Convenio colectivo - Fomento de Construcciones y Contratas, SA.; y Compañía Catalana de Servicios, SA (centre de Vilanova i la Geltrú), Cataluña

Inicio de Vigencia 8 de Noviembre de 2002
Fin de Vigencia18 de Julio de 2002
Publicado enDiari Oficial de la Generalitat de Catalunya nº 3757 de 08/11/02

RESOLUCIÓ TRE/3195/2002, de 18 de juliol, per la qual es disposa la inscripció i la publicació del Conveni col-lectiu de treball de l'empresa Fomento de Construcciones y Contratas, SA (servei de neteja viària de Vilanova i la Geltrú) per als anys 2002-2004 (codi de conveni núm. 0812322).

Vist el text del Conveni col-lectiu de treball de l'empresa Fomento de Construcciones y Contratas, SA (servei de neteja viària de Vilanova i la Geltrú), subscrit pels representants de l'empresa i dels seus treballadors el dia 12 de juny de 2002, i de conformitat amb el que disposa l'article 90.2 i 3 del Reial decret legislatiu 1/1995, de 24 de març, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de l'Estatut dels treballadors; l'article 2.b) del Reial decret 1040/1981, de 22 de maig, sobre registre i dipòsit de convenis col-lectius de treball; l'article 11.2 de la Llei orgànica 4/1979, de 18 de desembre, de l'Estatut d'autonomia de Catalunya, i altres normes d'aplicació,

Resolc:

-1 Disposar la inscripció del Conveni col-lectiu de treball de l'empresa Fomento de Construcciones y Contratas, SA (servei de neteja viària de Vilanova i la Geltrú) per als anys 2002-2004 al Registre de convenis de la Delegació Territorial de Treball de Barcelona (codi de conveni núm. 0812322).

-2 Disposar que el text esmentat es publiqui en el Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya.

Barcelona, 18 de juliol de 2002

Francisca Antolinos i Jiménez

Delegada territorial de Barcelona

Traducció del text original signat per les parts

CONVENI

col-lectiu de l'empresa Fomento de Construcciones y Contratas, SA (servei de neteja viària de Vilanova i la Geltrú) per als anys 2002-2004

Capítol 1

Normes de treball

Article 1

Àmbit d'aplicació

El present Conveni és d'aplicació al personal dels serveis de neteja viària, amb centre de treball a Vilanova i la Geltrú. En l'àmbit de la concessió dels esmentats serveis atorgada a l'empresa per part de l'Ajuntament de Vilanova i la Geltrú.

Article 2

Àmbit territorial

El personal afectat pel present Conveni s'obliga a prestar els serveis abans descrits, a la població de Vilanova i la Geltrú.

Article 3

Vigència

El present Conveni entra en vigor el dia següent de la seva signatura. No obstant això els seus efectes econòmics es retrotrauen al dia 1 de gener de 2002.

Article 4

Durada i pròrroga

El present Conveni té una durada de 3 anys, des del dia 1 de gener de 2002 i fins al dia 31 de desembre de 2004, i es prorroga a partir del dia 1 de gener de 2005, d'any en any per tàcita reconducció, si qualsevol de les parts no fa denúncia de revisió amb 3 mesos d'antelació al termini de vigència o de qualsevol de les seves pròrrogues.

La negociació pot ser total o parcial d'acord amb les propostes plantejades per la part denunciant.

Una vegada formulada la denúncia del Conveni, s'ha de procedir a constituir la Comissió Negociadora en el termini d'1 mes des que es rebi l'escrit de denúncia.

Article 5

Absorció i compensació

Sobre la base de la naturalesa del present Conveni, les disposicions legals o convencionals futures, que impliquin variacions econòmiques en tots o en qualsevol dels conceptes retributius existents, únicament tenen eficàcia si, globalment considerats i en còmput anual, superen els establerts en el present Conveni.

Les retribucions del present Conveni compensen i absorbeixen totes les existents en el moment de la seva entrada en vigor, sigui quina sigui la seva naturalesa o origen.

Article 6

Legislació supletòria

En tot el que no preveu el present Conveni, i d'una forma expressa pel que fa a disciplina laboral, cal atenir-se al que es disposa en el Conveni col-lectiu del sector de neteja pública viària, regs, recollida tractament i eliminació de residus, neteja i conservació de clavegueram, així com a l'Estatut dels treballadors i altres disposicions legals vigents aplicables.

Article 7

Comissió Paritària

A la signatura d'aquest Conveni, es constitueix la Comissió Paritària que està integrada per 2 representants de l'empresa i per 2 representants dels treballadors, que són designats entre els delegats de personal. Ambdues representacions poden ser assistides pels assessors que aquestes designin.

Funcions:

Interpretació del text del Conveni.

Resolució de totes les qüestions i/o reclamacions, relatives a la interpretació o aplicació del Conveni, que se sotmetin a la seva consideració.

Vigilància del compliment del que s'ha pactat i denúncia dels seus possibles incompliments.

Totes aquelles qüestions que puguin millorar l'eficàcia pràctica del Conveni i qualsevol altra que si s'escau pugui ser atribuïda a l'empara de les disposicions que en el futur es promulguin.

Capítol 2

Organització de la feina

Article 8

Facultats i responsabilitats

L'organització de la feina, amb subjecció a les disposicions legals de general aplicació, és facultat privativa de l'empresa a través dels seus òrgans de direcció i és responsable del seu ús davant l'autoritat laboral.

L'empresa ha d'informar els representants dels treballadors de tots aquells temes que preceptivament estableixin les disposicions legals vigents.

Article 9

Normes per al seu desenvolupament

L'organització de la feina comprèn a títol enunciatiu les següents normes:

  1. L'adjudicació de tasca específica, necessària per a la plena activitat del treballador.

  2. L'exigència d'una activitat i amb rendiments normals per a cada productor.

  3. La fixació d'uns índexs de qualitat admissibles en la realització de la feina.

  4. La mobilitat i redistribució del personal de manera racional i compatible amb l'àmbit territorial de prestació dels serveis, assenyalats en l'article 2 del present Conveni, sens perjudici de complir amb el que s'estableix en l'article 64 de l'Estatut dels treballadors.

    Article 10

    Execució de tasques

    El treballador està obligat a executar diligentment totes les feines i operacions que li ordenin els seus superiors, dins de les comeses pròpies de la seva categoria i competència professional i si observa entorpiment per exercir la seva feina, falta o defecte en el material o en els instruments, està obligat a informar immediatament l'empresa.

    Article 11

    Manteniment d'estris de feina

    El treballador ha de tenir cura dels estris, eines, equip, vestuari i maquinària que se li confiïn per a l'exercici de la seva feina; està obligat a mantenir-lo en perfecte estat de conservació, manteniment i neteja i és responsable dels desperfectes, deterioraments o danys que es produeixin en aquests, per culpa o negligència.

    Els conductors estan obligats a efectuar el manteniment dels seus vehicles i el control de nivells d'oli, aigua, hidràulic i pressió de rodes.

    Els peons de neteja viària estan obligats a mantenir en perfectes condicions de neteja els carrets destinats al servei.

    Article 12

    Dotació de vehicles

    No ha de sortir cap vehicle de la nau que posi en perill la integritat física dels treballadors. Els camions han d'anar provistos dels elements de subjecció necessaris en la seva part de darrera, igualment han d'anar provistos de la corresponent farmaciola de primers auxilis la conservació de la qual és a càrrec del conductor.

    Article 13

    Jornada de treball

    La jornada de treball es fixa, per a l'any 2002 a partir de la signatura del Conveni, en 39,5 hores setmanals de feina efectiva i 1.803 hores a realitzar en còmput anual en la forma i condicions que es descriuen a continuació:

    Serveis de matins: de dilluns a diumenge des de les 7 hores fins a les 13.35 hores, d'octubre a abril i de 6 hores a 12.35 hores de maig a setembre.

    Serveis de tardes: de dilluns a diumenges des de les 14 hores a les 20.35 hores.

    Serveis nocturns: de dilluns a diumenges des de les 21 hores a les 3.35 hores.

    Tot el personal adscrit al present acord disposa de 20 minuts diaris de descans per a l'entrepà o el sopar.

    Tot el personal adscrit al present acord disposa d'un descans setmanal de 36 hores ininterrompudes.

    Tot el personal adscrit al present acord s'obliga a prestar els seus serveis en tots aquells dies de festa nacional, local o patronal que coincideixi en el seu calendari de dies de treball. Els dies de festa nacional, local o patronal en els quals el treballador ha de prestar els seus serveis, s'ha de compensar a opció del treballador, o amb la compensació econòmica fixada en el present Conveni per festiu treballat i sense descans compensatori, o amb 1 dia de descans compensatori més un complement denominat de treball en diumenges i/o festius, que ha de gaudir el treballador previ acord amb l'empresa.

    Anualment l'empresa, de comú acord amb el Comitè d'Empresa, ha d'elaborar el calendari laboral que ha de ser exposat en els taulers d'anuncis si pot ser en el mes de gener.

    Per a l'any 2003, la jornada de treball es fixa en 39 hores setmanals de feina efectiva i 1.780 hores anuals. Per a l'any 2004, es fixa en 38,5 hores i 1.757 hores anuals. La reducció de jornada de cada un dels anys s'ha d'aplicar reduint 5 minuts diaris a la jornada de treball diari de cada un dels anys de vigència del Conveni.

    Article 14

    Vacances

    El personal afectat pel present acord ha de gaudir anualment de 30 dies naturals de vacances. El personal que no tingui l'anualitat completa al servei de l'empresa ha de gaudir dels dies que li corresponguin proporcionalment al temps treballat, i es computa aquesta anualitat des del dia 1 de gener fins al dia 31 de desembre de cada any.

    Les vacances s'han de gaudir en els períodes compresos entre el dia 1 de maig i el dia 31 d'octubre, llevat acord entre l'empresa i els treballadors afectats, cas en el qual poden realitzar-se en una altra data diferent.

    Al personal que per qualsevol causa cessi a l'empresa en el transcurs de l'any havent gaudit de les vacances completes que li corresponien per tot l'any, se li ha de descomptar en la seva liquidació corresponent la part proporcional de vacances gaudides en excés. Les vacances, a petició de l'interessat es poden fraccionar en 2 períodes.

    El quadre de vacances ha de ser elaborat per les parts abans del dia 31 de març de cada...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR