Convenio colectivo - Comercial de pescados y mariscos, SA, Lérida

Inicio de Vigencia 1 de Enero de 2002
Fin de Vigencia31 de Diciembre de 2003
Publicado enDiari Oficial de la Generalitat de Catalunya nº 3902 de 11/06/03

RESOLUCIÓ TIC/1768/2003, de 19 de maig, per la qual es disposa la inscripció i la publicació del Conveni col-lectiu de treball de l'empresa Comercial de pescados y mariscos, SA, de Lleida per al període de l'1.1.2002 al 31.12.2003 (codi de conveni núm. 2500191).

Vist el text del Conveni col-lectiu de treball de l'empresa Comercial de pescados y mariscos, SA, de Lleida (Segrià), subscrit pels representants de l'empresa i dels treballadors el dia 2 de juliol de 2002, i de conformitat amb el que estableixen l'article 90.2 i 3 del Reial decret legislatiu 1/1995, de 24 de març, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de l'Estatut dels treballadors; l'article 2.b) del Reial decret 1040/1981, de 22 de maig, sobre registre i dipòsit de convenis col-lectius de treball; l'article 11.2 de la Llei orgànica 4/1979, de 18 de desembre, de l'Estatut d'autonomia de Catalunya, i altres normes d'aplicació,

Resolc:

.1 Disposar la inscripció del Conveni col-lectiu de treball de l'empresa Comercial de pescados y mariscos, SA, de Lleida (Segrià) per al període de l'1.1.2002 al 31.12.2003 al Registre de convenis de la Subdirecció General d'Afers Laborals i d'Ocupació a Lleida.

.2 Disposar que el text esmentat es publiqui al Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya.

Lleida, 19 de maig de 2003

Anna Miranda i Torres

Subdirectora general d'Afers Laborals

i d'Ocupació a Lleida en funcions

Transcripció literal del text signat per les parts

CONVENI

col-lectiu de treball de l'empresa Comercial de pescados y mariscos, SA, de Lleida (Segrià) per a l'1.1.2002 al 31.12.2003.

Capítol 1

Àmbit i revisió

Article 1

Àmbit territorial

A partir de la seva entrada en vigor, aquest conveni regularà les relacions laborals de l'empresa Comercial de pescados y mariscos, SA, situada al carrer enginyer Pau Agustí, s/n, de Lleida, com també les sucursals domiciliades en aquesta o que, més endavant s'establissin en ella.

Article 2

Àmbit personal

Queden sotmesos a aquest conveni tots els treballadors que presten serveis al centre de treball esmentat a l'article 1 d'aquest conveni.

El personal el càrrec del qual està previst en l'article 1.c) i en l'article 2.1 del RDL 1/1995, com també el personal que tingui la consideració de directiu amb nomenament específic de l'empresa.

Article 3

Vigència

Aquest conveni tindrà una durada de dos anys i entrarà en vigor el dia 1 de gener de 2002 fins al 31 de desembre de 2003.

Tots els efectes econòmics seran retroactius des de l'1 de gener de 2002.

Article 4

Pròrroga i denúncia

Acabada la vigència d'aquest conveni es considerarà tàcitament prorrogat en tot el seu contingut si no ha estat denunciat dins el termini i en la forma escaient per alguna de les parts amb tres mesos d'antelació a la data de la seva caducitat. Aquesta pròrroga s'entendrà per any natural (s'estableix com a índex per a l'actualització dels salaris l'increment de l'índex de preus al consum per a la província de Lleida).

Article 5

Increment salarial

L'increment salarial per a l'any 2002 serà del 4,5% i per a l'any 2003 l'increment salarial serà també del 4,5% en els següents conceptes: salari base, plus de transport, complement familiar, plus de penositat i plus de assistència.

Article 6

Revisió salarial

En el cas que l'índex de preus al consum (IPC), establert per l'Institut Nacional d'Estadística per a la província de Lleida, tant per l'any 2002 com per l'any 2003 registri un increment superior al 4,5%, es procedirà a incrementar els salaris d'aquest any en l'excés del resultant IPC, la qual es pagarà d'un sol cop i s'incrementarà a la taula salarial vigent.

Article 7

Compensació, absorció i condicions més beneficioses

Durant la vigència d'aquest conveni, els conceptes salarials d'incentius que figuren anualment a la nòmina no podran ser absorbits ni compensats.

Les condicions personals existents actualment, en el seu conjunt, que excedeixin a les pactades en aquest conveni es mantindran estrictament ad personam.

Article 8

Comissió paritària

  1. Es crea una comissió paritària, integrada per tres membres de cada una de les parts i presidida, alternativament, per cadascuna d'elles amb les funcions específiques següents:

    1. Interpretació del conveni.

    2. Arbitratge en les qüestions i en els problemes derivats d'aquest conveni, els quals siguin sotmesos a la seva consideració, per qualsevol de les parts.

    3. Vigilància del compliment de tot el que s'ha pactat.

    4. La revisió dels salaris dins els acords del conveni.

    5. La vigilància en el seguiment dels cursos de formació.

    6. El domicili de la comissió serà el de l'empresa.

    7. Les reunions es faran, a petició de qualsevol de les parts, i serà condició indispensable sol-licitar-les amb vuit dies d'antelació, com a mínim, a la data que es proposi. Podran assistir a aquestes reunions els assessors de les respectives representacions deliberants, amb veu però sense vot.

    Les funcions i les activitats de la comissió paritària no entorpiran, en cap moment, el lliure exercici de les jurisdiccions administratives, contencioses o judicials.

  2. Per solucionar les discrepàncies que sorgeixin dins la comissió paritària, les parts es sotmetran expressament als procediments de conciliació, mediació del Tribunal Laboral de Catalunya.

    Capítol 2

    Organització del treball

    Article 9

    Norma general

    L'organització del treball és facultat exclusiva de la direcció de l'empresa d'acord amb la legislació vigent. En aplicació d'aquest principi, la direcció de l'empresa, per mitjà dels òrgans adequats distribuirà la tasca a realitzar i indicarà la manera d'executar-la, el sistema de treball, etc.

    El personal per la seva part complirà les ordres d'instruccions de la direcció de l'empresa, aquestes es transmetran per mitjà del personal designat per tal fi o amb les oportunes comunicacions en els taulers d'anuncis de l'empresa, amb una antelació de 30 dies com a mínim.

    Article 10

    Aplicacions específiques

    Correspon igualment a l'empresa la implantació o la revisió del sistema de treball. Prèviament a la implantació del sistema de primes o d'incentius i a la valoració de llocs de treball, es comunicarà als delegats de personal.

    Capítol 3

    Règim de retribucions

    Article 11

    Estructura salarial

    L'estructura salarial es constituirà en els conceptes que s'indiquen a la resta dels articles d'aquest conveni.

    Article 12

    Salari base

    El salari base es percebrà per mensualitats en la quantia que per a cada categoria s'especifica a l'annex 1.

    Article 13

    Plus d'assistència

    Aquest plus s'atorgarà per cada dia d'assistència al centre de treball, amb una quantitat d'un euro amb tretze cèntims d'euro, (1,13) per dia treballat.

    Article 14

    Roba de treball

    L'empresa subministrarà la següent roba de treball:

    Per al període d'hivern: un parell de botes; uns pantalons; un parell de guants i una camisa o americana de treball. Aquesta roba es subministrarà durant els mesos d'octubre-novembre. Cada dos anys es subministrarà un anorac.

    Per al període d'estiu: un parell de botes; uns pantalons; una parell de guants i una camisa o americana de treball. Aquesta roba es subministrarà durant els mesos de maig-juny.

    Al personal que figuri de cara al públic en els punts...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR