Convenio colectivo - Ajuntament de Balenyà, Cataluña

Inicio de Vigencia10 de Junio de 2003
Fin de Vigencia22 de Abril de 2003
Publicado enDiari Oficial de la Generalitat de Catalunya nº 3901 de 10/06/03

RESOLUCIÓ TIC/1762/2003, de 22 d'abril, per la qual es disposa la inscripció i la publicació del Conveni col-lectiu de treball del personal laboral de l'Ajuntament de Balenyà per als anys 2003 i 2004 (codi de conveni núm. 0812542).

Vist el text del Conveni col-lectiu de treball del personal laboral de l'Ajuntament de Balenyà, subscrit pels representants de l'empresa i dels seus treballadors el dia 24 de gener de 2003, i de conformitat amb el que disposen els articles 90.2 i 3 del Reial decret legislatiu 1/1995, de 24 de març, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de l'Estatut dels treballadors; l'article 2.b) del Reial decret 1040/1981, de 22 de maig, sobre registre i dipòsit de convenis col-lectius de treball; l'article 11.2 de la Llei orgànica 4/1979, de 18 de desembre, de l'Estatut d'autonomia de Catalunya; el Reial decret 2342/1980, de 3 d'octubre, sobre transferència de serveis de l'Estat a la Generalitat de Catalunya en matèria de mediació, arbitratge i conciliació; el Decret 326/1998, de 24 de desembre, de reestructuració de les delegacions territorials del Departament de Treball; el Decret 253/2002, de 4 de novembre, de fusió del Departament de Treball amb el d'Indústria, Comerç i Turisme, i el Decret 284/2002, de 12 de novembre, de reestructuració parcial de diversos departaments de la Generalitat,

Resolc:

.1 Disposar la inscripció del Conveni col-lectiu de treball del personal laboral de l'Ajuntament de Balenyà per als anys 2003 i 2004 (codi de conveni núm. 0812542) al Registre de convenis de Barcelona de la Subdirecció General d'Afers Laborals i d'Ocupació.

.2 Disposar que el text esmentat es publiqui al DOGC.

Barcelona, 22 d'abril de 2003

Francisca Antolinos i Jiménez

Subdirectora general d'Afers Laborals i d'Ocupació a Barcelona

Transcripció literal del text signat per les parts

CONVENI

col-lectiu de treball del personal laboral de l'Ajuntament de Balenyà per als anys 2003 i 2004

Capítol 1

Disposicions generals

Article 1

Àmbit territorial i personal

  1. El present Conveni afecta el personal laboral de l'Ajuntament de Balenyà integrat en la seva plantilla així com el personal del Patronat Municipal d'Esports.

  2. Resta exclòs d'aquest Conveni el personal eventual de confiança i assessorament especial.

    Article 2

    Àmbit temporal

  3. La vigència d'aquest Conveni serà de 2 anys, de l'1 de gener de 2003 al 31 de desembre de 2004, excepte aquells articles en els quals s'especifiqui una data de vigència diferent.

  4. Aquest Conveni quedarà prorrogat tàcitament per períodes anuals successius, llevat de denúncia expressa d'una de les parts, que efectuarà per escrit la part denunciant a l'altra, amb expressió de les matèries objecte de denúncia i negociació, i amb l'antelació d'1 mes a la data de fi de la vigència del Conveni.

  5. Això no obstant, en l'endemig de l'aprovació d'un nou conveni, el present mantindrà la seva vigència en totes aquelles previsions que fàcticament i jurídicament siguin de possible aplicació.

  6. El present Conveni serà vàlid quan, degudament signat per les parts, hagi estat aprovat pel Ple de la corporació.

    Article 3

    Clàusula de garantia, compensació i absorció

  7. Es garanteix el respecte als drets legalment adquirits per qualsevol acord o disposició anterior a l'entrada en vigor d'aquest Conveni que no vulneri la legalitat vigent, a nivell administratiu o econòmic. Qualsevol acord posterior més favorable prevaldrà sobre el que s'estableix en aquest Conveni, tenint en compte que per a la seva validesa i eficàcia serà necessària l'aprovació expressa i formal dels òrgans competents, en el seu àmbit respectiu.

  8. Les condicions i millores resultants d'aquest Conveni són compensables en la seva totalitat amb les que anteriorment fossin vigents mitjançant condicions pactades, acord de la corporació, imperatiu legal de qualsevol naturalesa o qualsevol altre motiu.

    Article 4

    Comissió Paritària de Seguiment

  9. Queda constituïda la Comissió Paritària de Seguiment d'aquest Conveni, formada per 4 persones: 2 representants dels treballadors, elegits per aquests, i com a representants de la corporació 2 persones designades per l'alcalde.

  10. La Comissió realitzarà reunions ordinàries semestralment, i extraordinàriament, a petició d'alguna de les parts, quan sigui necessari, sempre que sigui possible en el termini de 4 dies hàbils comptats a partir de la petició.

  11. Les funcions de la Comissió Paritària de Seguiment seran l'estudi, interpretació, seguiment i vigilància del Conveni, conciliació en els conflictes o discrepàncies sobre aquest i posterior desenvolupament dels pactes que figuren en el present Conveni.

  12. Actuarà com a secretari de la Comissió una persona designada per la corporació, sense veu i sense vot.

  13. Les normes de funcionament de la Comissió Paritària de Seguiment s'establiran de mutu acord.

  14. En el cas de manca d'acord respecte als temes plantejats al si de la Comissió, d'acord amb les seves funcions, ambdues parts els plantejaran novament davant el CEMICAL a petició de qualsevol de les parts.

    Capítol 2

    Condicions de treball

    Article 5

    Modalitats d'accés a la funció pública i participació dels representants del personal

  15. L'accés a la funció pública de l'Ajuntament de Balenyà es realitzarà mitjançant les proves i els procediments assenyalats a la normativa legal que la regula, i la seva materialització es programa en l'oferta d'ocupació pública anual, que conté les places vacants a proveir.

  16. En tots els tribunals que judicaran les proves d'accés a les places vacants de la plantilla, l'Ajuntament designarà un membre de la plantilla a proposta dels representants sindicals, per actuar com a vocal. L'esmentat representant del personal haurà de tenir titulació acadèmica o professional d'igual o superior nivell a l'exigida per accedir a la plaça que es convoqui.

  17. El representant sindical del personal laboral serà puntualment informat de la composició nominal dels tribunals, les proves d'accés, les bases de les convocatòries, el lloc, data i hora dels exercicis i les incidències esdevingudes.

    Article 6

    Contractació temporal

  18. Els contractes de treball amb caràcter temporal s'efectuaran mitjançant proves públiques amb bases ajustades als continguts mínims fixats per la normativa legal vigent. Així mateix la corporació contractarà treballadors sense seguir els tràmits de convocatòria pública en els casos de màxima urgència i per a necessitats del servei, d'acord amb els requisits legalment establerts.

  19. Les convocatòries específiques podran incloure entrevistes amb els candidats per determinar-ne el nivell de formació, comprovacions de caràcter pràctic per valorar els nivells d'experiència i/o proves de caràcter psicotècnic per valorar capacitats i adequacions als llocs a proveir.

    Article 7

    Discussió pressupostària i oferta d'ocupació anual

  20. Els representants sindicals del personal laboral i les centrals sindicals representatives rebran el projecte de pressupost del capítol 1, per poder formular esmenes en tot allò que afecti les condicions de treball dels funcionaris de la corporació, que puguin ser tingudes en compte abans de l'aprovació del pressupost de la corporació.

  21. La plantilla serà la que en cada moment resulti adequada per al bon funcionament dels serveis públics que hagi d'atendre la corporació.

    Article 8

    Definició del lloc de treball i de funcions

    La llista de llocs de treball de l'Ajuntament establirà per a cada lloc de treball tipus les especificacions següents:

    1. La denominació i el seu enquadrament orgànic.

    2. Les característiques essencials del lloc, incloent-hi les funcions atribuïdes.

    3. Els requisits exigits per ocupar-lo.

    4. La forma de provisió.

    5. Les característiques retributives.

    6. El nivell de classificació.

    La corporació facilitarà a tot treballador o central sindical representativa que ho sol-liciti la definició corresponent del seu lloc de treball i les seves funcions específiques. La resposta a aquesta sol-licitud es donarà en un temps màxims de 2 mesos des de la data de la seva recepció al Registre general de la corporació.

    Article 9

    Canvis organitzatius

    Les modificacions de les condicions de treball dels treballadors com a conseqüència d'un canvi organitzatiu requeriran que siguin informades als representants sindicals, en els aspectes relatius a les condicions de treball resultants així com les mesures d'adaptació, pel que fa a la formació i el reciclatge que siguin necessaris.

    Article 10

    Valoració de llocs de treball

    Durant la vigència del present Conveni es durà a terme la implantació de la valoració de llocs de treball, la qual tindrà efectes d'aplicació des de l'1 de gener de l'any 2003.

    Article 11

    Jornada de treball

    La jornada de treball del personal laboral serà la que, en cada moment, estableixi la llei amb caràcter general per a la funció pública.

    El calendari laboral és l'instrument tècnic mitjançant el qual s'estableix la distribució de la jornada i els horaris a efectuar pel personal. Anualment s'aprovarà el calendari d'acord amb aquestes normes, prèvia negociació amb els representants dels treballadors.

    El descans setmanal mínim serà preferiblement de 48 hores continuades.

    Amb caràcter general, la jornada laboral serà de dilluns a divendres. El descans setmanal de 2 dies es gaudirà, preferentment, en dissabte i diumenge. El calendari anual i els quadres de serveis establiran els períodes de descans setmanal per a cada un dels col-lectius de la corporació.

    S'estableix un temps de descans en jornada continuada, computable com a jornada de treball efectiu, de 30 minuts diaris. Els responsables dels serveis establiran la franja horària en la qual haurà de gaudir d'aquest descans cada un dels treballadors de la corporació, atenent les necessitats del servei.

    Per establir l'equivalència de jornada anual dels col-lectius subjectes a jornades especials o distribució irregular de la jornada, s'aplicarà el següent càlcul: els dies naturals de l'any menys 23 dies laborables corresponents a vacances; menys el total de festius així establerts al...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR