Convenio colectivo - Promotora Mediterrània de Informaciones y Comunicaciones, SA. (Promicsa.), Cataluña

Inicio de Vigencia21 de Enero de 2002
Fin de Vigencia 3 de Diciembre de 2001
Publicado enDiari Oficial de la Generalitat de Catalunya nº 3557 de 21/01/02

RESOLUCIÓ

de 3 de desembre de 2001, per la qual es disposa el registre i la publicació del Conveni col·lectiu de treball de l'empresa Promicsa per als anys 2001-2003 (codi de conveni núm. 4300572).

Vist el text del Conveni col·lectiu de treball de l'empresa Promicsa subscrit per les parts negociadores en data 24 d'octubre de 2001 i presentat per les mateixes parts en data 19 de novembre de 2001, i de conformitat amb el que estableixen els articles 90.2 i 3 del Reial decret legislatiu 1/1995, de 24 de març, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de l'Estatut dels treballadors, i els articles 11.2 i 37.4 de la Llei orgànica 4/1979, de 18 de desembre, de l'Estatut d'autonomia de Catalunya,

Resolc:

-1 Disposar el registre del Conveni col·lectiu de treball d'empresa Promicsa per als anys 2001-2003 al Registre de convenis de la Delegació Territorial de Treball de Tarragona.

-2 Disposar-ne la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya.

Notifiqueu aquesta Resolució a la Comissió negociadora del Conveni col·lectiu.

Tarragona, 3 de desembre de 2001

Montserrat Güell i Anglès

Delegada territorial de Tarragona en funcions

Traducció del text original signat per les parts

CONVENI

col·lectiu de treball de l'empresa Promotora Mediterránea de Informaciones y Comunicaciones, SA, (PROMICSA) per als anys 2001, 2002 i 2003

Capítol 1

Secció 1

Disposicions generals

Article 1

Àmbit personal

Aquest Conveni col·lectiu afecta i és d'aplicació a tot el personal vinculat a l'empresa mitjançant contracte laboral, amb independència de les seves funcions.

S'hi exclouen expressament:

  1. Les persones que executen funcions d'alt consell i els membres dels òrgans d'administració, sempre que la seva activitat només comporti la relació de funcions inherents a aquests càrrecs.

  2. El personal d'alta direcció contemplat a l'article 2.1.a) de l'Estatut dels treballadors.

    Article 2

    Àmbit territorial

    Aquest Conveni afecta el personal de l'empresa PROMICSA definit a l'article anterior, en tots els seus centres de treball existents o que es puguin crear, en l'àmbit estatal, durant la seva vigència.

    Article 3

    Àmbit temporal

    Aquest Conveni té una durada de tres anys, des de l'1 de gener de 2001 fins al 31 de desembre de 2003, amb la revisió salarial que s'hi estableix.

    Article 4

    Àmbit funcional

    Aquest Conveni afecta totes les activitats de l'empresa, incloses en l'actual Ordenança laboral de premsa.

    Secció 2

    Vigència, pròrroga, revisió i rescissió

    Article 5

    Vigència

    Aquest Conveni entra en vigor el dia de la seva signatura i tenen efectes tots els acords que s'hi contenen des del dia 1 de gener de 2001, llevat d'aquells pels quals s'indica, expressament, una data determinada.

    Article 6

    Pròrroga

    Un cop finalitzada la vigència d'aquest Conveni, establerta en l'article 3 d'aquest text, si no existeix denúncia expressa per qualsevol de les parts amb, almenys, un mes de temps, s'entén prorrogat tàcitament el present Conveni any rere any, d'acord amb l'apartat 2 de l'article 86 de l'Estatut dels treballadors.

    Article 7

    Revisió i rescissió

    La denúncia on es proposa la revisió o la rescissió del Conveni s'ha de presentar per escrit per la part que la insta a l'altra, en el termini que s'hi determina i d'acord amb el procediment establert a l'article 89 de l'Estatut dels treballadors.

    Si les negociacions del futur conveni es perllonguen més enllà del 31 de desembre de 2003, s'entén prorrogat aquest Conveni provisionalment fins que finalitzi la negociació, tant en la seva part normativa com en el seu contingut obligacional i econòmic.

    Secció 3

    Absorbibilitat, garantia ad personam

    Article 8

    Absorbibilitat

    Les disposicions legals futures o les decisions administratives que impliquen la variació econòmica en tots o alguns dels conceptes retribuïdors establerts en aquest Conveni, només tenen eficàcia pràctica si, considerades globalment, superen el seu nivell total d'aquest.

    Altrament, s'han de considerar absorbides per les millores pactades en aquest Conveni.

    Article 9

    Garantia ad personam

    S'han de respectar les condicions personals que, amb caràcter global, excedeixen les establertes en aquest Conveni i s'han de mantenir estrictament ad personam.

    Secció 4

    Vinculació a la totalitat

    Article 10

    Vinculació a la totalitat

    Si qualsevol dels acords continguts en aquest Conveni és anul·lat o modificat a instàncies de l'autoritat laboral, en aplicació d'allò que disposa l'article 90.5 de l'Estatut dels treballadors, aquest Conveni queda sense efecte en la seva totalitat, ja que aquest constitueix un tot orgànic i indivisible.

    En aquest cas, ambdues parts han de procedir a la renegociació del Conveni en el termini màxim de 30 dies, a comptar des de la data de l'anul·lació o modificació del text.

    Secció 5

    Comissió Paritària

    Article 11

    Comissió Paritària

    Per totes les qüestions derivades de l'aplicació d'aquest Conveni, d'acord amb allò establert a l'article 85.d) de l'Estatut dels treballadors, s'ha de nomenar una Comissió Paritària formada per quatre representants de l'empresa i quatre dels treballadors, que es reuniran com mínim una vegada al mes i quan ho sol·liciti una de les parts.

    Article 12

    Període de prova

    El període de prova ha de concertar-se sempre per escrit, i no podrà excedir de tres mesos per tècnics titulats i redactors i d'un mes per als altres treballadors, excepte per als no qualificats, que serà de 15 dies.

    Durant el període de prova el treballador ha de tenir els drets i obligacions corresponents a la seva categoria professional, o al lloc que desenvolupi, com si fos de plantilla, però qualsevulla de les parts podrà desistir de la relació de treball sense que aquesta decisió doni lloc a cap indemnització.

    Transcorregut el període de prova, sense que s'hagi produït el desistiment, el contracte produirà plens efectes, computant-se el temps dels serveis prestats a l'antiguitat del treballador.

    El període de prova no és de caràcter obligatori, per la qual cosa l'empresa podrà procedir a l'admissió de personal amb renúncia total o parcial de la seva utilització.

    Article 13

    Jornada de treball

    La jornada laboral per a tot el personal afectat per aquest Conveni és de 36 hores setmanals, en còmput anual de 1.637 hores.

    Article 14

    Treball de redacció

    Per la singularitat del treball de redacció, s'assignarà a aquest personal tasca. S'entén com a treball de redacció la tasca o conjunt de tasques que pot realitzar normalment un redactor durant la jornada. Es poden simultaniejar totes les tasques pròpies de la seva competència professional. Una vegada realitzada la tasca s'ha complert la jornada.

    La realització de la tasca no significa, en cap cas, la superació de la jornada laboral la qual no pot superar les 36 hores setmanals en còmput anual amb control trimestral de dilluns a dissabte. Es consideren els diumenges festius a tots els efectes. L'excés de jornada mensual s'ha de compensar amb alliberaments amb el mateix nombre d'hores al trimestre següent.

    L'establiment de tasques, seccions, torns, suplència, horaris base i, en general, organització pràctica del treball en la redacció, serà competència exclusiva del director, en coordinació amb les necessitats exigides per l'organització de l'empresa.

    Capítol 2

    Secció 1a

    Classificació professional

    Article 15

    Definició de funcions per àrea d'activitat

  3. Personal de redacció: és el personal que, sota les ordres del director i d'acord amb les normes i l'organització del treball que estableix ell mateix, crea, selecciona, prepara, redacta, edita, reprodueix textos, realitza fotografies, corregeix, maqueta i confecciona la informació precisa per a l'edició del mitjà informatiu que té encomanat per l'empresa.

  4. Personal d'administració: és el personal que disposa dels coneixements adients i realitza habitualment les funcions d'oficina i despatx, inclosos els serveis d'informàtica i auxiliars precisos per al control administratiu de l'empresa. S'inclouen en aquest grup les activitats comercials pròpies de la publicitat, la distribució i les vendes.

  5. Personal de tallers: és el personal que executa treballs d'ordre mecànic, material o manual. Comprèn les branques d'oficis típics i específics de premsa, en les seves àrees de composició, muntatge, reproducció, impressió i reparació. S'hi inclouen els equips informàtics amb dedicació a aquestes àrees.

    Secció 2

    Categories i funcions

    Article 16

    Categories i funcions

    1. Categories professionals

  6. Personal de redacció:

    Cap de secció

    Redactor

    Redactor 2a

    Redactor 3a

    Cap secció fotografia

    Redactor-fotògraf

    Auxiliar de redacció

    Documentalista

    Infografia

    Maquetista

    Teclista

    Corrector

  7. Personal d'administració:

    Cap de primera

    Oficial administratiu

    Oficial administratiu 2a

    Oficial administratiu 3a

  8. Personal de tallers

    Cap d'informàtica

    Ajudant de sistema

    Dissenyador

    Fotomecànica

    Cap de rotativa

    Oficial rotativa

    Oficial 2a rotativa

    Cap de tancament

    Oficial de tancament

    Peons de tancament/Encartador

    1. Definició de funcions per categories

  9. Personal de redacció:

    Cap de secció: és el periodista que assumeix la responsabilitat d'una secció del diari, en la que supervisa i coordina el treball d'una o més persones de plantilla de redacció.

    Redactor: és el periodista que fa un treball intel·lectual de taula i carrer, de tipus literari, gràfic o digital dins dels límits de temps que assenyala la seva jornada.

    Redactor 2a.: realitza idèntiques tasques que el redactor però amb una experiència professional inferior.

    Redactor 3a: tenen aquesta categoria els periodistes que s'incorporen a la redacció sense l'experiència suficient per assignar-los la categoria de redactor 2ª.

    Auxiliar de redacció: Tenen aquesta categoria els treballadors que realitzen tasques complementàries de suport literari o gràfic en alguna de les àrees de redacció.

    Documentalista: és el professional que, mitjançant un treball intel·lectual, executa materialment, obté, analitza i tracta la informació, tant literària com gràfica que prové de fonts internes i externes al Diari de Tarragona...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR