Acuerdo - Personal Funcionario del Ayuntamiento de Sant Llorenç Savall, Barcelona

Inicio de Vigencia 1 de Enero de 2001
Fin de Vigencia31 de Diciembre de 2003
Publicado enDiari Oficial de la Generalitat de Catalunya de 28/05/2002

RESOLUCIÓ

de 15 de novembre de 2001, per la qual es disposa la inscripció i la publicació de l'Acord regulador de les condicions de treball dels funcionaris de l'Ajuntament de Sant Llorenç Savall per als anys 2001-2003 (codi de conveni núm. 0811912).

Vist l'Acord regulador de les condicions de treball dels funcionaris de Ajuntament de Sant Llorenç Savall, subscrit pels representants de l'empresa i dels seus treballadors el dia 20 de març de 2001 i de conformitat amb el que disposen l'article 36 de la Llei 7/1990, de 19 de juliol (BOE de 20 de juliol de 1990), en relació amb el que estableixen la disposició final 1.2 de la Llei orgànica 11/1985, de 2 d'agost, de llibertat sindical; l'article 11.2 de l'Estatut d'autonomia de Catalunya, i altres normes d'aplicació;

Vista l'aprovació expressa de l'Acord per l'òrgan competent, segons el que disposa l'article 35 de la Llei 7/1990,

Resolc:

-1 Disposar la inscripció de l'Acord regulador de les condicions de treball dels funcionaris de Ajuntament de Sant Llorenç Savall per als anys 2001-2003 al Registre de convenis de la Delegació Territorial de Treball de Barcelona.

-2 Disposar que el text esmentat es publiqui en el Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya.

Barcelona, 15 de novembre de 2001

Francisca Antolinos i Jiménez

Delegada territorial de Barcelona

Transcripció literal del text signat per les parts

ACORD

de condicions de treball del personal funcionari de l'Ajuntament de Sant Llorenç Savall per als anys 2001-2003

Capítol 1

Disposicions generals

Article 1

Àmbit funcional i personal

El present pacte de condicions afecta tot el personal funcionari en situació de servei actiu a l'Ajuntament de Sant Llorenç Savall.

Article 2

Àmbit temporal

El Conveni entrarà en vigor des de la seva aprovació pel Ple de la corporació i amb efectes de l'1 de gener de l'any 2001.

La vigència del Conveni s'estén des de l'1 de gener de 2001 fins al 31 de desembre de 2003, i es prorroga d'any en any per tàcita reconducció, ni no es formula denúncia de rescissió o revisió per qualsevol de les parts amb una antelació mínima de 3 mesos respecte a la data d'acabament del Conveni o de qualsevol de les seves pròrrogues, i en tot cas, fins que s'arribi a l'aprovació d'un nou pacte de condicions.

Serà requisit formal per a la vigència assenyalada l'aprovació dels acords per l'Ajuntament en Ple, la seva signatura per part de l'Alcaldia i pel delegat o delegada de personal.

Les condicions pactades en el Conveni es consideren mínimes, i en conseqüència, qualsevol pacte més favorable establert entre els treballadors/ores i l'Ajuntament prevaldrà sobre el que s'estableixi aquí (sempre que no vulneri el dret administratiu i/o laboral), igual que qualsevol llei o decret que faci referència als treballador/ores de l'Administració i sempre que no suposi discriminació respecte la resta de treballadors/ores.

Article 3

Seguiment

Dins el mes següent a l'aprovació pel Ple de l'Ajuntament del present pacte de condicions, es constituirà una Comissió de Seguiment formada per 2 treballadors/ores i 2 membres de la corporació.

Les funcions de la Comissió de Seguiment seran l'estudi, la interpretació, el seguiment, la vigilància, la conciliació en els conflictes i discrepàncies sobre els pactes que figuren en el present document i en els que, eventualment, es desenvolupin.

La Comissió es reunirà en sessió ordinària cada 6 mesos i en sessió extraordinària sempre que una de les 2 parts ho sol·liciti a l'altra. La sessió extraordinària es reunirà 72 hores després de la seva convocatòria com a màxim.

Els assessors de cadascuna de les parts podran assistir a les reunions amb veu però sense vot.

De les reunions d'aquesta Comissió se n'estendrà la corresponent acta.

Capítol 2

Condicions de treball

Article 4

En tots els processos selectius per a l'accés als llocs de treball de personal funcionari de l'Ajuntament, sigui quin sigui el sistema de selecció, hi participarà el delegat o delegada de personal del col·lectiu amb veu però sense vot.

El delegat o delegada de personal serà informat de l'elaboració de l'oferta pública d'ocupació anual, de modificacions en l'organigrama i participarà en els processos de valoració dels llocs de treball del personal, amb un mínim de 15 dies d'antelació a la seva aprovació per part dels òrgans competents.

Article 5

Jornada laboral

  1. Els diversos col·lectius tenen horaris diferenciats, adaptats a les peculiaritats i a les exigències de cadascun, d'acord amb les facultats organitzatives de l'Ajuntament i l'imperi de les normes vigents.

  2. La dedicació normal serà:

    Per l'any 2001, de 36,5 hores setmanals per a tot el personal a què fa referència aquest Conveni, repartides de la manera següent:

    Personal administratiu i Secretaria

    Hi ha un horari de permanència obligatòria per a aquest col·lectiu que és de dilluns a divendres de 8 a 14 hores.

    La resta d'hores necessàries per completar la jornada setmanal establerta es realitzarà triant un d'aquests 2 torns:

    1. Dilluns de 14 a 15.15 hores; de dimarts a divendres de 14 a 15 hores i un dissabte cada 4 de 9 a 13 hores.

    2. De dilluns a divendres de 14 a 14.15 hores; una tarda a la setmana de 4 hores i 1 dissabte cada 4 de 9 a 13 hores.

    Auxiliars Policia Local

    Els horaris normals seran els següents:

    Torn de matí de dilluns a divendres de 7.45 a 14.30 hores; dissabtes de 8.30 a 14 hores.

    Torn de tarda de dilluns a divendres de 14 a 20.45 hores.

    Els torns es canvien cada 2 setmanes.

    Per a l'any 2002, de 36 hores setmanals per a tot el personal acollit al present pacte de condicions. S'adequarà l'horari dels treballadors i treballadores a aquesta jornada setmanal.

    Per a l'any 2003, la jornada laboral serà de 35 hores per a tot el personal acollit al present pacte de condicions. S'adequarà l'horari dels treballadors i treballadores a aquesta jornada setmanal.

  3. L'hora d'entrada de tot el personal acollit al present Conveni mantindrà una flexibilitat de 30 minuts que, en tot cas, es recuperaran diàriament.

  4. En tot cas, es respectaran els horaris actuals sempre i quan les necessitats del servei ho permetin, a tots i cadascun dels funcionaris (es relacionen en l'annex 1 els horaris del personal sotmès al present pacte de condicions en la data de la signatura). Podran pactar-se amb l'Ajuntament individualment diferents horaris sempre i quan hi hagi un acord entre aquest i els treballadors respectant en tot cas les hores que els treballadors han de realitzar setmanalment.

  5. Tots els treballadors gaudiran de 30 minuts diaris com a interrupció de la jornada, amb caràcter no recuperable i amb dret a l'abandonament del lloc de treball durant aquest període.

  6. Els dies 24 i 31 de desembre es consideren no laborables. El personal al servei de l'Ajuntament gaudirà d'1 dia de festa a escollir entre el 24 i el 31 de desembre; l'horari del dia que es treballi serà de 9 a 13 hores, mantenint obertes les oficines municipals ambdós dies en horari de 9 a 13 hores.

Article 6

Hores extraordinàries

  1. Les hores extraordinàries són les que es realitzen fora de l'horari habitual de cadascun dels col·lectius inclosos en el present Conveni. Tindran caràcter excepcional i no obligatori.

  2. Les hores extraordinàries s'hauran de compensar o bé en temps de repòs o bé amb la seva remuneració econòmica establint-se per mutu acord per ambdues parts i d'acord amb la normativa vigent.

  3. Les compensacions econòmiques es faran efectives en la nòmina corresponent al mateix mes de la seva realització i es computaran segons els criteris següents:

    1. 1 hora extraordinària efectuada en dia laborable es compensarà amb un increment del 50% de la remuneració que correspondria a cada hora ordinària de treball efectiu.

    2. 1 hora extraordinària efectuada en dia festiu, o bé entre les 10 de la nit i les 7 del matí, es compensarà amb un increment de 100% de la remuneració que correspondria a cada hora ordinària de treball efectiu.

  4. Les compensacions en temps de repòs es computaran segons els criteris següents:

    1. 1 hora extraordinària efectuada en dia laborable es compensarà amb 1 hora i mitja de descans.

    2. 1 hora extraordinària efectuada en dia festiu o bé entre les 10 de la nit i les 7 del matí, es compensarà amb 2 hores de descans.

    Les hores extraordinàries es compensaran o pagaran mensualment.

Article 7

Cobrament mensual

La data màxima per a l'ingrés efectiu de la nòmina mensual en els comptes corrents o pagament en metàl·lic serà el dia 27 de cada mes; en cas d'ésser festiu, s'avançarà fins al dia hàbil anterior.

Article 8

Calendari laboral

Seran considerats festius els següents dies:

  1. Els dies de festa inclosos en el calendari anual que aprova la Generalitat de Catalunya.

  2. Les 2 festes locals que cada any aprova l'Ajuntament.

  3. Els diumenges.

  4. El dissabte de Setmana Santa i el dissabte de la Festa Major de Sant Llorenç Savall.

Article 9
  1. Les vacances retribuïdes per any treballat tenen una durada de 31 dies naturals fets de manera continuada i de 23 dies laborables en la resta de supòsits. S'hauran de fer entre la segona quinzena de juny, juliol, agost i la primera quinzena de setembre, si bé a petició del treballador, se'n poden fer en una altra època de l'any, d'acord amb el responsable corresponent.

  2. Les vacances podran fer-se en 2 o més períodes, essent la durada mínima de cada període de 7 dies.

  3. En cap cas no es començaran les vacances en dissabtes, diumenges o festiu.

  4. Al principi d'any els treballadors confeccionaran la proposta per a la realització de les seves vacances estivals a l'Alcaldia, i la seva elecció la realitzaran de manera rotativa, de forma que el funcionari que...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR