Convenio colectivo - Ajuntament de Castellet i la Gornal, Cataluña

Inicio de Vigencia17 de Mayo de 2002
Fin de Vigencia 5 de Abril de 2002
Publicado enDiari Oficial de la Generalitat de Catalunya nº 3638 de 17/05/02

RESOLUCIÓ

TRE/1305/2002, de 5 d’abril, per la qual es disposa la inscripció i la publicació del Conveni col·lectiu de treball del personal laboral de l’Ajuntament de Castellet i la Gornal per a l’any 2002 (codi de conveni núm. 0811352).

Vist el text del Conveni col·lectiu de treball del personal laboral de l’Ajuntament de Castellet i la Gornal subscrit pels representants de l’empresa i dels seus treballadors el dia 15 de març de 2002 i de conformitat amb el que disposen els articles 90.2 i 3 del Reial decret legislatiu 1/1995, de 24 de març, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei de l’Estatut dels treballadors; l’article 2.b) del Reial decret 1040/1981, de 22 de maig, sobre registre i dipòsit de convenis col·lectius de treball; l’article 11.2 de la Llei orgànica 4/1979, de 18 de desembre, de l’Estatut d’autonomia de Catalunya, i altres normes d’aplicació,

Resolc:

- 1 Disposar la inscripció del Conveni col·lectiu de treball del personal laboral de l’Ajuntament de Castellet i la Gornal per a l’any 2002 al Registre de convenis de la Delegació Territorial de Treball de Barcelona.

- 2 Disposar que el text esmentat es publiqui al Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya.

Barcelona, 5 d’abril de 2002

Francisca Antolinos i Jiménez

Delegada territorial de Barcelona

Transcripció literal del text signat per les parts

CONVENI

col·lectiu de treball de l’Ajuntament de Castellet i la Gornal per a l’any 2002

Capítol 1

Disposicions generals

Article 1

Àmbit personal

  1. Aquest Conveni col·lectiu de treball afectarà tot el personal laboral, plans d’ocupació i col·laboracions socials al servei de l’Ajuntament de Castellet i la Gornal.

  2. Queda exclòs de l’àmbit personal d’aquest Conveni col·lectiu de treball el personal que exerceixi càrrecs de confiança i d’assessorament especial, i aquelles relacions contractuals i de serveis en règim de dret administratiu.

  3. Aquest Conveni col·lectiu de treball no afecta les condicions més beneficioses per als treballadors que restin vigents amb anterioritat per disposicions legals, normes convencionals o usos i costums.

    Article 2

    Vigència

  4. Els presents acords tindran una durada d’1 any, fins al 31 de desembre del 2002, llevat dels apartats referents al calendari laboral.

  5. Aquest Conveni col·lectiu de treball es prorrogarà tàcitament per anys naturals en el supòsit que no sigui objecte de denúncia per qualsevol de les parts, 1 mes abans del seu termini.

  6. Un cop denunciat aquest Conveni col·lectiu de treball, continuarà en vigor fins que no s’aconsegueixi un altre que el substitueixi.

  7. Aquest Conveni col·lectiu de treball entrarà en vigor un cop aprovat per la Corporació i l’Assemblea de Treballadors, amb efectes del dia 1 de gener de 2002.

    Article 3

    Règim interior

  8. Els empleats de l’Ajuntament, pel caràcter de les seves funcions, estan immersos en el règim d’incompatibilitats legals vigents.

    Per al desenvolupament de les seves tasques hauran d’observar discreció i sigil professional en els assumptes que coneguin per raó del seu càrrec i no podran utilitzar aquestes dades en benefici propi o de tercers.

  9. És d’obligació de tots els empleats tenir la màxima diligència i correcció de cara al públic, als seus companys, subordinats, caps i membres de la Corporació.

  10. Així mateix, hauran de complir el seu horari de treball amb puntualitat i desenvolupar les seves funcions i obligacions amb el màxim d’iniciativa pròpia i amb l’acatament de les directrius i les instruccions dels seus caps i responsables directes.

    Article 4

    Comissió Paritària

  11. Es crearà una Comissió Paritària del Conveni col·lectiu de treball en el termini de 15 dies comptats des de l’aprovació d’aquest Conveni col·lectiu de treball, com a òrgan d’interpretació, arbitratge, conciliació i de vigilància del seu compliment.

    Les seves funcions, a més de la interpretació i vigilància de les qüestions aquí regulades, són:

    1. Arbitratge de les qüestions que les parts sotmetin a consideració.

    2. D’altres que li siguin encomanades per aquest Conveni col·lectiu de treball.

  12. La Comissió Paritària estarà integrada per 4 persones, 2 designades per la Corporació i 2 per la representació del personal. A més podran assistir-hi els delegats de les seccions sindicals legalment constituïdes amb veu però sense vot.

  13. Actuarà com a secretari de la Comissió, sense veu ni vot, una persona designada per acord de paritària. S’aixecaran actes de les reunions i els seus acords seran de compliment obligatori.

    El secretari de la Comissió haurà de complir el secret professional.

  14. La Comissió Paritària es reunirà 1 cop al mes l’últim divendres, i a petició d’alguna de les parts, quan sigui necessari, i sempre que sigui possible, en el termini de 2 dies hàbils comptats a partir de la petició.

  15. En cas de manca d’acord en el si de la Comissió Paritària sobre la interpretació i/o aplicació, ambdues parts negociadores acorden expressament i voluntàriament la submissió de la discrepància, als procediments de conciliació i mediació establerts pel Consorci d’Estudis, Mediació i Conciliació a l’Administració Local (CEMICAL), a petició de qualsevol de les parts.

    Article 5

    Meses específiques

    Per als col·lectius que ho requereixin es constituiran meses específiques sobre qüestions puntuals. Els acords a què arribin seran integrats com a annex en el Conveni col·lectiu de Treball.

    Capítol 2

    Jornada i règim de treball

    Article 6

    Calendari i jornada laboral

  16. Durant l’últim trimestre de l’any, la Comissió Paritària establirà el calendari laboral de l’any següent.

  17. S’estableix una jornada laboral màxima diària de 6,5 hores al matí i 1 tarda setmanal, que serà el dimecres de 5 hores; no obstant això hi haurà serveis que es regiran d’acord amb el que estableix l’annex número 1.

  18. La jornada setmanal serà de 5 dies treballats, de dilluns a divendres, i 2 dies de descans, dissabte i diumenge; no obstant això hi haurà serveis que es regiran d’acord amb el que estableix l’annex número 1.

    El personal subjecte a torns tindrà 1 cap de setmana de treball i un altre de festiu.

  19. Entre l’acabament d’una jornada i el començament d’una altra han de transcórrer com a mínim 12 hores.

  20. La jornada de treball en còmput anual per a l’any 2002 s’estableix en 1.624 hores, entenent com a tal les hores en les que efectivament es treballa una vegada descomptades les corresponents a vacances i a llicències per assumptes propis.

  21. Tindran consideració de festius els dies de descans intersetmanal per a tot el personal que, per motius de servei, es vegi obligat a treballar dissabtes i/o diumenges.

  22. El personal que desenvolupi la seva dedicació en règim normalitzat de 37,5 hores setmanals, llevat el que estigui subjecte a torns similars i aquells que es trobin sotmesos a jornades especials, realitzarà la seva jornada de treball de dilluns a divendres en règim de jornada flexible.

    L’horari tindrà 2 components:

    1. Una part de temps fix i d’obligat compliment, que serà de 8.30 a 14.30 hores i dimecres a la tarda de 16 a 21 hores.

    2. Una part d’horari flexible que es podrà complir de les maneres següents:

    de les 8 a les 8.30 hores

    de les 14.30 a les 15 hores

  23. Es reconeix un règim especial estival de reducció i concentració horària des del dia 15 de juny i fins el dia 15 de setembre.

    Aquest fet comportarà l’eliminació de les tardes durant aquest període i concentrarà l’horari restant als matins en què, en conseqüència, prestarà servei continuat de 7 hores, o sia de les 8 del matí fins les 15 hores fins a la recuperació del còmput d’hores no realitzades durant el període estival.

    Article 7

    Descans diari

  24. Tots els empleats en règim de jornada superior a les 6 hores ininterrompudes tindran un descans de 30 minuts, computables com a treball efectiu que gaudiran segons les necessitats del servei, dintre de la primera part de la jornada. Quan la jornada de treball sigui inferior, la pausa es reduirà proporcionalment:

    Més de 6 hores: 30 minuts.

    Més de 5 hores: 25 minuts.

    Més de 4 hores: 20 minuts.

    Més de 3 hores: 15 minuts.

    El descans en horari nocturn serà de 45 minuts, i aquest descans és obligatori i no substituïble per cap mena de compensació.

    Article 8

    Flexibilitat

    S’estableix un marge de flexibilitat, no habitual, a l’entrada i a la sortida del lloc de treball, de 30 minuts diaris, que s’hauran de recuperar el mateix dia.

    Article 9

    Vacances

  25. De 22 dies laborables, procurant sempre mantenir coberts tots els serveis de la Corporació, que es gaudiran del dia 1 de gener al 15 de gener de l’any següent.

  26. Amb 3 mesos d’antelació de l’inici de les vacances, s’elaborarà la relació de personal amb la indicació de les dates en què gaudiran les vacances d’estiu.

  27. Si en el moment de gaudi de les vacances d’estiu el treballador no té un període mínim de 12 mesos d’antiguitat, el període de vacances es reduirà en la part proporcional corresponent. No obstant això, i sempre que ho permeti el servei, es concedirà permís no retribuït per a aquelles persones que sol·licitin fer el període sencer de vacances.

  28. Cap treballador podrà iniciar les seves vacances si es troba de baixa per malaltia, accident o llicència per maternitat. En cas que la situació de baixa sobrevingui un cop iniciades les vacances, aquestes quedaran interrompudes a partir del primer dia de baixa i fins a la data d’alta del treballador sempre que comporti hospitalització, fractura que requereixi immobilització o intervenció quirúrgica. En aquest cas es pactarà el gaudi dels dies restants de vacances, un cop produïda l’alta del treballador.

    Article 10

    Jubilacions

    Els treballadors que hagin complert 64 anys podran sol·licitar la jubilació anticipada, segons el que estableix el Reial decret 1194/1985, de 17 de juliol, percebent el 100% de les retribucions, sempre que es contracti una persona per al seu lloc de treball, per un període no inferior a 1 any.

    Capítol 3

    Promoció professional

    Article 11

    Promoció interna

    Promoció interna: la promoció a categories superiors es realitzarà d’acord amb el procediment i els requisits...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR