Convenio colectivo - Personal Laboral del Ajuntament de Vic, Barcelona

Inicio de Vigencia 1 de Enero de 2001
Fin de Vigencia31 de Diciembre de 2003
Publicado enDiari Oficial de la Generalitat de Catalunya de 27/05/2002

RESOLUCIÓ

TRE/1407/2002, de 5 de febrer, per la qual es disposa la inscripció i la publicació del Conveni col·lectiu de treball del personal laboral de l'Ajuntament de Vic per als anys 2001-2003 (codi de conveni núm. 0812042).

Vist el text del Conveni col·lectiu de treball del personal laboral de l'Ajuntament de Vic subscrit pels representants de l'empresa i dels seus treballadors el dia 19 d'octubre de 2001, i de conformitat amb el que disposen l'article 90, apartats 2 i 3, del Reial decret legislatiu 1/1995, de 24 de març, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de l'Estatut dels treballadors; l'article 2.b) del Reial decret 1040/1981, de 22 de maig, sobre registre i dipòsit de convenis col·lectius de treball; l'article 11.2 de la Llei orgànica 4/1979, de 18 de desembre, de l'Estatut d'autonomia de Catalunya, i altres normes d'aplicació,

Resolc:

-1 Disposar la inscripció del Conveni col·lectiu de treball del personal laboral de l'Ajuntament de Vic per als anys 2001-2003 al Registre de convenis de la Delegació Territorial de Treball de Barcelona.

-2 Disposar que el text esmentat es publiqui en el Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya.

Barcelona, 5 de febrer de 2002

Francisca Antolinos i Jiménez

Delegada territorial de Barcelona

Transcripció del text original signat per les parts

CONVENI

col·lectiu de treball del personal laboral de l'Ajuntament de Vic per als anys 2001-2003

Capítol 1

Condicions generals

Article 1

Àmbit personal i d'aplicació

  1. El present Conveni serà d'aplicació general al personal laboral de l'Ajuntament de Vic i als seus organismes autònoms.

  2. Queden exclosos de l'àmbit d'aplicació d'aquest Conveni:

  1. El personal que tingui una relació de serveis que derivi d'un contracte regulat per la normativa de contractació administrativa o de qualsevol dels instruments exclosos per l'article 3.1.d) de la Llei 13/1995, de 18 de maig, de contractes de les administracions públiques.

  2. El personal d'alta direcció d'acord amb l'article 2.1.a) de l'Estatut dels Treballadors i altres normes legals d'aplicació.

  3. El personal que realitzi treballs de col·laboració social.

Article 2

Àmbit temporal

  1. Aquest Conveni entrarà en vigor l'endemà de la seva publicació en el Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya, prèvia aprovació pel Ple municipal i tindrà vigència fins al 31 de desembre de 2003.

  2. Els efectes que se'n derivin seran retroactius des de l'1 de gener de 2001, llevat que en els articles s'indiqui una altra data.

  3. El Conveni quedarà prorrogat per tàcita reconducció, per períodes successius d'1 any, si qualsevol de les parts no formula denúncia de revisió o resolució abans del 15 d'octubre de l'any de finalització.

  4. Un cop denunciat, romandrà vigent el seu contingut, excepte les condicions econòmiques, fins que sigui substituït per un altre conveni laboral.

  5. En el supòsit que la jurisdicció laboral declari la nul·litat d'alguna de les clàusules pactades, ambdues parts decidiran, de comú acord, la necessitat de renegociar-les, així com les que estiguin afectades, sota el principi que la nul·litat d'alguna o d'algunes no suposa la nul·litat de tot el Conveni.

Article 3

Vinculació a la totalitat

  1. Les condicions pactades formen un tot orgànic i indivisible i, a l'efecte de la seva aplicació pràctica, si no s'especifica el contrari, seran considerades globalment i en còmput anual.

  2. Es respectaran aquelles condicions personals que, en conjunt i en concepte de percepcions de qualsevol classe, siguin més beneficioses que les fixades en aquest pacte i es mantindran estrictament ad personam. La diferència es considerarà un complement transitori per absorbir en millores posteriors. En cas contrari, aquestes condicions es consideraran absorbibles per les millores pactades.

  3. Per a tota la resta, les condicions de què gaudiran el personal laboral es consideraran unificades per les normes d'aquest Conveni.

Article 4

Clàusula de garantia

Es garanteix el respecte als drets legalment adquirits per qualsevol resolució o acord anterior a l'entrada en vigor d'aquest Conveni, tant de caràcter econòmic com laboral. Qualsevol pacte posterior més favorable prevaldrà sobre el que aquí s'estableix.

Article 5

Comissió d'Interpretació, Vigilància, Estudi i Aplicació (CIVEA)

  1. En el termini dels 3 mesos següents a la signatura d'aquest Conveni es constituirà, d'acord amb l'article 85.2.e) de l'Estatut dels Treballadors, una Comissió Paritària per a la interpretació, la vigilància i l'estudi del Conveni, que estarà formada per 2 o 3 representants de l'Administració i 2 o 3 representants del Comitè d'Empresa. En la composició de la CIVEA es respectarà la proporcionalitat dels membres del Comitè d'Empresa segons la distribució del cens d'electors i elegits en les eleccions pel Comitè d'Empresa.

  2. La CIVEA elaborarà les seves normes de funcionament i tindrà les funcions específiques següents:

    1. Interpretar, vigilar, estudiar i aplicar el Conveni únic.

    2. Estudiar i aprovar o, si s'escau, denegar les reclamacions als grups i categories professionals.

    3. Negociar la creació de les noves categories laborals que es puguin presentar.

    4. Negociar les possibles modificacions que pugui requerir la relació de llocs de treball.

    5. Emetre informes sobre les qüestions que li siguin proposades per les parts sobre la interpretació del que s'ha pactat.

    6. Tenir coneixement de les modificacions de la plantilla que afectin de forma substancial el volum de qualsevol àrea.

    7. Participar en la determinació dels programes de formació que s'hagin de desenvolupar amb caràcter general.

    8. Tenir coneixement de l'aplicació, control i seguiment dels plans que en matèria de salut laboral es determinin en el Comitè de Salut i Seguretat Laborals i que afectin el personal laboral de l'Ajuntament. També podrà formular recomanacions sobre matèries de seguretat i salut laborals.

    9. Entendre en els conflictes col·lectius d'interessos i d'interpretació de la norma que es puguin plantejar en l'àmbit del Conveni, amb caràcter previ a la intervenció del CEMICAL.

    10. Entendre en totes les altres qüestions que li siguin encomanades, derivades d'aquest Conveni, i en la determinació dels procediments per solucionar les discrepàncies en el si de la Comissió.

  3. Si no s'arriba a un acord en aquesta Comissió, el conflicte s'elevarà a l'arbitratge del CEMICAL.

  4. Els acords de caràcter vinculant adoptats per la CIVEA són objecte d'inscripció en el registre esmentat en l'article 2 del Reial decret 1040/1981, de 22 de maig, i es publicaran, si escau, al BOP.

  5. Els acords de la CIVEA tindran plena validesa i eficàcia en l'àmbit d'aquest Conveni; s'adoptaran per majoria de cadascuna de les parts i es faran públics en tots els centres de treball. Així mateix, les resolucions s'enviaran a les parts interessades en el termini màxim de 15 dies.

  6. Els membres de la CIVEA que no formin part dels òrgans de representació del personal disposaran del temps suficient per a l'exercici de les seves funcions tant per a les reunions de negociació com per a les reunions deliberadores o d'assessorament.

Article 6

Legislació supletòria

En tot allò no previst ni regulat en aquest Conveni, les parts actuaran d'acord amb el que disposin la legislació i les disposicions reglamentàries vigents en cada moment.

Article 7

Centre de mediació

Les parts negociadores d'aquest Conveni estaran subjectes a l'òrgan de mediació i conciliació Consorci d'Estudis, Mediació i Conciliació a l'Administració Local (CEMICAL), en aquelles matèries en les quals no hi hagi acord en la seva aplicació o interpretació, ni tan sols a través de la Comissió d'Interpretació, Vigilància, Estudi i Aplicació (CIVEA), tant si estan regulades al Conveni com si no s'hi han previst.

Article 8

Publicitat de l'acord

L'Ajuntament posarà els mitjans necessaris perquè, un cop aprovat el present Conveni i publicat en el DOGC pel Departament de Treball de la Generalitat, sigui conegut per la totalitat del personal a qui és d'aplicació, i li'n farà una tramesa.

Capítol 2

Condicions de treball

Article 9

Organització de treball

L'organització del treball és competència exclusivament dels òrgans directius de l'Ajuntament, sens perjudici dels drets i facultats d'audiència, consulta, informació i negociació reconeguts als representants dels treballadors.

Article 10

Relació de llocs de treball

  1. L'Ajuntament de Vic es compromet a iniciar els treballs de redacció de la relació de llocs de treball durant l'any 2001 i a aplicar-la un cop aprovada pel Ple i publicada.

  2. En la redacció de la relació de llocs de treball es vetllarà especialment per la valoració de les condicions particulars dels llocs, incloses les relacionades amb jornades i horaris, i s'adaptaran els conceptes retribuïdors actuals del personal de plantilla als que es preveuen en aquest acord.

Article 11

Jornada laboral

  1. La jornada ordinària de treball efectiu serà de 1.621 hores en còmput anual, deduïts els dies...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR