Convenio colectivo - Colomer Beauty and Professional Products, SL, Cataluña

Inicio de Vigencia 1 de Enero de 2001
Fin de Vigencia31 de Diciembre de 2003
Publicado enDiari Oficial de la Generalitat de Catalunya de 30/05/2003

RESOLUCIÓ TIC/1609/2003, de 9 d'abril, per la qual es disposa la inscripció i la publicació del Conveni col-lectiu de treball de l'empresa Colomer Beauty and Professional Products, SL (centres de treball de c. Aragó, 499, i c. Castillejos, 220, de Barcelona) per als anys 2002 i 2003 (codi de conveni núm. 0809341).

Vist el text del Conveni col-lectiu de treball de l'empresa Colomer Beauty and Professional Products, SL (centres de treball de c. Aragó, 499, i c. Castillejos, 220, de Barcelona), subscrit pels representants de l'empresa i dels seus treballadors el dia 26 de març de 2003, i de conformitat amb el que disposa l'article 90.2 i 3 del Reial decret legislatiu 1/1995, de 24 de març, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de l'Estatut dels treballadors; l'article 2.b) del Reial decret 1040/1981, de 22 de maig, sobre registre i dipòsit de convenis col-lectius de treball; l'article 11.2 de la Llei orgànica 4/1979, de 18 de desembre, de l'Estatut d'autonomia de Catalunya; el Reial decret 2342/1980, de 3 d'octubre, sobre transferència de serveis de l'Estat a la Generalitat de Catalunya en matèria de mediació, arbitratge i conciliació; el Decret 326/1998, de 24 de desembre, de reestructuració de les delegacions territorials del Departament de Treball; el Decret 253/2002, de 4 de novembre, de fusió del Departament de Treball amb el d'Indústria, Comerç i Turisme, i el Decret 284/2002, de 12 de novembre, de reestructuració parcial de diversos departaments de la Generalitat,

Resolc:

.1 Disposar la inscripció del Conveni col-lectiu de treball de l'empresa Colomer Beauty and Professional Products, SL (centres de treball de c. Aragó, 499, i c. Castillejos, 220, de Barcelona), per als anys 2002 i 2003 (codi de conveni núm. 0809341) al Registre de convenis de Barcelona de la Subdirecció General d'Afers Laborals i d'Ocupació.

.2 Disposar que el text esmentat es publiqui en el DOGC.

Barcelona, 9 d'abril de 2003

Francisca Antolinos i Jiménez

Subdirectora general d'Afers Laborals

i d'Ocupació a Barcelona

Traducció del text original signat per les parts

CONVENI

col-lectiu de treball de l'empresa Colomer Beauty and Professional Products, SL (centres de treball del c. d'Aragó, núm. 499, i del c. de Castillejos, núm. 220, de Barcelona) per als anys 2002 i 2003

Capítol 1

Normes generals

Article 1

Àmbit territorial i personal

  1. El present Conveni regula les relacions laborals ordinàries del personal de l'empresa Colomer Beauty and Professional Products, SL que presta el seus serveis als centres de treball situats a Barcelona (carrer d'Aragó, núm. 499 i carrer de Castillejos, núm. 220).

    Queden exclosos del seu àmbit personal els treballadors adscrits al grup professional A i les conselleres de bellesa i hostesses d'estand.

  2. Poden adherir-se al present Conveni els treballadors i/o centres de treball que no tinguin conveni col-lectiu propi.

Article 2

Àmbit temporal

  1. El Conveni entra en vigor a la data de la seva signatura i finalitza el 31 de desembre de 2003.

  2. Si no és denunciat, es prorrogarà automàticament en els seus propis termes.

  3. Per al personal en actiu, en el moment de la seva signatura, les seves condicions econòmiques es retrotreuran a l'1 de gener de 2001. Aquests efectes retroactius no seran d'aplicació al personal que cessi a l'empresa abans de la data d'entrada en vigor del Conveni.

Article 3

Denúncia

Qualsevol de les parts signants pot denunciar el Conveni mitjançant comunicació a l'altra i a l'autoritat laboral, cursades amb un mínim d'antelació de 3 mesos a la data del seu venciment.

Article 4

Compensació i absorció

  1. Les condicions pactades en el present Conveni (retributives o d'una altra índole), valorades en conjunt, compensen i substitueixen la totalitat de les aplicables a l'empresa en el moment de la seva entrada en vigor, siguin quins siguin la seva naturalesa i el seu origen (norma de caràcter legal o convencional, imperatiu jurisprudencial, pacte de qualsevol classe, contracte individual, condició més beneficiosa, usos o costums, o qualsevol altra causa).

  2. Les disposicions legals futures que suposin variació, creació de conceptes retributius o modificacions de qualsevol altra condició de treball únicament tindran repercussió a l'empresa si considerades les condicions generals alienes al Conveni en còmput global anual, superen les pactades en aquest; en cas contrari quedaran absorbides dins del mateix Conveni.

Article 5

Garantia "ad personam"

  1. Malgrat el pactat a l'article anterior, es respecten i conserven les situacions individuals que, comparades en còmput global i anual, siguin més beneficioses que les que s'estableixen, amb caràcter general, en aquest Conveni.

  2. Aquesta garantia té un caràcter exclusivament personal i subjectiu, per la qual cosa no està vinculada (ni pot ser invocada) a un lloc de treball, grup professional o qualsevol altra circumstància objectiva.

  3. Las quantitats que superen, per aquesta raó, les retribucions ordinàries del Conveni figuren als rebuts de salari en concepte de plus funció i amb el caràcter legal de complement personal.

Article 6

Comissió Paritària

  1. A fi i efecte d'entendre en totes les qüestions que es puguin plantejar en la interpretació del present Conveni es crea la Comissió Mixta Paritària, que està composta per 2 membres en representació de la Direcció de l'empresa i 2 representants dels treballadors.

  2. Les reunions es fan a petició de qualsevol d'ambdues representacions. A la convocatòria s'han de fixar els punts a tractar. La Comissió es reuneix dins dels 5 dies feiners següents.

  3. Els acords es prenen per unanimitat de cadascuna d'ambdues representacions, unanimitat també necessària per considerar vàlidament constituïda la Comissió.

  4. De cada sessió s'estén la corresponent acta, que signen tots els assistents.

  5. Si no s'arriba a cap acord sobre algun punt, les discrepàncies podran ser sotmeses pels interessats, fent ús dels seus drets i llibertats constitucionals, als procediments contenciosos administratius i de mediació, conciliació i arbitratge establerts per les lleis, de conformitat amb les normes pròpies que els regulen.

Capítol 2

Organització del treball

Article 7

Principis generals

  1. L'organització del treball, amb subjecció a les normes legals en vigor sobre aquesta matèria, és facultat de la Direcció de l'empresa, la qual és responsable de la seva contribució al bé particular de tots el seus components i al bé comú de l'economia nacional.

  2. En conseqüència, té el dret i el deure d'organitzar, programar i distribuir la feina a fi i efecte d'aconseguir el màxim rendiment possible, dins dels límits que imposen les normes legals i el respecte de la inviolable condició humana del seu personal.

  3. Es tenen en compte els següents principis ordenadors:

    1. Si manca alguna norma expressa, correspon al cap de cada unitat l'ordenació interna de la seva dependència i l'assignació de funcions de cadascun del seus components.

    2. Els caps de qualsevol nivell són responsables del treball del seus subordinats, sens perjudici de la responsabilitat personal de cadascun d'aquests.

    3. L'organització és flexible, de manera que es pot adaptar a les necessitats i circumstàncies de cada moment.

  4. Els representants legals dels treballadors en aquesta matèria tenen les funcions que els són assignades per la llei.

Article 8

Facultats organitzatives de la Direcció de l'empresa

La Direcció de l'empresa (a títol indicatiu, no limitador) pot:

  1. Determinar la plantilla de personal necessària en cada moment.

  2. Adscriure els treballadors als diferents grups professionals i encomanar-los les tasques necessàries per aconseguir llur plena activitat i rendiment.

  3. Implantar, modificar o suprimir sistemes de treball amb o sense incentiu.

  4. Determinar la necessitat de treballar hores extraordinàries i proposar de fer-ne al personal que cregui oportú.

  5. Controlar i mesurar les feines, exigint els rendiments mínims usuals.

  6. Mantenir l'ordre i la disciplina necessaris a la feina i imposar, si escau, les sancions legalment permeses.

  7. Exigir als treballadors el compliment de tota mena de mesures de seguretat i salut, a les quals està obligada igualment l'empresa.

  8. Efectuar els necessaris canvis de llocs de treball, dins o fora del mateix grup professional.

  9. Determinar els horaris de treball, seguint les prescripcions legals.

  10. Revisar i actualitzar les valoracions dels llocs de treball.

  11. Regular, en general, la forma en què cal treballar, impartint les instruccions i les ordres necessàries per al bon funcionament de l'organització.

Article 9

Indemnització per no-competència

D'acord amb el que s'estipula a l'article 21 de l'Estatut dels treballadors, la companyia pot establir pactes individuals de no-competència, amb vista al moment en què s'extingeixi el contracte de treball, amb els treballadors que ocupen llocs de treball en què tenen accés a informació confidencial o subjecta a la propietat intel-lectual i/o industrial i pot acordar una indemnització econòmica per la limitació que l'esmentat pacte comporta.

Article 10

Polivalència funcional i...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR