Convenio colectivo - Personal Laboral de l'Ajuntament de Navàs, Barcelona

Inicio de Vigencia 1 de Enero de 2000
Fin de Vigencia31 de Diciembre de 2001
Publicado enDiari Oficial de la Generalitat de Catalunya nº 3420 de 29/06/01

de 20 de març de 2001, per la qual es disposa la inscripció i la publicació del Conveni col·lectiu de treball de l'Ajuntament de Navàs (personal laboral) per als anys 2000 i 2001 (codi de conveni núm. 0810222).

Vist el text del Conveni col·lectiu de treball de l'Ajuntament de Navàs (personal laboral), subscrit pels representants de l'empresa i dels seus treballadors el dia 30 de novembre de 2000, i de conformitat amb el que disposa l'article 90.2 i 3 del Reial decret legislatiu 1/1995, de 24 de març, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de l'Estatut dels treballadors; l'article 2.b) del Reial decret 1040/1981, de 22 de maig, sobre registre i dipòsit de convenis col·lectius de treball; l'article 11.2 de la Llei orgànica 4/1979, de 18 de desembre, de l'Estatut d'autonomia de Catalunya, i altres normes d'aplicació.

Resolc:

- 1 Disposar la inscripció del Conveni col·lectiu de treball de l'Ajuntament de Navàs (personal laboral) per als anys 2000 i 2001 al Registre de convenis de la Delegació Territorial de Treball de Barcelona.

- 2 Disposar que el text esmentat es publiqui en el Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya.

Barcelona, 20 de març de 2001

Francisca Antolinos i Jiménez

Delegada Territorial de Barcelona

Transcripció literal del text signat per les parts

CONVENI

col·lectiu de treball per a tot el personal laboral de l'Ajuntament de Navàs per als anys 2000-2001.

Capítol 1

Disposicions generals

Article 1

Finalitat

El present Conveni col·lectiu té com a objectiu primordial la unificació de la normativa reguladora de les condicions de treball del personal al servei de l'Excel·lentíssim Ajuntament de Navàs i la uniformitat retributiva dels esmentats treballadors segons categories professionals.

Article 2

Àmbit personal

2.1 El present Conveni s'aplica a tot el personal laboral que treballa en centres d'aquest Ajuntament, amb caràcter indefinit o temporal.

2.2 Queda expressament exclòs d'aquest Conveni el personal designat per ocupar càrrecs de confiança o assessorament especial.

Article 3

Vigència i duració

3.1 El present Conveni entra en vigor a partir de la firma dels delegats de personal i l'aprovació pel Ple de l'Ajuntament. No obstant això, els seus efectes es retrotrauen a l'1 de gener de 2000 i duren fins al 31 de desembre de 2001, ambdues dates incloses. Es prorroga tàcitament per períodes successius d'1 anualitat, si no és objecte de denúncia per tal de ser revisat (o rescindit en el cas de disconformitat amb normes de rang superior que es puguin dictar en el futur), amb un mínim de 3 mesos d'antelació a la data del venciment inicial o a la de qualsevol de les seves pròrrogues. La Comissió Negociadora ha de quedar constituïda 2 mesos abans de la conclusió de la vigència del Conveni col·lectiu.

3.2 En el supòsit que es produeixin les pròrrogues tàcites previstes en el paràgraf anterior, les retribucions del personal afectat pel present Conveni es fixaran d'acord amb la normativa aplicable a tot el personal dependent d'aquest Ajuntament al qual s'apliqui aquest Conveni.

Article 4

Compensació i vinculació a la totalitat

4.1 Les condicions pactades en aquest Conveni es consideren mínimes i, en conseqüència, qualsevol pacte més favorable establert entre els delegats de personal i l'Ajuntament preval sobre el que aquí s'estableixi, sempre que no es vulneri el dret laboral o qualsevol disposició que es refereixi al personal al servei de l'Administració local.

4.2 Les millores remuneratives i les condicions de treball que es puguin promulgar en el futur per disposició legal només tindran eficàcia i s'aplicaran quan, considerades en el seu còmput anyal, superin les condicions d'aquest Conveni, també valorat en el seu còmput anyal i global.

Article 5

Comissió Paritària

5.1 La Comissió Paritària de control, seguiment, interpretació i desenvolupament de les normes, si s'escau, contingudes en aquest Conveni, la formen: en representació dels treballadors, els delegats de personal i, en representació de l'Ajuntament, el regidor de personal, el d'hisenda i el que l'Ajuntament en el seu cas designi; en tot cas, l'Ajuntament ha de tenir el mateix nombre de persones que delegats de personal tingui la corporació.

5.2 La Comissió es reuneix a petició de qualsevol de les parts. En aquestes reunions poden assistir-hi, amb veu però sense vot, els assessors de les parts.

5.3 S'accepta la mediació del Consorci d'Estudis, Mediació i Conciliació a l'Administració Local (CEMICAL), sempre que una de les parts ho sol·liciti.

Capítol 2

Plantilla

Article 6

Proves selectives i contractacions

6.1 Les proves d'accés a les places vacants amb contracte laboral indefinit es realitzen amb regularitat anual, i s'inclouen en l'oferta d'ocupació pública de l'Ajuntament, que ha de recollir totes les places que figurin en la plantilla com a vacants o hagin estat en anteriors ofertes d'ocupació. Per a la convocatòria i el desenvolupament d'aquestes proves s'ha d'actuar d'acord amb la normativa vigent.

6.2 L'Ajuntament sotmet a la consulta dels delegats de personal l'expedient que es tramiti per a l'aprovació i elaboració de les bases que han de regir les proves selectives en l'esmentada oferta d'ocupació.

6.3 En els òrgans de selecció, tant per a la contractació indefinida com temporal, s'hi integra 1 representant dels delegats de personal.

6.4 En casos de màxima urgència, que s'ha de fonamentar en la resolució que adopti l'ordre competent, es pot contractar directament el personal laboral per a treballs concrets, existeixi o no lloc de treball inclòs en la relació, sempre que hi hagi crèdit suficient i la contractació no excedeixi el termini màxim fixat en la modalitat contractual laboral emprada.

6.5 En totes les proves de selecció de personal que es convoquin mitjançant concurs oposició o oposició lliure, a les quals es presenti el personal laboral d'aquest Ajuntament, es tenen en compte els criteris següents: antiguitat, serveis prestats a l'Administració pública, experiència laboral en l'empresa privada, titulació i qualsevol altre que s'estimi convenient i que es reculli a les bases que s'elaborin. En tot cas s'han de garantir els principis constitucionals d'igualtat, mèrit i capacitat, com també el de publicitat.

6.6 Tot el personal laboral de nou ingrés queda sotmès a un període de prova de la durada següent:

  1. 6 mesos, per als tècnics titulats.

  2. 3 mesos, per als treballadors qualificats.

  3. 15 dies, per al personal no qualificat.

    6.7 Tots els contractes de treball, de qualsevol modalitat o característiques, s'han de formalitzar per escrit, i es queden la corresponent còpia cada una de les parts.

    6.8 Els contracte temporals i tots els altres que tinguin una duració determinada es regeixen per la legislació laboral.

    6.9 En cas d'extinció del contracte per voluntat del treballador, aquest ho ha de comunicar, en el cas del personal no qualificat, amb una antelació mínima de 15 dies, i en el cas del personal qualificat, el termini és d'1 mes.

    La tramitació per part del treballador es fa per mitjà d'un escrit adreçat al senyor alcalde, que es presenta al Registre General. Se n'ha de lliurar una còpia al cap de la dependència on estigui adscrit el treballador.

    L'incompliment d'aquest preavís determina la pèrdua o el descompte en la liquidació final de la remuneració corresponent als dies que manquin de preavís.

    Capítol 3

    Calendari laboral i règim horari

    Article 7

    Calendari

    Són laborals tots els dies de l'any excepte els detallats a continuació, que es consideraran festius:

  4. Els diumenges.

  5. Les 12 festes oficials que fixa la Generalitat de Catalunya.

  6. Les 2 festes locals fixades per l'Ajuntament i recollides al calendari de la Generalitat.

    Article 8

    Jornada

    8.1 La jornada del personal laboral que presti els seus serveis en el centre de treball de l'Ajuntament és de 37,5 hores setmanals amb un total de 1.717,5 hores a l'any. La resta de personal d'altres centres, que depenen de l'Ajuntament, continuen tenint la mateixa jornada fins ara observada.

    8.2 Durant el mes de gener s'elaboren els calendaris laborals de tot el personal que depengui d'aquest Conveni, llevat de la Residència d'Avis que es fa mensualment.

    8.3 L'aplicació del règim horari de la jornada és la següent:

    Personal d'oficina

    De dilluns a divendres laborables de cada setmana, de 8.00 a 14.30 hores; un dia a la setmana, el personal a qui correspongui, de 16.00 a 20.00 hores, i un dissabte al mes, el personal a qui correspongui, de 9.00 a 13.00 hores.

    Els dissabtes que a continuació s'esmenten no són laborables i es pacta amb la persona que hagi de fer el registre general d'entrades:

    2000: 9 de desembre.

    2001: 14 d'abril i 13 d'octubre.

    El dia 5 gener a la tarda no es treballa.

  7. Personal de la brigada d'obres:

    Des de l'1 de gener fins al 15 de juny i del 16 de setembre fins al 31 de desembre: matí, de 8.00 a 13.00 hores; tarda, de 14.30 a 17 hores.

    Des del 16 de juny fins al 15 de setembre: matí, de 6.55 a 14.30 hores.

  8. Per a la resta de personal es pacten els calendaris el mes de gener.

    8.4 El personal d'oficina, des de l'1 de juliol fins al 31 d'agost, fa l'horari de matí: de dilluns a divendres de 8 a 14.30 hores, i dissabtes de 9 a 13 hores.

    8.5 Tots els dissabtes de l'any són hàbils (menys els pactats per conveni), com també els dies en què, essent també hàbils, romanguin tancats els serveis...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR