Acuerdo - Personal funcionari de Ajuntament d'Igualada, Barcelona

Inicio de Vigencia 1 de Enero de 2003
Fin de Vigencia31 de Diciembre de 2005

RESOLUCI” TIC/2214/2003, de 25 d'abril, per la qual es disposa la inscripciÛ i la publicaciÛ de l'Acord regulador de les condicions de treball dels funcionaris de l'Ajuntament d'Igualada i dels seus organismes autÚnoms per als anys 2003-2005 (codi de conveni n˙m. 0808012).

Vist l'Acord regulador de les condicions de treball dels funcionaris de l'Ajuntament d'Igualada i dels seus organismes autÚnoms, subscrit pels representants de l'empresa i dels seus treballadors el dia 20 de marÁ de 2003, i de conformitat amb el que disposen l'article 36 de la Llei 7/1990, de 19 de juliol (BOE de 20.7.1990), en relaciÛ amb el que estableixen la disposiciÛ final 1.2 de la Llei org‡nica 11/1985, de 2 d'agost, de llibertat sindical; l'article 11.2 de l'Estatut d'autonomia de Catalunya; el Reial decret 2342/1980, de 3 d'octubre, sobre transferËncies de serveis de l'Estat a la Generalitat de Catalunya en matËria de mediaciÛ, arbitratge i conciliaciÛ; el Decret 326/1998, de 24 de desembre, de reestructuraciÛ de les delegacions territorials del Departament de Treball; el Decret 253/2002, de 4 de novembre, de fusiÛ del Departament de Treball amb el d'Ind˙stria, ComerÁ i Turisme, i el Decret 284/2002, de 12 de novembre, de reestructuraciÛ parcial de diversos departaments de la Generalitat;

Vista l'aprovaciÛ expressa de l'Acord per l'Úrgan competent, segons el que disposa l'article 35 de la Llei 7/1990,

Resolc:

.1††Disposar la inscripciÛ de l'Acord regulador de les condicions de treball dels funcionaris de l'Ajuntament d'Igualada i dels seus organismes autÚnoms per als anys 2003-2005 (codi de conveni n˙m. 0808012) al Registre de convenis de Barcelona de la SubdirecciÛ General d'Afers Laborals i d'OcupaciÛ.

.2††Disposar que el text esmentat es publiqui al DOGC.

Barcelona, 25 d'abril de 2003

Francisca Antolinos i JimÈnez

Subdirectora general d'Afers Laborals

i d'OcupaciÛ a Barcelona

TranscripciÛ literal del text signat per les parts

ACORD

sobre les condicions de treball dels funcionaris de l'Ajuntament d'Igualada i dels seus organismes autÚnoms, per als anys 2003-2005

CapÌtol 1

Disposicions generals

Article 1

¿mbit personal

  1. †Aquest Acord ser‡ d'aplicaciÛ a tots els funcionaris de carrera de l'Ajuntament d'Igualada i dels seus organismes autÚnoms.

    TambÈ ser‡ d'aplicaciÛ al personal interÌ que presta serveis amb car‡cter transitori i ocupa un lloc de treball reservat a funcionaris de carrera.

  2. †Resten exclosos de l'‡mbit d'aplicaciÛ d'aquest Acord els funcionaris d'habilitaciÛ de car‡cter nacional, el personal eventual de confianÁa i assessorament especial aixÌ com tot el personal no comprËs en el par‡graf anterior.

Article 2

¿mbit temporal

  1. †La durada d'aquest Acord ser‡ de 3 anys, a comptar des del dia 1 de gener de 2003 fins al 31 de desembre de 2005, a excepciÛ feta d'aquells articles en els quals s'especifiqui una data de vigËncia diferent.

  2. †Aquest Acord quedar‡ prorrogat t‡citament d'any en any, amb excepciÛ del rËgim retributiu, llevat de den˙ncia expressa de qualsevulla de les parts, que efectuar‡ per escrit la part denunciant a l'altra, amb una antelaciÛ de 3 mesos a la data de finalitzaciÛ de la vigËncia d'aquest Acord.

AixÚ no obstant, en l'endemig de l'aprovaciÛ d'un nou acord, el present mantindr‡ la seva vigËncia.

Article 3

ModificaciÛ i revisiÛ

Durant el darrer trimestre de cada any i abans de tancar els pressupostos de la corporaciÛ per al seg¸ent exercici, es revisar‡ el Conveni vigent i, si escau, s'introduiran amb l'acord d'ambdues parts negociants les modificacions i aclariments que siguin necessaris per al seu millor compliment i aplicaciÛ.

Les condicions pactades en aquest Acord formen un tot org‡nic i indivisible i, als efectes de la seva aplicaciÛ pr‡ctica han de ser considerades globalment i conjuntament. L'anul∑laciÛ d'alguna de les seves cl‡usules implicar‡, per tant, la seva renegociaciÛ immediata amb la finalitat de restablir l'equilibri del que s'ha acordat, mantenint la resta de l'Acord en vigor. En conseq¸Ëncia, cap de les obligacions i contraprestacions esmentades i pactades per aquest Acord no poden Èsser considerades aÔlladament.

Article 4

Cl‡usula de garantia

Es garanteix el respecte als drets legalment adquirits per qualsevol contracte, acord o disposiciÛ anterior a l'entrada en vigor d'aquest Acord que no vulneri la legalitat vigent, a nivell administratiu o econÚmic, excepte pacte explÌcit en aquest Conveni.

Article 5

Comissions

Es constituiran dins els 15 dies seg¸ents a l'aprovaciÛ del present Acord, i a la reuniÛ constitutiva de cadascuna d'elles, se n'establiran les regles de funcionament. Els acords que s'hi adoptin quedaran reflectits a l'acta de cada reuniÛ, que signaran totes dues parts, i que s'aniran afegint al text original. Les comissions que es crearan seran les seg¸ents:

ComissiÛ Parit‡ria.

ComissiÛ de ValoraciÛ de Llocs de Treball.

ComissiÛ de FormaciÛ.

ComissiÛ de Vestuari.

ComissiÛ de Seguretat i Salut.

ComissiÛ Redactora del Pla de Pensions.

ComissiÛ de PromociÛ Interna, SelecciÛ i Categories.

Article 6

Seguiment

ComissiÛ Parit‡ria:

  1. †Es constituir‡ una ComissiÛ Parit‡ria encarregada del seguiment d'aquest Acord, que estar‡ constituÔda fins a un m‡xim de 4 representants per part de la Junta de Personal i per part de l'Ajuntament.

  2. †Correspondr‡ a aquesta ComissiÛ l'exercici de les funcions d'interpretaciÛ, seguiment i vigil‡ncia del desenvolupament d'aquest Acord, aixÌ com de conciliaciÛ en els conflictes o discrep‡ncies que puguin sorgir en el decurs de la seva aplicaciÛ.

  3. †La ComissiÛ dur‡ a terme reunions ordin‡ries cada 2 mesos. TambÈ podr‡ reunir-se extraordin‡riament a sol∑licitud de qualsevulla de les parts.

  4. †Les normes de funcionament de la ComissiÛ Parit‡ria s'establiran per unanimitat i, si no hi ha acord, s'elevar‡ a l'Úrgan competent perquË resolgui.

Article 7

MediaciÛ

En el cas de no reeixir respecte als temes plantejats en el si de la ComissiÛ Parit‡ria de seguiment o en qualsevol altra comissiÛ, d'acord amb les seves funcions, ambdues parts els plantejaran novament davant el CEMICAL (Consorci d'Estudis, MediaciÛ i ConciliaciÛ de l'AdministraciÛ Local), una vegada convocada i realitzada una ComissiÛ especÌfica per debatre els temes de desacord.

CapÌtol 2

Condicions de treball

Article 8

OrganitzaciÛ del treball

L'organitzaciÛ del treball Ès competËncia exclusiva dels Úrgans directius de l'Ajuntament, sens perjudici de les funcions que l'article 64 de l'Estatut dels treballadors i l'article 32 de la Llei 9/1987, de 12 de juny, atribueixin a la Junta de Personal i al ComitË d'Empresa, respectivament, i dels acords continguts en aquest text, o els que es puguin arribar en qualsevol moment. No obstant aixÚ, els canvis organitzatius que afectin col∑lectius en les seves condicions de treball s'hauran de consensuar amb la Junta de Personal.

Article 9

Jornada laboral

  1. †S'estableixen les jornades de treball seg¸ents: ordin‡ria, de 3 torns i especials.

    Aquestes pretenen assegurar el bon funcionament dels serveis i, alhora, millorar l'atenciÛ als ciutadans.

  2. †La jornada ordin‡ria integrar‡ els llocs de treball que requereixen la prestaciÛ de serveis els dies feiners, de dilluns a divendres.

    S'estableixen 2 jornades:

    2.1††Personal que hagi ingressat amb posterioritat al dia 24 de desembre de 1993.

    Hivern: de gener a juny i de setembre a desembre, de 7.30 a 15 hores.

    Estiu: juliol i agost, de 7.30 a 14 hores.

    2.2††Personal que hagi ingressat abans del dia 24 de desembre de 1993.

    Hivern: de gener a juny i de setembre a desembre, de 8 a 15 hores.

    Estiu: juliol i agost, de 8 a 14 hores.

    Tot el personal que actualment est‡ realitzant la jornada amb la modalitat 1, podr‡ optar entre les 2 modalitats de jornada establertes anteriorment, amb les conseq¸Ëncies econÚmiques que se'n derivin.

    El personal que iniciÔ la seva relaciÛ funcionarial a partir de la data de vigËncia d'aquest Conveni, exceptuant el personal que anteriorment estigui en actiu interinament, haur‡ de realitzar la jornada laboral establerta en la modalitat 2.

    La jornada podr‡ distribuir-se segons les modalitats seg¸ents:

    a)†Jornada contÌnua que ser‡ la modalitat general i es prestar‡ en horari de matÌ, tal com s'ha establert anteriorment.

    b)†Jornada partida que es prestar‡ dins de 2 franges hor‡ries de matÌ i tarda.

  3. †Degut a l'especificitat del col∑lectiu de la Policia Local, pel que fa a la jornada i a altres aspectes concrets del col∑lectiu, cal atenir-se al que es regula en l'annex 4, que s'acompanya al Conveni, si bÈ, els aspectes que es recullin en l'esmentat annex s'entendran que els ser‡ d'aplicaciÛ el mateix que disposi el Conveni amb car‡cter general per al personal funcionari.

    La jornada de 3 torns que inclou aquells col∑lectius, com la Policia Local, que requereixen una cobertura tots els dies de l'any i a totes les hores, i es divideix en 3 torns de 8 hores; de matÌ, de 6 a 14 hores; de tarda, de 14 a 22 hores; i de nit, de 22 a 6 hores.

    Per a la Policia Local, i degut als acords del dia 18 de juny de 1996, on es va renunciar per part d'aquesta a...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR