Convenio colectivo - Ajuntament de Sitges per al període 15.4.2002-31.12.2004 personal laboral, Cataluña

Inicio de Vigencia14 de Agosto de 2002
Fin de Vigencia24 de Abril de 2002
Publicado enDiari Oficial de la Generalitat de Catalunya nº 3699 de 14/08/02

RESOLUCIÓ

TRE/2308/2002, de 24 de maig, per la qual es disposa la inscripció i la publicació del Conveni col·lectiu de treball de l'Ajuntament de Sitges per al període 15.4.2002-31.12.2004 (codi de conveni núm. 0805472).

Vist el text del Conveni col·lectiu de treball de l'Ajuntament de Sitges, subscrit pels representants de l'empresa i dels seus treballadors el dia 22 de març de 2002, i de conformitat amb el que disposa l'article 90.2 i 3 del Reial decret legislatiu 1/1995, de 24 de març, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de l'Estatut dels treballadors; l'article 2.b) del Reial decret 1040/1981, de 22 de maig, sobre registre i dipòsit de convenis col·lectius de treball; l'article 11.2 de la Llei orgànica 4/1979, de 18 de desembre, de l'Estatut d'autonomia de Catalunya, i altres normes d'aplicació,

Resolc:

-1 Disposar la inscripció del Conveni col·lectiu de treball de l'Ajuntament de Sitges per al període 15.4.2002-31.12.2004 al Registre de convenis de la Delegació Territorial de Treball de Barcelona.

-2 Disposar que el text esmentat es publiqui en el Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya.

Barcelona, 24 de maig de 2002

Francisca Antolinos i Jiménez

Delegada territorial de Barcelona

Transcripció literal del text signat per les parts

CONVENI

de condicions de treball del personal laboral de l'Ajuntament de Sitges per al període 15.4.2002-31.12.2004

Capítol 1

Disposicions generals

Article 1

Àmbit funcional i parts concertants

  1. El present Conveni col·lectiu té com a objecte la regulació de les condicions de treball del personal laboral de l'Ajuntament de Sitges.

  2. Les parts concertants són els representants legals dels treballadors, com a part empleada, i els representants legals de l'Ajuntament de Sitges com a part empleadora.

    Article 2

    Àmbit personal

  3. El Conveni col·lectiu afectarà els treballadors laborals fixos al servei de l'Ajuntament de Sitges.

  4. També serà d'aplicació al personal laboral temporal, sempre que tingui una relació de caràcter laboral continuada superior a 1 any o 2 anys si és de forma discontínua, tenint en compte allò que diu la disposició addicional 1.

  5. En cap cas serà d'aplicació als contractes laborals temporals en virtut de convenis amb altres institucions o programes específics de durada determinada ni al personal contractat per ocupar càrrecs d'alta direcció o llocs de treball de confiança.

    Article 3

    Àmbit territorial

    Serà el de competència d'aquest Ajuntament dins de la seva demarcació territorial.

    Article 4

    Àmbit temporal

  6. El present Conveni col·lectiu entrarà en vigor a partir de la seva aprovació per part del Ple de l'Ajuntament i la seva publicació al DOGC i la seva vigència serà fins al 31 de desembre de 2004.

  7. Les parts concertants s'obliguen a elevar-lo al Ple de l'Ajuntament quan sigui firmat per aquestes en el termini més breu possible i mai superior a 2 mesos des de la seva firma.

    Article 5

    Pròrroga i denúncia

  8. Si cap de les parts concertants denuncia la vigència del Conveni col·lectiu, s'entendrà prorrogat per períodes successius d'1 any i mantindrà vigent el seu contingut.

  9. En cas que una de les parts concertants desitgi efectuar la denúncia, aquesta s'haurà de formular a través de comunicació escrita dirigida a l'altra part, durant el mes d'octubre de 2004 o durant el mes d'octubre de qualsevol de les seves eventuals pròrrogues.

  10. En el termini d'un mes des de la recepció de la comunicació s'haurà de constituir la comissió negociadora.

  11. En aquest període, la part receptora de la comunicació haurà de respondre a la proposta de negociació i les dues parts hauran d'establir un calendari de negociacions.

  12. Mentre no s'aprovi un nou conveni col·lectiu el present mantindrà la seva vigència en totes aquelles previsions que jurídicament siguin d'aplicació.

    Article 6

    Interpretació i vigilància. Comissió d'Interpretació, Vigilància i Estudi (CIVE)

  13. En el termini d'1 mes des de l'aprovació d'aquest Conveni col·lectiu es constituirà la CIVE, Comissió de seguiment d'aquest Conveni col·lectiu, formada per 1 membre de cada sindicat present al Comitè d'Empresa i un nombre igual de representants de l'Ajuntament de Sitges, designats per l'alcalde, i els assessors que designin les parts.

  14. La CIVE realitzarà funcions consultives i específicament:

    a) Interpretarà, estudiarà i vigilarà el compliment de qualsevol de les clàusules d'aquest Conveni col·lectiu que li siguin plantejades a instància de part.

    b) Qualsevol altra funció que s'estableixi als articles d'aquest Conveni col·lectiu.

  15. Assistirà a la CIVE un empleat municipal designat per l'alcalde/essa que actuarà de secretari d'actes, sense veu ni vot.

  16. Les consultes o peticions que tracti la Comissió seran tramitades a través dels membres del Comitè d'Empresa o seccions sindicals, per part del personal laboral, i a través de l'alcalde/essa, els regidors/ores que formin part de la Comissió o qui aquest delegui, per part de la corporació.

  17. A la primera reunió aquesta Comissió Paritària es dotarà d'un reglament intern per al seu funcionament.

  18. En cas de desacord en el si de la CIVE, ambdues parts podran plantejar la discrepància davant el Consorci d'Estudis, Mediació i Conciliació a l'Administració Local (CEMICAL), mitjançant els procediments que aquest té establerts.

    Article 7

    Indivisibilitat del Conveni col·lectiu

  19. Una vegada aprovat pel Ple, aquest Conveni col·lectiu, que vincula les parts concertants, constitueix un tot orgànic i indivisible, basat en l'equilibri de les recíproques obligacions i mútues contraprestacions assumides per les parts i, com a tal, ha de ser objecte de consideració conjunta, global i en còmput anual; per tant, cap de les obligacions i contraprestacions mencionades i pactades en aquest Conveni col·lectiu pot ser aïlladament considerada.

  20. En el supòsit que per decisió judicial ferma o per normativa sobrevinguda es deixés sense efecte o es modifiqués alguna de les estipulacions del Conveni col·lectiu, qualsevol de les parts afectades podria sol·licitar l'adequació del Conveni col·lectiu a aquesta, en el terme màxim de 3 mesos i amb informe previ de la CIVE, i mentrestant la seva aplicació romandria suspesa.

    Article 8

    Organització del treball

  21. L'organització del treball és facultat i responsabilitat exclusivament de l'Ajuntament a través dels seus òrgans de direcció d'acord amb la legislació laboral i de la funció pública que resulti d'aplicació.

  22. El personal laboral estarà obligat a prestar els serveis d'acord amb les normes d'organització interna que la corporació estableixi en cada moment, sempre respectant les condicions substancials del seu contracte.

  23. Els representants legals dels treballadors seran consultats en aquelles decisions de l'Ajuntament de Sitges que, dintre de les seves potestats d'organització, puguin tenir repercussions sobre les condicions substancials de treball dels treballadors, d'acord amb la normativa vigent.

    Capítol 2

    Temps de treball, descansos, permisos i condicions de treball

    Article 9

    Jornada de treball

  24. La jornada de treball del personal laboral de l'Ajuntament de Sitges serà, en còmput anual, la mateixa que es fixi per als funcionaris de la corporació, sens perjudici de les jornades especials que s'escaiguin d'acord amb la legislació que resulti d'aplicació.

  25. El còmput anual s'obté sobre la base del nombre d'hores que constitueixen la jornada ordinària setmanal, deduint els dies que corresponen a les vacances i als dies festius.

  26. Per a l'equivalència i la reducció de la jornada s'aplicaran les normes que es fixin per als funcionaris de la corporació.

    Article 10

    Horari i condicions de treball

  27. La jornada laboral, l'horari i les condicions de treball són elements essencials per a l'organització dels serveis municipals, que és una competència del govern municipal d'acord amb la capacitat autoorganitzativa de la corporació i serà negociada amb els representants de personal en els termes que s'especifiquen al capítol 2 del Reial decret legislatiu 1/1995, de 24 de març, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'estatut dels treballadors.

  28. Es podrà modificar l'horari quan per necessitats del servei objectivament acreditades resulti necessari per a la millora en la prestació del servei públic, d'acord amb l'article 312 del Decret 214/1990, del 30 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament del personal al servei de les entitats locals.

  29. La fixació de la jornada i la distribució de l'horari, sens perjudici dels drets del personal, s'han de fer tenint en compte els principis següents:

    a) L'optimització de l'eficàcia i la productivitat en la prestació dels serveis.

    b) El manteniment dels serveis que tenen caràcter continuat.

    c) L'adequada atenció al públic.

    d) La coincidència horària entre els diferents serveis i dependències connexes.

  30. L'horari laboral que afecta els col·lectius de caràcter administratiu, tècnic i aquells altres que, sense aquest caràcter, puguin assimilar-s'hi a aquests efectes, queda fixat de dilluns a divendres entre les 8 i les 15 hores i entre les 16.15 i les 19 hores els dimarts.

  31. Es gaudirà d'una jornada intensiva d'estiu que es realitzarà de les 8 a les 15 hores; s'iniciarà el primer dilluns després de l'1 de juny i finalitzarà el primer divendres després del 30 de setembre.

  32. L'horari laboral que afecta el col·lectiu de la Brigada d'Obres i Serveis Municipals queda fixat de dilluns a divendres entre les 7 hores i les 14 hores.

    6.1 No obstant això, el personal destinat a l'equip de muntatges, als serveis d'urgències o guàrdia disposarà d'unes jornades especials més adequades als serveis a prestar.

    6.2 Per completar la jornada laboral anual establerta s'estableix un sistema de reserva d'hores, amb un còmput anual de 35 hores, que permeti cobrir tasques no regulars que no puguin ser realitzades dintre de la jornada de treball normal, com per exemple: festes populars, esdeveniments esportius, tasques de manteniment especials, etc.

    6.3 Aquestes hores podran realitzar-se de...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR