Convenio colectivo - Ajuntament de Lliçà dAmunt, Cataluña

Inicio de Vigencia27 de Septiembre de 2001
Fin de Vigencia27 de Septiembre de 2001
Publicado enDiari Oficial de la Generalitat de Catalunya nº 3481 de 27/09/01

RESOLUCIÓ

de 15 de juny de 2001, per la qual es disposa la inscripció i la publicació del Conveni col·lectiu de treball del personal laboral de l'Ajuntament de Lliçà d'Amunt per als anys 2001 i 2002 (codi de conveni núm. 0810342).

Vist el text del Conveni col·lectiu de treball del personal laboral de l'Ajuntament de Lliçà d'Amunt, subscrit pels representants de l'empresa i dels seus treballadors el dia 17 d'abril de 2001 i de conformitat amb el que disposen els articles 90.2 i 90.3 del Reial decret legislatiu 1/1995, de 24 de març, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de l'Estatut dels treballadors; l'article 2.b) del Reial decret 1040/1981, de 22 de maig, sobre registre i dipòsit de convenis col·lectius de treball; l'article 11.2 de la Llei orgànica 4/1979, de 18 de desembre, de l'Estatut d'autonomia de Catalunya, i altres normes d'aplicació,

Resolc:

-1 Disposar la inscripció del Conveni col·lectiu de treball del personal laboral de l'Ajuntament de Lliçà d'Amunt per als anys 2001 i 2002 al Registre de convenis de la Delegació Territorial de Treball de Barcelona.

-2 Disposar que el text esmentat es publiqui en el Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya.

Barcelona, 15 de juny de 2001

Francisca Antolinos i Jiménez

Delegada territorial de Barcelona

Transcripció literal del text signat per les parts

CONVENI

col·lectiu de treball del personal laboral de l'Ajuntament de Lliçà d'Amunt per als anys 2001 i 2002.

Capítol 1

Àmbit funcional

Article 1

Àmbit funcional

El present Conveni regula les relacions laborals entre l'Ajuntament de Lliçà d'Amunt i el personal laboral contractat per prestar serveis a l'esmentada corporació.

Article 2

Àmbit personal

El que es disposa en el present Conveni serà d'aplicació a tot el personal laboral contractat en les diferents àrees de l'Ajuntament.

Article 3

Vigència, durada i pròrroga

Aquest Conveni entrarà en vigor quan hagi estat signat per ambdues parts, prèvia aprovació pel Ple de l'Ajuntament, i posteriorment hagi estat publicat en el Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya. El Conveni tindrà efectes retroactius des del dia 1 de gener de 2001.

La durada d'aquest Conveni serà de 2 anys: 2001 i 2002.

El Conveni es prorrogarà tàcitament per períodes successius d'1 any. En cas de denúncia per qualsevol de les parts, aquesta es farà per escrit a l'altra amb un mínim de 2 mesos d'antelació a la data de venciment inicial o a la de qualsevol de les seves pròrrogues.

També podrà ser objecte de denúncia per tal de ser revisat o rescindit en cas d'incompatibilitat amb normes de rang superior que es puguin dictar en el futur.

Article 4

Vinculació a la totalitat

Les condicions pactades en aquest Conveni col·lectiu han de ser considerades i valorades globalment.

Es mantindran com a millora ad personam les condicions de qualsevol naturalesa que millorin el que aquí es pacta sempre que no es vulneri la normativa de rang superior aplicable al personal al servei de l'Administració local.

Article 5

Garantia personal

Es garanteix el respecte als drets adquirits per qualsevol contracte, acord o disposició que no vulneri el dret administratiu i laboral fins aquest moment.

Article 6

Comissió Paritària

El present Conveni s'ha d'interpretar d'acord amb el sentit gramatical de les seves clàusules i tenint en compte els objectius que es persegueixen en signar-lo.

No obstant això, les parts signants constituiran una comissió per tal de resoldre els conflictes d'interpretació de caràcter general que sorgeixin o que li siguin sotmesos per la representació dels treballadors o de l'Ajuntament.

Aquesta Comissió serà paritària i estarà formada per 4 membres: 2 per part de l'Ajuntament i 2 per part dels representants dels treballadors. Qualsevol de les parts podrà disposar dels serveis d'un assessor amb veu però sense vot.

Les funcions de la Comissió seran interpretar el Conveni d'acord amb la seva aplicació pràctica, vigilar el compliment dels pactes del Conveni i denunciar-ne l'incompliment.

Aquesta Comissió establirà el seu calendari de reunions ordinàries, que se celebraran com a mínim cada 2 mesos. A petició de qualsevol de les parts, amb una antelació mínima de 3 dies, es podrà convocar una reunió extraordinària.

En cas de discrepància en la interpretació del Conveni, aquest desacord es remetrà a l'autoritat competent en la matèria.

Capítol 2

Jornada, calendari i vacances

Article 7

Jornada laboral

La jornada laboral per a tot el personal subjecte al present Conveni serà de 37 hores i mitja a la setmana, que en còmput anual és de 1.627 hores màximes.

El temps de treball es computarà de tal manera que tant a l'inici com al final de la jornada diària el treballador es trobi al seu lloc de treball.

A causa de les especials circumstàncies que concorren en la brigada d'obres i serveis i l'extensió del terme municipal, ambdues parts, a través de la Comissió Paritària, establiran en cada cas el lloc de treball pel que fa a l'inici i final de la jornada diària.

La concreció de l'horari setmanal per als diferents col·lectius és la següent:

Oficines i serveis tècnics

Cada dia, de dilluns a divendres, de 3 de la tarda a 9 del vespre, i 2 matins entre dilluns i divendres, ambdós inclosos, de 9 del matí a 1 del migdia.

Els serveis tècnics d'obres es repartiran entre ells els 2 matins de treball de tal manera que cada matí dels dies laborables hi hagi com a mínim 1 tècnic, amb l'objectiu de poder atendre qualsevol emergència que es produeixi.

Brigada d'obres i serveis

Cada dia, de dilluns a dijous, de 8 del matí a 1 del migdia i de 3 a 6 de la tarda, i els divendres de 8 del matí a 2 quarts de 2 del migdia.

Durant el període d'estiu, entre el 21 de juny i el 31 d'agost, l'horari serà intensiu: cada dia, de dilluns a divendres, de 7 del matí a 2 quarts de 3 de la tarda.

Escola bressol

El personal docent tindrà 40 hores setmanals de permanència al centre, de dilluns a divendres, de les quals 33 hores i 3 quarts són d'atenció als infants i 6 hores i 1 quart són per a accions complementàries.

El personal docent i no docent podrà dinar a l'escola per raons del servei, d'acord amb la planificació que estableixi la Direcció, i el temps del dinar es computarà dintre de la jornada de treball a tots els efectes.

El personal docent destinarà els primers dies del mes de setembre a la preparació del curs, sense la presència dels alumnes, d'acord amb el calendari que estableixi per a l'ensenyament infantil de 0 a 3 anys el Departament d'Ensenyament de la Generalitat de Catalunya. Entre el dia 1 i el dia 21 de juliol, ambdós inclosos, l'escola tancarà l'assistència als alumnes a les 3 de la tarda, cosa que comportarà que el personal docent faci un horari més intensiu, repartit entre 2 quarts de 8 del matí i les 4 de la tarda.

L'escola decidirà, si és possible amb l'acord de la resta dels centres docents de primària de la localitat, els dies no lectius de lliure disposició, segons el calendari escolar de la Generalitat de Catalunya.

Altres serveis

El personal adscrit als serveis de Cultura, Joventut, Serveis Socials, Educació, Esports i Participació Ciutadana així com conserges, monitors i personal de neteja tindran horaris específics d'acord amb les necessitats del servei.

Els horaris de treball d'aquest personal seran establerts per la Comissió de Govern de l'Ajuntament i se'n donarà compte als representants dels treballadors.

Els horaris de treball que estableix aquest article són els horaris regulars. No obstant això, l'Ajuntament podrà modificar-los i adequar-los a les necessitats del servei, i en donarà coneixement al Comitè d'Empresa. També es podrà modificar l'horari per tal de recuperar dies festius no previstos, amb l'objectiu de complir el còmput anual d'hores.

Article 8

Descans dins de la jornada laboral

El personal que tingui una jornada superior a 5 hores continuades gaudirà d'una pausa de 20 minuts, que serà retribuïda i de caràcter no recuperable i que es considerarà com a treball efectiu dins del còmput global de la jornada.

Article 9

Flexibilitat horària

Els treballadors de l'Ajuntament tindran un marge de 10 minuts de flexibilitat horària a l'entrada al seu lloc de treball, sempre que les característiques del treball ho permetin, i seran compensats el mateix dia abans de finalitzar la jornada.

Article 10

Reducció de jornada

Es preveu la possibilitat de reduir la jornada laboral amb la corresponent reducció de salari a tots aquells empleats que ho sol·licitin per motius justificats i sempre que el servei, segons el parer de l'Ajuntament, ho permeti.

Article 11

Calendari laboral

El calendari laboral és l'instrument tècnic per mitjà del qual es fa la distribució de la jornada i s'estableixen els horaris de treball de tot el personal.

Dins del calendari s'inclouran les festes laborals que estableixi la conselleria de Treball de la Generalitat de Catalunya. Aquestes festes laborals són jornades sense recuperació i amb tota classe de retribucions.

El calendari laboral es recollirà en un annex del Conveni i l'Ajuntament es compromet a penjar-lo en els taulers d'anuncis dels treballadors.

Article 12

Vacances

Vacances d'estiu

Les vacances anuals, retribuïdes amb la totalitat del sou brut mensual i no substituïbles per compensació econòmica, seran de 31 dies naturals per any de servei.

Tots els treballadors de l'Ajuntament faran les vacances preferentment durant el mes d'agost del dia 1 al dia 31, ambdós inclosos, a excepció del personal docent de l'escola bressol, que començarà les vacances d'estiu el dia 22 de juliol.

Durant els períodes de vacances hi haurà d'haver unes disponibilitats mínimes de personal en aquells serveis que no poden tancar-se. Per això, amb una antelació mínima de 4 mesos, l'Ajuntament, d'acord amb el Comitè d'Empresa, concretarà les persones que compliran aquests serveis mínims, les quals gaudiran de les vacances durant el període anterior o posterior.

El personal que per la seva data d'ingrés no tingui dret a gaudir de la totalitat del mes de vacances tindrà la part...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR