Convenio colectivo - Eco-Equip SAM (Servei de Sanejament Urbà de la Ciutat de Terrassa), Barcelona

Inicio de Vigencia22 de Mayo de 2003
Fin de Vigencia 5 de Marzo de 2003
Publicado enDiari Oficial de la Generalitat de Catalunya nº 3889 de 22/05/03

RESOLUCIÓ TIC/1439/2003, de 5 de març, per la qual es disposa la inscripció i la publicació del Conveni col-lectiu de treball de l'empresa Eco-Equip SAM (centre de treball de Terrassa) per als anys 2002-2005 (codi de conveni núm. 0801391).

Vist el text del Conveni col-lectiu de treball de l'empresa Eco-Equip SAM (centre de treball de Terrassa) subscrit pels representants de l'empresa i dels seus treballadors el dia 15 de novembre de 2002, i de conformitat amb el que disposa l'article 90.2 i 3 del Reial decret legislatiu 1/1995, de 24 de març, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de l'Estatut dels treballadors; l'article 2.b) del Reial decret 1040/1981, de 22 de maig, sobre registre i dipòsit de convenis col-lectius de treball; l'article 11.2 de la Llei orgànica 4/1979, de 18 de desembre, de l'Estatut d'autonomia de Catalunya; el Reial decret 2342/1980, de 3 d'octubre, sobre transferència de serveis de l'Estat a la Generalitat de Catalunya en matèria de mediació, arbitratge i conciliació; el Decret 326/1998, de 24 de desembre, de reestructuració de les delegacions territorials del Departament de Treball; el Decret 253/2002, de 4 de novembre, de fusió del Departament de Treball amb el d'Indústria, Comerç i Turisme, i el Decret 284/2002, de 12 de novembre, de reestructuració parcial de diversos departaments de la Generalitat,

Resolc:

.1 Disposar la inscripció del Conveni col-lectiu de treball de l'empresa Eco-Equip SAM (centre de treball de Terrassa) per als anys 2002-2005 (codi de conveni núm. 0801391) al Registre de convenis a Barcelona de la Subdirecció General d'Afers Laborals i d'Ocupació.

.2 Disposar que el text esmentat es publiqui en el DOGC.

Barcelona, 5 de març de 2003

Francisca Antolinos i Jiménez

Subdirectora general d'Afers Laborals

i d'Ocupació a Barcelona

Traducció del text original signat per les parts

CONVENI

col-lectiu de treball de l'empresa Eco-Equip SAM (centre de treball de Terrassa) per als anys 2002-2005

Capítol 1

Disposicions generals

Article 1

Finalitat

El Conveni s'aplica a tots els treballadors d'Eco-Equip SAM que presten els seus serveis als centres de treball de la ciutat de Terrassa. L'activitat principal de l'empresa és el sanejament urbà.

El personal de nova contractació ha d'estar adscrit a una de les categories professionals previstes en aquest Conveni.

Article 2

Vigència

La vigència del present Conveni és de 4 anys, des de l'1 de gener de 2002 fins al 31 de desembre de 2005.

Article 3

Denúncia

Aquest Conveni queda automàticament denunciat 1 mes abans del seu venciment. A partir d'aquesta data les parts es poden notificar l'una a l'altra les corresponents propostes de negociació i s'ha de mantenir en vigor el seu contingut normatiu una vegada finalitzada la seva vigència.

Article 4

Dret supletori i jurisdicció

Pel que fa a tot el que no estigui regulat pel present Conveni cal atenir-se al que disposen les lleis superiors i vigents i concretament a l'Estatut dels treballadors i al Conveni general del sector de neteja.

Les parts signants se sotmeten expressament i col-lectivament als procediments de conciliació i mediació de l'Acord interprofessional de Catalunya publicat en data 23 de gener de 1991.

Article 5

Vinculació a la totalitat

Les condicions aquí pactades i les taules salarials annexes formen un tot orgànic i indivisible a l'efecte de la seva aplicació pràctica.

Article 6

Comissió Paritària

Es crea una comissió mixta de vigilància per a la interpretació i aplicació del Conveni. La Comissió està integrada per 3 membres en representació de l'empresa i 3 membres en representació dels treballadors. S'ha de reunir a instància de les parts. Les reunions s'han de fer, com a màxim, dins els 7 dies següents a partir del dia de la convocatòria, en la qual s'ha d'incloure obligatòriament l'ordre del dia amb els temes a tractar. Entre les seves funcions hi ha realitzar i acordar els plans de formació contínua.

Després de les reunions de la Comissió amb l'empresa, s'han d'exposar les actes al tauler d'anuncis perquè en tinguin coneixement els treballadors i s'ha de donar còpia a tots els sindicats amb representació al Comitè i seccions sindicals internes constituïdes encara que no compleixin els requisits legals de l'article 10 de la Llei orgànica de llibertat sindical.

Capítol 2

Règim de treball

Article 7

Jornada

S'estableix una jornada setmanal de 36 hores i mitja per a l'any 2002, de 35 hores i mitja per a l'any 2003 i de 35 hores per al l'any 2004; una vegada descomptat el temps de l'entrepà, la jornada és de 34 hores i mitja, 33 hores i mitja i 33 hores, respectivament.

Article 8

Horari de treball

Els horaris indicats en aquest article han de respectar, en tot cas, les condicions de què individualment gaudeixi cada treballador.

Neteja viària

Torn de matí:

de 6 a 13.18 h, de dilluns a divendres

de 6 a 13.18 h, de dimarts a dissabte

de 6 a 13.18 h, de dimecres a diumenge

Torn de tarda:

de 14 a 21.18 h, de dilluns a divendres

de 14 a 21.18 h, de dimarts a dissabte

de 14 a 21.18 h, de dimecres a diumenge

Torn de nit:

de 23 a 6.18 h, de dilluns a divendres

de 23 a 6.18 h, de dimarts a dissabte

de 23 a 6.18 h, de dimecres a diumenge

Taller mecànic i bugaderia

Torn de matí:

de 6 a 13.18 h, de dilluns a divendres

de 6 a 13.18 h, de dimarts a dissabte

de 6 a 13.18 h, de dimecres a diumenge

Torn de tarda:

de 14 a 21.18 h, de dilluns a divendres

de 14 a 21.18 h, de dimarts a dissabte

de 14 a 21.18 h, de dimecres a diumenge

Torn de nit:

de 21 a 4.18 h, de dilluns a divendres

de 21 a 4.18 h, de dimarts a dissabte

de 21 a 4.18 h, de dimecres a diumenge

Recollida (RM, RS, RMB i clavegueram):

Torn de matí:

de 6 a 13.18 h, de dilluns a divendres

de 6 a 13.18 h, de dimarts a dissabte

de 6 a 13.18 h, de dimecres a diumenge

Torn de tarda:

de 14 a 21.18 h, de dilluns a divendres

de 14 a 21.18 h, de dimarts a dissabte

de 14 a 21.18 h, de dimecres a diumenge

Torn de nit:

de 21 a 4.18 h, de dilluns a divendres

de 21 a 4.18 h, de dimarts a dissabte

de 21 a 4.18 h, de dimecres a diumenge

Recollida industrial

Torn partit: de 8 a 13.30 h i de 15.30 a 17.18 h, de dilluns a divendres.

Torn de tarda: de 14 a 21.18 h, de dilluns a divendres.

Horari de guàrdia de recollida

L'horari és de 36 hores i mitja a la setmana, de dimarts a dissabte, i es fa en torns variables segons les necessitats del servei, respectant els descansos mínims establerts entre torns.

Torns a temps parcial

Quan sigui necessari contractar personal a temps parcial per treballar en dissabte, diumenge i dia festiu i per complementar la feina dels altres, l'empresa pot completar els equips necessaris 1 dia o més a la setmana, en règim de contractació a temps parcial.

  1. Els dies de treball corresponents a aquesta contractació tenen la consideració d'ordinaris; per tant, la seva retribució ha d'estar prorratejada i ha d'incloure els salaris corresponents al temps de descans. El seu import per hora està fixat a l'annex 2. A l'efecte del còmput de la jornada treballada a temps parcial s'ha de prendre com a base la jornada anual, i es poden comptar els descansos setmanals per períodes de fins a 2 setmanes.

  2. Els contractes a temps parcial formalitzats abans de l'entrada en vigor del RD 15/1998, de 27 de novembre, (BOE de 28 de novembre) s'han de continuar regint per la normativa segons la qual es van formalitzar, d'acord amb el que estableixen les disposicions addicionals transitòries 1 i 2 del RD esmentat.

  3. El nombre d'hores complementàries queda establert en un 30% de la jornada ordinària contractada. La distribució i el còmput de les hores complementàries s'han de fer de forma anual.

    No obstant els horaris anteriors, en el cas de circumstàncies especials o noves contractacions es reconeix a l'empresa el dret de pactar individualment horaris diferents dels exposats, de la qual cosa ha d'informar el Comitè d'Empresa, sempre d'acord amb la legislació vigent.

    S'ha de procurar que els serveis que tinguin uns horaris establerts no es modifiquin, tret que calgui per necessitat, cas en què se n'ha d'informar el Comitè.

    Article 9

    Vacances

    Les vacances s'han de realitzar amb l'acord entre el personal i l'empresa. Els treballadors amb jornada completa tenen com a temps normal els 31 dies naturals de juliol o agost complets; els que vulguin acumular els dies de llicència per a assumptes personals a les vacances ho han de notificar a l'empresa abans del 31 de maig. En cas contrari, n'han de gaudir d'acord amb el que disposa el paràgraf corresponent a les llicències personals de l'article 10 d'aquest Conveni.

    Aquesta ampliació, per acumulació, és possible únicament incorporant dies de juny al torn de juliol i dies de setembre al torn d'agost.

    Amb la finalitat de conservar l'alternança de torn any rere any, quan hi hagi intercanvi de torn entre treballadors s'ha de prendre com a període de gaudi el mes en què realment es facin les vacances.

    Al treballador afectat per una IT derivada d'accident de treball que coincideixi amb el seu torn de vacances, l'empresa li ha d'assignar un altre període de vacances dins de l'any natural corresponent.

    El personal contractat a temps parcial per completar el treball dels altres ha de gaudir dels 31 dies naturals del seu període de vacances durant la resta de l'any, de manera que no coincideixi amb els anteriors torns de vacances.

    Article 10

    Llicències retribuïdes

    El personal afectat pel present Conveni col-lectiu té dret a una llicència retribuïda, segons la contingència de què es tracti, d'acord amb les condicions següents:

    Per matrimoni, 20 dies.

    Per naixement de fill, 3 dies, prorrogables a 5 dies si concorre amb una malaltia greu.

    Per defunció de parent fins a segon grau de consanguinitat o afinitat, 2 dies, prorrogables a 4 dies si cal sortir de Catalunya. La pròrroga serà de 6 dies si cal anar fora de la península.

    Per defunció d'oncles o nebots, 1 dia.

    Per canvi de domicili, 2 dies.

    Per intervenció quirúrgica i per malaltia greu (sense mort) del cònjuge, pares i fills, 2 dies. Per ingrés...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR