Convenio colectivo - Sandvik Española, SA (centre de treball de Martorelles), Barcelona

Inicio de Vigencia27 de Junio de 2002
Fin de Vigencia 9 de Mayo de 2002
Publicado enDiari Oficial de la Generalitat de Catalunya nº 3665 de 27/06/02

RESOLUCIÓ

TRE/1834/2002, de 9 de maig, per la qual es disposa la inscripció i la publicació del Conveni col·lectiu de treball de l'empresa Sandvik Española, SA (centre de treball de Martorelles) per als anys 2002 i 2003 (codi de conveni núm. 0808391).

Vist el text del Conveni col·lectiu de treball de l'empresa Sandvik Española, SA (centre de treball de Martorelles) subscrit pels representants de l'empresa i dels seus treballadors el dia 8 d'abril de 2002, i de conformitat amb el que disposen els articles 90.2 i 3 del Reial decret legislatiu 1/1995, de 24 de març, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de l'Estatut dels treballadors; l'article 2.b) del Reial decret 1040/1981, de 22 de maig, sobre registre i dipòsit de convenis col·lectius de treball; l'article 11.2 de la Llei orgànica 4/1979, de 18 de desembre, de l'Estatut d'autonomia de Catalunya, i altres normes d'aplicació,

Resolc:

-1 Disposar la inscripció del Conveni col·lectiu de treball de l'empresa Sandvik Española, SA (centre de treball de Martorelles) per als anys 2002 i 2003 al Registre de convenis de la Delegació Territorial de Treball de Barcelona (codi de conveni núm. 0808391).

-2 Disposar que el text esmentat es publiqui en el Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya.

Barcelona, 9 de maig de 2002

Francisca Antolinos i Jiménez

Delegada territorial de Barcelona

Traducció del text original signat per les parts

CONVENI

col·lectiu de treball de l'empresa Sandvik Española, SA (Martorelles) per als anys 2002 i 2003

Capítol 1

Article 1

Àmbit territorial

Aquest Conveni s'aplica al centre de treball que Sandvik Española, SA té actualment al carrer de Verneda, s/n, de Martorelles.

Article 2

Àmbit funcional

Els preceptes d'aquest Conveni regulen les relacions laborals concertades entre la Direcció de l'empresa Sandvik Española, SA i el personal que presta serveis al centre esmentat.

Article 3

Àmbit personal

Les normes d'aquest Conveni s'apliquen a tots els treballadors que integren la plantilla de Sandvik Española, SA, llevat del que disposa l'article 1.3 de l'Estatut dels treballadors.

Article 4

Àmbit temporal

Aquest Conveni s'estableix per 2 anys, és a dir, des de l'1 de gener de 2002 fins al 31 de desembre de 2003.

Pot denunciar el Conveni qualsevol de les parts, per escrit i amb 3 mesos d'antelació com a mínim abans que s'acabi la seva vigència. La plataforma per revisar-lo es pot presentar a l'altra part dins el termini de 3 mesos abans esmentat.

Una vegada denunciat el Conveni, fins que no s'arribi a un acord exprés, subsisteix el seu contingut normatiu.

Article 5

Dret supletori

Pel que fa al que no preveu aquest Conveni, cal atenir-se al que disposen l'Estatut dels treballadors i les altres normes generals d'aplicació.

Article 6

Absorció i compensació

Cal atenir-se al que disposa l'article 26.5 de l'Estatut dels treballadors.

Article 7

Comissió Mixta de vigilància i arbitratge

  1. Finalitat: atendre, estudiar i mirar de resoldre els problemes que sorgeixin en relació amb la interpretació i l'aplicació del Conveni.

  2. Composició: dos membres en representació de la Direcció i dos més en representació dels treballadors que hagin estat membres de la mesa negociadora del Conveni, si és possible. Així mateix, cal nomenar un suplent per cada part que assisteixi si el titular no ho pot fer per una causa justificada.

  3. Funcionament: si es plantegen dubtes sobre la interpretació o l'aplicació del Conveni, l'interessat ha de presentar un escrit en què sol·liciti l'aclariment oportú. Si no és possible fer aquest aclariment, la qüestió s'ha de traslladar, mitjançant la Direcció o el Comitè d'Empresa, a la Comissió Mixta de vigilància i arbitratge d'aquest Conveni. Si la Comissió arriba a un acord per majoria, se n'estendrà acta i es podrà executar i aquest acord obligarà totes dues parts. A les reunions de la Comissió Mixta hi poden assistir assessors tant de l'empresa com de la representació sindical.

    Capítol 2

    Organització de la feina

    Article 8

    Principis bàsics

    L'organització de la feina, d'acord amb el que disposen els articles 5 i 20 de l'Estatut dels treballadors, és facultat i responsabilitat essencial de la Direcció de l'empresa.

    Article 9

    Estructura organitzativa

    L'estructura organitzativa es compon dels punts següents:

    1. Correspon a la Direcció de l'empresa la iniciativa en aquesta matèria, de conformitat amb els articles 5 i 20 de l'Estatut dels treballadors abans esmentats, i, consegüentment, l'empresa pot procedir a revisar, modificar i introduir nous mètodes i temps, i també aplicar noves tecnologies.

    2. La representació legal dels treballadors pot proposar mesures alternatives a les propostes de la Direcció, les quals han de valorar conjuntament ambdues parts abans de la seva posada en funcionament.

    3. Quan aquests canvis afectin les condicions substancials de treball s'han de comunicar a la representació legal dels treballadors, amb un preavís de 15 dies, a fi d'arribar a acords sobre els temes tractats.

    En els casos de discrepància que hi pugui haver, les parts se sotmetran a la intervenció del Tribunal Laboral de Catalunya.

    Article 10

    Característiques

    El sistema d'organització descrit anteriorment ha de potenciar les característiques següents:

  4. Flexibilitat.

  5. Responsabilitat pel que fa a la qualitat.

  6. Polivalència i policompetència.

  7. Participació i treball en equip.

  8. Mobilitat.

    Article 11

    Categories

    El sistema de classificació professional queda regulat per l'acord de valoració de llocs de treball subscrit entre l'empresa i la representació legal dels treballadors.

    Promoció i ascensos

    S'ha de possibilitar la promoció dels treballadors i de les treballadores per ocupar les vacants de nivell superior, que han de ser comunicades per l'empresa quan es tracti de nivells establerts en l'actual sistema de valoració de llocs de treball. L'empresa pot fer les proves que consideri oportunes a fi d'escollir entre diversos candidats i ha de valorar l'antiguitat en la categoria inferior.

    La promoció no implica la modificació obligatòria de la jornada o del tipus de jornada.

    Polivalència

    A fi de mantenir la polivalència que hi havia en el sistema de categories anterior, s'acorda que quan un operari que estigui treballant en qualsevol lloc de treball de nivell 5 pugui ser totalment eficaç en, com a mínim, 3 llocs de treball de la seva unitat de producció, la qual cosa vol dir que està capacitat per assegurar tant la qualitat com la productivitat de les operacions que s'hi facin, passarà a meritar el salari del nivell 6.

    Exclusions de la norma anterior

    Se n'exclouen els grups de les màquines següents:

    1. Bobines de couche.

    2. Polidores de rotlle, vareta i perfils.

    3. Redreçadora de varetes.

    4. Forn continu de laminat en fred.

    5. Decapatge.

    6. Magatzem.

    7. Laminat en fred.

    Absorcions

    L'aplicació de la valoració de lloc de treball absorbeix els complements de lloc de treball que hi ha, llevat del grup de contratensió i P-8, llocs en què se seguirà abonant aquest complement fins que es facin les noves modificacions i tret d'acord.

    Obligacions que implica el nivell 6

    L'operari que tingui adquirit el nivell 6 o un de superior pot ser requerit per portar qualsevol grup de màquines en funció de les necessitats de la producció.

    Article 12

    Norma del sistema

    Sandvik Española, SA ha d'elaborar una norma on es tractin tots els conceptes relacionats amb l'organització de la feina, com ara:

    Sistema de mesura de quantitats de treball

    Rendiment exigible

    Normes per a l'aplicació del sistema

    Nivells de qualitat

    Causes de modificació de temps

    Canvis de mètodes

    Períodes d'aplicació

    Assignació als diferents llocs

    Els canvis que en el futur es produeixin en aquestes matèries han de ser objecte de consulta i negociació prèvies entre la Direcció de l'empresa i la representació dels treballadors, sens perjudici de les facultats que la llei atorga a les parts. Així mateix, per acord de les parts, les discrepàncies que sorgeixin en aquestes matèries es poden sotmetre a arbitratge.

    Article 13

    Formació integral

    Ateses la importància i la transcendència que té per a totes dues parts una formació professional adequada, es pot establir, mitjançant un acord entre la Direcció i la representació legal dels treballadors, un pla integral de formació dins del qual l'empresa programi cursos de formació tècnica a impartir durant la vigència d'aquest Conveni. Si es fan fora de la jornada de treball, s'ha de compensar els assistents de la manera que s'acordi en cada cas.

    Capítol 3

    Contractació del personal

    Article 14

    Ingrés del personal

    L'ingrés del personal s'ha de fer d'acord amb les disposicions legals vigents. Durant el període de prova, el treballador té els drets i les obligacions que corresponen a la seva categoria professional i al lloc que ocupa com si fos de la plantilla, llevat dels derivats de la resolució de la relació laboral, que es pot produir a instància de qualsevol de les parts durant el seu transcurs sense necessitat de preavís ni de cap indemnització. Aquest període de prova s'interromp en cas de malaltia comuna, accident laboral o qualsevol altra absència, justificada o no, a la feina.

    Els contractes de treball basats en circumstàncies del mercat, acumulacions de tasques o excés de comandes a què fa referència l'article 15.1.b) de l'Estatut dels treballadors poden tenir la durada màxima que estableix l'article 32.d) del Conveni col·lectiu de la indústria siderometal·lúrgica de la província de Barcelona.

    La durada del període de prova és de 2 mesos per a tot el personal, llevat dels tècnics i titulats, per als quals és de 6 mesos.

    La contractació s'ha d'efectuar per mitjà el Servei Català de Col·locació o de l'INEM.

    L'empresa ha de fer les proves d'ingrés que consideri oportunes i classificar el personal en funció dels grups, els nivells o les categories propis del sistema de producció del grup Sandvik.

    S'ha d'informar el Comitè sobre la subcontractació.

    Article 15

    Preavisos per cessaments

    El personal que vulgui cessar en la prestació de serveis a l'empresa...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR