Convenio colectivo - Ajuntament de Girona, Gerona

Inicio de Vigencia 9 de Abril de 2003
Fin de Vigencia16 de Enero de 2003
Publicado enDiari Oficial de la Generalitat de Catalunya nº 3861 de 09/04/03

RESOLUCIÓ TIC/849/2003, de 16 de gener, per la qual s'ordena la inscripció, el dipòsit i la publicació del Conveni col-lectiu de treball del personal laboral de l'Ajuntament de Girona per al període 2002-2004 (codi de conveni núm. 1700502).

Vist el text del Conveni col-lectiu de treball del personal laboral de l'Ajuntament de Girona, subscrit d'una part pels representants de l'Ajuntament, i de l'altra pels del personal laboral, el dia 4 d'octubre de 2002, i d'acord amb el que estableixen els articles 90.2 i 90.3 del Reial decret legislatiu 1/1995, de 24 de març, pel qual s'aprova el Text refós de l'Estatut dels treballadors; el Decret de la Generalitat de Catalunya 326/1998, de 24 de desembre; l'article 11.2 de la Llei orgànica 4/1979, de 18 de desembre, de l'Estatut d'autonomia de Catalunya, i altres normes concordants,

Resolc:

.1 Ordenar la inscripció del Conveni col-lectiu de treball del personal laboral de l'Ajuntament de Girona per al període 2002-2004 al Registre de convenis de la Subdirecció General d'Afers Laborals i d'Ocupació de Girona.

.2 Ordenar-ne el dipòsit a l'oficina corresponent d'aquesta Subdirecció.

.3 Disposar que l'esmentat Conveni es publiqui en el DOGC.

Notifiqueu aquesta Resolució a la Comissió Negociadora del Conveni.

Girona, 16 de gener de 2003

Montserrat González i Falcó

Subdirectora general d'Afers Laborals

i d'Ocupació de Girona en funcions

Transcripció literal del text signat per les parts

CONVENI

col-lectiu de treball del personal laboral de l'Ajuntament de Girona 2002-2004.

Capítol 1

Condicions generals

Article 1

Finalitat

El present Conveni té com a objectiu primordial, que ha de presidir la seva interpretació, assolir les finalitats següents:

  1. La unificació de la normativa reguladora de les condicions de treball del personal laboral al servei de l'Ajuntament de Girona, per solucionar els problemes de tot ordre que planteja la multiplicitat de reglamentacions de treball aplicables als esmentats treballadors/ores, d'acord amb la diversitat de les activitats que realitzen.

  2. L'assimilació del règim jurídic del personal laboral al del personal funcionari en tot allò que permeti la seva especial naturalesa i condició.

    Article 2

    Àmbit personal i funcional

    2.1 Aquest Conveni s'ha d'aplicar en tot el seu contingut al personal laboral que ocupi plaça, amb caràcter fix, en la plantilla.

    2.2 També és d'aplicació al personal, en règim de dret laboral, que presta serveis de caràcter temporal en vacants de la plantilla, amb les excepcions següents: fons socials (a excepció dels articles 33 i 34) i llicències per a assumptes propis.

    2.3 El personal laboral de l'Ajuntament ha de ser destinatari, en la part que els correspongui, de les dotacions pressupostàries establertes en diferents articles d'aquest Conveni per atendre condicions socioeconòmiques dels empleats/ades municipals.

    Article 3

    Àmbit temporal

    Aquest Conveni entra en vigor, una vegada firmat per la Mesa de Negociació, a partir de la seva aprovació definitiva pel Ple Municipal. Té vigència des de l'1 de gener de 2002 fins al 31 de desembre del 2004.

    Article 4

    Denúncia i pròrroga del Conveni

    Aquest Conveni queda automàticament denunciat, i és d'aplicació a tots els efectes fins a l'entrada en vigor d'un nou conveni.

    Article 5

    Condicions més beneficioses i garantia personal

    Aquest Conveni no afecta les condicions més beneficioses del personal que siguin vigents en virtut de disposicions legals, normes convencionals o usos i costums.

    Article 6

    Comissió Paritària d'Interpretació

    Aquest Conveni s'ha d'interpretar d'acord amb el sentit gramatical de les seves clàusules i tenint en compte els objectius que es persegueixen en signar-lo. La Comissió Paritària d'Interpretació està integrada per 2 representants designats pel Comitè d'Empresa i 2 per l'empresa. Ambdues parts poden utilitzar els serveis de 2 assessors/ores, amb veu i sense vot. Les reunions de la Comissió s'han de realitzar a petició de qualsevol de les parts, dins del terme de 7 dies a partir de la petició i en el dia i hora convingut per ambdues parts.

    Quan existeixi una adhesió al contingut del Conveni per acords del personal funcionari, han de quedar integrades ambdues comissions d'interpretació en una sola.

    Les comissions han de analitzar temes de matèria de personal amb la finalitat d'homogeneïtzar criteris i instruments relatius a les promocions de personal, la productivitat, la valoració dels llocs de treball, la carrera professional, la formació contínua, els fons socials, la jornada de 35 hores, la flexibilitat horària, el compliment d'obligacions i d'altres que es puguin proposar. Durant l'any 2002 s'han de determinar els calendaris de reunions per tractar els temes de cadascuna d'aquestes comissions.

    Una vegada signat el Conveni, la Comissió Paritària d'Interpretació s'ha de reunir dintre del mes de novembre de 2002 per tal de determinar la composició i el calendari de la 1a. reunió sobre promocions.

    Els acords que es prenguin en les comissions paritàries han d'incloure una valoració econòmica per tal que la corporació pugui determinar els compromisos econòmics que permetin desenvolupar-les. Una vegada arribat a un acord, que ha de tenir el mateix rang d'obligat compliment que l'articulat d'aquest conveni, en el cas que impliqui una despesa econòmica, l'empresa es compromet a aprovar o complementar la partida corresponent en el següent pressupost que aprovi la corporació.

    Capítol 2

    Condicions econòmiques

    Article 7

    Retribucions

    L'increment retributiu per a l'any 2002 és del 2% respecte de les retribucions corresponents a l'exercici 2001.

    L'increment retributiu per als exercicis 2003 i 2004 ha de ser el que estableixi la Llei de pressupostos de l'Estat.

    Les quanties de les retribucions bàsiques, triennis i nivells de CD són per a l'any 2002 les que figuren en l'Annex I. Aquest Annex s'ha d'actualitzar en cadascú dels exercicis de vigència d'aquest Conveni amb els increments que siguin d'aplicació d'acord amb les seves clàusules.

    Les retribucions íntegres per a cadascuna de les categories per a l'exercici 2002 són les que figuren en l'Annex II d'aquest Conveni que contemplen les taules salarials. Aquest Annex s'ha d'actualitzar en cadascú dels exercicis de vigència d'aquest Conveni amb els increments que calgui aplicar d'acord amb les seves clàusules.

    L'estructura salarial definitiva s'ha de reflectir en la plantilla municipal que ha de definir les retribucions que corresponguin a cada lloc de treball.

    Article 8

    Sou i pagues extraordinàries

    El sou queda determinat pel grup d'assimilació que, a nivell de plantilla, tingui establerta la plaça que ocupi el treballador/a. Els diferents grups d'assimilació estan determinats en l'art. 25 de la Llei 30/1984, de mesures per a la reforma de la Funció Pública, i la quantia del sou l'estableix anualment la Llei de pressupostos generals de l'Estat.

    Les pagues extraordinàries són 2 per a cada 1 dels 3 exercicis de la durada del Conveni i es meriten els mesos de juny i desembre. L'import és la suma del sou base, l'antiguitat, el complement de destí i el complement específic. Queda exclòs del concepte de paga el complement de productivitat. El treballador/a de nou ingrés ha de percebre la part proporcional al temps treballat, tant de paga extraordinària com del seu increment.

    Es manté el dret a una 3a. paga per l'import lineal de 721,21 euros per a l'any 2002, 781,32 euros per a l'any 2003, i 841,42 euros per a l'any 2004, l'abonament de la qual s'ha de realitzar en la nòmina del mes de setembre de cada any, i el seu import s'ha de calcular en la part proporcional corresponent quan el temps de prestació de serveis d'algun treballador/a sigui inferior a l'any.

    L'esmentada paga s'ha d'aplicar també al personal que presti serveis de caràcter temporal o substitucions, que no formi part de plans d'ocupació o programes subvencionats i que hagi prestat serveis durant un mínim de 3 mesos dins d'un període de 6 mesos.

    Article 9

    Antiguitat

    La valoració de l'antiguitat ha de ser d'acord amb els triennis i pels imports fixats per al personal funcionari en la Llei de Pressupostos de l'Estat segons els diferents grups. Es meriten des de la data d'ingrés.

    Article 10

    Complement de destí

    És el concepte retributiu destinat a remunerar el lloc de treball que s'exerceixi, segons el nivell assignat pel Ple municipal.

    Els complements de destí mínims fixats en funció dels grups de titulació són, durant el període de durada del Conveni, els següents:

    Grup A: 23

    Grup B: 20

    Grup C: 17

    Grup D: 15

    Grup E: 13

    Tot això sens perjudici que per disposicions de caràcter normatiu s'estableixin altres mínims superiors als assenyalats anteriorment.

    Article 11

    Complement específic

    El complement específic està destinat a retribuir les condicions particulars d'alguns llocs de treball en atenció a la seva especial dificultat tècnica, dedicació, incompatibilitat, responsabilitat, perillositat o penositat. La quantia és la fixada pel Ple municipal i ha de figurar en un catàleg derivat de la plantilla i ordenat per llocs de treball. De l'esmentat catàleg, se n'ha de lliurar còpia al Comitè d'Empresa que, així mateix, ha de rebre informació de totes les variacions que es produeixin per noves assignacions.

    Amb efectes del dia 1 de gener de 2004 s'ha d'incrementar l'import del complement específic general del personal inclòs en el grup E en una quantitat equivalent a la corresponent a un increment d'1 punt en el nivell de complement de destí que tinguin en aquell moment, i dintre dels límits establerts per als nivells de complement de destí en aquest grup de treballadors/ores.

    Article 12

    Complement de productivitat

    Tal com està establert en la normativa vigent, el Ple municipal ha d'aprovar la quantitat global corresponent a complement o plus de productivitat.

    La distribució individual de l'esmentat complement la realitza l'òrgan municipal que tingui atribuïda l'esmentada competència.

    Les quantitats que es concedeixin per aquest concepte són de coneixement...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR