Convenio colectivo - Ajuntament de Badia del Vallès, Cataluña

Inicio de Vigencia 4 de Julio de 2002
Fin de Vigencia 4 de Junio de 2002
Publicado enDiari Oficial de la Generalitat de Catalunya nº 3670 de 04/07/02

RESOLUCIÓ TRE/1922/2002, de 4 de juny, per la qual es disposa la inscripció i la publicació del Conveni col·lectiu de treball de l'Ajuntament de Badia del Vallès per als anys 2001-2003 (codi de conveni núm. 0812212).

Vist el text del Conveni col·lectiu de treball de l'Ajuntament de Badia del Vallès, subscrit pels representants de l'empresa i dels seus treballadors el dia 30 de novembre de 2001, i de conformitat amb el que disposen els articles 90.2 i 3 del Reial decret legislatiu 1/1995, de 24 de març, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de l'Estatut dels treballadors; l'article 2.b) del Reial decret 1040/1981, de 22 de maig, sobre registre i dipòsit de convenis col·lectius de treball; l'article 11.2 de la Llei orgànica 4/1979, de 18 de desembre, de l'Estatut d'autonomia de Catalunya, i altres normes d'aplicació,

Resolc:

-1 Disposar la inscripció del Conveni col·lectiu de treball de l'Ajuntament de Badia del Vallès per als anys 2001-2003 en el Registre de convenis de la Delegació Territorial de Treball de Barcelona.

-2 Disposar que el text esmentat es publiqui en el Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya.

Barcelona, 4 de juny de 2002

Francisca Antolinos i Jiménez

Delegada territorial de Barcelona

Traducció del text original signat per les parts

CONVENI

col·lectiu del personal laboral de l'Ajuntament de Badia del Vallès per als anys 2001-2003

Capítol 1

Àmbit

Article 1

Àmbit personal

  1. El present Conveni afecta el personal laboral que presta serveis a l'Ajuntament de Badia del Vallès.

  2. Queda exclòs d'aquest Conveni el personal funcionari, el personal eventual de confiança o assessorament especial i de caràcter directiu que exerceixi llocs de treball equiparables al nivell 30 del complement de destinació, adscrits pel procediment de lliure designació, mentre faci les funcions o el lloc de treball de referència.

  3. Per al reconeixement del que es disposa en la secció 4 del capítol 3 d'aquest Conveni, es necessita un període de carència de 6 mesos de permanència en el lloc de treball.

    Article 2

    Àmbit temporal

  4. La vigència del present Conveni és des de l'1 de gener de 2001 fins al 31 de desembre de 2003. Amb excepció dels articles en els quals s'especifiqui una data de vigència diferent.

  5. No obstant això, s'estableix una vigència en data 1 de gener de 2000 si recau una sentència judicial en matèria retributiva més favorable als drets dels treballadors que la legalment establerta.

  6. Aquest Conveni queda prorrogat tàcitament per 1 any, excepte del règim retributiu, llevat denúncia expressa d'una de les parts, que ha d'efectuar per escrit la part denunciant a l'altra, amb expressió de les matèries objecte de denúncia i negociació, i amb una antelació de 3 mesos a la data de finalització de la vigència del Conveni.

  7. No obstant això, mentre no s'aprovi un nou acord el present manté la seva vigència.

    Article 3

    Garantia, absorció i compensació

  8. Es garanteix el respecte als drets legalment adquirits per qualsevol contracte, acord o disposició anterior a l'entrada en vigor d'aquest Conveni que no vulnerin la legalitat vigent, a nivell administratiu o econòmic. Qualsevol acord més favorable ha de prevaler sobre el que s'estableixi en aquest Conveni, tenint en compte que, per a al seva validesa i eficàcia és necessària l'aprovació expressa i formal dels òrgans competents, en el seu àmbit respectiu.

  9. Les millores del present Conveni són absorbibles i compensables amb totes aquelles que puguin establir-se per disposició legal, llevat que es pacti expressament el contrari en qualsevol de les pròrrogues del present Conveni.

    Article 4

    Tramitació del Conveni i vinculació a la seva totalitat

    El present Conveni signat per les parts i aprovat pel Ple de la corporació a efectes de validesa i vigència, constitueix un tot únic i indivisible, basat en l'equilibri de les recíproques obligacions, per la qual cosa cap dels drets i obligacions pactats no poden ser considerats aïlladament.

    Article 5

    Condicions més beneficioses

    En el que es pacta en aquest acord, i encara que contradigui el seu contingut, han de ser respectades les condicions més beneficioses que per norma o costum estiguin gaudint els treballadors, amb el previ reconeixement exprés de la corporació i sens perjudici dels pactes sobre això que puguin establir-se entre l'Ajuntament i els seus treballadors.

    Article 6

    Comissió Mixta de Vigilància

  10. Per interpretar i vigilar el compliment d'aquest Conveni, es constitueix una Comissió Paritària, que ha de començar a actuar en el termini de 15 dies a comptar des de la signatura del present Conveni.

  11. Aquesta Comissió la integren 4 membres i els suplents respectius, 2 dels quals representen la corporació municipal i 2 els treballadors. La Comissió s'ha de reunir a petició de qualsevol de les parts.

    Capítol 2

    Retribucions

    Article 7

    Retribucions

  12. L'increment anual de les retribucions per als anys 2001 a 2003 del personal regulat per aquest Conveni ha de ser igual a l'establert amb caràcter general per al personal al servei de les administracions públiques en les respectives lleis dels pressupostos generals. Els increments s'han d'aplicar sobre el sou, triennis, complement específic, complement de destinació i complements personals, excepte en els transitoris i absorbibles.

  13. L'import de les hores extraordinàries s'ha de retribuir d'acord amb la següent fórmula:

    (SB + CD + CE) x 14)

    =hora normal

    hores anuals efectives

    Hora normal x 1,75 = hora extraordinària

    Article 8

    Incapacitat temporal

  14. En cas de malaltia l'Ajuntament ha d'abonar als treballadors compresos en l'àmbit d'aplicació d'aquest Conveni les següents quantitats:

    1.1 La primera baixa de l'any el 100% de les seves retribucions de nòmina.

    1.2 La segona baixa de l'any i successives: la primera setmana el 70% de les seves retribucions de nòmina; la segona i tercera setmana el 80% de les seves retribucions de nòmina; a partir del primer dia de la quarta setmana el 100% de les seves retribucions de nòmina.

  15. Les baixes motivades per malaltia professional, accident de treball, hospitalització o intervenció quirúrgica, s'ha de percebre el 100% del seu salari.

  16. En tot cas, el comunicat de baixa ha de presentar-se durant els primers 4 dies de la malaltia o accident, comú o professional.

    Article 9

    Plus caps de setmana

  17. S'estableix un plus d'import de 3.000 pessetes per dia, per compensar la feina prestada en dissabte.

  18. S'estableix un plus, d'import 5.000 pessetes per dia per compensar la feina prestada en diumenge.

  19. La percepció del plus per dissabte o diumenge està condicionada al fet que la prestació de la feina en aquells dies s'efectuï en un percentatge igual o superior al 80% de la jornada ordinària diària, sense que tingui dret a percebre'l per períodes de temps de prestació de serveis en aquells dies inferior a l'expressat percentatge.

  20. La percepció d'aquest plus no correspon, encara que superant aquell percentatge de la jornada ordinària quan la prestació de serveis en aquells dies tingui la consideració d'hores extraordinàries.

    Article 10

    Nòmines

    Els ingressos de nòmina dels treballadors s'ha de realitzar els dies 26 de cada mes, sempre que no caigui en dissabte, que s'ha d'efectuar el dia anterior. Els mesos de juny i desembre l'ingrés de nòmina s'ha de fer el dia 20, sempre que no caigui en dissabte, cas en el qual s'ha d'efectuar el dia anterior.

    Article 10 bis

    Bestretes

  21. Es poden concedir bestretes sense interès a compte de les retribucions que s'han de percebre durant el pròxim any de prestació de servei de fins a 400.000 pessetes per les causes taxades previstes en aquest article.

  22. No es pot concedir una nova bestreta fins que no s'hagi reintegrat completament l'anterior, sense que en cap cas pugui sol·licitar-se una nova bestreta per saldar en tot o en part l'anterior.

  23. El reintegrament s'ha d'efectuar mitjançant deducció de retribucions de l'interessat durant 24 mesos posteriors a la concessió, en quantitats proporcionals a la quantitat de bestreta concedida.

  24. Amb independència del termini màxim fixat de 24 mensualitats, els beneficiaris de la bestreta poden cancel·lar la quantitat pendent en el moment que ho considerin oportú o en els mesos de percepció de les pagues extraordinàries de juny i Nadal.

  25. S'estableixen com a dies de pagament de les bestretes els dies 5 i 15 de cada mes.

  26. Les causes taxades per les quals es pot obtenir una bestreta, que han de justificar-se oportunament, són les següents:

    6.1 Ulleres, ortopèdia i pròtesis dentals.

    6.2 Intervencions quirúrgiques no previstes a la Seguretat Social.

    6.3 Per despeses de desplaçament com a conseqüència de naixement i/o adopció de fills o filles, malaltia greu o mort de familiars, en els casos establerts en l'article 17.2 del present Conveni.

    6.4 Per danys de catàstrofe o desperfectes en l'habitatge del treballador.

    6.5 Per matriculació dels treballadors i dels seus fills a la universitat.

  27. No obstant el que es disposa en els paràgrafs anteriors, poden concedir-se bestretes sense interès a compte de les retribucions del mes següent a la seva concessió, quan la quantitat sol·licitada no superi les 50.000 pessetes, en aquest cas, la quantitat s'ha d'abonar immediatament i no necessita de cap causa justificant. No poden obtenir-se més de 2 bestretes d'aquest tipus durant l'any.

    Capítol 3

    Condicions de treball

    Secció 1

    Temps de treball

    Article 11

    Calendari laboral

  28. Considerant el calendari de festes oficials que cada any aprova la Generalitat de Catalunya, i a més les 2 festes locals de Badia del Vallès, s'han de confeccionar els respectius calendaris laborals per a les diferents seccions de l'Ajuntament.

  29. El calendari laboral del personal de jornada a torns s'ha d'establir mitjançant plantilles que han de ser conegudes pels interessats amb una antelació quadrimestral, i els de la Policia Local són de caràcter anual.

    Article 12

    Jornada laboral

  30. La jornada laboral és de 37,5 hores setmanals (1.672,5 hores anuals). Per raons de servei el nombre total d'hores...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR