Convenio colectivo - Hospital i Llars de la Santa Creu Jesús - Tortosa (GESAT), Tarragona

Inicio de Vigencia 1 de Enero de 2001
Fin de Vigencia31 de Diciembre de 2002
Publicado enDiari Oficial de la Generalitat de Catalunya nº 3557 de 21/01/02

RESOLUCIÓ

de 22 de novembre de 2001, per la qual es disposa el registre i la publicació del Conveni col·lectiu de treball de l'empresa Hospital i Llars de la Santa Creu Jesús - Tortosa (GESAT) per als anys 2001-2002 (codi de conveni núm. 4300892).

Vist el text del Conveni col·lectiu de treball de l'empresa Hospital i Llars de la Santa Creu Jesús - Tortosa (GESAT) subscrit per les parts negociadores en data 5 d'octubre de 2001 i presentat per les mateixes parts en data 2 de novembre de 2001, i de conformitat amb el que estableixen els articles 90.2 i 3 del Reial decret legislatiu 1/1995, de 24 de març, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de l'Estatut dels treballadors; els articles 11.2 i 37.4 de la Llei orgànica 4/1979, de 18 de desembre, de l'Estatut d'autonomia de Catalunya, i altres normes d'aplicació,

Resolc:

-1 Disposar el registre del Conveni col·lectiu de treball de l'empresa Hospital i Llars de la Santa Creu Jesús - Tortosa (GESAT) per als anys 2001-2002 al Registre de convenis de la Delegació Territorial de Treball de Tarragona.

-2 Disposar-ne la publicació al Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya.

Notifiqueu aquesta Resolució a la Comissió negociadora del Conveni col·lectiu.

Tarragona, 22 de novembre de 2001

Montserrat Güell i Anglès

Delegada territorial de Tarragona en funcions

Transcripció del text literal signat per les parts

CONVENI

col·lectiu de l'Hospital i Llars de la Santa Creu de Jesús-Tortosa (GESAT) per als anys 2001 i 2002

Capítol I

Disposicions generals

Secció 1

Àmbits

Article 1

Àmbit funcional

El present Conveni col·lectiu serà d'aplicació a SAM de Gestió Sanitària i Assistencial Tortosa (GESAT).

Article 2

Àmbit personal

  1. El Conveni s'aplicarà a tots els treballadors que prestin els seus serveis a l'Hospital de la Santa Creu (GESAT) siguin quines siguin les seves funcions o categoria professional.

  2. Als llicenciats que s'incorporin a l'hospital en règim de formació d'acord amb el que està establert en els programes nacionals per a cada especialitat, no els serà d'aplicació el present Conveni.

  3. Queden totalment exceptuades de l'aplicació del Conveni col·lectiu les persones que a continuació s'indiquen:

    1. El personal directiu, que es regirà pel que està establert en els seus propis contractes, així com en el Reial decret 1382/1985, d'1 d'agost.

    2. Els professionals que, en l'exercici de la seva activitat professional lliure cobrin per "prestacions i serveis" encara que realitzin la seva activitat en locals del propi hospital, estant donats d'alta d'impost d'activitats econòmiques com a professionals lliberals. En aquests casos s'ha d'actuar d'acord amb el que està establert en els seus acords o contractes individuals, ja siguin verbals o escrits.

    3. El personal pertanyent a altres empreses que prestin serveis subcontractats.

    Article 3

    Àmbit territorial

    El Conveni col·lectiu és d'àmbit per a l'Hospital de la Santa Creu (GESAT), afectant el centres de treball compresos en el seu àmbit funcional.

    Secció 2

    Vigència, durada, denúncia, pròrroga i Comissió Negociadora

    Article 4

    Vigència

    El present Conveni regirà a partir de l'1 de gener de 2001.

    Article 5

    Durada

    El Conveni tindrà una durada de 2 anys, per la qual cosa els seus efectes conclouran el 31 de desembre de 2002.

    Article 6

    Denúncia

    La denúncia per a la revisió de Conveni s'efectuarà per escrit i dins dels tres mesos d'antelació a la data del seu venciment inicial o la de qualsevol de les seves pròrrogues.

    La denúncia podrà ser efectuada per qualsevol de les representacions, Comitè d'Empresa, empresa o sindicats signants del Conveni, comunicant-ho a les altres representacions i a l'autoritat laboral.

    Un cop denunciat el conveni, serà vigent en la seva totalitat fins la signatura del següent.

    Article 7

    Pròrroga

    El Conveni quedarà automàticament prorrogat al finalitzar la seva vigència i en els seus propis termes, pel període d'un any, si cap de les representacions procedeixen a la seva denúncia conforme al que està establert a l'article 6.

    Article 8

    Comissió Negociadora

    La Comissió Negociadora del nou conveni col·lectiu es constituirà formalment en el termini màxim d'un mes a partir del dia en què el conveni sigui denunciat.

    Secció 3

    Prelació de normes, absorció i compensació, vinculació a la totalitat i garantia ad personam

    Article 9

    Prelació de normes

    Les normes contingudes en el present Conveni, regularan les relacions entre l'Hospital de Santa Creu (GESAT) i els seus treballadors en caràcter preferent.

    Pel que fa a les normes que no hi estiguin previstes, cal atenir-se al que disposa l'Estatut dels treballadors i altres normes d'aplicació específica.

    Article 10

    Absorció i compensació

    El conjunt dels pactes continguts en el present Conveni col·lectiu substitueixen íntegrament les condicions, tant econòmiques com de treball, existents a la seva entrada en vigor, quedant totes elles i qualsevol que fossin, compreses i compensades amb la nova regulació convinguda, i això independentment del seu origen, caràcter, naturalesa, denominació i quantia.

    Respecte a les disposicions futures que es puguin promulgar durant la vigència del Conveni, només tindran eficàcia pràctica quan, considerades en el seu conjunt i en còmput anual, superin les condicions del present Conveni, igualment considerades en el seu conjunt i en còmput anual.

    Article 11

    Vinculació a la totalitat

    Les condicions pactades formen un tot orgànic i indivisible i a efectes de la seva aplicació pràctica, seran considerades globalment.

    Article 12

    Garantia ad personam

    Amb caràcter estrictament personal es respectaran les situacions personals que, en conjunt i en còmput anual, superin les condicions establertes en el present Conveni, igualment considerades en el seu conjunt i còmput anual.

    Secció 4

    Comissió Paritària

    Article 13

    Comissió Paritària

  4. Com a òrgan per a la interpretació o vigilància del conveni col·lectiu, es crea una Comissió Paritària, que a més, podrà exercir funcions de conciliació, mediació i arbitratge en aquells casos en què, les parts, de comú acord, ho sotmetin a la seva consideració.

  5. La Comissió la integraran dotze membres, sis en representació del Comitè d'Empresa i sis en representació de l'empresa.

    Com assessors, amb veu però sense vot, podran actuar les persones que designin les parts.

  6. La Comissió Paritària es reunirà sempre que ho sol·liciti qualsevol de les parts en ella representades. La sol·licitud es formularà per escrit al president del Comitè o gerent de l'empresa, en el qual s'indicarà amb claredat i precisió el tema que es sotmet a consideració de la Comissió.

  7. De tot allò que sigui tractat en les reunions de la Comissió Paritària, s'estendrà una acta que serà signada per tots els assistents. Els acords es prendran per majoria simple de vots, dins de cada una de les representacions.

    Per a poder adoptar acords hauran d'assistir a la reunió de la comissió un mínim de 4 membres per cada representació.

  8. El domicili de la Comissió Paritària a l'efecte de comunicacions serà a Jesús-Tortosa, codi postal 43590, passeig Mossèn Valls, 1.

    Capítol II

    Organització del treball, ingressos, cessaments, contractes formatius, canvis de llocs de treball i borsa de treball

    Secció 1

    Organització del treball

    Article 14

    Organització del treball

    L'organització del treball, respecte a les normes contingudes en el present Conveni i les limitacions establertes per les lleis, és facultat exclusiva de la Direcció, sense perjudici del deure d'informació que té cap al Comitè d'Empresa o, en el seu cas, les seccions sindicals.

    Secció 2

    Ingressos, cessaments, contractes formatius, canvis de lloc de treball i borsa de treball

    Article 15

    Ingressos

  9. Els ingressos del personal, sigui quina sigui la modalitat contractual utilitzada, es consideraran fets a títol de prova i el seu termini no podrà excedir dels períodes següents:

    1. Dos mesos per a titulats de grau superior

    2. Un mes per a titulats de grau mitjà, ATD - DUI i administratius.

    3. Resta del personal: catorze dies laborables.

  10. El període de prova haurà d'estar pactat per escrit i, durant el qual, podrà ser rescindit el contracte sense obligació de preavisar en cas de cessació voluntària del treballador, o d'indemnitzar o preavisar si la rescissió és per iniciativa de l'empresa.

    Article 16

    Cessaments

  11. El personal que cessi voluntàriament haurà de comunicar-ho per escrit a la Direcció, donant els següents terminis de preavís:

    1. Personal tècnic de grau superior i mitjà, ATS-DUI i administratius: un mes.

    2. Resta del personal: quinze dies naturals.

  12. Als que incompleixin els terminis de preavís convinguts, l'empresa els podrà deduir de la liquidació de parts proporcionals i salaris pendents, l'equivalent diari de la seva retribució per cada dia no donat del preavís pactat.

    Article 17

    Contractes formatius

    D'acord amb el que estableix l'article 3 apartat 1.e) de la Llei 10/1994, de 19 de maig de 1994, i d'altres disposicions posteriors, s'introdueix la figura del treballador en pràctiques, que tindrà una retribució consistent en el 80 per 100 del salari corresponent segons categoria, durant tota la vigència del contracte.

    També s'estableix, que la retribució dels treballadors en contracte d'aprenentatge o de formació, serà del 70, 80 i 90 per 100 del salari corresponent segons categoria, durant el primer, segon o tercer any de vigència del contracte.

    Article 18

    Canvi de lloc de treball, canvi de torn i ascensos

  13. La Direcció està facultada per a acordar els canvis de lloc de treball que procedeixin, sense altres limitacions que les exigides per les titulacions acadèmiques o professionals precises per a exercir la prestació i la pertinença a la categoria professional.

  14. Quan el canvi comporti una modificació substancial de les condicions de treball, s'ha d'actuar d'acord amb el que disposa l'article 41 de l'Estatut dels treballadors.

  15. S'estableix preferència d'antiguitat en la categoria per al canvi de torn, respectant en tot cas les preferències establertes en preceptes de dret necessari...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR