Convenio colectivo - Col-legi dArquitectes de Catalunya, Cataluña

Inicio de Vigencia20 de Septiembre de 2002
Fin de Vigencia18 de Junio de 2002
Publicado enDiari Oficial de la Generalitat de Catalunya nº 3724 de 20/09/02

RESOLUCIÓ TRE/2607/2002, de 18 de juny, per la qual es disposa la inscripció i la publicació del Conveni col·lectiu de treball de l'empresa Col-legi d'Arquitectes de Catalunya (centres de Barcelona ciutat) per als anys 2002-2005 (codi de conveni núm. 0808572).

Vist el text del Conveni col·lectiu de treball de l'empresa Col·legi d'Arquitectes de Catalunya (centres de Barcelona ciutat) subscrit pels representants de l'empresa i dels seus treballadors el dia 9 de maig de 2002 i de conformitat amb el que disposen els articles 90.2 i 3 del Reial decret legislatiu 1/1995, de 24 de març, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de l'Estatut dels treballadors; l'article 2.b) del Reial decret 1040/1981, de 22 de maig, sobre registre i dipòsit de convenis col·lectius de treball; l'article 11.2 de la Llei orgànica 4/1979, de 18 de desembre, de l'Estatut d'autonomia de Catalunya, i altres normes d'aplicació,

Resolc:

-1 Disposar la inscripció del Conveni col·lectiu de treball de l'empresa Col·legi d'Arquitectes de Catalunya (centres de Barcelona ciutat) per als anys 2002-2005 al Registre de convenis de la Delegació Territorial de Treball de Barcelona.

-2 Disposar que el text esmentat es publiqui en el Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya.

Barcelona, 18 de juny de 2002

Francisca Antolinos i Jiménez

Delegada territorial de Barcelona

Transcripció literal del text signat per les parts

CONVENI

col·lectiu de treball del Col·legi d'Arquitectes de Catalunya per als anys 2002 i 2003

Capítol 1

Normes generals

Article 1

Àmbit funcional

Les presents normes regeixen i són d'aplicació en els centres de treball de la ciutat de Barcelona del Col·legi d'Arquitectes de Catalunya (d'ara endavant "Col·legi").

Article 2

Àmbit personal

Les condicions de treball que es regulen aquí afecten tot el personal contractat en règim de relació laboral que presta els seus serveis en qualsevol dels centres de treball de la ciutat de Barcelona del Col·legi.

Queda exclòs de l'àmbit d'aplicació d'aquest Conveni el personal d'alta direcció, la relació laboral del qual se sotmet a l'establert en el Reial decret 1382/1985, d'1 d'agost.

Article 3

Àmbit territorial

El Conveni afecta tots els centres de treball que, compresos en l'àmbit funcional d'aquest, es troben o puguin trobar-se en el futur a la ciutat de Barcelona. Actualment aquests centres són: la seu central del Col·legi, als edificis de la plaça Nova, 5; les dependències de la Gran Via de les Corts Catalanes, 563; el del carrer dels Arcs, 1 i 3; el de l'av. Diagonal, 662-664; el de la rambla de Catalunya, 18, 2n C; i els locals d'arxiu, magatzems i dipòsit al carrer de Montesión, 10.

Article 4

Àmbit temporal

El present Conveni entra en vigor el dia 1 de gener de 2002 i la seva durada és de 2 anys, més 2 anys prorrogables, a comptar des de l'esmentada data. S'entendrà prorrogat tàcitament fins al 31 de desembre de 2005, excepte denúncia expressa, en temps i forma, amb una antelació de 2 mesos a la data del seu venciment o de qualsevol de les seves pròrrogues.

Si en acabar el termini de vigència del Conveni se n'instés la rescissió, es mantindrà el règim i les condicions establerts en el present fins que les parts afectades es regeixin per un nou conveni.

Article 5

Personal transferit a altres centres de treball

a) La transferència de personal a altres centres de treball del Col·legi es durà a terme dins els paràmetres i respectant els processos legalment establerts, sempre que l'acord sigui entre les dues parts. El personal transferit en el marc de la mobilitat geogràfica o funcional conservarà íntegrament els drets de què estava gaudint amb anterioritat a la mobilitat.

b) Si en el centre de treball de destí li corresponguessin unes condicions més avantatjoses en conjunt i en còmput anual, gaudirà d'aquestes durant el període de prestació de serveis en l'indicat centre de treball i lloc específic i deixarà de percebre-les quan es reincorpori al seu lloc de treball d'origen.

Article 6

Vinculació a la totalitat

a) El Conveni absorbeix i compensa anteriors disposicions i situacions, i per tant constitueix un tot orgànic i indivisible, i les parts queden mútuament obligades al compliment de la seva totalitat.

b) Atenent el seu caràcter indivisible, el Conveni quedaria sense eficàcia si fos declarada nul·la alguna de les seves parts, i hauria de ser examinat de nou el seu contingut per la Comissió Negociadora.

Article 7

Compensació i absorció

Les condicions de treball pactades en aquest Conveni, estimades en conjunt i en còmput anual, compensaran i absorbiran les existents en el moment de la seva entrada en vigor, siguin quins siguin la seva naturalesa i el seu origen, tant si es tractés de condicions reglamentàries, convingudes, concedides voluntàriament pel Col·legi, establertes per precepte legal o qualsevol altre mitjà, referides a matèries o aspectes regulats en aquest Conveni.

Article 8

Comissió Paritària

Es crea la Comissió Paritària, que està composta per 4 vocals, que han de nomenar el seu president, 2 d'ells en representació del Col·legi i els altres 2, del Comitè d'Empresa.

Les dues parts procuraran que la designació recaigui preferentment en les persones que van ser membres de la Comissió Negociadora del present Conveni, les quals en tot cas han de complir la condició de representant legal de cada una de les parts.

Té com a funcions la interpretació, la conciliació, la vigilància i l'aclariment del present Conveni. L'arbitratge, en cas que sigui necessari, s'encomanarà al Tribunal Laboral de Catalunya.

Article 9

Clàusula de garantia

Si durant la vigència del present Conveni es produeix, per reestructuració administrativa o transferència de la gestió, un canvi de la dependència del Col·legi i aquesta passa a una altra entitat en prestació de serveis, el col·lectiu afectat mantindrà tots els drets reconeguts en el present Conveni.

Capítol 2

Organització del treball

Article 10

Norma general

L'organització del treball i dels recursos humans és un dels objectius principals del Col·legi i dels representants dels treballadors durant la vigència d'aquest Conveni.

L'organització pràctica del treball, d'acord amb el que preveuen aquest Conveni i les normes generals d'aplicació, correspon als òrgans de govern, els quals l'han de portar a terme per mitjà de l'exercici regular de les seves facultats d'organització econòmica i tècnica, direcció i control del treball i de les ordres necessàries per a la realització de les activitats laborals corresponents.

Article 11

Prestació del treball

El treballador està obligat a conèixer i desenvolupar les funcions pròpies del seu nivell i subnivell professionals i el Col·legi, a facilitar tots els mitjans necessaris de formació i informació perquè pugui desenvolupar-les adequadament.

Article 12

Classificació funcional

Els treballadors afectats pel present Conveni, en atenció a la titulació exigida, l'aptitud professional i el contingut de les funcions que desenvolupen i d'acord amb les definicions que s'estableixen a l'article següent, seran classificats en nivells i subnivells professionals.

Article 13

Classificació professional

Les parts signants d'aquest Conveni, conscients dels canvis que s'estan produint a l'entorn i al Col·legi, com a conseqüència dels reptes que hauran d'assumir en el futur, consideren necessària l'adequació de la classificació professional actual.

En el context descrit, la nova classificació es conforma en 4 nivells professionals diferents, subdividits en 7 subnivells, que són els intervals retributius reconeguts per als nivells salarials en l'organització del Col·legi.

L'adscripció als diferents nivells professionals es produirà en atenció a la titulació exigida, l'aptitud professional i contingut dels serveis a prestar i l'experiència provada.

S'entén per nivell l'agrupació unitària de tasques o funcions d'igual perfil professional i de contingut similar que alhora es distribueixen, amb criteris similars, en subnivells dins del corresponent nivell.

S'entén per tasques o funcions les activitats que integren el contingut de la prestació de serveis en cada nivell professional, que tenen un contingut similar.

S'entén per titulació aquells títols que habiliten el treballador per al desenvolupament d'una determinada professió o ofici.

S'entén per aptitud professional o experiència provada l'aptitud o capacitat del treballador per desenvolupar les funcions pròpies d'un determinat nivell o subnivell.

Els treballadors afectats pel present Conveni, en atenció a les funcions que desenvolupin i d'acord amb les definicions que s'especifiquen en aquesta secció, seran classificats en:

Nivell 1

Subnivell 1: formarà part del subnivell 1 el personal que dirigeix, planifica i coordina les activitats del Col·legi.

Nivell 2

És el personal amb títol acreditatiu corresponent o nivell de coneixements suficients que desenvolupa funcions d'alta gestió, assessorament o direcció normalment com a responsable dels diferents departaments del Col·legi en què es subdivideixen les activitats o unitats orgàniques d'aquest.

Subnivell 2: personal que sota la dependència directa del nivell 1 assumeix la responsabilitat directa d'un o més departaments.

Subnivell 3: personal que dirigeix, en cadascun dels departaments, un o més serveis.

Subnivell 4: personal que dirigeix les diverses àrees funcionals en cadascun dels serveis dels departaments del Col·legi.

Nivell 3

És el personal amb títol acadèmic de grau superior o nivell de coneixements suficients que desenvolupa al Col·legi funcions pròpies de la seva titulació o experiència.

Subnivell 5: és el personal tècnic que a les ordres immediates del cap superior s'encarrega d'executar les funcions pròpies de la seva àrea funcional.

Subnivell 6: és la persona que té la responsabilitat de coordinar un grup i s'ocupa de la recepció i distribució dels treballs i assessora els integrants del grup en la perfecta realització d'aquests.

Nivell 4

El personal que, amb titulació professional o administrativa o...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR