Acuerdo - Personal Funcionario del Ayuntamiento de Vilafranca del Penedès, Barcelona

Inicio de Vigencia 1 de Enero de 2000
Fin de Vigencia31 de Diciembre de 2003
Publicado enDiari Oficial de la Generalitat de Catalunya de 28/08/2002

RESOLUCI”

TRE/2378/2002, de 7 de juny, per la qual es disposa la inscripciÛ i la publicaciÛ de l'Acord regulador de les condicions de treball dels funcionaris de l'Ajuntament de Vilafranca del PenedËs per als anys 2000-2003 (codi de conveni n˙m. 0812222).

Vist l'Acord regulador de les condicions de treball dels funcionaris de l'Ajuntament de Vilafranca del PenedËs, subscrit pels representants de l'empresa i dels seus treballadors el dia 7 de maig de 2002, i de conformitat amb el que disposa l'article 36 de la Llei 7/1990, de 19 de juliol (BOE de 20 de juliol de 1990), en relaciÛ amb el que estableixen la disposiciÛ final 1.2 de la Llei org‡nica 11/1985, de 2 d'agost, de llibertat sindical; l'article 11.2 de l'Estatut d'autonomia de Catalunya, i altres normes d'aplicaciÛ;

Vista l'aprovaciÛ expressa de l'Acord per l'Úrgan competent, segons el que disposa l'article 35 de la Llei 7/1990,

Resolc:

-1††Disposar la inscripciÛ de l'Acord regulador de les condicions de treball dels funcionaris de l'Ajuntament de Vilafranca del PenedËs per als anys 2000-2003 (codi de conveni n˙m. 0812222) al Registre de convenis de la DelegaciÛ Territorial de Treball de Barcelona.

-2††Disposar que el text esmentat es publiqui en el Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya.

Barcelona, 7 de juny de 2002

Francisca Antolinos i JimÈnez

Delegada territorial de Barcelona

TranscripciÛ literal del text signat per les parts

ACORD

de les condicions de treball del personal funcionari de l'Ajuntament de Vilafranca del PenedËs per als anys 2000-2003

CapÌtol 1

Disposicions generals

Article 1

Finalitat

El present Acord de condicions tÈ com a finalitat la regulaciÛ de les condicions de treball del personal funcionari de l'Ajuntament de Vilafranca del PenedËs. SÛn objectius primordials de l'Acord:

a)†La unificaciÛ de la normativa relativa a condicions de treball, tant del funcionariat com del personal laboral al servei de l'Ajuntament, fins i tot pel que fa referËncia als drets passius.

b)†En la mesura que sigui legalment possible, l'assimilaciÛ del rËgim jurÌdic del personal funcionari respecte a l'aplicable al personal laboral.

Article 2

¿mbit personal

Els pactes continguts en aquest Conveni sÛn d'aplicaciÛ tant pel que fa al personal funcionari de carrera de l'Ajuntament de Vilafranca del PenedËs com al personal interÌ que cobreixi temporalment els llocs de treball reservats a personal funcionari.

En resten expressament exclosos els llocs de treball reservats a cossos d'habilitaciÛ estatal, el personal eventual que ocupi c‡rrecs de confianÁa o assessorament especial i els c‡rrecs electes de la corporaciÛ.

Article 3

¿mbit temporal

a)†Aquest Acord entra en vigor l'endem‡ de la ratificaciÛ corresponent feta pel Ple municipal, si bÈ els seus efectes es fan retroactius a partir de l'1 de gener de 2000.

b)†L'Acord tÈ una vigËncia de 4 anys, Ès a dir, fins al 31 de desembre de 2003, i ser‡ t‡citament prorrogable d'any en any a partir d'aquesta data, llevat de den˙ncia expressa i escrita d'alguna de les parts, formulada amb un mÌnim d'1 mes d'antelaciÛ des del termini inicial de vigËncia o a partir d'alguna de les seves prÚrrogues.

En el supÚsit de den˙ncia, la ComissiÛ Deliberadora ha de quedar constituÔda 15 dies abans del termini final de la vigËncia de l'Acord.

c)†En el supÚsit de prÚrroga d'aquest Acord, l'increment de les retribucions del personal afectat s'ajusta, en tots els conceptes i de manera individual, als percentatges establerts per als funcionaris p˙blics, en la Llei de pressupostos generals de l'Estat que correspongui.

Article 4

VinculaciÛ amb altres normatives

a)†Les normes contingudes en aquest Acord regulen les relacions entre l'Ajuntament i el personal funcionari amb car‡cter general. Amb car‡cter supletori, o en allÚ que no hi estigui previst, hi sÛn aplicables les normes reguladores de la funciÛ p˙blica, i tambÈ les disposicions de car‡cter general i altres normes concordants, especialment el Reglament del personal al servei de les entitats locals.

b)†Les millores retributives i de condicions de treball que es puguin establir en el futur per disposiciÛ legal o reglament‡ria nomÈs tenen efic‡cia i sÛn d'aplicaciÛ quan, considerades en el seu conjunt i en cÚmput anual, superin les condicions d'aquest Acord, tambÈ valorades en el seu conjunt i en cÚmput global anual.

c)†S'hi respecten les situacions personals vigents que ultrapassin les condicions pactades en aquest Acord, aixÌ com altres acords que hi puguin estar vinculats.

d)†Les condicions pactades formen un tot org‡nic i indivisible, i als efectes de la seva aplicaciÛ pr‡ctica hi sÛn considerats globalment o anualment, segons procedeixi.

e)†Les condicions fixades en aquest Acord es consideren mÌnimes, raÛ per la qual qualsevol pacte contrari entre l'Ajuntament i el seu personal en perjudici objectiu d'aquest no prevaldr‡ sobre el que aquÌ s'estableix.

Article 5

ComissiÛ Parit‡ria de seguiment

a)†A partir de l'entrada en vigor d'aquest Acord es constitueix una ComissiÛ Parit‡ria de seguiment, integrada per 3 representants de la corporaciÛ i 3 de la Junta de Personal, la funciÛ de la qual Ès vetllar per al seu compliment. AixÌ mateix, en formen part, amb veu perÚ sense vot, un membre de cada secciÛ sindical, legalment representada en aquest Ajuntament.

b)†En cas de den˙ncia i revisiÛ de l'Acord Ès aquesta mateixa ComissiÛ la que establir‡ el calendari de reunions i el Pla de negociaciÛ de l'acord posterior.

c)†Les normes de funcionament, aixÌ com l'elecciÛ del president/a i del secretari/‡ria, es determinen de com˙ acord. SÛn funcions prÚpies de la ComissiÛ Parit‡ria:

  1. †La interpretaciÛ de l'Acord.

  2. †L'arbitratge en totes les q¸estions que les parts sotmetin a la consideraciÛ de la ComissiÛ.

  3. †Qualsevol altra q¸estiÛ que s'estableixi en aquest Acord.

d)†En el supÚsit que es consideri la viabilitat d'una ComissiÛ Parit‡ria de seguiment unit‡ria per al personal funcionari i laboral, ha d'estar composta per 4 representants de la corporaciÛ i per 4 representants conjunts de la Junta de Personal i del ComitË d'Empresa. TambÈ han de formar-ne part, amb veu perÚ sense vot, 1 membre de cada secciÛ sindical, legalment representada en aquest Ajuntament.

e)†Expressament s'acorda la submissiÛ al sistema arbitral, previst al Consorci d'Estudis, MediaciÛ i ConciliaciÛ de l'AdministraciÛ Local.

CapÌtol 2

Condicions de treball

Article 6

Jornada laboral

El cÚmput d'hores de treball efectiu Ès de 1.554 hores cada any.

Pel que fa a la Policia Local, s'estableix la seg¸ent reducciÛ d'hores de treball efectiu:

Any 2002: cÚmput de treball efectiu de 1.610 hores.

Any 2003: cÚmput de treball efectiu de 1.554 hores.

Article 7

Horari laboral

Tipologies de jornades amb car‡cter general:

  1. †Jornada ordin‡ria: en aquest tipus de jornada s'hi inclouen aquells llocs de treball que requereixen la cobertura dels dies feiners, de dilluns a divendres.

    Dins d'aquesta jornada, s'estableixen 3 modalitats: ordin‡ria, de matÌ; ordin‡ria, de tarda, i ordin‡ria, partida. Aquesta distribuciÛ admet la possibilitat de diverses franges hor‡ries:

    De 8 a 15 hores, amb una flexibilitat hor‡ria de 15 minuts entre les 8 i les 8.15 hores, la recuperaciÛ dels quals s'ha de fer entre les 15 i les 15.15 hores del mateix dia.

    De 9 a 15 hores, per al personal que desitgi acollir-s'hi i d'acord amb les necessitats del servei, amb una flexibilitat hor‡ria de 15 minuts entre les 9 i les 9.15 hores, la recuperaciÛ dels quals s'ha de fer entre les 15 i les 15.15 hores dins del mateix dia. En aquest cas, la recuperaciÛ de les 5 hores setmanals restants s'ha de fer a partir de les 16 hores, i amb un m‡xim de 2 tardes per setmana.

    De 15 a 22 hores, amb una flexibilitat hor‡ria de 15 minuts entre les 15 i les 15.15 hores, la recuperaciÛ dels quals cal fer-la entre les 14.45 i les 15 hores del dia seg¸ent.

    Es poden aplicar horaris de jornada partida sota els criteris seg¸ents:

    En el cas que hi hagi un projecte tËcnic que justifiqui i defineixi amb claredat els programes o projectes previstos. La ComissiÛ Parit‡ria ha de conËixer, estudiar i emetre un informe sobre aquest projecte. L'Úrgan municipal competent cal que en dicti la resoluciÛ final.

    En tot cas, la realitzaciÛ de la jornada partida Ès una decisiÛ volunt‡ria, presa pel personal, sense que en cap cas es pugui produir el canvi a aquesta modalitat de jornada per necessitats del servei ni per acord entre l'Ajuntament i el treballador/a afectat, llevat dels supÚsits en quË la representaciÛ col∑lectiva del personal conegui el projecte, participi en la presa de decisions i hi intervingui per considerar els interessos dels afectats. Aquesta voluntarietat no Ès necess‡ria en els supÚsits de noves contractacions posteriors a la signatura i l'aprovaciÛ d'aquest Acord.

    En tots els supÚsits de nou establiment de la jornada partida, la realitzaciÛ d'aquesta amb el consentiment exprÈs de l'Ajuntament, comportar‡ una compensaciÛ econÚmica especÌfica fins a un m‡xim de 90,15 euros per mes, d'acord amb el nombre de dies setmanals d'aplicaciÛ de la jornada partida.

    Durant el termini de vigËncia de l'Acord, l'Ajuntament manifesta que ˙nicament podr‡ implementar l'horari de jornada partida en els serveis d'informaciÛ (serveis d'atenciÛ ciutadana).

  2. †Jornades especials: s'inclouen en aquest apartat les jornades de treball d'aquells col∑lectius que...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR