Convenio colectivo - Ayuntamiento de Sitges personal funcionario, Barcelona

Inicio de Vigencia15 de Abril de 2002
Fin de Vigencia31 de Diciembre de 2004

RESOLUCIÓ

TRE/2279/2002, de 24 de maig, per la qual es disposa la inscripció i la publicació de l'Acord regulador de les condicions de treball dels funcionaris de l'Ajuntament de Sitges per al període 15.4.2002-31.12.2004 (codi de conveni núm. 0812182).

Vist l'Acord regulador de les condicions de treball dels funcionaris de l'Ajuntament de Sitges subscrit pels representants de l'empresa i dels seus treballadors el dia 22 de març de 2002, i de conformitat amb el que disposa l'article 36 de la Llei 7/1990, de 19 de juliol (BOE de 20.7.1990), en relació amb el que estableixen la disposició final 1.2 de la Llei orgànica 11/1985, de 2 d'agost, de llibertat sindical; l'article 11.2 de l'Estatut d'autonomia de Catalunya, i altres normes d'aplicació;

Vista l'aprovació expressa de l'Acord per l'òrgan competent, segons el que disposa l'article 35 de la Llei 7/1990,

Resolc:

-1 Disposar la inscripció de l'Acord regulador de les condicions de treball dels funcionaris de l'Ajuntament de Sitges per al període 15.4.2002-31.12.2004 al Registre de convenis de la Delegació Territorial de Treball de Barcelona (codi de conveni núm. 0812182).

-2 Disposar que el text esmentat es publiqui en el Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya.

Barcelona, 24 de maig de 2002

Francisca Antolinos i Jiménez

Delegada territorial de Barcelona

Transcripció literal del text signat per les parts

ACORD

de condicions de treball dels funcionaris de l'Ajuntament de Sitges per al període 15.4.2002-31.12.2004

Capítol 1

Disposicions generals

Article 1

Àmbit funcional i parts concertants

  1. El present Acord té com a objecte la regulació de les condicions de treball del personal funcionari de l'Ajuntament de Sitges.

  2. Les parts concertants són els representants de les organitzacions sindicals presents en la Mesa General de Negociació, com a part empleada, i els representants legals de l'Ajuntament de Sitges com a part empleadora.

Article 2

Àmbit personal

  1. L'acord afecta els funcionaris de l'Ajuntament de Sitges.

  2. Resta exclòs d'aquest Acord el personal de naturalesa eventual (de confiança, d'assessorament especial o de caràcter directiu).

  3. Respecte al personal funcionari interí s'actuarà d'acord amb allò que disposa la disposició addicional 1.

Article 3

Àmbit territorial

Serà el de competència d'aquest Ajuntament dins de la seva demarcació territorial.

Article 4

Àmbit temporal

  1. El present Acord entrarà en vigor a partir de la seva aprovació per part del Ple de l'Ajuntament i la seva publicació al DOGC i la seva vigència serà fins al 31 de desembre de 2004.

  2. Les parts concertants s'obliguen a elevar-lo al Ple de l'Ajuntament quan sigui firmat per aquestes en el termini més breu possible i mai superior a 2 mesos des de la seva firma.

Article 5

Pròrroga i denúncia

  1. Si cap de les parts concertants denuncia la vigència de l'Acord, s'entendrà prorrogat per períodes successius d'1 any i es mantindrà vigent el contingut.

  2. En cas que una de les parts concertants desitgi efectuar la denúncia, aquesta s'haurà de formular a través de comunicació escrita dirigida a l'altra part, durant el mes d'octubre de 2004 o durant el mes d'octubre de qualsevol de les seves eventuals pròrrogues.

  3. En el termini d'un mes des de la recepció de la comunicació s'haurà de constituir la mesa general de negociació.

  4. En aquest període, la part receptora de la comunicació haurà de respondre a la proposta de negociació i les dues parts hauran d'establir un calendari de negociacions.

  5. Mentre no s'aprovi un nou acord de condicions de treball el present mantindrà la seva vigència en totes aquelles previsions que jurídicament siguin d'aplicació.

Article 6

Interpretació i vigilància. La Comissió Paritària

  1. En el termini d'1 mes des de l'aprovació d'aquest Acord es constituirà la Comissió Paritària de seguiment d'aquest Acord, formada per 1 membre de cada sindicat que tingui representació legal en aquest Ajuntament i un nombre igual de representants de l'Ajuntament de Sitges, designats per l'alcalde, i els assessors que designin les parts.

  2. La Comissió Paritària realitzarà funcions consultives i específicament:

    a) Interpretarà, estudiarà i vigilarà el compliment de qualsevol de les clàusules d'aquest Acord que li siguin plantejades a instància de part.

    b) Qualsevol altra funció que s'estableixi als articles d'aquest Acord.

  3. Assistirà a la Comissió Paritària un funcionari designat per l'alcalde que actuarà de secretari d'actes, sense veu ni vot.

  4. Les consultes o peticions que tracti la Comissió seran tramitades a través dels delegats de personal, Junta de Personal o seccions sindicals per part dels funcionaris i a través de l'alcalde, els regidors que formin part de la Comissió o qui aquest delegui per part de la corporació.

  5. A la primera reunió aquesta Comissió Paritària es dotarà d'un reglament intern per al seu funcionament.

  6. En cas de desacord en el si de la Comissió de seguiment, ambdues parts podran plantejar la discrepància davant el Consorci d'Estudis, Mediació i Conciliació a l'Administració Local (CEMICAL), mitjançant els procediments que aquest té establerts.

Article 7

Indivisibilitat de l'Acord

  1. Una vegada aprovat pel Ple, aquest Acord, que vincula les parts concertants, constitueix un tot orgànic i indivisible, basat en l'equilibri de les recíproques obligacions i mútues contraprestacions assumides per les parts i, com a tal, ha de ser objecte de consideració conjunta, global i en còmput anual; per tant, cap de les obligacions i contraprestacions mencionades i pactades en aquest Acord pot ser aïlladament considerada.

  2. En el supòsit que per decisió judicial ferma o per normativa sobrevinguda es deixés sense efecte o es modifiqués alguna de les estipulacions de l'Acord, qualsevol de les parts afectades podria sol·licitar l'adequació de l'Acord a aquesta, en el terme màxim de 3 mesos i amb l'informe previ de la Comissió Paritària, i mentrestant la seva aplicació romandria suspesa.

Article 8

Organització del treball

  1. L'organització del treball és facultat i responsabilitat exclusivament de l'Ajuntament a través dels seus òrgans de direcció.

  2. D'acord amb el que disposa l'article 34.2 de la Llei 9/1987, de 12 de juny, d'òrgans de representació, determinació de les condicions de treball i participació del personal al servei de les administracions públiques, les organitzacions sindicals seran consultades en aquelles decisions de l'Ajuntament de Sitges que, dintre de les seves potestats d'organització, puguin tenir repercussions sobre les condicions de treball dels funcionaris.

Capítol 2

Temps de treball, descansos, permisos i condicions de treball

Article 9

Jornada de treball

  1. La jornada de treball del personal funcionari de l'Ajuntament de Sitges serà, en còmput anual, la mateixa que es fixi per als funcionaris de l'Administració de l'Estat, sens perjudici de les jornades especials que s'escaiguin d'acord amb la legislació que resulti d'aplicació.

  2. El còmput anual s'obté sobre la base del nombre d'hores que constitueixen la jornada ordinària setmanal, deduint els dies que corresponen a les vacances i als dies festius.

  3. Per a l'equivalència i la reducció de la jornada s'aplicaran les normes que es fixin per als funcionaris de l'Administració de l'Estat.

Article 10

Horari i condicions de treball

  1. La jornada laboral, l'horari i les condicions de treball són elements essencials per a l'organització dels serveis municipals, que és una competència del govern municipal d'acord amb la capacitat autoorganitzativa de la corporació i serà negociada amb els representants de personal en els termes que s'especifiquen al capítol 2 de la Llei 9/1987, de 12 de juny.

  2. Es podrà modificar l'horari quan per necessitats del servei objectivament acreditades resulti necessari per a la millora en la prestació del servei públic, d'acord amb l'article 312 del Decret 214/1990, del 30 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament del personal al servei de les entitats locals.

  3. La fixació de la jornada i la distribució de l'horari, sens perjudici dels drets del personal, s'han de fer tenint en compte els principis següents:

    a) L'optimització de l'eficàcia i la productivitat en la prestació dels serveis.

    b) El manteniment dels serveis que tenen caràcter continuat.

    c) L'adequada atenció al públic.

    d) La coincidència horària entre els diferents serveis i dependències connexes.

  4. L'horari laboral que afecta els col·lectius de caràcter administratiu, tècnic i aquells altres que, sense aquest caràcter, puguin assimilar-s'hi a aquests efectes, queda fixat de dilluns a divendres entre les 8 i les 15 hores i entre les 16.15 i les 19 hores els dimarts.

  5. Es gaudirà d'una jornada intensiva d'estiu que es realitzarà de les 8 hores a les 15 hores...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR