Convenio colectivo - Ajuntament de Santa Margarida i els Monjos personal laboral, Cataluña

Inicio de Vigencia31 de Octubre de 2001
Fin de Vigencia20 de Junio de 2001
Publicado enDiari Oficial de la Generalitat de Catalunya nº 3504 de 31/10/01

RESOLUCIÓ

de 27 de juny de 2001, per la qual es disposa la inscripció i la publicació del Conveni col·lectiu de treball del personal laboral de l'Ajuntament de Santa Margarida i els Monjos per als anys 2000-2003 (codi de conveni núm. 0800102).

Vist el text del Conveni col·lectiu de treball del personal laboral de l'Ajuntament de Santa Margarida i els Monjos, subscrit pels representants de l'empresa i dels seus treballadors el dia 29 de setembre de 2000, i de conformitat amb el que disposen l'article 90.2 i 3 del Reial decret legislatiu 1/1995, de 24 de març, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de l'Estatut dels treballadors; l'article 2.b) del Reial decret 1040/1981, de 22 de maig, sobre registre i dipòsit de convenis col·lectius de treball; l'article 11.2 de la Llei orgànica 4/1979, de 18 de desembre, de l'Estatut d'autonomia de Catalunya, i altres normes d'aplicació,

Resolc:

-1 Disposar la inscripció del Conveni col·lectiu de treball del personal laboral de l'Ajuntament de Santa Margarida i els Monjos per als anys 2000-2003 al Registre de convenis de la Delegació Territorial de Treball de Barcelona.

-2 Disposar que el text esmentat es publiqui en el Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya.

Barcelona, 27 de juny de 2001

Francisca Antolinos i Jiménez

Delegada Territorial de Barcelona

Transcripció literal del text signat per les parts

CONVENI

col·lectiu de treball del personal laboral de l'Ajuntament de Santa Margarida i els Monjos per als anys 2000-2003

Capítol 1

Disposicions generals

Article 1

Àmbit personal

  1. Aquest Conveni afectarà tot el personal laboral, inclosos els plans d'ocupació; a més, serà aplicable a les escoles taller, tallers ocupacionals i col·laboracions socials al servei de l'Ajuntament de Santa Margarida i els Monjos, sempre sense perjudici de les condicions que siguin aplicables, en concret en relació amb sous i jornada, per aplicació de les normes d'altres administracions que els regulin i per les especificitats del projecte educatiu corresponent.

  2. Queda exclòs de l'àmbit personal d'aquest Conveni el personal que exerceixi càrrecs de confiança i d'assessorament especial, i aquelles relacions contractuals i de serveis en règim de dret administratiu.

  3. Aquest Conveni no afecta les condicions més beneficioses dels treballadors que restin vigents amb anterioritat per disposicions legals, normes convencionals o usos i costums.

    Article 2

    Vigència

  4. Els presents acords tindran una durada de quatre anys, fins al 31 de desembre de 2003, llevat dels apartats referents al calendari laboral.

  5. Aquest Conveni es prorrogarà tàcitament per anys naturals en el supòsit que no sigui objecte de denúncia per qualsevol de les parts, 1 mes abans del seu termini.

  6. Un cop denunciat aquest Conveni, continuarà en vigor fins que no se n'aconsegueixi un altre que el substitueixi.

  7. Aquest Conveni entrarà en vigor un cop aprovat per la Corporació i l'Assemblea de Treballadors, amb efectes del dia 1 de gener del 2000.

    Article 3

    Règim interior

  8. Els empleats de l'Ajuntament, pel caràcter de les seves funcions, estan inclosos en el règim d'incompatibilitats legals vigents.

    Per al desenvolupament de les seves tasques hauran d'observar discreció i sigil professional en els assumptes que coneguin per raó del seu càrrec i no podran utilitzar aquestes dades en benefici propi o de tercers.

  9. És obligació de tots els empleats tenir la màxima diligència i correcció de cara al públic, als seus companys, subordinats, caps i membres de la Corporació.

  10. Així mateix, hauran de complir el seu horari de treball amb puntualitat i desenvolupar les seves funcions i obligacions amb el màxim d'iniciativa pròpia i amb l'acatament de les directrius i les instruccions dels seus caps i responsables directes.

    Article 4

    Comissió Paritària

  11. Es crearà una comissió paritària del conveni en el termini de 15 dies comptats des de l'aprovació d'aquest Conveni, com a òrgan d'interpretació, arbitratge, conciliació i de vigilància del seu compliment.

    Les seves funcions, a més de la interpretació i vigilància de les qüestions aquí regulades, són:

    1. Arbitratge de les qüestions que les parts sotmetin a consideració.

    2. D'altres que li siguin encomanades per aquest Conveni.

  12. La Comissió Paritària estarà integrada per 4 persones, 2 designades per la Corporació i 2 per la representació del personal. A més, podran assistir-hi els delegats de les seccions sindicals legalment constituïdes i membres de la Corporació en igual proporció i amb veu però sense vot.

  13. Actuarà com a secretari de la Comissió, sense veu ni vot, una persona designada per acord de paritària. S'aixecaran actes de les reunions i els seus acords seran de compliment obligatori. El secretari actuarà amb secret professional.

  14. La Comissió Paritària es reunirà a petició d'alguna de les parts, quan sigui necessari, i sempre que sigui possible, en el termini de 2 dies hàbils comptats a partir de la petició.

  15. En cas de manca d'acord en el si de la Comissió Paritària sobre la interpretació i/o aplicació del present Conveni, així com qualsevol norma legal o reglamentària aplicable, ambdues parts negociadores acorden expressament i voluntàriament la submissió de la discrepància, als procediments de conciliació i mediació establerts pel Consorci d'Estudis, Mediació i Conciliació a l'Administració Local (CEMICAL), a petició de qualsevol de les parts.

    Capítol 2

    Jornada i règim de treball

    Article 5

    Calendari i jornada laboral

  16. Durant l'últim trimestre de cada any, la Comissió Paritària establirà el calendari laboral de l'any següent, d'acord amb les previsions efectuades pels responsables de cada servei, i en concret pel que respecta al personal docent aquest calendari no serà anual, sinó per cursos, per la qual cosa caldrà efectuar una nova reunió, el primer semestre de cada any natural, una vegada que el calendari de la Conselleria sigui públic i una vegada consultats els centres d'ensenyament del municipi en relació amb els dies escollits per aquests, per elaborar el calendari per al curs vinent.

  17. La jornada setmanal serà de 5 dies treballats i 2 dies de temps que es podran establir per a determinats treballadors jornades setmanals, en determinats moments de l'any més àmplies, previ acord amb el treballador; si no hi ha acord amb el treballador, serà un punt a tractar a la Comissió Paritària.

  18. Entre l'acabament d'una jornada i el començament de l'altra han de transcórrer com a mínim 12 hores.

  19. La jornada de treball en còmput anual s'estableix en un temps que caldrà aclarir en un document a part del Conveni, ja que caldrà conèixer els dies de treball efectius i l'aplicació de diferents concrecions dels horaris laborals.

  20. Excepcionalment es podran establir modificacions en els horaris de determinats llocs de treball per necessitats del servei d'acord amb els representants dels treballadors.

  21. Tindran consideració de festius els dies de descans intersetmanal per a tot el personal que, per motius de servei, es vegi obligat a treballar dissabtes i/o diumenges.

    Article 6

    Horaris

  22. S'efectuaran els marcats en l'annex 1, d'acord amb les especificacions de cada servei segons les indicacions de cada responsable de servei; de forma anual a partir de la planificació que cada departament o servei realitzi, podrà ésser modificat l'horari, amb acord previ de la Comissió Paritària.

  23. El personal docent disposarà de 5 hores setmanals per a la preparació de classes. En el cas de no fer jornada completa, es calcularà la part proporcional d'hores de preparació.

  24. Serà aplicat el calendari del personal docent assimilable dependent del Departament d'Ensenyament al personal de la llar d'infants i l'escola d'adults, exceptuant el mes de juliol, en què es farà jornada intensiva fins al dia festiu corresponent a la Festa Major de Santa Margarida i els Monjos.

  25. Cada any s'efectuarà un quadrant juntament amb els horaris, amb el vist i plau de la Comissió Paritària.

    Article 7

    Descans diari

  26. Tots els empleats en règim de jornada superior a les 5 hores ininterrompudes tindran d'un descans de 20 minuts, computables com a treball efectiu, de què gaudiran, segons les necessitats del servei, dintre de la primera part de la jornada.

    Els treballadors que no tinguin dret a gaudir del descans abans esmentat podran aplicar una reducció del temps de presència en el lloc de treball de 10 minuts, en concepte de descans diari, i a l'inici o al final de cada jornada. Per poder gaudir d'aquest descans, els treballadors hauran de trobar-se en un d'aquests dos supòsits:

    Que la seva jornada diària sigui, com a mínim, de 4 hores en un únic període de temps.

    Que tingui horari partit i un dels períodes de treball sigui, com a mínim, de 4 hores.

    Els descansos establerts en el paràgraf anterior no seran portats a terme per aquells treballadors que comptin amb una previsió d'hores de la jornada setmanal sense presència o de preparació.

    En cap cas els descansos podran disminuir els períodes d'atenció al públic de qualsevol servei; en el cas de coincidència entre horari d'atenció al públic i horari laboral caldrà augmentar aquest últim el temps necessari.

  27. Aquest descans és obligatori i no substituïble per cap mena de compensació.

    Article 8

    Puntualitat

    S'estableix un marge de flexibilitat, excepcional, per als horaris fixos, a l'entrada i a la sortida del lloc de treball, de 10 minuts diaris, que s'hauran de recuperar el mateix dia.

    Article 9

    Vacances

  28. De 24 dies laborables comptats de dilluns a divendres, de què es gaudirà preferentment durant els mesos de juny, juliol, agost i setembre, procurant sempre mantenir coberts tots els serveis de la Corporació. En qualsevol cas, es garanteix la possibilitat dels treballadors i treballadores de portar a terme durant els mesos de juliol i agost un mínim de 15 dies laborables de vacances.

  29. Abans del 31 de març s'elaborarà la relació de personal i dedicació de les dates en què gaudiran de les vacances d'estiu. Durant el mes de desembre es passarà la nota que serà negociada...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR