Convenio colectivo - Serveis Educatius Ciutart, SL., Cataluña

Inicio de Vigencia17 de Febrero de 2003
Fin de Vigencia20 de Noviembre de 2002
Publicado enDiari Oficial de la Generalitat de Catalunya nº 3823 de 17/02/03

RESOLUCIÓ TIC/3941/2002, de 20 de novembre, per la qual es disposa la inscripció i la publicació del Conveni col-lectiu de treball de l'empresa Serveis Educatius Ciut'art, SL, per al període del 26.7.2002 al 31.12.2003 (codi de conveni núm. 0812392).

Vist el text del Conveni col-lectiu de treball de l'empresa Serveis Educatius Ciut'art, SL, subscrit pels representants de l'empresa i dels treballadors el dia 12 de juny de 2002, i de conformitat amb el que disposen l'article 90.2 i 3 del Reial decret legislatiu 1/1995, de 24 de març, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de l'Estatut dels treballadors; l'article 2.b) del Reial decret 1040/1981, de 22 de maig, sobre registre i dipòsit de convenis col-lectius de treball; l'article 11.2 de la Llei orgànica 4/1979, de 18 de desembre, de l'Estatut d'autonomia de Catalunya, i altres normes d'aplicació,

Resolc:

-1 Disposar la inscripció del Conveni col-lectiu de treball de l'empresa Serveis Educatius Ciut'art, SL, per al període del 26.7.2002 al 31.12.2003 (codi de conveni núm. 0812392) al Registre de convenis de la Delegació Territorial de Treball de Barcelona.

-2 Disposar que el text esmentat es publiqui en el Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya.

Barcelona, 20 de novembre de 2002

Francisca Antolinos i Jiménez

Delegada territorial de Barcelona

Transcripció literal del text signat per les parts

CONVENI

col-lectiu de treball de l'empresa Serveis Educatius Ciut'art, SL per al període 26.7.2002-31.12.2003.

Capítol 1

Article 1

Àmbit funcional i personal

Les disposicions d'aquest Conveni col-lectiu afecten a tots els treballadors que, a comptar de l'entrada en vigor d'aquest Conveni, prestin servei amb un contracte laboral amb l'empresa Serveis Educatius Ciut'art (d'ara endavant SEC).

Article 2

Àmbit temporal

La durada d'aquest Conveni serà fins el 31.12.2003. Entrarà en vigor una vegada signat i presentat a la Conselleria de Treball de la Generalitat de Catalunya.

Article 3

Garanties personals

Per ser condicions mínimes les d'aquest Conveni col-lectiu, es respectaran les implantades amb anterioritat, examinades en el seu conjunt i còmput anual.

Article 4

Vinculació a la totalitat

Les condicions pactades formen un tot orgànic i indivisible i, a efectes de la seva aplicació pràctica, seran considerades globalment.

Article 5

Denúncia i pròrroga

Qualsevol de les parts signants podrà denunciar aquest Conveni amb una antelació de 2 mesos al venciment de la seva vigència. Perquè la denúncia tingui efecte haurà de fer-se mitjançant una comunicació escrita a l'altra part amb indicació de les matèries que es pretenen modificar, una còpia s'haurà de registrar en el Departament de Treball de la Generalitat de Catalunya i haurà d'atenir-se a allò que preveu l'article 89 de l'Estatut dels Treballadors. Denunciat el present Conveni el seu contingut normatiu es mantindrà en vigor en tant no s'arribi a un acord sobre el nou Conveni.

En cas de no produir-se aquesta denúncia s'entendrà que el Conveni es prorroga automàticament per anys naturals essent els augments salarials els que es fixen a l'article 20 del present Conveni.

Article 6

Comissió Paritària

Es crearà, d'acord amb l'article 85.3.e) de l'Estatut dels Treballadors, la Comissió Paritària del Conveni com a organisme d'interpretació, arbitratge, conciliació i vigilància del seu compliment.

La Comissió Paritària es compondrà de 6 vocals com a màxim amb representació igual tant per part de SEC com dels treballadors així com dels assessors respectius.

Els vocals que representen a SEC i als treballadors seran elegits per les respectives representacions, preferentment entre els que hagin estat vocals de la Comissió Deliberadora. La Comissió Deliberadora és la que negocia el Conveni. Està formada pels representants de l'empresa i pels representants dels treballadors, escollits per la plantilla.

Els assessors seran designats lliurement pels vocals de cada una de les representacions.

La Comissió Paritària podrà, a més, utilitzar els serveis permanents i ocasionals d'assessors en totes aquelles matèries que siguin de la seva competència.

Funcions: les funcions específiques de la Comissió Paritària seran les següents:

  1. La interpretació autèntica del Conveni.

  2. Arbitratge de qüestions o problemes sotmesos a la seva consideració per ambdues parts o en els supòsits previstos concretament al present text.

  3. Intervenir en els conflictes col-lectius exercint les funcions de mediació, amb audiència prèvia d'ambdues parts.

  4. Vigilar el compliment d'allò pactat.

  5. Analitzar l'evolució de les relacions entre les parts contractants.

  6. Participar en els programes de formació que s'han de desenvolupar amb caràcter general.

  7. Tenir coneixement de l'aplicació, control i seguiment dels plans que en matèria de seguretat i salut laboral es determinin al Comitè de Seguretat i Salut Laboral.

  8. Entendre de totes les altres qüestions que li siguin encomanades derivades d'aquest Conveni, i de la determinació dels procediments per solucionar les discrepàncies en el si de la Comissió.

Capítol 2

Article 7

Classificació professional

La classificació professional té per objecte la determinació, l'ordenació i la definició dels diferents grups professionals als que puguin quedar adscrits els treballadors d'acord amb les tasques que efectivament realitzin.

La valoració de llocs de treball es farà tenint en compte, la concurrència dels següents factors: coneixement teòric, experiència i responsabilitat exigible.

S'estableixen els 4 grups i subgrups professionals següents:

Grup A. Responsables d'equip

S'inclouen els treballadors que tenen per funció el disseny i l'actualització del projecte d'atenció als visitants d'un centre, el que inclou l'avaluació de les diferents tasques a realitzar pel propi equip de SEC al museu o centre cultural corresponent, el número, adscripció funcional i dedicació dels treballadors que hagin d'integrar l'equip destinat a realitzar el projecte educatiu en qüestió, establint els seus torns de treball, horaris, períodes de descans, i sessions de formació i reciclatge. Així mateix, coordina els treballs d'avaluació del Servei d'Atenció als visitants, els informes d'assessorament que demanen els museus sobre temes i serveis de la nostra especialitat, i dirigeix els informes i estudis de públic que periòdicament SEC elabora pel museu contractant. També desenvolupa la tasca d'interlocutor del museu contractant per totes les qüestions relatives al compliment del servei contractat.

Grup B. Coordinador d'equip

S'inclouen els treballadors que tenen per funció la programació i la supervisió diària de les tasques dels treballadors inclosos als grups C i D, la coordinació de l'atenció educativa als grups escolars i cívics que visiten el museu, així com la supervisió de les liquidacions diàries de caixa.

Grup C. Servei de recepció i servei de monitors

S'inclouen els treballadors que tenen per funció la venda d'entrades i d'altres materials i publicacions del museu contractant, la concertació de les visites dels grups escolars i cívics, i la realització de les tasques integrants de l'oferta educativa contractada per cada museu.

Grup D. Servei d'informació

S'inclouen els treballadors que tenen per funció la orientació i al circulació dels visitants, control d'entrada i informació general als visitants a l'espai públic del museu, repartiment de butlletins informatius i audio-guies, suport en la venda d'entrades, atenció telefònica, recepció i acompanyament de grups escolars i cívics. També són els encarregats de la recollida de dades pels estudis de públic i la valoració que els ensenyats fan de l'oferta educativa del museu.

Subgrups professionals

Pel volum de l'equip, per l'especial responsabilitat cultural i organitzativa d'un projecte, pel nivell de qualificació i per l'antiguitat, dintre de cada grup professional es podrà establir una subdivisió en dos subgrups professionals (subgrup 1 i subgrup 2), amb les corresponents compensacions salarials, que es detallen a l'article 15 i 16 d'aquest mateix Conveni.

Article 8

Ascensos de grup professional

Cal respectar el principi d'igualtat en la promoció professional amb caràcter general. No s'admeten, per tant, discriminacions per raó d'edat, sexe, ideologia, raça, minusvalidesa, etc.

  1. Criteris generals:

    Els canvis de grup professional seran decidits per la direcció de SEC, una vegada escoltada l'opinió del corresponent d'equip i la del Comitè d'Empresa. El període de prova en aquests casos serà de 30 dies.

    Quan les necessitats dels serveis ho exigeixin SEC podrà encomanar als/les seus/seves treballadors/es l'exercici de funcions corresponents a un grup professional superior respecte el seu propi, per un període no superior a 6 mesos durant 1 any o 8 mesos durant 2 anys. Aquests treballadors tindran dret a percebre la diferència retributiva corresponent a la feina que realment realitzin.

  2. Pas pel grup professional D al C:

    En cas de ser necessària l'ampliació de la plantilla del grup professional C, una Comissió formada pels responsables dels equips afectats, un membre del Comitè d'empresa i la personal de la Direcció de SEC responsable de la formació dels monitors o del personal de recepció, estudiarà les propostes de promoció rebudes i decidirà el pla formatiu a desenvolupar en cada cas.

    Les persones seleccionades per participar en el procés de promoció realitzaran dintre del període de formació un màxim de 6 visites comentades, itineraris, tallers o altres activitats pedagògiques equivalents. Després d'aquestes pràctiques la Comissió decidirà sobre la procedència de l'ascens. En cas afirmatiu, es procedirà al corresponent canvi de grup professional de forma immediata; en cas negatiu es mantindrà el grup professional anterior.

    El vist-i-plau per la integració a les tasques de recepció dintre del grup professional C es realitzarà per un mecanisme similar, després d'un període de prova de 2 setmanes.

    Els temps invertit en la realització de les proves per a l'ascens a un grup o...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR