Convenio colectivo - Ajuntament de Campdevànol, Gerona
Inicio de Vigencia | 29 de Abril de 2003 |
Fin de Vigencia | 12 de Marzo de 2003 |
Publicado en | Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya nº 3873 de 29/04/03 |
RESOLUCIÓ TIC/1113/2003, de 12 de març, per la qual s'ordena la inscripció, el dipòsit i la publicació del Conveni col-lectiu de treball del personal laboral de l'Ajuntament de Campdevànol, amb vigència des de l'1.7.2002 fins al 31.12.2003 (codi de conveni núm. 1701842).
Vist el text del Conveni col-lectiu de treball del personal laboral de l'Ajuntament de Campdevànol subscrit d'una banda pels representants de l'Ajuntament, i de l'altra pels del personal laboral el dia 21 d'octubre de 2002, i d'acord amb el que estableixen els articles 90.2 i 90.3 del Reial decret legislatiu 1/1995, de 24 de març, pel qual s'aprova el Text refós de l'Estatut dels treballadors; el Decret de la Generalitat de Catalunya 326/1998, de 24 de desembre; l'article 11.2 de la Llei orgànica 4/1979, de 18 de desembre, de l'Estatut d'autonomia de Catalunya, i altres normes concordants,
Resolc:
.1 Ordenar la inscripció del Conveni col-lectiu de treball del personal laboral de l'Ajuntament de Campdevànol amb vigència des de l'1.7.2002 fins al 31.12.2003 al Registre de convenis de la Subdirecció General d'Afers Laborals i d'Ocupació a Girona (codi de conveni núm. 1701842).
.2 Ordenar-ne el dipòsit a l'oficina corresponent d'aquesta Subdirecció General.
.3 Disposar que el Conveni esmentat es publiqui al DOGC.
Notifiqueu aquesta Resolució a la Comissió Negociadora del Conveni.
Girona, 12 de març de 2003
Montserrat González i Falcó
Subdirectora general d'Afers Laborals
i d'Ocupació a Girona en funcions
Transcripció literal del text signat per les parts
CONVENI
de condicions de treball del personal laboral de l'Ajuntament de Campdevànol 2002-2003
Capítol 1
Condicions generals
Article 1
Finalitat
El present Conveni té com a objectiu primordial, que ha de presidir la seva interpretació, assolir les finalitats següents:
-
La unificació de la normativa reguladora de les condicions de treball del personal laboral al servei de l'Ajuntament de Campdevànol, per solucionar els problemes de tot ordre que planteja la multiplicitat de reglamentacions de treball aplicables als esmentats treballadors, d'acord amb la diversitat de les activitats que realitzen.
-
L'assimilació del règim jurídic del personal laboral al del personal funcionari en tot allò que permeti la seva especial naturalesa i condició.
Article 2
Àmbit personal i funcional
El contingut d'aquest Conveni s'ha d'aplicar a tot el personal contractat amb règim laboral que presta els seus serveis a l'Ajuntament de Campdevànol.
Article 3
Àmbit temporal
Aquest Conveni entra en vigor, una vegada firmat per la Mesa de Negociació, a partir de la seva aprovació definitiva pel Ple Municipal. Té vigència des de l'1 de juliol de 2002 fins al 31 de desembre del 2003. Les pagues pactades pel 2002 s'han de cobrar amb efectes de l'1 de juliol.
Article 4
Denúncia i pròrroga del Conveni
Aquest Conveni s'ha de prorrogar tàcitament per anys naturals, sempre que no sigui denunciat per alguna de les parts amb almenys 3 mesos d'antelació des de la seva finalització.
Article 5
Condicions més beneficioses i garantia personal
Aquest Conveni no afecta les condicions més beneficioses del personal que siguin vigents en virtut de disposicions legals, normes convencionals o usos i costums.
Article 6
Comissió Paritària d'Interpretació
Aquest Conveni s'ha d'interpretar d'acord amb el sentit gramatical de les seves clàusules i tenint en compte els objectius que es persegueixen en signar-lo.
En un termini de 15 dies a partir de l'aprovació del Conveni s'haurà de constituir una Comissió Paritària integrada per 2 representants dels treballadors laborals i 2 per l'empresa. Ambdues parts poden utilitzar els serveis de 2 assessors, amb veu i sense vot. Les reunions de la Comissió s'han de realitzar a petició de qualsevol de les parts, dins del terme de 7 dies a partir de la petició i en el dia i hora convingut per ambdues parts.
La Comissió ha de començar a reunir-se a partir del 2n trimestre de 2002 per analitzar temes de matèria de personal amb la finalitat d'homogeneïtzar criteris relatius a les promocions de personal, la productivitat, la valoració dels llocs de treball, la formació contínua, els fons socials, la flexibilitat horària, el compliment d'obligacions laborals, la seguretat i higiene i d'altres que es puguin proposar.
Capítol 2
Condicions econòmiques
Article 7
Retribucions
L'increment retributiu per a l'any 2002 és el que estableix la Llei de pressupostos de l'Estat respecte de les retribucions corresponents a l'exercici 2001. Així com les pel 2003.
Les quanties de les retribucions bàsiques, triennis i nivells de CD són per a l'any 2002 les que figuren en l'Annex 1.
Les retribucions íntegres per a cadascuna de les categories per a l'exercici 2002 són les que figuren en l'Annex 2 d'aquest Conveni.
L'estructura salarial definitiva s'ha de reflectir en la plantilla municipal que ha de definir les retribucions que corresponguin a cada lloc de treball.
Article 8
Sou i pagues extraordinàries
El sou queda determinat pel grup d'assimilació que, a nivell de plantilla, tingui establerta la plaça que ocupi el treballador. Els diferents grups d'assimilació estan determinats en l'art. 25 de la Llei 30/1984, de mesures per a la reforma de la Funció pública, i la quantia del sou l'estableix anualment la Llei de pressupostos generals de l'Estat.
Les pagues extraordinàries són 2 en l'exercici 2002 i es meriten els mesos de juny i desembre. L'import és la suma del sou base, l'antiguitat, i un augment lineal de 30,50 euros per a tot el personal. En cada paga. Pel 2003 les pagues esmentades de juny i desembre han d'augmentar en 45,08 euros més cadascuna. El treballador de nou ingrés ha de percebre la part proporcional al temps treballat. Tanmateix, el personal que treballa a temps parcial l'hi correspon la seva part proporcional.
Article 9
Antiguitat
La valoració de l'antiguitat ha de ser d'acord amb els triennis i pels imports fixats per al personal funcionari en la Llei de Pressupostos de l'Estat segons els diferents grups. Es meriten des de la data d'ingrés.
Article 10
Complement de destí
És el concepte retributiu destinat a remunerar el lloc de treball que s'exerceixi, segons el nivell assignat pel Ple Municipal.
Els complements de destí mínims fixats en funció dels grups de titulació són a partir de l'1 de juliol de 2002, els següents:
Grup A: 22
Grup B: 18
Grup C: 14
Grup D: 12
Grup E: 10
Tot això sens perjudici que per disposicions de caràcter normatiu s'estableixin altres mínims superiors als assenyalats anteriorment.
Article 11
Complement específic
El complement específic està destinat a retribuir les condicions particulars d'alguns llocs de treball en atenció a la seva especial dificultat tècnica, dedicació, incompatibilitat, responsabilitat, perillositat o penositat. La quantia és la fixada pel Ple Municipal i ha de figurar en un catàleg derivat de la plantilla i ordenat per llocs de treball. De l'esmentat catàleg, se n'ha de lliurar còpia al delegat de personal que, així mateix, ha de rebre informació de totes les variacions que es produeixin per noves assignacions.
Per l'any 2002 el personal de brigades i netejadores tenen un plus de 33,06 euros si fan tota la jornada. A la resta la part proporcional al temps de treball.
Article 12
Complement de productivitat
Tal com està establert en la normativa vigent, el Ple Municipal ha d'aprovar la quantitat global corresponent a complement o plus de productivitat.
La distribució individual de l'esmentat complement la realitza l'òrgan municipal que tingui atribuïda l'esmentada competència.
Les quantitats que es concedeixin per aquest concepte han de ser de coneixement públic de tot el personal, així com del delegat de personal.
Poden revisar-se els conceptes d'aplicació del complement de productivitat per incorporar-los a l'estructura estable del complement específic quan les característiques del lloc de treball així ho aconsellin.
Article 13
Gratificacions per serveis extraordinaris
En casos excepcionals, es pot requerir el personal municipal per portar a terme treballs fora de la jornada habitual, per imprevistos o causes de força major. En la resta de casos, per necessitats específiques del servei, i sempre que sigui possible, l'oferiment de serveis especials o extraordinaris s'ha de fer a tot el personal que estigui en condicions de fer-los.
Per aconseguir una reducció en la prestació dels esmentats serveis extraordinaris, s'estableix la necessitat d'autorització prèvia per part de l'àrea corresponent, i es fixa en 80 el nombre màxim d'hores extraordinàries per treballador en el període d'1 any.
En aquells casos en què en un determinat servei es realitzi un nombre excessiu d'hores extraordinàries, la Comissió Paritària d'Interpretació del Conveni pot proposar la reorganització de l'esmentat servei.
La valoració del pagament dels serveis especials o extraordinaris en el període de vigència del Conveni s'ha de realitzar a partir de l'aprovació del Conveni pel Ple Municipal, prenent com a referència les quantitats per hora següents (imports en euros):
G = grup; H = hora normal; HE = hora extra; HFN = hora festiva o nocturna.
G
H
HE
HFN
Únic
10,83
14,42
Festa Major
24,04
o 2 dies de festa
De comú acord amb el treballador afectat, els serveis extraordinaris també es poden compensar amb hores o dies de descans. La compensació és d'1.30 hores per cada hora extraordinària i de 2 hores si els serveis extraordinaris són nocturns o festius.
Article 14
Indemnitzacions per raó del servei
S'estableixen les quantitats per indemnitzacions per raó del servei següents (imports en euros):
G = grup; DR = dieta reduïda; DC = dieta completa; A = allotjament.
G
DR
DC
A
Únic
12,32
24,64
31,85
La dieta reduïda de manutenció es merita quan s'efectua un menjar fora de la residència i equival al 50% de la dieta completa de manutenció.
La dieta completa de manutenció es merita quan...
Para continuar leyendo
Solicita tu prueba