Convenio colectivo - Personal Laboral del Ajuntament de Manresa, Barcelona

Inicio de Vigencia12 de Diciembre de 2002
Fin de Vigencia31 de Mayo de 2002
Publicado enDiari Oficial de la Generalitat de Catalunya nº 3780 de 12/12/02

RESOLUCIÓ TRE/3579/2002, de 31 de maig, per la qual es disposa la inscripció i la publicació del Conveni col-lectiu de treball del personal laboral de l'Ajuntament de Manresa per als anys 2001-2003 (codi de conveni núm. 0805012).

Vist el text del Conveni col-lectiu de treball del personal laboral de l'Ajuntament de Manresa, subscrit pels representants de l'empresa i dels treballadors el dia 26 de juny de 2001, i de conformitat amb el que disposa l'article 90.2 i 3 del Reial decret legislatiu 1/1995, de 24 de març, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de l'Estatut dels treballadors; l'article 2.b) del Reial decret 1040/1981, de 22 de maig, sobre registre i dipòsit de convenis col-lectius de treball; l'article 11.2 de la Llei orgànica 4/1979, de 18 de desembre, de l'Estatut d'autonomia de Catalunya, i altres normes d'aplicació,

Resolc:

-1 Disposar la inscripció del Conveni col-lectiu del personal laboral de l'Ajuntament de Manresa per als anys 2001-2003 (codi de conveni núm. 0805012) al Registre de convenis de la Delegació Territorial de Treball de Barcelona.

-2 Disposar que el text esmentat es publiqui en el Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya.

Barcelona, 31 de maig de 2002

Francisca Antolinos i Jiménez

Delegada territorial de Barcelona

Transcripció literal del text signat per les parts

CONVENI

col-lectiu de treball del personal laboral de l'Ajuntament de Manresa, per als anys 2001-2003

Preàmbul

Els recursos humans són l'actiu més important de qualsevol organització, i això fa que, en la gestió d'aquests recursos, l'Ajuntament de Manresa es marqui com a objectiu el de millorar l'eficàcia dels treballadors municipals, compaginant-ho amb la millora de les condicions de treball, la promoció professional, i donant un impuls a la seguretat i salut laboral.

El present Conveni col-lectiu és el document que recull l'acord negociat entre la corporació municipal i els representants dels treballadors. Per aquest motiu recull els principis inspiradors que l'informen, configurats amb el propòsit d'homogeneïtzar les condicions de treball de tots els treballadors municipals, conjugant-ho amb els principis de modernització de l'Administració municipal, com a instrument al servei dels ciutadans i ciutadanes.

Per aquest motiu intenta compaginar els principis que han d'inspirar l'organització i funcionament de l'Administració municipal, tal com són el treball en equip, la corresponsabilització, la motivació i el treball dirigit a la millora de la qualitat en la prestació dels serveis, amb els principis informadors de les polítiques de gestió dels recursos humans a les organitzacions.

Això fa que es posi especial èmfasi en l'aprovació i endegament de les eines que l'Administració té a l'abast per motivar i incentivar el personal, com són la implantació d'un pla de carrera per a la millora del grau personal, així com un pla de promoció dels nivells inferiors als grups de titulació immediatament superior, entre altres.

Les parts signants del Conveni consideren que els principis recollits a l'acord afavoreixen un marc de relacions laborals equitatiu i progressiu per al conjunt dels empleats de l'Ajuntament de Manresa, motiu pel qual s'ha negociat el present Conveni pensant sempre en ells com a nucli fonamental. Amb aquest objectiu, proposen la seva signatura amb la voluntat que en successius anys es millori i aprofundeixi tant el benestar laboral del personal com en la mateixa racionalització de la seva estructura en el marc del servei públic al ciutadà que és l'Ajuntament.

Capítol 1

Disposicions generals

Article 1

Àmbit personal

Aquest Conveni es d'aplicació al personal que, amb relació juridicolaboral, presta els seus serveis a l'Ajuntament de Manresa.

En conseqüència, resten inclosos en aquest Conveni:

  1. El personal contractat que ocupa lloc de treball a la plantilla de caràcter laboral, bé sigui amb relació indefinida o temporal d'interinitat per vacant.

  2. El personal contractat que ocupa lloc de treball vacant a la plantilla laboral de caràcter no permanent, amb modalitat contractual de caràcter temporal.

  3. El personal contractat excepcionalment fora de la plantilla, amb relació de caràcter temporal per exercir tasques esporàdiques, no habituals o ocasionals, derivades de tasques excepcionals o urgents.

    En resta exclòs:

  4. El personal contractat mitjançant convenis de col-laboració amb altres administracions públiques (Oficina de Treball de la Generalitat, Generalitat de Catalunya, Diputació...) per fomentar l'ocupació.

  5. Els treballadors/ores al servei de societats municipals, organismes autònoms, fundacions i òrgans de gestió diferenciada que es poguessin constituir.

    Article 2

    Àmbit temporal

    La vigència d'aquest Conveni serà des del dia 1 de gener de 2001 al 31 de desembre de 2003.

    Aquest Conveni quedarà prorrogat tàcitament per períodes d'1 any, excepte que fos objecte de denúncia per a la seva revisió (o rescissió en el cas d'incompatibilitat amb normes de rang superior que poguessin dictar-se) cosa que haurà de formular la representació que la proposi amb un mínim de 3 mesos d'anticipació a la data de venciment inicial o de qualsevol de les seves pròrrogues.

    Tot i que aquest Conveni es denunciï, fins al moment en què se n'aprovi un altre continuaran en vigor les clàusules contingudes en aquest acord.

    Durant el període transitori, els dubtes i qüestions que sorgeixin de l'aplicació d'aquest Conveni prorrogat es resoldran en el si de la Comissió Paritària de Seguiment prevista a l'article 4.

    Article 3

    Vinculació

    El conjunt de pactes que conté el present Conveni substitueix íntegrament les condicions tant econòmiques com de treball existents en el moment de la seva entrada en vigor. Per això, aquestes i qualsevol altres queden absorbides i compensades amb la nova regulació pactada independentment del seu origen, caràcter, naturalesa, denominació i quantia.

    Els acords pactats formen un tot orgànic i indivisible i, als efectes de la seva aplicació pràctica, seran considerats globalment.

    Article 4

    Comissió de Seguiment

    Correspon a la Comissió de Seguiment, Interpretació, Control i Desenvolupament del Conveni el compliment i l'aplicació puntual i estricta de totes les condicions pactades.

    Aquesta Comissió que serà paritària estarà formada per un màxim de 4 membres de la representació del personal i de les persones que designi la corporació, en igual nombre. Ambdues parts podran assistir acompanyats d'assessors.

    La Comissió de Seguiment es reunirà en sessió ordinària 1 cop cada 3 mesos i, en sessió extraordinària, en qualsevol altra ocasió a les 72 hores que una part ho demani a l'altra per escrit en què haurà de constar l'ordre del dia proposat per a la reunió. Excepcionalment, aquest termini de preavís podrà ser menor quan es demani justificadament.

    Article 5

    Norma supletòria

    Per a tot el que no es preveu ni es regula en aquest Conveni, s'aplicaran les disposicions vigents en cada moment.

    En cas de desavinença, les parts se sotmetran a la mediació o resolució del Consorci d'Estudis, Mediació i Conciliació a l'Administració Local (CEMICAL).

    Capítol 2

    Organització i condicions de treball

    Article 6

    Modalitats d'accés i participació del Comitè d'Empresa

    L'accés a l'Ajuntament de Manresa es realitzarà mitjançant les proves i procediments assenyalats a la normativa legal que la regula, i la seva materialització es programa amb l'oferta pública anual d'ocupació, que conté les places vacants a proveir.

    L'Ajuntament, tal com està establert legalment, realitzarà una reserva de llocs de treball, dintre de l'oferta pública anual d'ocupació, per ser cobertes per persones amb discapacitat.

    En tots els òrgans de selecció que judicaran les proves per a l'accés a llocs de treball vacants de la plantilla, l'Ajuntament designarà, a proposta del Comitè d'Empresa, un dels seus membres per actuar com a vocal, amb veu però sense vot.

    Els membres del Comitè d'Empresa participaran en la confecció de les bases de les convocatòries de proves d'accés. Aquesta participació es concretarà en la forma següent:

    Un cop redactades les bases, se'n farà lliurament a Comitè d'Empresa per tal que, si els/les seus membres ho estimen convenient, puguin presentar les al-legacions oportunes en el termini de 48 hores.

    El president/a del Comitè d'Empresa serà puntualment informat de la composició nominal dels tribunals de les proves d'accés, les bases de les convocatòries, lloc, data i hora de la realització dels exercicis.

    Es reconeix a les centrals sindicals representatives la facultat, prèvia petició per escrit, d'obtenir de la Unitat de Recursos Humans la informació complementària relativa a les incidències esdevingudes en la realització de les proves que signifiquin aclariment de dades, respectant els drets dels opositors/ores i obligant-se a la reserva sobre la informació obtinguda.

    S'estudiarà la possibilitat de poder incloure dins la plantilla persones que tinguin la condició legal de disminuïdes. A aquests efectes es procedirà a l'estudi de les places que per les característiques ho permetin, i se'n determinarà el percentatge que es cobrirà mitjançant procediment selectiu especial.

    Article 7

    Discussió pressupostària i oferta d'ocupació anual

    El Comitè d'Empresa i les centrals sindicals representatives rebran els criteris en base als quals es confeccionarà el projecte de pressupost del capítol 1, amb el temps prudencial necessari per tal de poder formular esmenes en tot allò que afecti les condicions de treball del personal de la corporació, perquè puguin ser tingudes en compte abans de l'aprovació del pressupost de la corporació.

    La plantilla serà la que en cada moment sigui adequada per al bon funcionament dels serveis públics que hagi d'atendre la corporació, sens perjudici de la creació d'oportunitats per a la promoció interna.

    L'oferta pública d'ocupació de l'Ajuntament de Manresa, abans de ser aprovada pel Ple, serà negociada amb les centrals sindicals representatives.

    En els processos de cobertura de vacants, la...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR