Convenio colectivo - Ajuntament de les Franqueses del Vallès personal laboral, Cataluña

Inicio de Vigencia 1 de Enero de 2000
Fin de Vigencia31 de Diciembre de 2003
Publicado enDiari Oficial de la Generalitat de Catalunya de 19/12/2001

RESOLUCIÓ

de 3 d'octubre de 2001, per la qual es disposa la inscripció i la publicació del Conveni col·lectiu de treball de l'Ajuntament de les Franqueses del Vallès per als anys 2000-2003 (codi de conveni núm. 0806962).

Vist el text del Conveni col·lectiu de treball de l'Ajuntament de les Franqueses del Vallès subscrit pels representants de l'empresa i dels seus treballadors el dia 13 de juny de 2000 i de conformitat amb el que disposen els articles 90.2 i 3 del Reial decret legislatiu 1/1995, de 24 de març, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de l'Estatut dels treballadors; l'article 2.b) del Reial decret 1040/1981, de 22 de maig, sobre registre i dipòsit de convenis col·lectius de treball; l'article 11.2 de la Llei orgànica 4/1979, de 18 de desembre, de l'Estatut d'autonomia de Catalunya, i altres normes d'aplicació,

Resolc:

-1 Disposar la inscripció del Conveni col·lectiu de treball de l'Ajuntament de les Franqueses del Vallès per als anys 2000-2003 al Registre de convenis de la Delegació Territorial de Treball de Barcelona.

-2 Disposar que el text esmentat es publiqui al Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya.

Barcelona, 3 d'octubre de 2001

Francisca Antolinos i Jiménez

Delegada territorial de Barcelona

Transcripció literal del text signat per les parts

CONVENI

col·lectiu de l'Ajuntament de les Franqueses del Vallès per als anys 2000-2003

Capítol 1

Disposicions generals

Article 1

Àmbit personal

Queden compresos en l'àmbit d'aquest Conveni, el personal laboral fix o no permanent que presta els seus serveis a l'Ajuntament de les Franqueses del Vallès i als seus organismes autònoms (patronats).

Queden exempts:

  1. El personal contractat amb caràcter temporal acollit a modalitats de foment de l'ocupació, els plans ocupacionals o els contractats mitjançant convenis amb altres institucions per realitzar programes específics.

El personal contractat com a directius a l'empara del Reial decret 1382/85.

Article 2

Vigència

Aquest Conveni serà vigent l'endemà de signar-se, amb tots els efectes econòmics retroactius des del primer de gener de 2000, excepte els referenciats expressament.

Article 3

Durada

La durada d'aquest Conveni serà des del dia següent al de la seva signatura fins al 31 de desembre de 2003.

Article 4

Prorrogació, denúncia i revisió

  1. Pròrroga. Aquest Conveni s'entendrà prorrogat per períodes d'1 any, si cap de les parts no procedeix a denunciar-ho amb 1 mes d'antelació, com a mínim, a la data de venciment o a la de qualsevol de les pròrrogues.

  2. Denúncia. Podrà efectuar-la qualsevol de les representacions signatàries del Conveni. Es farà per escrit i es comunicarà a les altres representacions i a l'autoritat laboral competent.

  3. Revisió. En el termini màxim d'1 mes, des de la recepció de la comunicació, es procedirà a constituir la Comissió Negociadora. La part receptora de la comunicació haurà de respondre a la proposta de negociació i ambdues parts en podran establir un calendari. Mentre duri la negociació i fins a la signatura d'un nou Conveni, continuaran vigents totes i cadascuna de les clàusules normatives d'aquest Conveni, fins i tot en el cas que s'hagués excedit el termini de venciment. Tindran caràcter normatiu les pagues extraordinàries dels mesos de juny i desembre.

Article 5

Prelació de normes

Les normes contingudes en aquest Conveni regularan les relacions entre el Consistori i els treballadors amb caràcter general. Amb caràcter supletori o en allò que no hi estigués previst, seran aplicats l'Estatut dels treballadors i les altres disposicions de caràcter general.

La normativa general i concordant a l'establerta al paràgraf anterior serà d'aplicació prevalent si conté normes més beneficioses.

Article 6

Vinculació a la totalitat

Aquest Conveni constitueix un tot únic i indivisible, basat en l'equilibri de les recíproques obligacions i mútues contraprestacions assumides per les parts i, com a tal, ha de ser objecte de consideració conjunta. En conseqüència, cap de les obligacions o contraprestacions esmentades i pactades per aquest Conveni no pot ésser aïlladament considerada.

Atès que les condicions pactades són un tot orgànic i indivisible, aquest Conveni serà reestudiat per la Comissió Paritària en el cas que l'autoritat laboral o judicial en l'exercici de les seves facultats objectés o invalidés algun dels pactes o no n'aprovés la totalitat del contingut.

Article 7

Comissió Paritària

Es crea una Comissió Paritària del Conveni com a òrgan d'interpretació, arbitratge, conciliació i vigilància al seu acompliment. Les seves funcions, a més a més de la interpretació i vigilància de les qüestions aquí regulades, són:

  1. Arbitratge de les qüestions que les parts sotmetran a consideració.

  2. Coordinació de totes les iniciatives que puguin suggerir-se per aprofitar millor el temps lliure del personal.

  3. Les qüestions relatives a vestuari i les problemàtiques puntuals de la jornada de treball.

  4. D'altres que se li atribueixin per aquest Conveni.

  5. Vetllarà per respectar la legislació vigent que regula l'activitat docent dels estudiants en pràctiques.

La Comissió Paritària estarà integrada per 6 membres, 3 dels quals seran designats per la corporació, i 3 més pel Comitè d'Empresa.

El Comitè Unitari de Personal estarà format per membres del Comitè d'Empresa.

La Comissió Paritària es reunirà ordinàriament 1 vegada cada 2 mesos i a petició d'alguna de les parts, de forma extraordinària quan sigui necessari.

S'aixecaran actes de les reunions.

Capítol 2

Organització del treball

Article 8

Normes generals

L'organització del treball és reconeguda com a competència dels òrgans directius de l'Ajuntament de les Franqueses del Vallès, d'acord amb la normativa vigent aplicable.

L'Ajuntament vetllarà per la no-contractació de treballadors d'empreses temporals i, per tant, la no-utilització d'aquests serveis.

L'Ajuntament, de conformitat amb la legislació vigent, facilitarà la informació als representants sindicals sobre les noves contractacions i remocions, etc.

Article 9

Horaris i jornada laboral

S'estableix amb caràcter general la jornada laboral en 37,5 hores setmanals, essent el còmput anual de 1.642 hores, distribuïdes en els serveis que li sigui possible, en 5 dies a la setmana.

Per ésser tan divers el treball que es realitza en aquest Ajuntament en els diferents serveis, els horaris, en general, hauran de ser adaptats a les peculiaritats i exigències de cadascun d'ells, d'acord amb l'organització per l'Ajuntament i el vist-i-plau dels representants dels treballadors d'acord amb la legalitat vigent. En funció de la dedicació horària s'estudiaran les compensacions que a cada col·lectiu els pugui correspondre.

Els treballadors inclosos en el present Conveni, i sempre que el seu lloc de treball ho permeti, podran gaudir d'una flexibilitat horària de 30 minuts compresa entre les 7.45 i 8.15 hores i, per tant, entre les 14.45 i les 15.15 hores. No obstant això, s'admetran d'altres dedicacions setmanals inferiors.

El personal de l'Ajuntament i patronats realitzarà jornada intensiva d'estiu en funció del calendari anual aprovat pel servei i per la Comissió de Seguiment.

Tanmateix, els treballadors gaudiran del pont anual sense recuperació, distribuïts alternativament al 50% de la plantilla, d'acord amb el calendari aprovat.

Article 10

Descans dins la jornada laboral

El personal que realitza jornades de treball en horari de matí, tarda o nit, superior a les 6 hores ininterrompudes, gaudirà d'una pausa de 25 minuts diaris computables com a treball efectiu.

Aquesta interrupció no podrà afectar el funcionament normal del servei, de forma que cada cap d'àrea podrà distribuir la pausa esmentada per tal que no es trobin absents alhora més del 50% del personal adscrit a la mateixa unitat administrativa.

Quan es tracti de llocs de treball unipersonals, la pausa es realitzarà fora dels horaris d'atenció al públic, i en el cas que això no fos possible s'arbitraran els mecanismes organitzatius adients per possibilitar-ne l'ús, i sense que en cap cas se n'admeti la compensació.

Article 11

Descans setmanal

El descans setmanal serà de 2 dies seguits.

En els serveis especials o per raons organitzatives de diversos col·lectius en què la seva jornada ordinària pugui coincidir amb aquests 2 dies seguits, serà determinat pels respectius caps d'àrea i d'acord amb les necessitats dels serveis.

Article 12

Hores extraordinàries

Conscients les parts signants d'aquest Conveni de la situació d'atur existent, i amb l'objectiu d'afavorir la creació d'ocupació, es tendirà a la supressió de les hores extraordinàries, per la qual cosa cal evitar-les.

En el supòsit que, no obstant això, sigui absolutament imprescindible la realització d'hores extraordinàries, aquestes seran determinades pel corresponent cap d'àrea.

El còmput anual i per persona d'hores extraordinàries no podrà excedir de les 80 hores. D'altra banda, es fixarà el criteri general que les hores extraordinàries efectuades seran compensades preferentment en hores de descans, a realitzar en el termini de 2 mesos. Si no fos possible, es recuperaran econòmicament.

Tindrà la consideració d'hora nocturna l'efectuada entre les 22.00 i les 6.00 hores, i l'hora en dia festiu els diumenges i/o festius del calendari laboral.

Per a serveis d'urgència que hagi de realitzar la brigada...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR