Convenio colectivo - Ajuntament de Santpedor personal laboral, Cataluña

Inicio de Vigencia26 de Septiembre de 2002
Fin de Vigencia19 de Junio de 2002
Publicado enDiari Oficial de la Generalitat de Catalunya nº 3727 de 26/09/02

RESOLUCIÓ

TRE/2650/2002, de 19 de juny, per la qual es disposa la inscripció i la publicació del Conveni col-lectiu de treball de l'Ajuntament de Santpedor per als anys 2002 i 2003 (codi de conveni núm. 0812252).

Vist el text del Conveni col-lectiu de treball de l'Ajuntament de Santpedor subscrit pels representants de l'empresa i dels seus treballadors el dia 29 d'abril de 2002, i de conformitat amb el que disposen els articles 90.2 i 3 del Reial decret legislatiu 1/1995, de 24 de març, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de l'Estatut dels treballadors; l'article 2.b) del Reial decret 1040/1981, de 22 de maig, sobre registre i dipòsit de convenis col-lectius de treball; l'article 11.2 de la Llei orgànica 4/1979, de 18 de desembre, de l'Estatut d'autonomia de Catalunya, i altres normes d'aplicació,

Resolc:

-1 Disposar la inscripció del Conveni col-lectiu de treball de l'Ajuntament de Santpedor per als anys 2002 i 2003 al Registre de convenis de la Delegació Territorial de Treball de Barcelona (codi de conveni núm. 0812252).

-2 Disposar que el text esmentat es publiqui en el Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya.

Barcelona, 19 de juny de 2002

Francisca Antolinos i Jiménez

Delegada territorial de Barcelona

Transcripció literal del text signat per les parts

CONVENI

col-lectiu de treball del personal laboral de l'Ajuntament de Santpedor per als anys 2002 i 2003

Capítol 1

Disposicions generals

Article 1

Finalitat

El present Conveni té com objectiu primordial, que ha de presidir la seva interpretació i aplicació, els fins següents:

  1. La unificació de la normativa reguladora de les condicions de treball de tot el personal laboral al servei de l'Ajuntament de Santpedor.

  2. L'assimilació del règim jurídic del personal laboral al del personal funcionari en tot allò que permeti la normativa vigent i l'especial naturalesa del personal funcionari.

    Article 2

    Àmbit personal

  3. El present Conveni s'aplicarà al personal laboral de l'Ajuntament de Santpedor.

  4. Se n'exceptua el personal que es contracti en l'àmbit dels plans d'ocupació promoguts per la Generalitat de Catalunya o l'Administració de l'Estat.

    Article 3

    Vigència i durada

  5. El Conveni s'aplicarà des de la seva signatura i després de la seva aprovació pel Ple de l'Ajuntament.

  6. La vigència del Conveni serà de 2 anys, des de l'1 de gener de 2002 fins al 31 de desembre de 2003.

  7. Si cap de les dues parts denuncia el Conveni, aquest s'entendrà prorrogat tàcitament per períodes successius d'1 any. Es fixa un període d'1 mes de preavís, i un cop denunciat el Conveni només es mantindrà en vigor el contingut normatiu i perdran vigència les seves clàusules obligants.

    Article 4

    Compensació, absorció i vinculació a la totalitat

  8. Les condiciones pactades en aquest Conveni col-lectiu es consideren mínimes i, en conseqüència, qualsevol pacte més favorable establert entre treballadors i Ajuntament prevaldrà sobre el que aquí s'estableix, sempre que no es vulneri el dret laboral o qualsevol llei o norma que es refereixi al personal al servei de l'Administració local.

  9. Les condiciones retributives que s'estableixin en el present Conveni compensaran i absorbiran en conjunt les que existeixin a l'Ajuntament a l'entrada en vigor del Conveni.

  10. Les millores retributives i les condicions de treball que es puguin promulgar en el futur per disposició legal seran eficaces i s'aplicaran si, considerades en còmput anual, superen les condicions d'aquest Conveni, també valorat en còmput anual global.

    Article 5

    Comissió Paritària

  11. La Comissió Paritària per al control, seguiment, interpretació i desenvolupament de les normes contingudes en aquest Conveni estarà presidida per l'alcalde o persona que delegui i la formen: en representació del personal com a mínim 3 treballadors i per part de l'Ajuntament el mateix nombre de representants que els treballadors.

  12. La Comissió es reunirà a petició de qualsevol de les parts i podran assistir-hi, amb veu i sense vot, els assessors de les parts.

  13. La Comissió tindrà com a funció principal vetllar per l'aplicació del Conveni i el desenvolupament dels seus pactes, condicions i resolucions.

    Capítol 2

    Condicions econòmiques

    Article 6

    Retribucions

  14. Les retribucions per a l'any 2002 seran les que resulten del catàleg de llocs de treball elaborat per la Diputació de Barcelona i el fons de productivitat aprovats pel Ple de l'Ajuntament i figuren en l'annex d'aquest Conveni.

  15. L'increment general de les retribucions per als anys següents de vigència d'aquest Conveni serà el que s'estableixi a la llei general de pressupostos de l'Estat per a funcionaris.

    Article 7

    Conceptes retributius

  16. Els conceptes retributius del personal laboral afectat per l'àmbit del Conveni seran, per homologació amb el personal funcionari, els següents:

    1.1. Sou base

    1.2. Antiguitat

    1.3. Complement de destinació

    1.4. Complement específic

    1.5. Complement de productivitat

    1.6. Complement personal transitori

  17. A més, el personal podrà percebre hores extraordinàries i gratificacions d'acord amb el que disposen la legislació vigent i aquest Conveni.

  18. Anualment, el Ple de l'Ajuntament aprovarà l'import global per destinar a complements de productivitat, dins dels límits establerts per la legislació. El repartiment del complement de productivitat correspondrà a l'alcalde o l'òrgan que delegui d'acord amb la legislació sobre règim local.

    Article 8

    Mensualitats i pagues extraordinàries

  19. Anualment, el personal al servei de l'Ajuntament percebrà 12 mensualitats d'un import igual cadascuna.

  20. A més, als mesos de juny i desembre, els treballadors percebran una paga extraordinària d'un import equivalent a 1 mensualitat consolidada.

    Article 9

    Antiguitat

  21. El personal laboral fix percebrà triennis de la mateixa quantia que la fixada per al personal funcionari del mateix nivell.

  22. L'Ajuntament reconeixerà compensacions als treballadors pel compliment de determinats anys de servei a l'Ajuntament:

    1. Als 15 anys de servei: 25% d'una mensualitat íntegra.

    2. Als 25 anys de servei: 1 mensualitat íntegra i 15 dies laborables de vacances retribuïdes.

    3. A la jubilació: 1 mensualitat íntegra i 1 mes de vacances.

  23. Aquestes compensacions es faran efectives al mes de compliment dels anys de servei.

  24. El permís de vacances es podrà gaudir en el termini d'1 any natural a partir del compliment de serveis, excepte el període que correspon per la jubilació, que s'haurà de complir abans de la jubilació.

  25. Les compensacions no podran ser demanades amb caràcter retroactiu. Entraran en vigor a partir de l'aprovació d'aquest Conveni.

    Article 10

    Serveis extraordinaris i gratificacions

  26. Es consideren hores extraordinàries les prestades fora de la jornada de treball habitual. S'entendran per hores en horari nocturn les treballades entre les 10 de la nit i les 6 del matí. S'entendran per hores treballades en jornada festiva les compreses en dies festius i les compreses en dissabte i diumenge. Quan el lloc de treball comporti el treball en dia festiu o nocturn, el treball d'aquests dies tindrà el caràcter de jornada ordinària.

  27. Els treballadors procuraran que les jornades laborals realitzades amb excés de d'horari establert es compensin amb una reducció de l'horari d'altres jornades laborals, llevat que la reducció de jornada pugui comportar un perjudici per al servei.

  28. Quan per necessitat dels serveis municipals l'Ajuntament requereixi la prestació de serveis extraordinaris, aquests seran retribuïts o compensats amb jornada laboral, segons criteri del responsable del servei. La retribució podrà consistir en un preu per hora treballada o en una gratificació extraordinària autoritzada per l'òrgan municipal competent, dins dels límits pressupostaris.

  29. La compensació de la jornada per hores extraordinàries es fixa: per 1 hora ordinària, 2 hores de descans; per 1 hora nocturna o festiva, 3 hores de descans. La retribució econòmica de les hores és la que es fixa en els annexos del Conveni.

  30. El nombre màxim d'hores extraordinàries es fixa en 80 hores anuals.

    Article 11

    Dietes i quilometratge

    El personal que hagi de desplaçar-se per raons de la seva tasca degudament autoritzat percebrà l'import de les despeses de dietes i locomoció en les mateixes condicions establertes per al personal funcionari.

    Capítol 3

    Categories professionals i promoció

    Article 12

    Categories professionals

  31. El personal laboral s'assimilarà a alguna de les següents categories que es diuen a continuació i serà inclòs dins d'algun dels grups de personal a què fa referència l'article 25 del Reglament de personal dels ens locals (RPEL), aprovat pel Decret 214/1990, de 30 de juliol.

    C: categoria; G: grup de classificació

    C

    G

    Titulat

    A o B

    Encarregat

    D

    Oficial primera

    D

    Oficina segona

    E

    Operari

    E

  32. El titulat és aquell treballador que accedeix a ocupar el lloc de treball en virtut de la seva titulació acadèmica. Pot tenir assignades funcions directives o no.

  33. L'encarregat és aquell treballador que, a més de realitzar les tasques i tenir les responsabilitats de l'oficial de primera, ha de prendre decisions en l'execució dels treballs de realització, planificació i distribució del personal. Les seves funcions estaran dirigides o supervisades pel cap de servei o directament pel regidor encarregat del servei.

  34. L'oficial de primera és aquell treballador a qui, sota la dependència del seu cap, correspon en general realitzar les funcions pròpies d'un ofici determinat amb un domini total, conducció de maquinària i vehicles, distribució de treball entre els oficials de segona i operaris al seu càrrec, així com disposar dels instruments, la maquinària i els materials necessàries per a l'execució de les tasques que té assignades. Ha de realitzar els treballs d'acord amb les ordres o instruccions de l'encarregat o el cap del servei. En cas d'absència de l'encarregat podrà prendre decisions que habitualment siguin atribuïdes a aquest.

  35. L'oficial de segona és aquell treballador que...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR