscients que per mantenir els nivells d'activitat empresarial i d'ocupació que s'han assolit cal competir amb altres empreses del mateix sector en un mercat sempre canviant i subjecte a les variacions de l'economia nacional i internacional i que a aquest efecte, entre altres aspectes, cal adaptar les modalitats de contractació laboral a les exigències de l'activitat empresarial, diferents en funció dels diferents centres de treball i unitats productives. Tanmateix, tenint en compte el nivell d'activitat empresarial que s'ha consolidat durant aquests anys, les parts negociadores també han constatat la possibilitat d'ajustar i mantenir una plantilla estable i indefinida. A la inversa, l'increment conjuntural d'aquest mateix nivell d'activitat obliga a afrontar els casos en els quals l'empresa pot recórrer a la contractació temporal directa i indirecta.

Capítol 1

Disposicions generals

Article 1

Parts negociadores

Aquest Conveni col·lectiu ha estat negociat, d'acord amb el que disposa l'article 87 de l'Estatut dels treballadors, d'una banda, per la Direcció de l'empresa Barcelona Project's SA i, de l'altra, pel Comitè d'Empresa i les seccions sindicals de CCOO i UGT.

Article 2

Àmbit d'aplicació

  1. Aquest Conveni col·lectiu regula les relacions laborals de tots els treballadors de l'empresa Barcelona Project's SA que prestin els seus serveis als centres de treball anomenats Royal Complex, situat a l'avinguda Diagonal, números 661-671, i Restaurant del Cercle del Liceu i Gran Teatre del Liceu, situat a la Rambla, números 51-65, tots dos a Barcelona.

  2. El centre de treball Royal Complex comprèn les unitats productives Hotel Rey Juan Carlos I, Palacio de Congresos de Cataluña, Royal Catering i Royal Fitness.

  3. S'exclou de l'àmbit d'aplicació del present Conveni el personal d'alta direcció d'acord amb l'article 2.1.a) de l'Estatut dels treballadors i altres normes legals aplicables.

    Article 3

    Vigència i denúncia del Conveni

  4. El Conveni entra en vigor el dia 1 de maig de 2001, independentment, doncs, de la data de publicació al Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya, i la seva durada s'estén fins al 30 d'abril de 2003.

  5. A partir del 30 d'abril del 2003 es prorroga d'un any a l'altre, llevat que qualsevol de les parts negociadores el denunciïn fefaentment amb 2 mesos de temps a la data de venciment de la durada inicial o de qualsevol de les seves pròrrogues.

  6. Una vegada denunciat, el seu contingut normatiu resta vigent mentre no sigui substituït pel nou conveni.

    Article 4

    Prelació de normes i valoració normativa

  7. Pel que fa al que no disposa aquest Conveni col·lectiu cal aplicar l'Acord laboral d'àmbit estatal per al sector de l'hoteleria publicat en el Butlletí Oficial de l'Estat del dia 2 d'agost de 1996 i les resolucions de la seva Comissió Paritària, mentre aquest acord no sigui substituït expressament per un altre del mateix àmbit, cas en el qual cal aplicar el nou; el Conveni col·lectiu per a la indústria d'hoteleria i turisme de Catalunya vigent a cada moment, i l'Estatut dels treballadors i altres normes laborals, sens perjudici del respecte del dret mínim necessari.

  8. Les condicions que es pacten en aquest Conveni col·lectiu constitueixen un tot orgànic i indivisible, i a l'efecte de la seva aplicació pràctica són considerades globalment.

  9. En cas que es declari nul·la alguna de les clàusules d'aquest Conveni col·lectiu, la resta es manté en vigor, i les parts es comprometen a assolir, en el termini d'1 mes, un acord que substitueixi la clàusula declarada nul·la. Durant aquest temps la part declarada nul·la s'ha de substituir pel que disposi a aquest respecte el Conveni col·lectiu per a la indústria d'hoteleria i turisme de Catalunya o, si manca, la legislació laboral.

  10. Els treballadors no poden disposar vàlidament, abans o després de la seva adquisició, dels drets reconeguts en aquest Conveni col·lectiu, per la qual cosa són nul·les i ineficaces les clàusules dels contractes de treball o dels pactes que contradiguin el que s'hi disposa.

    Article 5

    Comissió Paritària

  11. En el termini dels 3 mesos següents a la signatura d'aquest Conveni es constitueix la Comissió Paritària, i en la seva primera reunió s'ha de dotar d'un reglament de funcionament.

  12. La Comissió Paritària està formada per 8 membres, dels quals 4 són escollits, entre ells, pels representants legals dels treballadors, i 4 més ho són per la Direcció de l'empresa.

  13. Cadascuna de les parts representades en la Comissió Paritària pot designar 2 assessors, amb dret a veu a les reunions, però sense vot.

  14. Les funcions de la Comissió Paritària són interpretar la totalitat de les clàusules del Conveni, vigilar el compliment del que s'ha pactat, estudiar, proposar i, quan escaigui, decidir les qüestions derivades de l'aplicació del present Conveni que plantegin la Direcció de l'empresa, els representants legals o sindicals dels treballadors o aquests mateixos; actualitzar el contingut del present Conveni per adaptar-lo a les modificacions que puguin derivar de canvis normatius, i qualsevol altra funció que expressament se li atribueixi en el Conveni.

  15. Les decisions de la Comissió Paritària s'adopten per majoria de cadascuna de les parts representades i les seves discrepàncies es resolen mitjançant un procediment de mediació i conciliació davant el Departament de Treball de la Generalitat de Catalunya a Barcelona.

  16. Un cop denunciat el Conveni, fins que no sigui substituït per un altre, la Comissió Paritària ha de continuar exercint les seves funcions respecte al seu contingut normatiu.

    Article 6

    Publicitat del Conveni col·lectiu

    Independentment de la seva publicació al Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya, l'empresa ha d'exposar un text d'aquest Conveni col·lectiu en tots i cadascun dels taulers d'anuncis dels seus centres de treball, en els quals també cal exposar les resolucions que adopti la Comissió Paritària i, si s'escau, els acords assolits davant el Departament de Treball.

    Capítol 2

    Organització de la feina, grups i categories professionals i mobilitat funcional

    Article 7

    Poder de direcció i organització de la feina

  17. L'organització, la direcció i el control de la feina correspon a la Direcció de l'empresa i a les persones que aquesta designi, i s'exerceix d'acord amb el que disposen aquest Conveni col·lectiu i la resta de normes laborals.

  18. És responsabilitat de l'empresa protegir el dret del treballador que se li respectin la intimitat i la dignitat, per la qual cosa ha d'actuar contra tota mena d'ofenses verbals i/o físiques.

  19. Tots els sistemes de control que implanti la Direcció per garantir la seguretat de l'empresa i els seus empleats o per verificar el compliment de la jornada laboral, la utilització del servei de menjador, etc., són de compliment obligatori.

  20. Els empleats tenen l'obligació de portar en tot moment el distintiu d'identificació que l'empresa determini, així com la targeta de control que se li facilita per fer els marcatges de control de presència i cantina.

    Article 8

    Uniformes

    L'empresa ha de lliurar a cada treballador 2 uniformes, que ha de fer servir al seu lloc de treball, i que consisteixen en cada cas en les peces de vestir que l'empresa exigeixi per a cada categoria, incloent-hi el calçat.

    Quan sigui el cas, cal proporcionar la roba d'abric corresponent. El treballador ha de cuidar l'uniforme donant-li el tracte adequat per obtenir-ne la màxima durada, que com a mínim es fixa en 1 any. La neteja de l'uniforme és a càrrec de l'empresa.

    El personal de Consergeria que faci treballs de carrer...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR