Convenio colectivo - l’Il·lustre Col·legi de l’Advocacia, Barcelona

Inicio de Vigencia25 de Abril de 2003
Fin de Vigencia 7 de Marzo de 2003
Publicado enDiari Oficial de la Generalitat de Catalunya nº 3871 de 25/04/03

RESOLUCIÓ TIC/1042/2003, de 7 de març, per la qual es disposa la inscripció i la publicació del Conveni col-lectiu de treball de l'empresa Il-lustre Col-legi d'Advocats de Barcelona per als anys 2003-2005 (codi de conveni núm. 0811432).

Vist el text del Conveni col-lectiu de treball de l'empresa Il-lustre Col-legi d'Advocats de Barcelona, subscrit pels representants de l'empresa i dels seus treballadors el dia 20 de febrer de 2003, i de conformitat amb el que disposen els articles 90.2 i 3 del Reial decret legislatiu 1/1995, de 24 de març, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de l'Estatut dels treballadors; l'article 2.b) del Reial decret 1040/1981, de 22 de maig, sobre registre i dipòsit de convenis col-lectius de treball; l'article 11.2 de la Llei orgànica 4/1979, de 18 de desembre, de l'Estatut d'autonomia de Catalunya; el Reial decret 2342/1980, de 3 d'octubre, sobre transferència de serveis de l'Estat a la Generalitat de Catalunya en matèria de mediació, arbitratge i conciliació; el Decret 326/1998, de 24 de desembre, de reestructuració de les delegacions territorials del Departament de Treball; el Decret 253/2002, de 4 de novembre, de fusió del Departament de Treball amb el d'Indústria, Comerç i Turisme, i el Decret 284/2002, de 12 de novembre, de reestructuració parcial de diversos departaments de la Generalitat,

Resolc:

.1 Disposar la inscripció del Conveni col-lectiu de treball de l'empresa Il-lustre Col-legi d'Advocats de Barcelona per als anys 2003-2005 (codi de conveni núm. 0811432) al Registre de convenis de Barcelona de la Subdirecció General d'Afers Laborals i d'Ocupació.

.2 Disposar que el text esmentat es publiqui al DOGC.

Barcelona, 7 de març de 2003

Francisca Antolinos i Jiménez

Subdirectora general d'Afers Laborals

i d'Ocupació

Transcripció literal del text signat per les parts

CONVENI

col-lectiu de l'Il-lustre Col-legi d'Advocats de Barcelona per als anys 2003-2005

Article 1

Determinació de les parts

Aquest Conveni col-lectiu es pacta entre l'Il-lustre Col-legi d'Advocats de Barcelona (d'ara endavant ICAB), d'una banda, i els seus treballadors representats pel Comitè d'Empresa, de l'altra.

Article 2

Àmbit funcional

Aquest Conveni col-lectiu s'aplica en tots aquells centres o delegacions que depenguin de l'ICAB.

Article 3

Àmbit personal

Aquest Conveni col-lectiu serà aplicat a totes les persones que prestin els seus serveis tant en l'ICAB com en les seves dependències, a excepció del personal d'alta direcció, d'acord amb el que s'ha previst en el Reial decret 1382/1985, d'1 d'agost.

Article 4

Àmbit temporal

La durada d'aquest Conveni col-lectiu és de 3 anys, i és vigent des de l'1 de gener de 2003 fins al 31 de desembre de 2005.

Article 5

Denúncia i pròrroga

Qualsevol de les parts signants podrà denunciar aquest Conveni col-lectiu 3 mesos abans de la fi de la seva vigència. Perquè la denúncia tingui efecte, s'haurà de fer per mitjà de comunicació escrita a l'altra part.

En cas de no fer-se la mencionada denúncia, s'entendrà que el Conveni es prorroga automàticament per anys naturals, per la qual cosa les condicions salarials s'incrementaran i s'hi aplicarà l'IPC corresponent a aquell any.

Article 6

Compensació i absorció

Els increments salarials corresponents a la vigència d'aquest Conveni no seran absorbibles ni compensables sens perjudici del contingut de la disposició addicional 7.

Article 7

Garantia "ad personam"

Es respectaran i mantindran estrictament durant la vigència d'aquest Conveni, com a garantia "ad personam", les situacions i condicions econòmiques que excedeixin globalment el que s'ha pactat en aquest Conveni i que no formin part del seu contingut.

Article 8

Equilibri intern del Conveni

Les condicions pactades en aquest Conveni col-lectiu formen un tot indivisible. Per tant, aquest text ha de ser aplicat i observat en la seva totalitat a tots els efectes.

Comissió Paritària

Article 9

Comissió Paritària: constitució i composició

Les parts signants acorden la creació de la Comissió Paritària d'aquest Conveni col-lectiu com a òrgan d'interpretació, conciliació, arbitratge, mediació, aplicació i vigilància del seu compliment.

Aquesta Comissió es compondrà, de manera o forma paritària, per 4 vocals:

Dos d'ells en representació de l'empresa, que seran les següents persones: el cap de Recursos Humans i una altra persona designada per la Direcció de l'empresa.

Dos més en representació dels treballadors: 2 membres del Comitè d'Empresa.

El lloc de secretari de la Comissió serà rotatori entre les parts components.

Article 10

Reunions

Qualsevol de les parts que integren la Comissió Paritària pot convocar reunions notificant-ho al secretari. La convocatòria haurà de contenir els punts que constitueixen l'objecte de la reunió.

Correspon al secretari de la Comissió procedir a la seva convocatòria formal en el termini màxim d'1 mes a comptar des de la recepció de la sol-licitud.

Perquè les reunions siguin vàlides serà necessària l'assistència de la meitat més 1 dels seus membres. Les reunions se celebraran en el lloc, data i hora prèviament assenyalats.

Els acords es prendran per majoria d'assistents (i és possible la delegació de vot reconeguda per ambdues parts) i seran vinculants per a tots.

Article 11

Competències

A la Comissió Paritària se li atribueix específicament el coneixement de les següents qüestions:

Adaptació del contingut del text del Conveni col-lectiu a les reformes legislatives que es puguin produir durant la seva vigència.

Adequació dels increments salarials per al període de vigència d'aquest Conveni.

Vigilància del compliment d'allò pactat.

Interpretació del text del Conveni col-lectiu.

Coneixement i resolució de conflictes derivats de la interpretació i aplicació del Conveni. Se sotmetran expressament les parts a la mediació i arbitratge necessaris si això calgués per a la solució de les controvèrsies derivades de l'aplicació i interpretació del text articulat, arbitratge que podrà correspondre al Tribunal Laboral de Catalunya o a qualsevol altre que es decideixi.

Article 12

Domicili de la Comissió

El domicili de la Comissió Paritària serà a la seu de l'ICAB.

Organització del treball

Article 13

Organització del treball

L'organització del treball és competència de la Direcció de l'ICAB o, si escau, de qui aquesta delegui, perquè així quedi garantida l'obtenció dels objectius que li hagin estat marcats per la Junta de Govern.

Per aconseguir-ho, s'establiran els mètodes, sistemes i procediments de treball que consideri més efectius, i es podran efectuar totes les modificacions, millores o innovacions que cregui oportunes per a la consecució dels objectius esmentats, amb les limitacions establertes en les lleis, respectant el dret d'informació dels representants dels treballadors.

Article 14

Adscripció inicial al grup professional

El contingut de la prestació laboral i l'adscripció inicial a un grup professional seran pactades entre la Direcció de l'empresa i el treballador, i s'haurà de reflectir per escrit.

Així mateix cada treballador en actiu quedarà adscrit en el grup professional en què estigui enquadrat segons la taula que figura a l'article 16 d'aquest Conveni col-lectiu.

La Direcció de l'empresa o qui aquesta delegui posarà en pràctica el contingut dels articles 20 i 39 (mobilitat funcional) del text refós de l'Estatut dels treballadors (d'ara endavant TRET), i respecte a això queda clar que la possibilitat de mobilitat funcional a què fa referència l'article 39 esmentat es refereix al concepte de grup professional.

Article 15

Mobilitat funcional

El canvi de funcions en el si del grup professional al qual estigui adscrit el treballador tindrà com a úniques limitacions les derivades de l'article 39 del TRET, és a dir:

Les derivades de titulacions acadèmiques o professionals.

El respecte a la dignitat del treballador.

Article 16

Classificació professional

La classificació professional té per objecte la determinació i definició de les diferents funcions i comeses que es poden assignar als treballadors.

La classificació professional queda configurada en els següents grups professionals:

  1. Personal directiu

  2. Personal titulat superior i mitjà

  3. Personal administratiu i tècnic

  4. Personal de manteniment, reprografia i consergeria

  5. Personal de serveis

    Els grups professionals que es defineixen a continuació descriuen caràcters genèrics i diferencials de les ocupacions i no limiten les funcions inherents que permetin l'establiment de noves formes d'organització de la feina o l'ús de noves tecnologies, ni les tasques assignades a cada grup professional.

    Grup 1: personal directiu

    És el personal catalogat d'alta direcció.

    Grup 2: personal titulat

    És aquell personal que està en possessió d'un títol o diploma oficial de grau mitjà o superior i que està vinculat a l'empresa per una relació laboral subscrita sobre la base del títol que posseeix per exercir la funció específica per a la qual aquest títol l'habilita, distingint entre:

    Personal titulat exercent: és aquell treballador que realitza funcions tècniques adequades a la titulació de caràcter superior o mitjà que posseeix.

    Personal titulat no exercent: és aquell treballador que posseeix actualment la categoria de titulat superior i no exerceix funcions relacionades amb aquesta.

    Grup 3: personal administratiu

    Cap de departament: és aquell treballador que, amb poders o no, sota la dependència directa de la Direcció o Gerència, es fa directament responsable (amb capacitat de decisió i gestió) d'un departament.

    Responsable administratiu: és aquell treballador que coordina un equip de treball sota les ordres directes del cap de departament i/o la Direcció.

    Oficial de primera: és el treballador que actua sota les ordres d'un cap o d'un responsable administratiu i que sota la seva responsabilitat duu a terme tasques que demanen iniciativa pròpia; al mateix temps, s'encarrega de redistribuir la feina entre els oficials de segona, auxiliars i resta del personal que depengui d'ell. Dins d'aquest grup es...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR