Convenio colectivo - Ajuntament de Mataró personal laboral, Cataluña

Inicio de Vigencia21 de Mayo de 2003
Fin de Vigencia12 de Noviembre de 2002
Publicado enDiari Oficial de la Generalitat de Catalunya nº 3888 de 21/05/03

RESOLUCIÓ TIC/3969/2002, de 12 de novembre, per la qual es disposa la inscripció i la publicació del Conveni col-lectiu de treball del personal laboral de l'Ajuntament de Mataró per als anys 2000-2003 (codi de conveni núm. 0800072).

Vist el text del Conveni col-lectiu de treball del personal laboral de l'Ajuntament de Mataró, subscrit pels representants de l'empresa i dels seus treballadors el dia 28 de juny de 2002, i de conformitat amb el que disposa l'article 90.2 i 3 del Reial decret legislatiu 1/1995, de 24 de març, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de l'Estatut dels treballadors; l'article 2.b) del Reial decret 1040/1981, de 22 de maig, sobre registre i dipòsit de convenis col-lectius de treball; l'article 11.2 de la Llei orgànica 4/1979, de 18 de desembre, de l'Estatut d'autonomia de Catalunya, i altres normes d'aplicació,

Resolc:

.1 Disposar la inscripció del Conveni col-lectiu de treball del personal laboral de l'Ajuntament de Mataró per als anys 2000-2003 (codi de conveni núm. 0800072) al Registre de convenis de la Delegació Territorial de Treball de Barcelona.

.2 Disposar que el text esmentat es publiqui al Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya.

Barcelona, 12 de novembre de 2002

Francisca Antolinos i Jiménez

Delegada territorial de Barcelona

Transcripció literal del text signat per les parts

CONVENI

col-lectiu de treball del personal laboral de l'Ajuntament de Mataró per als anys 2000-2003

Capítol 1

Disposicions generals

Article 1

Àmbit personal

Aquest Conveni afecta totes les persones que, amb relació jurídica laboral de qualsevol tipus, presten serveis a l'Ajuntament de Mataró.

També s'aplica al personal laboral que presta els seus serveis en organismes autònoms municipals mentre aquests no tinguin conveni propi i es vulguin acollir al de l'Ajuntament de Mataró.

Article 2

Àmbit territorial

Les normes d'aquest Conveni afecten els centres de treball que depenen de l'Ajuntament de Mataró, sigui quina sigui la situació geogràfica.

Article 3

Àmbit temporal

Aquest Conveni entrarà en vigor a partir del moment que l'aprovi el Ple de l'Ajuntament, amb efectes des de l'1 de gener de 2000. La durada del Conveni serà fins al 31 de desembre de 2003 i es prorrogarà fins que no s'arribi a un nou acord.

Article 4

Clàusula de garantia

Les condicions pactades en aquest Conveni es consideren mínimes i, consegüentment, qualsevol pacte anterior o posterior que sigui més favorable i qualsevol millora legal prevalen sobre el que s'hi estableix.

Article 5

Vinculació a la totalitat

Aquest Conveni constitueix un tot únic i indivisible basat en l'equilibri de les recíproques obligacions i mútues contraprestacions assumides i pactades per les parts i, per tant, cap de les obligacions i contraprestacions esmentades no poden ser considerades aïlladament.

Article 6

Comissió Paritària de seguiment

Per tenir coneixement dels conflictes derivats de l'aplicació i la interpretació, amb caràcter general, d'aquest Conveni i resoldre'ls, es designa la Comissió Paritària de seguiment.

Les funcions de la Comissió Paritària de seguiment són:

  1. Controlar el compliment dels acords i els resultats d'aplicar-los.

  2. Interpretar els acords en cas de discrepàncies.

  3. Negociar les propostes presentades per l'Ajuntament en relació amb:

    1. Bases generals per a la provisió de places.

    2. El Reglament de provisió de llocs de treball.

    3. Modificacions de la relació de llocs de treball.

    4. El marc laboral general que integra el personal de l'Ajuntament i el dels organismes autònoms en qüestions bàsiques de les relacions laborals.

  4. Elaborar els criteris de funcionament del fons social.

    Integren aquesta Comissió 8 membres i els suplents respectius, 4 dels quals representen la corporació municipal i 4 el col-lectiu de treballadors/ores de l'Ajuntament. La Comissió s'ha de reunir amb caràcter ordinari un cop cada mes i amb caràcter extraordinari quan ho sol-liciti la meitat dels representants d'alguna de les parts per mitjà d'escrit en què consti l'ordre del dia proposat.

    Article 7

    Submissió al Consorci d'Estudis, Mediació i Conciliació a l'Administració Local (CEMICAL)

    Les parts negociadores d'aquest Conveni convenen sotmetre a l'òrgan de mediació i conciliació Consorci d'Estudis, Mediació i Conciliació a l'Administració Local (CEMICAL) les qüestions en què no hi hagi acord en relació amb la seva aplicació o interpretació, ni tan sols a través de la Comissió Paritària d'interpretació del Conveni, tant si estan regulades en aquest instrument de negociació col-lectiva com si afecten el règim establert al conjunt de la normativa laboral.

    La submissió al CEMICAL requerirà acord previ entre ambdues parts.

    Per tant, es reconeix al CEMICAL la seva funció de resolució extrajudicial dels conflictes que hi pugui haver durant la vigència o pròrroga del Conveni.

    L'eficàcia per a les parts dels acords presos per la Junta de Mediació i Conciliació (o un altre òrgan competent del CEMICAL) serà la que determinin les normes de funcionament del mateix CEMICAL.

    Capítol 2

    Cobertura de places i provisió de llocs

    Article 8

    Accés a la relació laboral

    1. Personal laboral fix

      L'accés a places laborals de caràcter fix a l'Ajuntament de Mataró es fa mitjançant les proves i procediments assenyalats en la normativa legal que el regula i garantint el compliment dels principis constitucionals d'igualtat, mèrit, capacitat i publicitat. El nombre de places per cobrir amb personal laboral permanent es concreta mitjançant l'oferta d'ocupació pública anual.

      La modalitat d'accés habitual és lliure o per promoció interna. El sistema de selecció normal és el concurs oposició.

    2. Personal laboral temporal

      En la contractació de personal laboral temporal també s'han de garantir els principis constitucionals d'igualtat, mèrit, capacitat i publicitat. En conseqüència, s'estableix un procés de selecció específic, en què el sistema de selecció és el concurs. Així mateix, poden utilitzar-se les llistes d'espera constituïdes després d'aquest procés, o bé les llistes d'espera resultants del darrer procés de selecció fet, per cobrir amb caràcter fix places de la mateixa o similar categoria.

      Les convocatòries de concurs públic per a les contractacions de caràcter temporal s'han de regir per les bases marc que elaborarà la Comissió Paritària durant l'exercici 2002. Si és necessari, contindran bases específiques, d'acord amb la tipologia de la plaça per cobrir, que no podran contravenir el disposat en les bases marc.

      Les contractacions laborals temporals s'han d'ajustar al que disposa l'Estatut dels treballadors per a cada modalitat de contractació. Quan la contractació es faci per cobrir una vacant a la plantilla mentre es realitza el procés de selecció per a la seva cobertura definitiva, l'Ajuntament haurà de fer la convocatòria per cobrir-la definitivament durant un període màxim de 2 anys, prèvia inclusió en l'oferta d'ocupació pública.

    3. Període de prova

      Si les bases de selecció ho determinen o es fixa en el moment de la contractació, es podrà establir un període de prova de la durada següent:

      Grups de titulació A i B: fins a 6 mesos.

      Grups de titulació C i D: fins a 3 mesos.

      Grup de titulació E: fins a 2 mesos.

      Aquest període no s'establirà si la persona contractada ja ha cobert un lloc de treball de les mateixes o similars funcions, en qualsevol modalitat de contractació o interinatge, durant un període mínim igual a l'establert per al seu grup de titulació. Si el període de contractació anterior és inferior al període de prova, aquest es realitzarà només per la diferència.

      El/la cap jeràrquic tindrà la responsabilitat de fer l'avaluació durant el període de prova i, durant aquest període, sense necessitat d'esgotar-lo, emetrà un informe de seguiment i un informe de conclusions, que es trametran a la persona afectada.

      El període de prova quedarà interromput en les situacions d'incapacitat temporal, maternitat, adopció o acolliment i vacances que afectin el personal en període de prova.

    4. Llistes d'espera

      Tal com s'assenyala a l'aparat anterior, en els processos de selecció de personal laboral fix i de provisió de llocs de treball es podran crear llistes d'espera per cobrir les vacants sobrevingudes i també es podran crear llistes d'espera després d'un procés de selecció de personal temporal.

      Aquestes llistes s'hauran d'ordenar d'acord amb la puntuació i tindran un període de vigència de 2 anys.

      Un cop elaborades, es penjaran al tauler d'anuncis i el Servei de Recursos Humans facilitarà còpia a totes les persones interessades que les demanin.

      Si les bases de la convocatòria ho preveuen, podrà mantenir-se una entrevista amb les persones candidates de la llista d'espera per tal d'assegurar al màxim la idoneïtat de la persona per al lloc que s'ha de cobrir. Aquesta circumstància s'haurà de fer constar en la resolució que aprovi la llista d'espera. Per dur a terme l'entrevista es respectarà l'ordre de puntuacions i s'entrevistarà com a màxim 5 persones. Serà present a l'entrevista un membre del Comitè de Laborals.

      Quan a una persona de la llista d'espera se li ofereixi una contractació temporal i no l'accepti, mantindrà el lloc a la llista sempre que acrediti de forma suficient els motius de la no-acceptació.

      De forma excepcional, quan no hi hagi ningú disponible de les llistes d'espera pròpies, l'Ajuntament podrà fer servir les llistes d'espera dels seus organismes autònoms. També de forma excepcional, quan no hi hagi ningú disponible de les llistes d'espera pròpies, només per a contractacions fora de plantilla i de curta durada o de substitució que també es prevegin de curta durada, podrà contractar-se personal provinent de plans d'ocupació o de llistes d'espera d'aquests plans.

      Article 9

      Promoció interna com a modalitat d'accés per cobrir vacants amb contracte indefinit

    5. Als efectes de concretar el que estableix l'article 24 de l'Estatut dels treballadors, l'Ajuntament de Mataró facilitarà la promoció interna dels seus treballadors/ores, que consistirà en l'ascens del...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR