Convenio colectivo - Personal Laboral del Ajuntament de Vallgorguina, Barcelona

Inicio de Vigencia26 de Junio de 2003
Fin de Vigencia11 de Abril de 2003
Publicado enDiari Oficial de la Generalitat de Catalunya nº 3912 de 26/06/03

RESOLUCIÓ TIC/1906/2003, d'11 d'abril, per la qual es disposa la inscripció i la publicació del Conveni col·lectiu de treball del personal laboral de l'Ajuntament de Vallgorguina per als anys 2002 i 2003 (codi de conveni núm. 0810372).

Vist el text del Conveni col·lectiu de treball del personal laboral de l'Ajuntament de Vallgorguina, subscrit pels representants de l'empresa i dels seus treballadors el dia 14 de gener de 2002, i de conformitat amb el que disposa l'article 90.2 i 3 del Reial decret legislatiu 1/1995, de 24 de març, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de l'Estatut dels treballadors; l'article 2.b) del Reial decret 1040/1981, de 22 de maig, sobre registre i dipòsit de convenis col·lectius de treball; l'article 11.2 de la Llei orgànica 4/1979, de 18 de desembre, de l'Estatut d'autonomia de Catalunya; el Reial decret 2342/1980, de 3 d'octubre, sobre transferència de serveis de l'Estat a la Generalitat de Catalunya en matèria de mediació, arbitratge i conciliació; el Decret 326/1998, de 24 de desembre, de reestructuració de les delegacions territorials del Departament de Treball; el Decret 253/2002, de 4 de novembre, de fusió del Departament de Treball amb el d'Indústria, Comerç i Turisme, i el Decret 284/2002, de 12 de novembre, de reestructuració parcial de diversos departaments de la Generalitat,

Resolc:

.1 Disposar la inscripció del Conveni col·lectiu de treball del personal laboral de l'Ajuntament de Vallgorguina per als anys 2002 i 2003 (codi de conveni núm. 0810372) al Registre de convenis de Barcelona de la Subdirecció General d'Afers Laborals i d'Ocupació.

.2 Disposar que el text esmentat es publiqui al DOGC.

Barcelona, 11 d'abril de 2003

Francisca Antolinos i Jiménez

Subdirectora general d'Afers Laborals

i d'Ocupació a Barcelona

Transcripció literal del text signat per les parts

CONVENI

col·lectiu de treball del personal laboral de l'Ajuntament de Vallgorguina per als anys 2002 i 2003.

Capítol 1

Disposicions generals

Article 1

Àmbit personal

  1. Aquest Conveni afectarà tot el personal al servei de l'Ajuntament de Vallgorguina.

  2. Queden exclosos de l'àmbit personal d'aquest Conveni el personal que exerceixi càrrecs de confiança i d'assessorament especial i aquelles relacions contractuals i de serveis en règim de dret administratiu.

  3. Aquest Conveni no afecta les condicions més beneficioses per als treballadors que siguin vigents amb anterioritat per disposicions legals, normes convencionals o usos i costums.

    Article 2

    Vigència

  4. Els presents acords tindran una durada de 2 anys, de l'1 de gener de 2002 al 31 de desembre de 2003, llevat dels apartats referents al calendari laboral.

  5. Aquest Conveni es prorrogarà tàcitament per anys naturals en el supòsit que no sigui objecte de denúncia per qualsevol de les parts 1 mes abans del seu termini.

  6. Un cop denunciat aquest Conveni, continuarà en vigor fins que no s'aconsegueixi un altre que el substitueixi.

  7. Aquest Conveni entrarà en vigor un cop aprovat per la corporació amb efectes des del dia 1 de gener de 2002.

    Article 3

    Règim interior

  8. Els empleats de l'Ajuntament de Vallgorguina, pel caràcter de les seves funcions, estan inclosos en el règim d'incompatibilitats legals vigent.

    Per al desenvolupament de les seves tasques hauran d'observar discreció i secret professionals en els assumptes que coneguin per raó del seu càrrec i no podran utilitzar aquestes dades en benefici propi o de tercers.

  9. És obligació de tots els empleats tenir la màxima diligència i correcció de cara al públic, als seus companys, subordinats, caps i membres de la corporació.

  10. Així mateix, hauran de complir el seu horari de treball amb puntualitat i desenvolupar les seves funcions i obligacions amb la màxima iniciativa pròpia i amb l'acatament de les directrius i les instruccions dels seus caps i responsables directes.

    Article 4

    Comissió Paritària

  11. Es crearà la Comissió Paritària del Conveni en el termini de 15 dies comptats des de l'aprovació d'aquest Conveni, com a òrgan d'interpretació, arbitratge, conciliació i de vigilància del seu compliment.

    Les seves funcions, a més de la interpretació i vigilància de les qüestions aquí regulades, són:

    a) Arbitratge de les qüestions que les parts sotmetin a la seva consideració.

    b) D'altres que li siguin encomanades per aquest Conveni.

  12. La Comissió Paritària estarà integrada per 2 persones designades per la corporació i 2 per la representació del personal. Hi podran assistir els delegats de les seccions sindicals amb representació a l'Ajuntament que estiguin legalment constituïdes, amb veu però sense vot.

  13. Actuarà com a secretari de la Comissió una persona designada per la corporació. S'aixecaran actes de les reunions, i els seus acords seran de compliment obligatori.

  14. La Comissió Paritària es reunirà un cop al mes, l'últim divendres, i a petició d'una de les parts, quan sigui necessari, sempre que sigui possible en el termini de 2 dies hàbils comptats a partir de la petició.

  15. En cas de manca d'acord al si de la Comissió Paritària sobre la interpretació i/o aplicació del present Conveni així com qualsevol norma legal o reglamentària d'aplicació, ambdues parts negociadores acorden expressament i voluntàriament sotmetre la discrepància als procediments de conciliació i mediació establerts pel Consorci d'Estudis, Mediació i Conciliació a l'Administració Local (CEMICAL), a petició de qualsevol de les parts.

    Article 5

    Meses específiques

    Per als col·lectius que ho requereixin es constituiran meses específiques sobre qüestions puntuals. Els acords a què arribin seran integrats com a annex al Conveni.

    Capítol 2

    Jornada i règim de treball

    Article 6

    Calendari i jornada laborals

    La jornada laboral s'adaptarà al que disposa la legislació vigent. Cada any se'n distribuirà l'aplicació, que s'adjuntarà com a annex al Conveni.

  16. Durant l'últim trimestre de l'any, la Comissió Paritària establirà el calendari laboral de l'any següent.

  17. S'estableix una jornada diària màxima de 7,5 hores.

  18. Entre l'acabament d'una jornada i el començament d'una altra han de transcórrer com a mínim 12 hores.

  19. Excepcionalment es podran establir modificacions en els horaris de determinats llocs de treball per necessitats del servei, d'acord amb els representants dels treballadors.

  20. Tindran consideració de festius els dies de descans intersetmanal per a tot el personal que, per motius de servei, estigui obligat a treballar dissabtes i/o diumenges.

  21. El personal que desenvolupi la seva dedicació en règim normalitzat de 37,5 hores setmanals (llevat del que estigui subjecte a torns o similars i aquells que es trobin sotmesos a jornades especials) realitzarà la seva jornada de treball durant els primers 5 dies de la setmana, de dilluns a divendres, en règim de jornada flexible.

    Article 7

    Torns

  22. S'efectuaran, en els llocs en què siguin necessaris, torns rotatius de matí, tarda o nit, que es negociaran cada any i s'adjuntaran com a annex.

  23. A l'hora d'efectuar qualsevol canvi de torn entre 2 treballadors d'un mateix departament, caldrà la notificació prèvia, amb la suficient antelació, al cap del seu servei.

  24. Cada any s'efectuarà un quadre dels torns juntament amb la representació dels treballadors.

    Article 8

    Descans diari

  25. Tots els empleats en règim de jornada superior a les 6 hores ininterrompudes tindran un descans de 30 minuts, computables com a treball efectiu. Quan la jornada de treball sigui inferior, la pausa es reduirà proporcionalment:

    6 hores: 30 minuts.

    De 5 a 6 hores: 25 minuts.

    De 4 a 5 hores: 20 minuts.

    De 3 a 4 hores: 15 minuts.

    El descans en horari nocturn serà de 45 minuts.

  26. Aquest descans és obligatori i no substituïble per cap mena de compensació.

    Article 9

    Flexibilitat

    S'estableix un marge de flexibilitat, no habitual, a l'entrada i a la sortida del lloc de treball, de 10 minuts diaris, que s'hauran de recuperar el mateix dia.

    Article 10

    Vacances

  27. D'un mes natural o 22 dies laborables. Se'n gaudirà preferentment durant els mesos de juliol i/o agost, procurant sempre mantenir coberts tots els serveis de la corporació.

  28. Excepcionalment les vacances es podran partir, si el servei ho permet, i es podran realitzar en diferents períodes com a màxim; la durada mínima serà d'unq setmana. Aquests períodes han de caure en setmanes naturals.

  29. Amb 3 mesos d'antelació a l'inici de les vacances, s'elaborarà una relació de personal amb indicació de les dates en què es gaudirà de les vacances d'estiu.

  30. Si en el moment de gaudi de les vacances d'estiu el treballador no té un període mínim de 12 mesos d'antiguitat, el període de vacances es reduirà en la part proporcional corresponent. No obstant això, sempre que ho permeti el servei, es concedirà permís no retribuït a aquelles persones que sol·licitin fer el període de vacances sencer.

  31. Cap treballador podrà iniciar les seves vacances si es troba de baixa per malaltia o accident o amb llicència per maternitat. En cas que la situació de baixa sobrevingui un cop iniciades les vacances, aquestes quedaran interrompudes a partir del vuitè dia de baixa i fins a la data d'alta del treballador sempre que la baixa comporti hospitalització, fractura que requereixi immobilització o intervenció quirúrgica. En aquest cas es pactarà el gaudi dels dies de vacances restants un cop produïda l'alta del treballador, i en tot cas s'entendran consumits com a dies de vacances els 7 primers dies de baixa.

    Article 11

    Control d'assistència i absentisme

    Tots els treballadors estan obligats a comunicar al cap corresponent totes les incidències que puguin produir-se.

    Es donarà, cada mes, a...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR